Ik kan me hier ook melden met bijna zelfde verhaal. Ik ben 26 november bevallen van een zoon, Jan, na bijna 30 weken zwangerschap. 1/1/2013 werd ik voor t eerst weer ongesteld na bevalling en gister vandaag testte ik positief. Dus rond 7/10 uitgerekend. Ik test morgen nog een keer met clearblue. Spannend!!!
Wat achtergrondinfo Leeftijd: 36 jaar (37 bij geboorte als zwangerschap goed mag blijven gaan) Kinderen: 1 zoon* Laatste ongesteldheid: 1 januari Positief getest: 27 januari Eerste kwalen: Moe, veel boeren, bij vlagen misselijk, 's nachts vaker wakker, veel plassen Eerste afspraak verloskundige: moet deze week vk en gyn bellen voor afspraak. Word dan intensief begeleid door UMC/WKZ ivm vorige zwangerschap Eerste echo: ?? Meisje/jongen: Verrassing Ik wil borstvoeding geven en moet in het ziekenhuis bevallen. Gefeliciteerd mede-zwangeren!!! Ik kan het nog niet bevatten, laat staan geloven...
Ik zag dat ik nog wat aan moet vullen: 2e kindje dus ik ben van plan om weer BV te gaan geven (bij Roos werd het uiteindelijk 18 maanden lang....terwijl ik een half jaar van plan was) Ik had vorige keer een ziekenhuisbevalling op medische indicatie en ik dub nog of ik nu ga voor VK of op grond van mijn leeftijd en overgewicht beter weer naar de gyn kan gaan ( voordeel daarvan: veel echo's). Nadeel: ik ben vorige maal in 1,5 uur tijd bevallen en aangezien een tweede vaak nog sneller gaat...is een verlos in de buurt natuurlijk een fijnere gedachte Geslacht: nog geen idee. Jongen zou leuk zijn( dan heeft mijn Lief een stamhouder, want hij is enig kind) maar een meid is nét zo welkom. Een gezond kindje, dat is toch het belangrijkst, althans: voor ons. Of ik prenatale screening wil, weet ik nog niet. Er zitten zoveel voor- en nadelen aan en je krijgt nooit een garantie....
Ash21 Leeftijd: 21 jaar 1e kindje 1e dag laatste ongesteldheid: 1 januari Positief getest op: 29 januari Eerste kwalen: gevoelige borsten. Eerste afspraak verloskundige: nog niet gemaakt Eerste Echo: ga ik vrijdag voor bellen Meisje/Jongen: Verrassing. Wil graag bv geven en wil graag thuis bevallen. Meiden ik heb dus net vanmorgen positief getest en ben nu 4 weken. Dit is ons 1e kindje. Maar wanneer bel je je ha voor een afspraak??
ash21, je hoeft niet eens je huisarts te bellen Je kan een verloskundige bellen voor de 1e afspraak. Gefeliciteerd meid, wat een mooi nieuws! Vanmorgen gebeld voor een echo afspraak: Ik krijg 6 maart pas m'n 1e echo, bij 9w5d! *ongeduldig*
Hi Gefeliciteerd allemaal, Ik kom me ook melden! Cathelijne Leeftijd: 32 2e kindje (zoon geboren in najaar 2011) 1e dag laatste ongesteldheid: 24 december Positief getest op: 22 januari Eerste kwalen: gevoelige borsten/misselijk/moe Eerste echo: nog niet gemaakt, wel gemaild voor afspraak Ziekenhuis of thuis: Ik moet waarschijnlijk doordat ik een hoge bloeddruk heb(ook buiten zwangerschap om) deze keer weer in het ziekenhuis bevallen. Borstvoeding: ga ik wel weer proberen. Bij mijn zoon lukte het 5 maanden. Succes met jullie zwangerschappen!
Gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgerekend? dan kan ik je op de lijst zetten, ga er nu mee bezig namelijk hihi!
Hallo meiden, Gefeliciteerd allemaal! Hoop voor iedereen een voorspoedige en gezonde zwangerschap, het is ons eerste kindje erg spannend allemaal. ik ben 29 jaar (nu nog wordt over 2 weken 30 dus kan het nog even zeggen ) De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 29 dec. Ik heb 25 Jan. voor het eerst positief getest. Ik ben 5 okt. uitgerekend. Maandag 25 Feb. is mijn intake en eerste echo
Ah... hier wordt meer geklets dan in het bevallingslijst forum Gezellig! Zal ook wat meer info geven: Linda Leeftijd: 28 2e kindje (dochter geboren in augustus 2011) 1e dag laatste ongesteldheid: 30 december Positief getest op: 25 januari Eerste kwalen: buik groeit, bekkenpijn, hoofdpijn Eerste echo: vk belt straks, denk begin maart Ziekenhuis of thuis: Ik hoop deze keer thuis Borstvoeding: Ga ik niet nog een keer proberen Ash, je hoeft de ha niet te bellen hoor, je kan gewoon een verloskundige uit gaan zoeken
Hi thanks! Volgens de -What to expect when your expecting -app op mijn mobiel ben ik 7 oktober uitgerekend.
kan me voorstellen dat het dan wat spannender is. Gefeliciteerd! Ik herken me wel in je 'kwaaltjes'. Duizelig, enorm moe en erg koud.... Lekker vroeg m'n bedje in Misselijkheid heb ik gelukkig nog geen last van!
Oktober 2013 Mama's 1. MD82 - 30 jaar - 2e kindje - ZH/Thuis - BV/Fles - denkt meisje/jongen Elly010 -27 jaar - 3e kindje -ZH - BV - denkt jongen 2. PriZz - ? jaar - 2e kindje - ZH/Thuis - BV/Fles - denkt meisje Demelza7 - 29 jaar - 1e kindje - ZH/Thuis - BV/Fles- Denkt jongen 3. Ravel1983 - 29 jaar - 1e kindje - ZH/Thuis - BV/Fles - Denkt meisje Mamaangilla - 26 jaar - 2e kindje ZH - BV - denkt meisje 4. Wolkje87 - 25 jaar - 1e kindje - ZH/thuis - BV/Fles - denkt meisje 5. Renaat83 -29 jaar - 1e kindje - ZH-Thuis - BV/Fles - Denkt meisje/Jongen 6. LiLaa - 25 jaar - 2e kindje - ZH/Thuis bevalling / BV/Fles - Denkt meisje-jongen Sweetbel - 24 jaar - 2e kindje - ZH - BV - denkt meisje/jongen 7. Cayth - 21 jaar - 2e kindje - ZH bevalling - BV - denkt meisje 8. Mamavanm1 - 18 jaar - 2e kindje -Thuis - BV - denkt jongen Luffy90 - 22 jaar - 1e kindje na 1* - ZH - BV - Blijft Verassing Hellen1971 - 41 jaar - 2e kindje - Zh/Thuis - BV - Geen idee Ash21 - 21 jaar - 1e kindje - Thuis - BV - Verassing 9. 10. 11. Linn84 - 28 jaar - 2e kindje - Thuis - Fles - denkt meisje/ jongen Illegaal/ Datum onbekend: Vlindertje27 - 29 jaar - 2e kindje - ZH/Thuis - BV/Fles? - denkt meisje/ jongen Zafira - 27 jaar - 3e kindje- ZH/Thuis - BV/Fles - denkt meisje/jongen Daantje09 - ? jaar - ? kindje - ZH/Thuis - BV/Fles - denkt meisje/jongen Zwanger (19) () Meisje, () Jongen, () Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ () Afspraken: Wolkje87: 30 Jan. intake verloskundige PriZz : 1 feb. intake verloskundige Mamaangilla: 4 feb. 1e echo Vlindertje27 : 6 Feb. 1e echo Renaat83 : 25 feb. Intake + 1e echo Wolkje 87: 6 Maart : 1e echo bij 9w5d
Fijn bijgewerkt weer Cayth! Ik ben ook ongeduldig, de verloskundige heeft nog niet gebeld voor een afspraak, grr! Maar wil sowieso haar, ze heeft me echt door de bevalling van m'n dochter heen gesleept, ook al werd die medisch, en kreeg ik dus een vk van het ziekenhuis. Ze is gewoon gebleven .
Kijk, dat zijn de beste! Hoop voor je dat je haar weer krijgt. Ik heb me aangemeld maar nog niets gehoord. Als het goed is word ik binnenkort gebeld. Las ook dat er een afspraak voor intake gemaakt word tussen de 8 en 10 weken, en dan met 12 weken een echo.... Morrie dat duurt nog zó lang!
Ah mijn intake is morgen al! Maarja..pas bij 9w5d 1e echo. Zal morgen ook alleen maar gepraat zijn en verder niet
Pff duurt echt nog lang jou echo Wolkje87 Bij mijn vorige zwangerschap had ik al een echo met 5w1d .. ook al is er dan alleen nog maar een vruchtzakje te zien, het voelt toch goed om even iets te zien! Om half 1 lag zoonlief op bed, dus ik dacht ' nu kan ik even bellen' krijg ik het antwoordapparaat van gyneacologie grrr.. je kan afspraken tussen 8 en 12.. jullie raden het zeker al, om 8.30 hang ik aan de telefoon haha!
Er zitten best grote verschillen tussen de verloskundige praktijken onderling. Ach, ik heb me gewoon bij de dichtstbijzijnde aangemeld. Heb nu de eerste afspraak, intake, staan op 25 februari. De week erna krijg ik dan waarschijnlijk de echo, maar daarvoor word ik nog gebeld door het echocentrum. Nou.... oke, dan maar rustig aan genieten en doorgaan