Ja bizar he, het voelt als de dag van gister dat we een positieve test in de handen hadden! Ik was een pasr weken terug de videocamera aan het leeg maken, en daar en daar kwam ik ook het filmpje tegen die ik heb gemaakt van de clear blue zwangerschapstest met indicator! Toen dacht ik ook al, waar is die tijd in godsnaam gebleven? Nog maar 2 nachten *tralalala* ohh ik voel me net een klein kind, zo blij dat ik ben dat het bijna zover is!
Eens even kijken of er nog meer dames aan het baren zijn geslagen. Volgens mij oogt het nog rustig. ...
Demelza van Harte met jullie Jurre. Hopen dat je hem snel weer bij je mag hebben en kan gaan genieten. Hier nog steeds rustig. Wel gister een buurt BBQ gehad en daardoor vannacht weer waardeloos geslapen omdat ik me geen houding wist te geven. Niks lag lekker Nou ja hopen dat onze kleine meid zich snel meld. En spannend wie de volgende is.... Cayth?? maar goed in de gaten houden hier
Vanmorgen ineens om de 10 minuten een pijnlijke harde buik die doortrok naar mijn rug. Kreeg het Spaans benauwd. Manlief ook Maar het is nu weer rustiger. Ik hoop dat het rustig blijft zodat ik mijn volgende date met de gyn haal. Want ik weet niet wanneer ik me moet melden gezien mijn eerste turbobevalling. Om die reden vind ik het ook doodeng worden om van huis te gaan. .... Dus -gek genoeg- duim ik dat ie nog even lekker blijft zitten. ..
Ik kwam even spieken of er nog meiden "bezig" zijn, maar het lijkt er niet op Stilte voor de storm!? Haha! Ik krijg (vooral als ik in bed lig) wel steeds vaker wat buikpijn, maar stelt nog weinig voor denk ik. Morgen 37 weken, dan mag ze komen! Dus ik hoop dat ze ons niet te lang meer laat wachten
Haha het is hier echt rustig indd! Ik heb vanmiddag een gipsbuik gemaakt! Het liep alleen een beetje vervelend, halverwege viel ik namelijk bijna flauw! volgens mijn man en moeder draaiden mijn ogen al helemaal en trok ik spierwit weg, me moeder riep heel hard dat ik flauwviel, en toen heb ik gezegd dat het wel goed ging, manlief en mams hebben de gipsbuik van mijn buik getrokken, en mij op de bank gelegd.. na 10 min was het ook weer over.. masr voelde zo vreemd! Ik ben echt nog nooooit flauwgevallen, heel apart! De kleine beweegt nog volop gelukkig! Gipsbuik was nog lang niet hard, dus allemaal scheuren toen ik weer een beetje bijgekomen was, hebben we de gipsbuik weer op mijn buik gelegd om hem zo goed als mogelijk te restaureren! Gelukkig wel mooi geworden, maar iedereen flink geschrokken Nog max. 48u en dan ben ik weer mama!!! Hihi
@Cayth, wat naar!! Je hoort het vaker bij het maken vd gipsbuik! Mijn zus viel ook bijna flauw! Gelukkig heb ik er zelf geen last van gehad, al hield mijn moeder me ook goed in de gaten Jaaaa.... jij gaat de volgende mama zijn denk ik!! *tikkeltje jaloers*
@helen hoe is het inmiddels? Nog last gehad van harde buiken? @annsie hopelijk slaap je vannacht beter. @cayth wel ff schrikken dat je bijna flauw viel. Gelukkig is alles goed gegaan en heb je nu een mooie gipsbuik. Nog heel ff en je mag, ik denk dat jij de volgende bent.
Vanavond wel weer harde buiken, maar niet die pijn erbij. Heb ook elke nacht menstruatiepijn die me wekt. Eens zien wat deze nacht me brengt Hoest met de andere dames?
Nou na een poging tot slapen toch maar naar beneden te gaan! De baby stuitert alle kanten op pfffffff! Dus nu aan een beker warme melk en dan over een half uur weer ff poging wagen om te slapen! Hier ook steeds vaker krampen, word er s nachts ook wakker van
Goedemorgen! Weer worden lekker voorbereid op de gebroken nachten, niet? Of zijn er nu nog dames die elke nacht slapen als een Roosje? Kan het me niet voorstellen! Hoe is het verder bij iedereen? Cayth: bij jou alsnog geen tekenen van een spontane start?
Hellen, inderdaad, we worden voorbereid op de gebroken nachten.. Sowieso elke nacht rond 2 uur en 3 uur en daarna meestal nog een keer. Heb ook weer last van maagzuur, ondanks de omeprazol. En vannacht nogal wakker gelegen omdat ik aan het piekeren was over een naderend sterfgeval van een hele goede vriendin van de familie. Ze wil onze dochter nog graag zien, maar ik twijfel of ze dat wel haalt.. Ze wil weten hoe ze heet, ik denk dat ik dat vanmiddag aan haar ga vertellen. Ik moest ook aan linnepinnie denken, voor jou is het nog heftiger. Trek je het nog?? Cayth, succes met de laatste dag! Morgen weer babynieuws!!
Pffff zoonlief had groeipijn vannacht volgensmij, hij had zoveel pijn in zijn beentjes.. uiteindelijk tegen 12u vannacht bij ons in bed op mijn buik in slaap gevallen.. arm mannetje! Was dus een lekker onrustig nachtje! Zo'n raar idee, dit was de laatste nacht voor ons 'alleen' met wesley! Hij word vanavond opgehaald door opa en omi om daar te slapen, aangezien wij al heel vroeg weg moeten! Nu nog even heerlijk genieten van de laatste uurtjes met Wesley bij me.*slik* Hier nog geen enkel teken van spontaan bevallen helaas, ik verlies wel alweer 2 dagen meters en vele proppen slijm, alleen zegt dat helaas niets haha.. we zullen zien, de zenuwen beginnen langzamerhand wel een beetje te komen! Hoe is het met de rest van de zwangere dames?? En hoe is het met de kersverse mama's?? Allemaal al lekker aan het genieten van jullie kleintjes?
Spannend hoor Cayth hoop dat alles voorspoedig zal gaan voor jullie. Gek idee inderdaad straks zijn jullie met zijn viertjes. Spannend Hellen snap dat je niet meer echt van huis durft. Inderdaad hoe is het met Linnepinne zal wel niet makkelijk zijn allemaal. En hoe is het met de kersverse moeders, ik hoop allemaal goed. Hier ook met regelmaat veel steken onderin, maar heb meer het idee dat dat de baby is die met zijn hoofd draait, of kunnen dat ook voorween zijn? Toch wel erg spannend allemaal hoor.
Haha ik denk ook inderdaad dan niemand van ons nog de 8 uur slaap haalt Ik slaap of heel gebroken dus 3 uur slapen 2 uur wakker en dan weer 3 uur slapen en het doorslapen is 5 uur aan 1 stuk. En dat voor iemand die 8 uur nodig heeft eigenlijk. Voel me af en toen net een zombie !!! Al zegt iedereen dat het me de wallen wel meevalt. Zie nog niet veel beweging hier dus begin ook te vermoeden dat Cayth de volgende is Geniet nog maar ff van Wesley alleen. zal voor hem ook wel wennen zijn dat jullie zo opeens met zijn 4e zijn!! En hoe is het met de aanstaande pappa? mijn man die schiet iedere steek in mijn buik in de stress omdat hij dan denkt dat het gaan beginnen. panda: ik slaap helemaal niet meer goed en heb de hoop ook opgegeven. Dat komt wel weer als de kleine er is denk ik!
Aw sterkte meiden, al die gebroken nachten! Maakt het allemaal extra zwaar denk ik! Ik ben net wakker, heb zo'n 11 uur geslapen 1x om 7 uur eruit gegaan om te plassen. Vind het stiekem wat jammer dat er, behalve wat harde buiken, nog niks aan de gang is hier Ben zó nieuwsgierig! Cayth, geniet van je laatste dagje als mama-van-1!
Net weer een dik uur pijnlijke krampen Tot in mijn rug, maar nog geen regelmaat dus ik houd het maar op voorweeën. Ik heb ze bij Roos nooit gehad en het ontbreekt me dan ook aan referentiekader. Het geeft wel onrust, vanwege de pijn. Hopelijk kan de gyn morgen checken of het iets uitricht. Omdat ik nu echt niet graag van huis wilde, was mijn broer zo lief om zijn nichtje even naar school te brengen. ...
Ik herken je gevoel Cayth! Ik heb ook enorm gehuild toen ik hoorde dat ik werd opgenomen. Had gerekend op nog meer tijd met m'n dochter alleen. Geniet nog maar even, en heel veel succes morgen!! Spannend hoor, ben nieuwsgierig wanneer er nog meer baby'tjes geboren worden. Hier ook een gebroken nacht. Om de anderhalf uur een kleintje aan de borst. Gelukkig gaat het voeden nu goed, moest even bijvoeden en kolven omdat ze teveel afviel. Vk is net geweest, vond haar iets geel. Even tot morgen aankijken, anders moet ze geprikt worden... Verder is het echt genieten van m'n twee meisjes .
Hoi meiden, Allereerst wil ik de meiden die inmiddels bevallen zijn feliciteren! Erg leuk om te lezen Hier is de situatie erg verdrietig. Mijn vader is vrijdagochtend overleden... Donderdag was een hele heftige strijd voor hem, het was echt verschrikkelijk om hem zo te zien: bang, angstig, benauwd en erg verzwakt. Donderdag was mijn zusje jarig, dus ik denk dat hij die dag heeft willen overbruggen. Donderdagnacht om 00.00 uur werden mijn man en ik gebeld door de nachtverpleegkundige in het hospice dat hij erg verward en angstig was. In overleg met hemzelf heeft ze hem een injectie met slaapmiddelen gegeven. Mijn vader had aangegeven dat hij graag wilde dat ik en mijn man zouden komen, dus wij daar natuurlijk meteen heen gegaan. Mijn vader heeft gevochten om zijn ogen niet te sluiten. Hij was paniekerig en wilde steeds gaan zitten. Echter had hij daar niet meer de kracht voor en moesten we hem steeds weer terug in bed leggen. Ik vond het echt ontzettend moeilijk om hem zo te zien en heb me af en toe even huilend terug getrokken. Om 02.00 uur hebben mijn man en de verpleegkundige mij naar huis gestuurd, ik moest rusten. Even na 02.00 uur heeft mijn vader een tweede injectie gekregen en hij is toen in een diepe slaap geraakt. Ik had mijn wekker om 07.00 uur gezet om mijn man dan op te halen, die heeft de hele nacht bij mijn vader gewaakt. Ik heb zoveel respect voor hem! Mijn oom en tante zouden hem dan in de ochtend aflossen en ikzelf zou begin van de middag weer heen gaan om met de arts euthanasie en/of palliatieve sedatie te bespreken. Om 09.00 uur is mijn vader rustig in zijn slaap overleden. Na de tweede injectie is hij gelukkig niet meer wakker geweest. Wat verschrikkelijk om hem zo te hebben moeten zien lijden.. Mijn vader was de beste vader die je je maar kan wensen. Altijd erg betrokken, deed alles voor ons en was ontzettend enthousiast over mijn zwangerschap (en huwelijk vorig jaar). Iedereen moest erover horen We hebben ontzettend veel lieve berichtjes gekregen van iedereen over hoe fantastisch hij was. Het was hem alleen niet gegund helaas. Vrijdag hebben we de kist en bloemen ed uitgezocht. Afgelopen weekend heeft mijn zusje (verstandelijk beperkt) bij ons geslapen. De zorg voor haar komt nu ook meer op mijn schouders terecht (wat ik niet erg vind overigens). De papieren voor het overnemen van haar bewindvoering zijn inmiddels de deur uit. Vandaag gaan we het levensverhaal van mijn vader in elkaar zetten en morgen zetten we het draaiboek voor de dag van de crematie (donderdag) in elkaar, samen met de uitvaartondernemer. Een heftige week zo waarin ik de zwagerschap eigenlijk als een extra belasting ervaar.. Ik hoop zo dat ze nog even (minimaal) een weekje blijft zitten.. Mijn nesteldrang heb ik ook nog steeds, alleen kom ik er niet aan toe om de boel hier aan kant te maken. Ik ben de enige erfgenaam van mijn ouders (mijn zusje is onterft, omdat ze haar wajong anders misloopt) en er komt nu een hele hoop papierwerk op mijn bordje. Dingen waar ik me nu eigenlijk niet mee bezig wil houden, maar toch maar doe om straks rustig mijn kraamweek in te kunnen.. Ik voel me naar, boos en verdrietig. Het is oneerlijk dat juist mijn vader de geboorte van onze dochter niet meer mocht meemaken. Het geeft me troost om te denken dat hij nu in ieder geval weer herenigd is met mijn moeder. We gaan ons best doen om zijn afscheid donderdag zo waardig mogelijk te maken..
He Linnepinne wat een onwerkelijke, oneerlijke en heftige periode maak je mee in tijden dat je het juist zo verdiend om uit te kijken naar een van de meest bijzondere gebeurtenissen in je leven! Ik wens jou en je familie ontzettend veel sterkte met het verlies van je vader!