1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amoura

Amoura Actief lid

24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Lieve dames.... kan iemand mij moed inpraten of is dit normaal? Na bijna een jaar proberen ben ik dan eindelijk in verwachting.... ik ben en probeer echt blij te zijn maar ik ben zo bang dat het fout gaat :( ik ben er de hele dag mee bezig, ga continu naar de wc om te kijken of ik geen bloed zie en krijg het maar niet uit mijn hoofd. Hebben jullie dit ook?

2. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    @Amoura, voor mij helaas heel herkenbaar! Na bijna 2 jaar en een vmk nu zwanger!! Maar elke keer buikkrampen, dus hoop zo dat het goed gaat! Ook ik kan nog niet echt genieten nee ;)

3. Petra28

Petra28 Lid

19 dec 2012
    71
    0
    0
    NULL
    Hier ook een buikslaper...
    heb bij mijn vorige zwangerschap geloof ik gewoon de hele zwangerschap op mn buik kunnen slapen heb wel andere houdingen geprobeerd maar dat lukte echt niet...ben benieuwd hoe het deze zwangerschap zal gaan:)

4. Amoura

Amoura Actief lid

24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Wauww ik zie het ja, jij hebt ook al een flinke tocht achter de rug. We duimen maar voor een plakbeeb ;)

Die buikkrampen herken ik wel, of af en toe een vage steek.... dan denk ik gelijk; ohjee, het is mis...... maar nee, het zal er wel bij horen. Konden we maar even een winterslaapje houden tot die leuke termijn-echo :D

5. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Moeilijk he?! Al heb ik er een beter gevoel over als toen.... maar mss ook omdat ik het zo graag wil! :D
    Wanneer heb jij de eerste echo?

6. Amoura

Amoura Actief lid

24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Ja heeel moeilijk! Vannacht nog, lag ik in bed, draaide me even om en voelde een felle (menstruatie-achtige) steek... ik schoot overeind en dacht; klaar! dat was het dan. Heb bijna de hele nacht niet meer kunnen slapen.

Ik heb me gister pas aangemeld bij een verloskundige praktijk, dus nog even wachten op een bevestiging... maar als het aan mij ligt zo vroeg mogelijk :D het zal ws eerst een intake worden met 8 weken en daarna met 10 weken (op zn vroegst) een echo.

Het enige wat ik probeer, en wat ik kan, is heel erg op mn voeding letten, extra vitamines te slikken en foliumzuur. Meer kunnen we niet doen he! ;) En maar afwachten.

7. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Die steken heb ik ook zo nu en dan, maar dat vind ik alleen maar "fijn".... heb ik normaal namelijk nooit, haha!

Wij hebben 27-2 de eerste echo in het zkh. En ga morgen even de verloskundige bellen voor een intake.

Ik slik ook foliumzuur, elke dag vitamine c-bruis en smoothies! Zeker nu ik ziek thuis ben!!

8. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Amoura en liefkleintje *knuf*
    *geeft superlijm aan Amoura en liefkleintje (en de rest!)*

9. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Hier ook krampen en steken! En ook denk ik telkens ' dat zal toch wel goed zijn e?!' De eerste echo kan hier inderdaad wat rust in geven hoop ik!

En ook hier nog telkens broekloeren hoor! Geen toiletbezoek kan aan het waakzame ook ontsnappen :p

10. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

sterkte allemaal met alle onzekerheden en angsten! ik herken het zo! ook ik gluur elk wcbezoek of er geen bloed te ontdekken valt. Qua angsten: ik heb momenteel juist GEEN kwaaltjes waardoor ik denk dat er misschien helemaal geen vruchtje aan het groeien is...over 2 weken weet ik het, tot die tijd moet ik het loslaten en per dag maar voelen hoe het gaat...kan er nu toch niets aan veranderen....zucht...
    slaap lekker!!

11. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Ik herken het ook hoor. Iedere keer als ik naar de wc ben geweest ben ik weer blij dat ik geen bloed heb gezien. Ik ben blij met iedere kwaal want dat bevestigt dat er inderdaad 'iets' zit. Maar ik hou me vast aan de gedachte dat ik er van overtuigt ben dat niet fout gaat.
    Enige wat moeilijk is dat ik nogal wat negatieve mensen in me omgeving heb die dan zeggen. Ja maar hou er rekening mee dat er nog van alles mis kan gaan.......
    Dus ik herken het en probeer iedere keer op mezelf in te praten dat ik me niet te druk moet maken omdat die stress juist niet goed is voor de baby. Dus ik slik netjes me foliumzuur en geniet van ieder kwaaltje omdat het alleen maar een bevestiging is dat me wondertje in me buik nog aanwezig is :D

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik zei het al eerder: die eerste weken zijn killing. Ik ken de statistieken voor vrouwen van mijn leeftijd en ik zou het liefst de eerste 12-16 weken in winterslaap doorbrengen ofzo. En de toiletgang blijft voor iedereen heel spannend.a

13. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    Hallo ik wil me ook komen melden.
    Ik ben mbtc, 25jr en mamma van j okt 11.
    Een grote verassing dat we in okt als alles goed gaat we er een brusje bij krijgen. Zit vandaag op 2 dgn voor mn nod en posi getest met kv 2 voor 5. Zou rond 18okt zijn uitgerekend denk ik. Mn dochter is van de 10e.
    Ik t okt 11 topic heb ik veel leuke contacten hoop hier ook op een gezellig hecht clubje!

14. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Welkom. Word wel een héél druk topic als we heel oktober hier gaan vullen. Gezellig hoor!
    Ik heb de laatste 2 dagen ineens minder klachten en kan me dan ook zorgen maken of het vruchtje nog wel leeft.... maarja. Morgen komt mvm en dan zien we wel wat de test aan geeft. Zal vast wel gewoon in orde zijn.

15. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Vanmiddag komt MvM bij mij aan huis, dus ben heel nieuwsgierig of die test er uit gaat knallen! (Hoop het zo!!) Ik kan nog net de verleiding weerstaan om zelf geen extra testen te kopen.

En ik herken inderdaad ook de controles bij elk plasje... Helemaal nu ik allemaal (kleine) krampjes onderin mijn buik voel die me wat doen denken aan menstruatieklachten.

En ik heb vannacht eindelijk weer een goede nacht gehad, voor het eerst sinds bijna anderhalve week dat ik niet moe wakker wordt. Ik heb nu helemaal het gevoel dat dit een topdag gaat worden voor me! :D

16. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Wekom mbtc!

Hier gaat alles prima. De symptomen neem ik voor lief, plassen in de maatbeker is prima (flessen vallen mee qua geur imo!) en..tsja! Nog precies 4 weken tot de echo.

17. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Het wordt hier zeker druk. Gezellig, maar niet meer bij te houden voor mij :) Zal hier dus ook niet zoveel meekletsen...

Wil iedereen die zich zorgen maakt over wel/geen kwaaltjes hebben op het hart drukken vooral te gaan genieten. Je bereikt er niets mee als je steeds maar bezorgd bent. Natuurlijk is dat eerste trimester onzeker, maar hey, je wilt 1/3 van je zwangerschap daar toch niet om laten verpesten? Enjoy en probeer vertrouwen te hebben.

18. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Goed gesproken! Dat probeer ik echt wel te doen! :D
    En hopelijk zien we je nog wel eens voorbij komen!

19. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Het is jammer als er mensen afhaken omdat het te druk en onoverzichtelijk word. Misschien is het een idee om meerdere oktober groepen te maken?

20. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Zeker goed idee!

1 topic voor 1-15 okt
    1 topic voor 15-30 okt
    En deze dan sluiten?!

Deel Deze Pagina