hmm urinekweek was negatief, moet nu bellen naar WKZ. Heb wel goed geslapen, maar zodra ik ga lopen/bewegen neemt zeurderige pijn gelijk weer toe evenals de harde buiken...
zal dan idd wel je banden zijn of omdat je buik 'te zwaar' wordt. veel succes int zh! renaat ook succes straks! hier net de dokter gebeld nog steeds keelpijn en lijkt alleen maar erger te worden, heel veel hoestbuien enzo, ze gaat het overleggen en moet na half 3 ff bellen om te vragen of ze anti biotica voorschijven
moet om 12.15 naar WKZ. Heb geen smartphone ofzo dus pas weer online als ik thuis ben (en ik weet uit ervaring dat je daar vooral veel moet wachten, dus kan wel ff duren )
@dwergje zoiets denk ik ook... kindje is ook erg beweeglijk, ondanks dat het al helemaal goed ingedaald is. gezien de beperkte ruimte levert dat denk ik ook pijn op en omdat rustig op bank hangen/liggen uiteindelijk pijnvermindering oplevert, denk ik dat het een rust-advies zal worden. tenzij ze natuurlijk wel weeënactiviteit zien @nmv dank je!!
Succes Juffie, ik dacht ook aan bandenpijn. Heb het zelf een paar weken extreem gehad, ook in combinatie met harde buiken. De harde buiken komen dagelijks nog voorbij maar zijn wel beter vol te houden. Ook eigenlijk altijd een teken het rustiger aan te moeten doen bij mij. suc6 in ieder geval!
nog rustiger aan doen?? hahah ik heb net 6 weken schoolvakantie gehad en alleen vorige week nog halve dagen gewerkt en verder doe ik vrij weinig omdat lopen al tijdje heel pijnlijk is.. en de harde buiken kwamen eergisteren 24 uur lang om de 10 min en waren pijnlijk, terwijl ik die dag alleen maar naar supermarkt was gelopen... kind wordt gewoon te groot nu of ik ben te klein gebouwd... Ikzelf roep steeds dat kindje m'n buik, blaas en spieren aan het kneuzen is met al dat getrappel. maar vk vindt dat niet normaal...tja... en dan moet je de molen in. Zo geen zin in!
ja beter dat alles ff nagekeken wordt juffie alleen beetje rot dan je dan weer zolang overal moet wachten, ben benieuwd of ze weeen kunnen zien. Neem je je koffer mee?
Succes juffie! Spannend, hopelijk valt het allemaal een beetje mee! Hier vandaag voor de 3e dag al een hele rustige baby, kan merken dat hij volledig ingedaald ligt! af en toe een voetje of een knietje die voorbij komt, maar verder niet! Echt heel rustig.. hopelijk stilte voor de storm! Zelf ook nerfens geen puf meer voor, heb de afgelopen 2 dagen echt helemaal niets gedaan behalve koken, wasmachine aangezet, en vaatwasser in/uitgepakt! Ik voel mezelf gigantische lui, maar heb nergens puf voor.. alles is ook klaar!
Succes juffie! Houden jullie ook vocht vast? M'n handen zijn vreselijk, en heb uit gemak net maar m'n Uggs aangetrokken... Gympen zitten zo krap...
Goeiemiddag , Zo nog even 2,5 werken en dan kan mijn verlof echt beginnen! Vanacht veel last gehad van mijn bekken, kon amper draaien of bed uitkomen Volgens mij telt iedereen nu wel af naar het einde nu het allemaal wat zwaarder wordt he? @ Wolkje, succes met de suikertest, in elk geval fijn dat de kleine niet meer in stuit ligt! @ Nmv, jammer dat de kleine nog niet volledig ingedaald is, maar wat Wolkje al zegt, niet in de put gaan zitten hoor! @ Demelza, nu al een dwarsligger Wouw, jij kan gaan leven naar je datum dus. Best een apart idee denk ik dat het voor jou dan al bijna er op zit! Nog even en je hebt je kleintje vast @ Renaat, vervelend dat de suikertest niet goed was, succes vandaag in het zh! @ Panda, succes nog met het uitzoeken van de naam, hopelijk zijn jullie er snel uit @ Dwergje, vervelend die hoestbuien en keelpijn, beterschap! @ Juffie, veel succes! @ Sweetbel, geen last van vocht hier gelukkig... @ Cayth, gewoon lekker aan toegeven hoor, je hebt lichamelijk genoeg mee gemaakt afgelopen tijd. Misschien daarom nu ook geen energie...
Kom net bij het ziekenhuis vandaan en weet even niet wat ik met mezelf aan moet. Afspraak vastgelegd voor de 20e. Door naar anesthesist voor intake en informatie. Duurde een eeuwigheid voor ik aan de beurt was, daarna nog bloedprikken. Bij de anesthesist ook weer opgenoemd dat ik veel gelezen heb over natuurlijke keizersnedes maar dat had ze in Beverwijk nog nooit meegemaakt. Kind word geboren, ze houden hem omhoog zodat je hem kunt zien en nemen hem dan meteen mee voor controle. Maken hem schoon, kleden hem aan en op de uitslaapkamer krijg je hem weer, bijna half uur later. Dit is echt alles wat ik niet wil! Het mooie van een bevalling mis ik, het moment meteen erna dat je je kindje bij je krijgt. Huid op huid contact het eerste uur wat zo belangrijk is voor de binding en voor het opgang komen van de borstvoeding. Ze laten de navelstreng niet uitkloppen. Ik wil dat mijn kindje niet meteen gewassen word, het huidsmeer en unieke luchtje wat hij mee draagt zijn ook zo belangrijk. Bah, domper dit. Ik ga eerst maar even wat eten en een paar uurtjes slapen, voel me vast weer iets beter daarna. Ben een paar uur bezig geweest in het ziekenhuis, alleen, continu harde buik nu. Ga gewoon informeren of het bij andere ziekenhuizen wel op een mooiere manier kan. Sorry voor mijn klaagzang!
toevoeging: De procedure van een natuurlijke keizersnede: De datum van de keizersnede wordt vastgelegd op de uitgerekende datum, of er wordt gewacht met de keizersnede tot op het moment dat de bevalling vanzelf begint. Op deze manier is zeker dat de baby er aan toe is en de longen gerijpt zijn. De operatiekamer moet een comfortabele temperatuur hebben zodat de baby niet teveel schrikt wanneer hij/zij uit de buik komt. Om de baby zo min mogelijk stress te laten ervaren worden de lichten gedimd op het moment waarop de baby met zijn hoofd uit de buik komt. Geluid is een belangrijke factor die de omgeving vertrouwd kan maken. Wanneer iedereen zo stil mogelijk is en alleen de moeder praat en/of zachte muziek wordt gedraaid die de baby ook hoorde in de buik, zal de baby zich meer op zijn gemak voelen in zijn/haar nieuwe omgeving. De baby komt eerst alleen met zijn hoofd uit de buik. Met warme handen (handschoenen aan) wordt de druk van een vaginale bevalling nagebootst zodat het vruchtwater uit neus en mond kan lopen. Dit verkleint de noodzaak tot uitzuigen. Als de baby zelfstandig ademhaalt, kan de baby in zijn geheel uit de buik worden gehaald en op de blote borst van de moeder worden gelegd en worden toegedekt met een zachte warme doek. Terwijl de baby op de borst van de moeder ligt kan hij/zij worden onderzocht, zodat het bindingsproces zo min mogelijk wordt verstoord. Nadat de baby een paar minuten bij de moeder heeft kunnen bijkomen, kan de navelstreng worden afgebonden en doorgeknipt. De baby kan bij de vader worden gelegd, liefst ook op de blote huid, terwijl de buik van de moeder weer wordt dichtgemaakt. Verdere interventies als het wassen van de baby, toedienen van vitamine K en antibioticadruppels, dienen alleen te worden uitgevoerd als er een noodzaak voor is. De baby dient zo snel mogelijk borstvoeding te krijgen als mogelijk is na de geboorte. Natuurlijke keizersnede: keizersnede anno nu | De Geboortenis – Waar het leven gevierd wordt! Niet naar foto's of filmpjes kijken hoor, dat kan nooit goed zijn voor de beeldvorming Ik ga vanavond verder overleggen met mijn vriend maar ga denk ik gewoon contact opzoeken met een ander ziekenhuis. Voel me iets opgelucht wetende dat het niet té ver weg toch zo gedaan word, hoop dat ze me dan daar verder kunnen helpen. word het misschien toch niet de 20e
Ik snap je gevoel heel goed! Ondanks dat ik nu kies voor inleiden, met de hoop dat de kleine spontaan eerder komt. Keizersnede opzich lijkt me al verschrikkelijk (ik zou onder algehele narcose moeten) maar hoe je het beschrijft, oh moet er niet aan denken! Ik vond dat eerste uur na de geboorte dat de kleine bij me lag, zooo bijzonder en zo belangrijk! Ik zou als ik jou was ook echt even contact opnemen met een ander ziekenhuis, je kan altijd informeren. Een slecht gevoel is nooit goed!
Ik heb trouwens vanmorgen voor het eerst sinds euhh 3 weken ofzo weer gemeenschap gehad met manlief, en het rommelt nu zoooo erg! Kan amper zitten zo pijnlijk is het van onder en mijn buik is echt onrustig (kleine man nog steeds heel rustig) En een zeurderige pijn in mijn onderrug.. en zo wild waren we nou ook weer niet hahaha ( niet eens meer mogelijk!)
Poeh ik heb geeen idee wanneer wij voor het laatst gemeendschap hebben gehad 2 maanden geleden? 3 maanden? geeeen idee lang geleden in ieder geval! @Demelza, ik zou idd gaan informeren bij een ander zh of ze het daar wel doen, als dat is wat jij wil moet je daarvoor gaan en zoeken waar ze dat wel doen.
Lijkt me ook vreselijk zon keizersnede!! Sterkte Ff ego berichtje maar ik ben er ff zo klaar mee... Mijn man werkt op de kermis en is dus heel veel weg ik moet eigenlijk alles alleen doen en de laatste week valt niet mee ik ben moe en m'n lijf doet best pijn Ik heb een moeder die 3 dagen in de week thuiswerkt (nou werken?!) en haar man is met pensioen ze wonen op 2 km afstand dus om de hoek Ik heb al een paar keer gevraagd wil jij de kinderen eens uit school halen? Mogen de oudste twee een keer bij jou eten? Wil je me helpen? Als er andere mensen bij zijn vrienden of familie dan hangt ze de geweldige oma uit ze doet ze alsof ze wekelijks oppast en niks teveel is altijd helpt de werkelijkheid is dat in de afgelopen zes jaar de kinderen 1 keer alledrie gelogeerd hebben, de oudste 1 keer alleen en ze welgeteld 3 keer opgepast heeft omdat ik naar het ziekenhuis moest Nu weer vorige week zegt ze : ik ga donderdagmiddag met de middelste zwemmen dus ik bel net kom je m ophalen?nee hoezo is het antwoord ik zeg dat had je gezegd en het scheelt mij dan drukte ik ben zo moe Antwoord: ik ga dat niet doen hoor ik heb mijn eigen dingen Maar als hij dan geboren is wel vooraan staan en doen tegen iedereen alsof zij de hele kraamweek het huishouden draait terwijl ze misschien 3 keer 10 minuten komt bij voorkeur als er mensen zijn