1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Demelza, ik vind het eerlijk gezegd wel fijn dat ze het extra checken!
    En zorgen maak ik me niet hoor! Ze komt er vast uit ;)

En het gaat ook niet om het gewicht, maar om dr hoofd. Dat moet wel door mn bekken kunnen.
    Ik vind t fijn....die extra controle :)

En ik ben 35 wkn als we een nachtje weggaan. Vroeg idd, maar t zou kunnen ;) Ach, we kijken nog wel ff. haha!

2. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Wat een lief kamertje Annsie winnie de pooh is erg schattig :)

De groei echo was goed gegaan gelukkig, de baby ligt ingedaald maar nog niet vast. Als nu mijn vliezen breken moet ik nog steeds gaan liggen. Wat ik wel beetje vervelend is dat ze zijn buikje erg dik vinden en hij loopt 1 week voor op groei, dus moet dinsdag ook voor zo een suikertest met een vies drankje. Heb zelf echt niet het idee dat ik dat heb, heb er dan ook niet zo veel zin in, lijkt me erg smerig, en moet nuchter heen, terwijl ik smorgens gewoon trek heb en wil eten. Maar goed we doen het maar. de kleine wordt met de geboorte op 8 pond geschat.

@Cayth ik had voor mijn zwangerschap nooit veel last van blaasontsteking, wel is gehad, maar niet zo veel als nu. Hoe is het nu met jou??

3. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

bedankt dames, ik ga lekker paar dagen naar m'n ouders door de week zolang het kan (met vluchttas bij me) :) Ben dan ruim 36 weken.
    mijn vk zegt helemaal niets over verwachte geboortegewicht! ze meet alleen mijn buik op. tot nu toe lag het kindje precies op gemiddelde lijn, dus verwacht niet dat het ineens anders zal zijn.

vervelend die suikertesten! brr..zo'n drankje op nuchtere maag..sterkte!

4. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Bij mij is het ook niet de verloskundige die een inschatting maakt van het geboorte gewicht, dat gokken ze na de echo nav de groeigrafieken.

liefkleintje, als jij je er maar goed bij voelt. Misschien ben je inderdaad wel smal gebouwd en zijn ze daarom bezorgd. Ik heb een normaal postuur, nou ja, dat had ik voor mijn zwangerschap ;) en ondanks dat er steeds gezegd word hoe groot zijn hoofd is maakt niemand zich er zorgen om. 95% van de kindjes heeft een kleiner hoofd, ik vond het nogal wat.
    Maar goed, als het stuit word of keizersnede, heb ik daar gelukkig ook niet zo'n last van :)
    Ben wel benieuwd wat de gynaecoloog zegt.
    Veel plezier met je nachtje weg! Ik ga mijn vluchttas ook maar eens compleet maken mét briefje erop :D

5. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Hier nog steeds slecht, vannacht flink lopen spugen helaas :( krijg amper een hap door mijn keel, en zoveel last van maagzuur i.c.m. misselijk zijn.. Maandag toch maar even duidelijk aangeven dat ik dit niet trek, toen ik in het begin zo gigantisch veel heb gespuugd konden ze dat zelfs in mijn bloed zien! Nou dat lijkt me toch niet goed voor de kleine man..

Vluchttassen staan hier klaar! 1 voor zoonlief, met setje schone kleren, pyama, pampers, billendoekjes, foppie, pakje drinken, koekje en een knuffel!

En voor de baby heb ik toch maar de luiertas gepakt, 2 setjes kleertjes incl. Vestjes. Ook 3 spuugdoekjes, wel zo handig voor onderweg :)

En voor mijzelf een tas, met 2 nachthemden, voedingsshirt, een loungebroek+shirt voor naar huis, iets te snacken, labello, muntgeld voor rolstoel, ons trouwboekje, tandenborstel, tandpasta, shampoo, douchegel, haarborstel, elastiekje oplader voor digitale camera + digitale camera zelf, video camera + 2 volle accu's.
    Ook een stuk of 5 onderbroeken (tenten hahaha) en een voedingsbh, een paar sloffen, 2 paar sokken en een briefje op de tas dat mijn tel. Lader er nog in moet!

Volgensmij heb ik zo'n beetje alles.. maxi-cosi + alle tassen staan klaar in de box!

6. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Goeiemiddag meiden,

Hebben jullie ook wel eens van die giga irritaties over opmerkingen die je krijgt? Nou is mijn buik nog steeds redelijk bescheiden, al gaat het de laatste 3 weken toch wel flink groeien. En nu hoor ik geregeld de opmerkingen dat ik zo'n makkelijke zwangerschap heb, waar ik zo slecht tegen kan! Ik ben niet iemand die snel klaagt dus als ik me ook eens minder voel ga ik dat niet continu lopen bleren. IK wilde zwanger worden denk ik dan! Maar ze mogen het gerust een paar dagen overnemen als ze er zo makkelijk over denken. Keer weer lekker door slapen, geen last van maagzuur hebben, niet continu naar de wc hoeven, geen last meer van rug/bekken, niet beurs getrapt worden (hoe heerlijk het ook is om mijn kleine man te voelen) mijn oude energie weer terug enz enz...
    Zeker na afgelopen nacht WEER een nacht slecht slapen kwam de zoveelste opmerking dat ik het zo makkelijk heb wel even heel verkeerd aan ;);)

Zo... nu heb ik ook eens even lekker gezeurd! :D

Gisteren mijn lief weer thuis gekomen en heb ik mijn nieuwe elektrische mama fiets opgehaald. Helemaal blij mee! Straks nog op verjaardag, hoop dat het droog blijft dan gaan we lekker fietsen ;)

Gewicht, vanmorgen na ontbijt op de weegschaal gestaan en die gaf 11 kilo erbij aan.

@ Liefkleintje, was dat gewoon te zien op de echo, dat de kleine haar had? Leuk! Ik ben daar ook zo benieuwd naar!

@ Toekan, merk je al verschil met extra ijzer nu?

@ Marjolein, hoe is de echo nog gegaan? Moet je nu idd een suikertest?

@ Renaat, gelukkig groeit je haar vanzelf weer aan, maar niet netjes dat ze er teveel vanaf heeft gehaald ;)

@ Cayth, mooie buikfoto, lijkt erg op mijn buik, ik draag het precies zo!

@ Annsie, wat een mooi kamertje!

@ Nmv, ja het gaat echt opschieten nu he?! Ik denk ook wel eens dat het nog maar zo'n 2,5 week is voor ik al "mag" bevallen (37 weken), en krijg het dan ook ineens erg warm ;):p

@ Juffie, hier hebben we volgende week zaterdag nog een feest in zeeland (ruim 200 km rijden). Als ik me dan nog steeds goed voel gaan we er gewoon heen. Alleen zou ik het niet meer doen, daar vind ik het net te ver voor. Neem overigens denk ik wel vluchttas en maxicosi mee, gewoon om maar voorbereid te zijn. Hebben een station auto dus neemt weinig ruimte in ;)

@ Demelza, bedankt voor de uitleg ;) Ligt de kleine dan dus ook echt met billen omlaag? Hier ook een lenige baby, op de echo vaak gezien dat ie zn voetjes bij zn gezicht heeft, alleen ligt hij wel met hoofd omlaag.

@ Me26, welkom :D

7. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Nou ik ben weer in m'n element! Was gisteren even hormonaal toen ik bezig was met het bestellen van de geboortekaartjes. Werd nog even verrast met drukkosten à 77 euro... en op een order van 102 euro vond ik dat toch wel een aanzienlijk bedrag ;)! Waarom zetten ze dat dan niet even standaard erbij (verrekenen in de prijs). Nu kom je er achter als je al de bestelstappen al hebt doorlopen... grrrr! Dus ik had er even flink de balen in....

Was ook zover dat ik zoiets had van bekijk het ff! Dus vervolgens gekeken online of ik nog een ander geboortekaartje kon vinden (impulsief en hormonaal- niet handig). Maar kon natuurlijk niks vinden want met dit kaartje waren we allebei blij ;)!

Dus overlegd met VL en hij had ook zoiets van 'boeiend!' gewoon bestellen... was ook ff precies de reactie die ik nodig had... want ik had ook geen zin meer om verder te kijken! Dus zojuist de kaartjes besteld en nog even online gekeken of ik nog een kortingscode kon vinden! En die was er!!!! Dus heb nog 15% korting op de kaartjes :D!

Hier verder alles goed :)! Alles gaat z'n gangetje... ik maak mezelf maar niet te druk om dingen. VL gaat morgen op zakenreis en komt dan pas vrijdagavond thuis... was daar in het begin nog wel wat gestresst over, maar merk dat ik nu wel wat lekkerder in mn vel zit. Baby ligt goed, heeft t naar zn zin, dus waarom zou die de boel op stelten zetten ;)!..

Vluchttas staat hier echter voor de zekerheid ook alvast redelijk ingepakt klaar :) geeft toch wat meer rust. Eigenlijk zijn we verder best wel klaar (voor zover je klaar kunt zijn), voor de komst van onze kleine :)!

Aftellen is nu echt begonnen, tenminste zo voelt het! Ik heb overigens nog steeds een heel sterk gevoel dat het kindje wel voor de 40 weken komt... 3 oktober zit in m'n hoofd ;). Hebben jullie ook zo'n 'ingeving'?

8. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Bij mij zit 17 september heel erg in mijn hoofd haha, appart he?

En verschrikkelijk he die drukkosten? Bij onze plaatselijke drukker was ik intotaal voor 40 kaarten 175 euro kwijt, en nu via geboortekaartjes.nl 143, ook met een 10% kortingscode hihi! Een heel verschil dus alles mooi via internet besteld!
    De enveloppen liggen hier al klaar te wachten, ik heb de adressen er met de printer op gedrukt, had ik nog nooit gedaan maar is goed gelukt! :)
    Vanmiddag even postzegels halen en dan ligt alles klaar!

9. Jo1

Jo1 Actief lid

20 jan 2013
    122
    0
    0
    Utrecht
    @liefkleintje mooie foto weer! En haar wow dat ze dat kunnen zien zo he? echt al bijna af.

@toekan hoe is het nu met je ijzer? voel je al verschil?

@Hellen, fijn dat je gebeld hebt en dat alles goed was!

@MarjoleinART jammer dat je toch die test moet, ik snap best dat je er tegen op ziet.

@Cathy mooie foto!! en zoveel respect dat je ondanks alles nog tijd vind om hier mee te schrijven. Knuf

@Ansie, wat een mooi fris kamertje!!

@NVM poe ja komt echt dicht bij zo. Ik ben ook 2 okt uitgerekend, hoop toch dat ze nog wel eventjes blijft zitten.

@juffie, ja ik ga nog wel van huis. We gaan maandag nog een nachtje naar mijn ouders, maar dat is maar een uurtje van hier dus niet zo eng, verder merk ik wel dat ik erg onrustig ben als ml te ver van mij vandaan is, bijv als hij is trainen.

@me26 welkom

@Renaat wat fijn dat de echo goed was, wel vervelend van die suikertest :(

@mieks die opmerkingen krijg ik ook ja, en ik kan er ook boos om worden, dat ik niet zeur wil nog niet zeggen dat het altijd makkelijk is!! Wel super dat je lief weer thuis is, hopen dat hij nu gewoon mag blijven!

@Stresskip haha ik heb ook zo'n idee 28 sept heb ik in mijn hoofd, dat zou dan dus 4 dagen voor de uitgerekende datum zijn.

@vluchttas dit is een van de laatste dingen die ik nog moet doen. heb wel gisteren een lijstje gemaakt van wat ik er allemaal in wil dus het 'denkwerk' is gedaan. nu nog alles bij elkaar zoeken. Deze ochtend hebben ml en ik uitgekozen welke pakjes er mee naar het ziekenhuis gaan :)

@geboortekaartjes, ik heb er online eentje ontworpen, maar ik wil er een foto in, dus dat komt pas na de bevalling en ben bezig de adreslijst compleet te krijgen zodat mijn moeder adres-stickers kan maken.

Geniet allemaal van het weekend!

10. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Mieks, ik begrijp wat je bedoeld, heel vervelend! Ik heb ook de hele tijd een klein buikje gehad, en als ik dan zeg dat het in de weg zit krijg ik een opmerking van dat kan toch niet? Alsof er niets in mijn buik zit ofzo.....
    Soms kunnen we het beter hebben dan anders zullen we maar zeggen. Zo vielen laatst de grapjes over mijn gewicht wel verkeerd. Weet zelf ook wel dat ik aangekomen ben, dat hoef ik niet steeds te horen!

En inderdaad, billen omlaag, hoofd, handjes en voetjes boven :)

11. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL

Vervelend he die opmerkingen hier een buikomtrek van zon 83cm niet zo groot en zeker niet voor nummer 4 maar dat gewicht rust net zo goed als bij iedereen op mijn bekken maar nee omdat je een kleine buik heb merk je niets:(

12. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cayth heb je al ijsblokjes geprobeerd? T is even wennen maar helpt tegen maagzuur en misselijkheid gewoon opeten

Stresskip vind ik best veel die drukkosten hier nog niet nagedacht over kaartje

Renaat en marjolein : hoe werkt zon suikertest

13. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Zit in de auto bij te lezen, en las over de vraag of we nog weggaan tijdens verlof: we zijn net een week in België geweest. Wonen zelf bij Amsterdam, dus dik 3 uur tijden. Maxicosi en tas mee, niks aan het handje. Ben morgen 37 weken :).

Reageer morgen verder, gaat makkelijker via laptop.

14. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    2 weken geleden had ik dat nog niet, nu nog 5 dagen voor ik 'mag' bevallen. Maar ik denk dat het nog wel wat langer duurt, vermoed dat ik overtijd ga...

@weggaan, zo lang ik me er goed bij voel, doe ik het wel. (Anders wordt mijn wereld ineens wel klein...) Als het dan ver weg is, neem ik denk ik ook voor de zekerheid die tas mee.

15. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    hier vanmorgen weer bloedslierten in de toilet pot, begin nu sterk tev vermoeden dat ik vanaf afgelopen zaterdag tot aan vandaag in delen mijn slijmprop verloren ben, beginend met de bloeding van vorige week.

laat der nog maar ff 2 weekjes zitten please?

Ik ga ook nog waar ik kan weg, moet me dochter naar school brengen en ga ook gewoon nog boodschappen doen enzo. ga niet thuis zitten afwachten

16. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik heb zo een suikertest moeten doen. Ranzig! Vond het echt vies en behoorlijk misselijk die ochtend omdat je ook nog eens paar uur nuchter moet zijn!
    Hier hele sterke hoop dat ik eerder ga bevallen, maar ja bijna iedereen wil dat. Komende week nog leuke dingen gepland met vriendinnen maar daarna mag kindje wel komen! :)

17. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Ik hoef écht niet eerder te bevallen :) Laat mij maar ff genieten van de komende weken! Niet omdat het allemaal zo makkelijk is, maar over een paar weken is het alweer voorbij!
    Dwergje, dat zou kunnen, wat zegt de vk erover? Kan even goed nog ff duren gelukkig voordat ze komt.

18. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    ow nou hoor vaak om me heen dat mensen denken/hopen dat kindje eerder komt.
    Idd wel vreemd idee dat zwangerschap dan voorbij is, maar ben zo nieuwsgierig naar ons kleintje ;)
    @ dwergje, tegen mij werd gezegd dat slijmprop verliezen nog niets zegt over wanneer bevalling echt begint. Kan snel, kan ook nog paar weken duren.

19. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Dwergje, dat klinkt idd als je slijmprop! Maar dan nog kan t wel even duren! Hopelijk nog 2 weekjes!

Me26, ik tel ook af hoor! Van mij mag ze wel komen met 37 wkn!

Vnvd hele avond in het zkh door gebracht. Voelde de kleine meid de hele dag niet tot nauwelijks! Gelukkig een prima ctg! Hij nam wel lichte harde buiken waar, maar ik voel ze niet.
    Ook de echo was goed. Volgens deze gyn was ze al aardig ingedaald!

Morgen gaan we naar sanadome! Lkkr relaxen en genieten van een massage :)
    Daarna naar mn ouders, die zijn op vakantie op de veluwe. Daar slapen we n nachtje!

20. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    liefkleintje fijn dat alles goed is!

me26, dat dacht ik ook bij onze dochter hihi maar die kwam pas met 42 weken, had toen heel veel last van voorweeen, en idd die suikertest is echt heel ranzig, prima te doorstaan maar lekker is het niet.

slijmprop, ja kan gewoon weer tot 42 weken lopen ook al is die slijmprop weg, met mijn dochter ben ik hem pas met de bevalling verloren dus heb er ook geen ervaring mee, niet naar de vk gebeld heb woensdag afspraak staan dus bespreek het dan wel met hun.

ik hoef ook niet eerder te bevallen als ze maar voor/rond de 40 weken komt dat vind ik het prima ;)

Deel Deze Pagina