1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ja, ik vond t echt pijnlijk!

Omdat de kleine een vrij groot hoofd heeft! Nu strippen en rond de 40 wkn inleiden als t geen effect heeft gehad!

2. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het irritant maar zeker niet pijnlijk!

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Vriendin van me heeft het 3 keer laten doen, waarvan 'slechts' 1 keer pijnlijk was. Ik zie er wel tegenop, maar wil ook heeeeeel erg graag dat het eindelijk gaat beginnen...

4. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Heeft bij jou de vk of de gyn t gedaan?
    Gyn schijnt t wat heftiger te doen ;)

En mss ben ik ook gewoon een watje, haha!!

5. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dokter p :)

6. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    En nu maar hopen dat het gaat rommelen!!!

Hier echt weer enorm last van mn bekkenbodem/blaasstreek! Loop erg moeilijk en met kramp! Ik verwacht in ieder geval dat het bij mij zeker nog wel 1.5 week duurt voordat ik beval. Donderdag weer naar de vk ' s zien wat zei zegt over strippen... Zit er ook niet op te wachten, maar liever dat dan ingeleid worden en evt n het ziekenhuis bevallen. We wachten af :)

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @stresskip, ik hoor ook dat inleiden meer pijn doet dan strippen... Eerst maar eens een paar pogingen strippen ondergaan voordat ik wil denken aan inleiden. Dat kan hier vanaf 41 weken, maar liever op de 'natuurlijke' manier.

8. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    @ LK; succes de komende paar uurtjes! Hopelijk doet het iets af.

9. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    En lk voel je al iets hahahaha je had wel al wat ontsluiting dus hoeveel cm? ben benieuwd naar mij woensdag wat ze gaan doen

10. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Bij mij was t strippen ook niet echt fijn, maar t gewoel heeft er wel voor gezorgd dat m'n bevalling op gang kwam, en hoefde dus niet aan de weeenopwekkers! Dus ik hoop dat het wat doet LK!

June, wat een tijden zeg!! Sterkte ermee!

11. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Mama's, gefeliciteerd, ik hoop dat het goed gaat met iedereen. Het is me even te veel om alles terug te gaan lezen maar ik wilde wel nog even laten weten hoe het bij ons afgelopen is.

Wij hebben helaas een wat moeilijke start gehad vandaar nu pas bericht, ik zal even kort vertellen.

Omdat onze zoon in een stuit lag en voorspeld werd dat hij een wat groter hoofd had, vonden we een stuitbevalling te veel risico geven. 20 september stond de keizersnee gepland en is onze zoon Jurre Addo Stuur geboren. Het was een pittige keizersnee waarbij ze flink hebben lopen trekken met z'n alle om hem geboren te laten worden. Ik was enorm benauwd omdat de verdoving erg veel omhoog zat. Ook Jurre had het was zwaar en kreeg gelijk zuurstof toegediend.
    Het liefst had ik voor een natuurlijke keizersnee gegaan, maar dat word aan deze kant van het land nog niet veel uitgevoerd. De gynaecoloog verzekerde me ervan dat 1,5 week eerder halen geen probleem zou zijn en zijn longen ook gerijpt zouden zijn.
    Ik heb gezien hoe ze Jurre uit mijn buik haalde en kreeg hem ook snel bij me.
    Eenmaal op de kraamsuite kon ik eindelijk mijn zoon huid op huid bij me houden. Hij zag al wat grijs en maakte kreunende geluiden bij het ademhalen. De kinderarts dacht aan een wet lung.
    Een paar uur later werd hij met spoed naar de couveuse afdeling gereden waar hij extra zuurstof kreeg en de nacht moest blijven.

De ochtend erna werden er long foto's gemaakt en bleek dat hij een klaplong had. Ook was zijn hartje door de druk naar de andere kant geschoven. Een kinderarts uit het VU kwam met haar team naar Beverwijk om hem op te halen maar durfde hem niet te vervoeren zonder eerst een drain aan te leggen. Onder tussen werd ik per ambulance alvast overgebracht naar het VU.

De dag erna werkte zijn drain niet meer en kreeg hij er een tweede bij. Hij lag aan allerlei apparaten en flink wat zuurstof. We konden hem aan zijn handen en hoofdje aanraken meer niet. Ik ben toen heel bang geweest hem te verliezen.
    De kinderarts vertelde dat duidelijk te zien was dat zijn longen nog niet helemaal rijp waren en dat hij waarschijnlijk daardoor, in combinatie met zuurstof welke hij meteen na de bevalling kreeg toegediend, de klaplong kreeg.
    Belangrijke les voor mij geweest, ik wilde hem geboren laten worden wanneer hij er klaar voor was, dat deed het rode kruis niet.
    Niets meer aan te veranderen maar mijn moedergevoel schuif ik niet zo snel meer weg na garanties van een deskundige.

Gelukkig ging het na een paar dagen steeds beter en kon er een drain uit, over naar zuurstof met minder druk enz. Een week na geboorte had ik hem eindelijk weer in mijn armen.
    Helaas moest ik naar huis en bleef hij nog 2 dagen in het VU.
    Daarna heeft hij nog 2 dagen in het rode kruis beverwijk gelegen en mocht hij uiteindelijk op de uitgerekende datum 30 september mee naar huis.

We hebben geen kraamzorg en met een kind wat zo ziek geweest is is dat toch best eng allemaal. Gelukkig beginnen we onze draai te vinden.
    Met Jurre gaat het nu prima en ik begin ook eindelijk wat te herstellen. Ik heb geen rust kunnen houden en het was een vrij zware operatie, maar ik wilde toch echt regelmatig naar m'n kind.
    Het is een super heftige periode geweest maar wat zijn we gelukkig nu we samen thuis zijn!

Ondanks de keizersnee en het gescheiden zijn van mijn kind heb ik toch mijn borstvoeding op gang weten te krijgen. Jurre kreeg al snel een speen en leerde uit een fles drinken voordat hij mee naar huis mocht. Ik heb een flinke borstontsteking gehad en enorm zere tepels. Toch kan ik hem regelmatig aanleggen met behulp van een tepelhoedje.
    Mijn productie is op het moment niet meer genoeg om hem volledig te voeden en ik ben door mijn voorraad gekolfde melk heen. Nu overweeg ik een paar dagen minimale dosis domperidon te gebruiken, daar zijn de meningen wel wat over verdeeld. Maar als het me net door deze dip heen kan helpen tot hij volledig aan de borst gevoed kan worden. Volgens lactatiedeskundige kan het ook geen kwaad.

Maar goed, waar het om gaat, hij is lekker thuis! Ik begin ook weer wat te herstellen al heb ik nog wel wat te verwerken de komende tijd.

Hoop dat met jullie alles goed gaat en als het hier wat rustiger is kom ik zeker weer vaker kijken.
    Voor iedereen die nog bevallen moet ik hoop dat jullie een mooie ervaring gegund is geniet van deze mooie weken!

12. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @demelza, heftig verhaal! Ben blij dat jullie nu thuis zijn en dat het er allemaal weer beter uit ziet! Geniet ervan en neem je tijd!

13. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Demelza, wat een heftige periode moet dat geweest zijn, wat schrijf je er sterk over. Ontzettend fijn om te lezen dat jullie nu lekker thuis zijn! Hopelijk kom je door de dip heen en kun je je zoontje volledig zelf blijven voeden!! Succes ermee. Nu heerlijk genieten van je gezin!

14. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Jeetje Demelza wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug. Goed om te horen dat jullie thuis zijn, raar dat jullie geen uitgestelde kraamzorg hebben gekregen.
    Doe rustig aan en probeer de afgelopen periode te verwerken meis. Knuf!

Hier weer strippen niet gelukt. Donderdag naar de gyn voor ctg, echo en gesprek ivm eventueel inleiden, maar dat zal vd echo afhangen..

15. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    PFFF... Wat een verhaal Demelza.
    Fijn dat jullie thuis zijn!! Ga nu lekker genieten!

16. AnneChristine

AnneChristine Actief lid

12 nov 2012
    301
    0
    0
    Zuid Holland
    Jeetje demelza, wat een heftige tijd! Gelukkig zijn jullie thuis. Heel veel sterkte!

17. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Jeetje Demelza, wat een heftig verhaal!! Doet moet een hele zware week geweest zijn voor jullie!

Hopelijk nu tijd om te herstellen, alles te verwerken en vooral te genieten van jullie mannetje!!!

@Wolkje, wat balen dat ze niet konden strippen!! Nog geen ontsluiting??

Ik heb al vanaf half 12 weeen, maar niet regelmatig! De VK is rond 14u geweest. Toen kwamen ze wel al een tijdje om de 4-5 minuten en hielde ze echt een minuut aan.

Daarna weer wat minder, toen weer elke 3-4 minuten en nu echt een stuk minder :(

Ik denk wel dat ik de VK over een uurtje nog eens bel! (was ook t advies als het onregelmatig zou blijven)
    Hopelijk heb ik 3 cm ontsluiting, dan gaan ze mijn vliezen breken. Anders mss toch vanavond nog naar het zkh om in te leiden. Omdat dit niet door kan blijven gaan zonder vordering van ontsluiting.

Mocht het echt helemaal stoppen, dan gaan ze morgen weer strippen. Want ik reageer er dus blijkbaar goed op zei ze!

Duimen jullie dat het toch doorzet?!?

18. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    Spannend LK!!!!

19. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ben voor je aan het duimen! :)
    Hoe gaat het nu?

20. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Jeetje wat heftig demelza! Zo zie je maar weer dat je moedergevoelens toch goed waren, alleen helaas heb je daar nu niets meer aan :(
    Ik hoop dat je het een plekje kan geven, in ieder geval erg fijn om te lezen dat hij nu thuis is en jullie van hem genieten!

@liefkleintje; spannend! Heb je inmiddels al gebeld? Ik hoop voor je dat je toch al 3cm ontsluiting hebt, en ze gewoon je vliezen kunnen breken!

Deel Deze Pagina