1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Oke... Dan denk ik dat de kleine hier ook ingedaald is :)

2. Vanmorgen suikertest gedaan, ik heb de waardes gezien, maar weet natuurlijk niet of ze ok zijn. Nuchter was 5.2 en na 2uur en drankje was het 5.7
    Weet iemand of dit ok is? Dinsdag pas weer naar vk voor de uitslag, maar misschien kan iemand me hier al wat geruststellen!?

3. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    Zijn goede waardes! niet aan de hand ;) ik had ook zoiets 5.2 of 5.3 en na 2 uur had ik 5,7 of 5.8

4. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Zo. Kleine is niet zo heel klein: Hij wordt op 3,5 kg geschat momenteel :D
    Mag morgen voor de 2e keer de suikertest incl drankje doen. Nom!
    Maak me eigenlijk nog nergens zorgen om, hij volgt namelijk netjes z'n eigen lijntje en loopt op schema. Hij ligt niet meer in stuit en is een klein stukje ingedaald (tot mijn verdriet, dacht dat hij wel helemaal was ingedaald na alle liespijnen!)

5. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

ik moet om 16.15 op extra controle omdat vk mijn klachten niet kan duiden. heb wel even geslapen vanmiddag, zalig! zodra ik eenmaal goed lig, worden harde buiken wel minder en zijn ze niet meer pijnlijk. Als ik weer ga bewegen doet alles weer zeurderig pijn! zou ik gewoon extreme spierpijn hebben in buik ofzo? en harde buiken door elke beweging die ik maak? Ik hoop zo wat duidelijkheid te krijgen!

6. Jo1

Jo1 Actief lid

20 jan 2013
    122
    0
    0
    Utrecht
    Nou Juffie ik ben benieuwd wat ze weten!
    Hier best een druk dagje gehad, eerst checkup bij de vk, alles was goed, ze schatten dat ze zo'n 3 kilo is nu en 3.3 bij 40 wk.
    Daarna naar de livera om de bestelde voedings bh op te halen, H&M voor een voedings shirt, Hema voor nog wat dingetjes, kruidvat voor luiers...pfff nu even uitgeteld op de bank :)
    Gisteren ook partnerles gehad bij de zwangerschapscursus en afgelopen zondag borstvoedingsbijeenkomst gehad. Vandaag precies 37 weken en ik begin de rust te krijgen dat alles er klaar voor is...

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Morgen ben ik precies 37 weken, volgens de richtlijnen mag de kleine dan geboren worden! Alleen heb ik vanmorgen (controle vk) gehoord dat dit nog geen goed plan is! :(
    Ze heeft vanmorgen heel hard zitten duwen in mijn buik om goed te kunnen beoordelen hoe de kleine ligt, hij/zij lag wel iets ingedaald, maar ze kon hem zo naar boven (uit mijn bekken) duwen! :$
    Dus als mijn vliezen breken, moet ik gaan liggen en meteen de vk bellen! De kleine is nog niet ingedaald...
    Ik maar denken dat vanaf morgen alle 'gevaar' geweken zou zijn en de kleine geboren mag worden, maar dat is dus nog niet zo! :( Ik kon wel janken!

8. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    nmv, ik heb hetzelfde :) Het is niet enorm ernstig hoor, dat indalen kan zelfs tijdens de bevalling nog gebeuren! Het enige wat je 'extra' moet doen is gaan liggen als je vliezen breken en gelijk de vk dan bellen.
    Maar het grootste gedeelte v/d bevallingen start met weeën, niet met gebroken vliezen.
    Niet in de put gaan zitten daardoor joh!

9. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    Rotterdam
    nmv hier hetzelfde hoor, en meestal mochten je vliezen breken dan zakt die kleine meteen naar beneden omdat het de ruimte heeft. En idd zodra je vliezen breken plat gaan liggen en vk bellen die komt dan langs om te kijken of de kleine ingedaald is of niet

10. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Zo, een uur uitloop maar uiteindelijk dan de gynaecoloog gesproken. Hij lag nu overdwars, dat doet hij volgens mij wel vaker.

Stuitbevalling is voor kindjes die wat groter zijn makkelijker dan kleinere kindjes, omdat het lichaam dan meer in verhouding is met het hoofdje. Maar omdat het hoofdje van onze kleine zo groot geschat word, is het juist een groter risico omdat het problemen kan geven als het hoofdje er als laatst uit moet en het gaat niet.... Al met al is voor ons de verstandigste keuze voor een keizersnede te gaan.
    Dit had ook ook al gedacht en ik wilde dit op een zo natuurlijk mogelijke manier, maar dat gebeurd nog niet zo veel, en helemaal niet in dit ziekenhuis. Ik geef wel mijn wensen aan en zolang het goed gaat met baby en mama geven ze daaraan meestal gehoor. Zoals bijvoorbeeld het laten uitkloppen van de navelstreng en het eerst even bij mama liggen.
    Ik ben 30 sep uitgerekend, de mogelijke data voor keizersnede zijn 20 of 27. 27 raden ze af omdat de kans dan te groot is dat hij eerder komt en het alsnog met spoed geregeld moet worden. Dan moet snachts ook iedereen uit bed gebeld worden.
    Ik vind het maar gek hoor, dan kiezen we dus de geboorte datum van ons kindje.......
    Maar goed, we gaan voor de veiligste weg voor hem en ik geloof dat we dan dus op de 20e gezet gaan worden.
    Ik ga maar even een avondje nadenken over alle informatie die we gekregen hebben. Gek hoor, dan zijn we over 10 dagen papa en mama........!

11. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

controle gehad, voor zekerheid al aan de antibiotica maar kunnen ook zomaar al weeën zijn!! als kweek morgen goed is, word ik doorgestuurd naar m'n gyn in WKZ. Echo was goed, al verbaasde ze zich (weer) hoe actief het kindje is. Kan zijn dat ik daardoor ook harde buiken krijg. Maar verklaart weer niet waarom lopen zo pijnlijk en lastig is. Morgen weer verder kijken. Lees zo hier bij, excuus voor ego-berichtje!!

12. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    Rotterdam
    @Juffie2 waarom krijg je geen ctg scan dan om te kijken of het weeen zijn?

@Demelza, spannnneeeeenddd over 10 dagen komt jullie knulletje!!! nu komt het wel heeeeeel dicht bij he!! Dat is volgende week vrijdag!!

13. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

denk omdat ze dat niet in praktijk hebben en ik daarvoor naar ziekenhuis moet....ze willen eerst zeker weten dat het geen blaasontsteking is. En omdat de harde buiken geen patroon hadden vandaag en niet erger werden, denken ze niet dat bevalling nu doorzet. Maar morgen wel naar ziekenhuis als het geen blaasontsteking is, hoor!

14. AnneChristine

AnneChristine Actief lid

12 nov 2012
    301
    0
    0
    Zuid Holland
    Jeetje meiden, wat gaat het ineens snel! De eerste bevaldatum staat al vast! Voor mijn gevoel is het nog zo ver weg (ik ben over vier weken uitgerekend). Maar misschien is het ook mijn wens dat het nog even duurt, we hebben het huis nog helemaal niet op orde haha. Sinds deze week heb ik verlof en ben toen pas echt begonnen met alles. Ik ben druk bezig met de baby-wasjes enzo. Ik heb ook vreselijke poetsdrang en vandaag iets te fanatiek bezig geweest. Dus nu zit ik uitgeteld en met rugpijn op de bank.

Ik lees altijd mee en leef met iedereen mee, maar ik heb te weinig puf om overal op te reageren.

Voor iedereen, heel veel sterkte met de laatste loodjes!!

15. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Wauw Demelza, wat gaat dat ineens snel!!!
    Ik geloof dat ik lichtelijk jaloers ben ;) Hihi!

Ik moet officieel nog 4,5 week, maar ben er echt klaar mee! Ook elke avond weer misselijk, hele vieze smaak in mijn mond en loop als een oud wijf!

16. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Wat spannend Demelza, inderdaad blijft ook een gek idee d straks echt papa en mama.

Voor jou ook spannend juffie, je wil toch weten wat het nou is hè.

Vanmiddag telefoontje van vk gekregen, helaas was de suikertest niet goed bij mij, na het drankje was mijn waarde 8.5 te hoog. Vk heeft gelijk voor morgen een afspraak in het ziekenhuis gemaakt, en dan hoor ik hoe verder, vind het wel balen hoor. Maar even kijken hoe het verder gaat morgen.

17. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    Rotterdam
    begint zwaar te worden he liefkleintje?

en toch ook al wordt het zwaarder, en ook al voel ik me nu totaal niet lekker, het mag van mij nog wel even duren, ze hoeft voor mij niet te komen met 37, 38, 39 weken 40 weken vind ik prima :D nog ff genieten van ons meisje in mijn buik

@renaat, jeetje dat is vet balen! extra controles nu dus in het zh sterkte!

18. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    @Demelza. spannend. zo komt het opeens wel heel dichtbij. Kan me goed voorstellen dat je kiest voor ks, maar idd vreemd idee dat je nu zo plant wanneer baby komt. Hoewel miss wil die nog wel eerder komen!

@juffie. ook al zo spannend, afwachten hoe het verder gaat dan maar. Blaasontsteking zou goed kunnen, maar ja afwachten. Denk je nu dan niet zet maar door? Het is nog vroeg, maar ook weer niet extreem vroeg nl.

19. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Ja, echt gek hoor, het word zo 'echt' nu....

Balen renaat, van de suiker, hopelijk geeft het niet te veel problemen.

AnneChristine, zo ging dat bij ons ook :) Nu is bijna alles aan kant en dat is maar goed ook ;)

En inderdaad, misschien meld hij zich alsnog wel eerder, gaan we maar niet van uit. Het kan ook nog zijn dat op de dag van keizersnede bij de echo blijkt dat hij toch nog gedraaid is.... gaan we weer naar huis om toch af te wachten wanneer hij het wel een goed moment vind. Zou me niet eens verbazen als het zo zou gaan haha

20. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Er is veel gekletst. Heb via de telefoon wel mee gelezen maar reageren is nogal lastig. Ik heb een poging gedaan om op iedereen te reageren na mijn laatste reactie maar, dan ben ik wel een tijdje bezig dus besloten dat dit keer niet te doen. Sorry als ik iemand vergeten ben.

@liefkleintje, een dagje te laat maar nog van harte met je verjaardag. Fijn dat de echo vandaag goed was. Hopelijk is het strippen niet nodig.

@juffie, ben benieuw hoe de uitslag morgen is. Hopelijk valt het allemaal mee en weet je snel waar je aan toe bent.

@toekan Hopelijk ga je waardes verder omhoog en krijg je nog meer energie.

@dwergje, Ben benieuwd of het nog wat gaat betekenen dat je je slijmprop bent verloren. Hoop voor je dat je niet door hoeft te lopen tot de 42 weken.

@helen van harte met de verjaardag van Roos. Ik hoop dat ze een leuke dag heeft gehad. Nog wel een beetje om jezelf gedacht?

@ wolkje kan me voorstellen dat je na zo’n tijd wel uitkijkt om weer even je kleine te zien. Hopelijk lag de kleine in de juiste houding.

@marjoleinart, die waardes zijn prima boven de 7.8 na het drankje dan word er actie ondernomen.

@mieks fijn dat alles weer goed was. Succes morgen met je laatste werkdag, kun je lekker genieten van je verlof.

@wolkje fijn dat de kleine niet meer in stuit ligt. Succes morgen met de suikertest.

@jo1 fij dat alles nu tot zover klaar is. Kan me voorstellen dat het rust geeft.

@nmv hopelijk gaat de kleine snel indalen. Komt vast allemaal goed.

@demelza, komt voor jou wel dichtbij. Kan me wel voorstellen dat het vreemd is nu je de datum weet.

@renaat, balen dat je waarde te hoog is. Hopelijk kan je het nog af met een dieet. Succes morgen in het ziekenhuis.

Fijn te lezen dat er mensen last hebben van de ongemakken, ben ik toch niet de enige. Hier ben ik het af en toe flauw van. Vooral het slecht slapen en de carpel tunnel syndroom zal ik zeker niet gaan missen straks. Afgelopen vrijdag vond ik het toch wel even eng worden. Waren door het winkelcentrum boodschappen gedaan. Kreeg aan het eind hele gemene krampen/ steken onderin me buik. Na thuis komst nog 2 kwarktaarten gemaakt voor buurmeisje haar verjaardag, en toen gelijk gaan douchen. Ik was daarna helemaal kapot. Heb toen ook gelijk besloten dat ik alle was klaar wil hebben deze week en dat ik een tas voor het ziekenhuis klaar wil hebben staan. De was is al aardig opgeschoten afgelopen dagen. Ik hoop dat de kleine toch nog wel een 1,5 week blijft zitten, dan kunnen we de laatste kleine dingen klaar maken. Dat zal mij een hoop rust geven als de laatste dingen aan de kant zijn. Ow ja en nog steeds hebben we nog geen naam vast staan. Hebben wel een lijstje met aantal namen maar overal nog een twijfel bijm drama dus.

Deel Deze Pagina