Controle bij de vk was weer prima!! Ook nog even urine weggebracht om te laten controleren op blaasontsteking. Ik heb geen blaasontsteking, maar ze zagen wel iets van kentonen?! (uitdroging) Maar dat is logisch na een dag overgeven en waterdunne diarree. (en maar 1 glas water op heel de dag)
Dwergje auw! Hopelijk heb je er niet al te veel last van? Lk: ketonen kan wel door het spugen en de diarree.. Voldoende drinken, dan is de bacterie ook het snelste uit je systeem! Slapen: hier ook een waardeloze nacht gehad... Ooh wat kijk ik uit naar woensdag, nog eens een echo! En ik hoop zo dat er al wat gebeurd is ondertussen... Om 1 of meerder centimeters zou ik namelijk niet rauwig zijn
Goedemorgen dames! Linnepinne wat een verhaal! Heel veel sterkte de komende tijd. Ik duim voor jou en je familie. Hopelijk mag opa zijn kleinkind nog aanschouwen! Hier gisteren eigenlijk de hele dag aanhoudende harde buiken gehad met de nodige menstruatiekrampen, voelde gelukkig ook veel leven dus dat was dan wel weer fijn. Gewoon voorwerk, had begrepen dat het nog wel weken kan duren dus daar ga ik dan maar van uit . Slapen, tsja wat zal ik erover zeggen...ik moet echt supervaak naar de toilet voor een klein plasje! Kan het wel ophouden , maar dan denk ik na een kwartier kan beter toch even gaan . Verder word ik na verloop van tijd ook wakker van pijn in mijn heup van het slapen op een kant (herkenbaar?). Vannacht ook geen topnacht gehad, wel kunnen slapen tot een uur of 5 alleen besloot VL toen ook wakker te worden en die heeft me echt nog uit m'n slaap gehouden. Dus ik ben er maar uit gegaan, heeft natuurlijk dan geen zin om gefrustreerd te blijven liggen. Vanmiddag maar weer even een tukkie doen!
De slaapproblemen herken ik allemaal, alleen heb ik er al maanden last van. Kringen onder mijn ogen zijn inmiddels ook niet zo charmant meer, ben net een wasbeertje Vannacht kon ik pas om half 4 slapen, maar dat lag ook aan het niet uit kunnen zetten van mijn hoofd. Ik word al minstens 1,5 maand om het uur of half uur wakker, voornamelijk omdat ik me dan wil omdraaien wat niet gaat zonder pijn, of omdat ik moet plassen. Ik ga maar eens proberen wat minder suikers te eten en 's avonds weer minder te drinken. Wie weet helpt het iets. Maar goed, ik ben in ieder geval wel alvast gewend aan gebroken nachten Vanmiddag intake gesprek op de verpleegafdeling, ben ik erg benieuwd naar! Gelukkig kan mijn vriend ook mee dit keer, vond het maar niets om alleen te moeten de vorige keer. ..... nog 4 nachtjes slapen voor ons....Shocking!
O meiden wat klinkt dat allemaal ongezellig Hier ook geen beter bericht, en VL zijn auto heeft het ook net begeven, na 100 x aandringen om toch echt op zoek te gaan naar wat anders... Mijn humeur is er niet beter op geworden Demelza 4 dagen idd shocking!!!!!! Meid ik leef met je mee, zo spannend! Linn84 geen vorderingen, hoop toch echt dat je niet nog weken dit voorwerk hebt Cayth wat sneu van je zoontje, dat zal jouw nog meer pijn doen! Jij hebt ook al een afschuwelijke zwangerschap gehad op deze manier... stresskip, hopelijk kun je straks nog wat uurtjes slaap meepikken! Heb trouwens voor alle mama's hier respect, bij zo'n 1e in mijn geval, hoef ik toch maar weinig rekening te houden met prioriteiten binnen het gezin. VL past zich aan (zoveel mogelijk dan) en naast mijn werk kon ik gewoon mijn gang gaan. Bij een 2e is dat toch heel anders!!! Toekan bij jouw ook al het voorwerk begonnen? Liefkleintje hopelijk knap je snel weer op! Dwergje een navelbreuk? Net ontstaan? Annsie hopelijk lig jij weer lekker te slapen!
Vraagje! Een voedings BH wanneer koop je die??? Ik ben van een 75C naar een 80E gegaan maar weet niet zo goed wat ik nu moet Iemand tips? En willen jullie of dragen jullie na de bevalling een 'sluitband-sluitlaken' Ik draag sinds de laatste weken veel mijn buikband van Anita, in de 1e instantie vanwege mijn staande beroep op advies vd verloskundige. Zo lang mogelijk uitgesteld maar de laatste weken kon ik amper zonder. Ook nu ervaar ik het als een verademing als ik deze draag. De meningen zijn nogal verschillend maar ik neig er toch echt naar een aan te schaffen voor de 1e week na de bevalling... Iemand hier???
Ik zat er ook aan te denken maar gezien ik geen enorme buik heb denk ik dat ik het prima zonder sluitlaken af kan. Desnoods doe ik tijdelijk nog een buikband om welke ik nu ook heb. Ik heb een voedingsbh bij de prenatal gehaald van noppies. Hangen ook veel grote maten tussen, niet te duur en goede dingen over dat merk gehoord. Zit lekker
ik heb mijn voedingsbh`s bij de wibra gekocht ik vind ze heerlijk zitten en goedkoop! heb ze bij mijn dochter ook van de wibra gehad heb ze echt afgedragen. Nee gelukkig niet al te veel last/pijn eraan, ja sinds van de week heb ik de navelbreuk denk ik geen idee hij viel nu op vanwege enorme bult naast me navel
Goeiemiddag, De spanningen lopen aardig op hier op het forum merk ik de afgelopen dagen Hier de familie feestjes weer achter de rug. Was erg gezellig maar was blij dat ik het verre reizen nu wel weer gehad heb! Lang stil zitten, en zo lange afstanden rijden ga ik echt ontzien! Nu heerlijk genieten van mn verlof Sinds gister avond nogal verkoudheidsgevoel, blegh! Hele zwangerschap nog geen last van gehad. Nu dus maar flink drinken en ijsjes eten om de keelpijn beetje te verzachten. Rommelen, zo te lezen gebeurt er genoeg bij iedereen. Merk bij mezelf niet zo heel veel eigenlijk.. Alleen maar rugpijn 's avonds, wat sneller harde buiken bij opstaan/onverwachte bewegingen en dergelijk en soms ook uit het niets ineens een harde buik. Ze zijn in elk geval niet pijnlijk.. Menstruatie krampen nog niet echt gehad eigenlijk. Volgende week maandag de liggingsecho. Nog even een keertje baby kijken voor hij er dan echt zal zijn als het goed is @ Renaat, succes met het dieet. Hopelijk zijn je waardes van de week goed! @ Wolkje, vervelend dat je ijzer te laag was.. Krijg je daar nu tabletten voor? @ Doppie, hier niks in de droger gestopt. Was ook mooi weer toen ik alles ging wassen dus alles was in no time droog Succes met het geboortekaartje ontwerpen, klinkt erg leuk! @ panda, hoe was je fotoshoot? @ Demelza, zo jammer dat ze het bij jullie in het zh niet doen zoals je zelf graag wilt. Maar idd het belangrijkste is dat jullie het goed maken, en je kindje straks gezond in je armen ligt! 4 Dagen nog?! Jeetje het schiet op dus! @ Liefkleintje, wat leuk zo'n babyshower! @ Linnepinne, wat een nachtmerrie maken jullie mee in de familie. Hoop enorm dat je vader het nog even volhoudt en jij snel mag bevallen zodat je vader toch zijn kleinkind nog even mee mag maken! Hele dikke knuffel en veel sterkte in deze moeilijke periode! @ Dwergje, dat is minder leuk nieuws, die navelbreuk! Heb je daar last van? @ Cayth, wat is het afzien voor jou! Hoop dat het snel door gaat zetten en je jullie mannetje in je armen kan houden!
En wat is jullie ervaring voor de maat ???? Wibra zit hier wel in de buurt geloof ik Maar ik wil wel iets wat goede ondersteuning geeft niet van die slappe dingen zeg maar! Iig bedankt voor de tip!!! Mieks, heerlijk meid nu fijn genieten!!! Kwaaltjes lijken vanzelf te komen, en misschien blijft het wel uit bij je Zou ook wel fijn zijn toch
@Linnepinne, heel veel sterkte! @borstvoedingbh, heb afgelopen week er 1 gekocht bij de borstvoedingswinkel hier in de buurt. Ik heb een grote cupmaat (ben van G naar I gegaan ) en kan dus niet in de 'gewone' winkels terecht. En ik wil wel een goede hebben, dus via internet bestellen vond ik ook niet wat... En dan weet ik meteen dat ik de goede maat heb en iets dat ook praktisch is! Ben ik wel wat meer geld kwijt, maar dat ben ik eigenlijk wel gewend met mijn normale bh's... @hier, heerlijk van 10 tot 10 in bed gelegen! Alleen voor het toilet eruit, voor de rest heerlijk rustig aan gedaan! Heb niet de hele tijd geslapen, maar vond het zo lekker om gewoon helemaal niets te doen na een behoorlijk druk weekend! Ik ben er uiteindelijk uit gegaan omdat ik honger kreeg...
Fijn om al jullie lieve reacties te lezen! Doet me echt goed! Ben net weer even bij mijn vader langs geweest met een gebakje. Ik ben vandaag namelijk jarig (op de lijst kan mijn leeftijd dus ook aangepast worden naar 29 ). Hij voelde zich vandaag en gisteren wel iets beter door de morfine, maar het blijft naar om te zien dat hij het zo benauwd heeft.. Vanochtend ook weer bij de verloskundige geweest. Mijn bloeddruk was weer wat lager dan vorige week (nu 120/75) dus dat stelt ook weer wat meer gerust.. De verloskundige gaf wel aan dat een wat hogere bloeddruk met al die stress natuurlijk heel normaal is. Verder lijkt de baby steeds helemaal gezond en is ze mooi ingedaald. Oja, wij hebben trouwens een switch gemaakt: we willen graag een thuisbevalling ipv een ziekenhuisbevalling Dit kan dus ook nog aangepast worden in de lijst Maar als ik uiteindelijk toch nog ingeleid zal worden om ons meisje iets eerder te laten komen, wordt het natuurlijk gewoon een ziekenhuisbevalling. Voor de thuisbevalling heb ik hier nu een TENS-apparaat liggen. Iemand ervaring mee? Je plakt dan 6 elektroden op je onderrug die kleine stroomprikkeltjes geven om je als het ware af te leiden van de weeën. Er zijn verder geen risico's aan verbonden Ik hoorde via een vriendin van me dat dit wel erg goed kan helpen. Ben benieuwd! Ook is er thuis de mogelijkheid voor steriele waterinjecties (worden ingespoten bij je ruggenwervel geloof ik..). Maar daar heb ik tot nu toe altijd maar weinig over gehoord aan ervaringen.. Ik ga zo voor het eerst even een middagdutje doen! Ben ik nog niet eerder aan toegekomen, maar de doorbroken nachten eisen nu wel een beetje zijn tol. Mijn ogen vallen bijna dicht hihi! Erg leuk om te lezen ook dat het bij iedereen erg spannend wordt nu! De eersten bevallen al heel binnenkort! Mijn vader denkt dat het bij mij de 29e zal gaan worden, dan sluit ik me daar maar bij aan
@voedingsbh, ik kreeg het advies vd kraamzorg om juist geen voedingsbh te kopen voor de bevalling ivm stuwing erna. Als de stuwing gestabiliseerd is, kan je voor de juiste maat een voedingsbh kopen
Hier hetzelfde advies als wolkje... Ale, net iets anders best twee goedkope halen voor als je pas bevallen bent (wibra/hema/h&m) en na 6 weken als je stuwing voorbij is en je borsten 'op maat' zijn, kan je duurdere halen... Anders loop je het risico dat ze snel niet meer passen en afknellen en dat afknellen kan voor borstontstekingen zorgen...
Doordat ik de bh bij de borstvoedingwinkel heb gekocht, hielden ze hier wel vast rekening mee! Hij zit dus niet heel strak, er is nog wat ruimte voor stuwing... En 6 weken vind ik wel erg veel! Hier werd mij verteld door vk en ook in de winkel dat na 2 weken je borsten stabiel zijn qua formaat ivm stuwing. Ze gaven wel het advies om het dan bij 1 te houden voor nu en na de bevalling terug te komen. Maar ik zou sowieso veel geld kwijt zijn voor een bh, de goedkope zijn namelijk niet in mijn maat beschikbaar! Maar is het niet onhandig om geen voedingsbh te hebben als je net bent bevallen? Ik neem aan dat je de eerste tijd geen zin hebt om te moeten winkelen...
Het advies dat ik kreeg was om vóór de bevalling 1 of 2 stevige bh's te kopen en als eerste uitje na de bevalling (en dus na de stuwing) borstvoedingsbh's te kopen Tijdens de stuwing worden je borsten aardig stuk groter, dus gedurende die tijd kan je een bh wel vergeten
Pffff. .. avond en het is weer zover: de ene zeer ongemakkelijke harde buik na de andere en een enorm druk kind. Hoezo baby's worden rustiger de laatste weken? Kan zo echt niet slapen. Poeh..... alsof ie zich schrap zet een heel hard met zijn hoofdje tegen mijn baarmoedermond duwt. .