1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmenm

mamavanmenm Actief lid

3 feb 2013
    176
    0
    0
    Zuid Holland
    Sorry, gekke telefoon!

Nou goedemorgen dan allemaal!

2. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Goedemorgen!!!
    Vanmorgen gewoon weer om half 6 wakker. pffff de wereld sliep. Gelukkig wordt hij nu ook wakker!

Zo naar puppy cursus en dan vanmiddag maar even wat slaap inhalen. Haha :D

3. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Goedemorgen meiden!!

Ik heb de afgelopen 2 dagen weer iets beter geslapen, maar de nachten daarvoor ook erg slecht!!
    Ik wilde dan eigenlijk s'middags niet gaan slapen, want dan slaap ik s'nachts weer niet ;)

Vandaag de dag waarop het vorig jaar bij mijn vmk fout ging!
    Maar we hebben het vertrouwen dat het nu goed gaat!

4. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

ha dames, welkom nieuwe zwangeren!
    Hier weer dikke laag sneeuw, ik wil voorjaar!!!! :)
    mijn broeken knellen, dus heb kast opgeschoond wat nu al vast naar berging kan omdat ik het komende maanden toch niet draag. ineens hoop ruimte! :)
    ik wil het echt pas na 12 weken vertellen aan buitenwereld maar vrees dat ik dan komende weken veel wijde slobbertruien moet gaan dragen :)
    verder geen kwaaltjes, ja stemmingswisselingen :( en ineens grote pukkel op m'n kin! :(

5. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Goedemorgen!

Bijzondere dag voor jullie LK!

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier weer vreselijke obstipatie. Ik voel me daar ellendig van. Maar het wisselt zich steeds af met dagen van kramp en diarree. Zó vervelend!

Slapen gaat goed want ik ben moe. Moet er alleen doordeweeks vroeg uit en dochterlief houdt ons de laatste dagen veel bezig. Ik zit halverwege de middag vaak te knikkebollen....

7. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Hallo allemaal!

Een paar daagjes niet aanwezig geweest hier, moet alles ook nog ff bijlezen!

Ik heb een behoorlijke verkoudheid te pakken: keelpijn, holtes helemaal vol, hoofdpijn en een lichte temperatuursverhoging. Gisteren en eergisteren zoveel mogelijk op bed gelegen.. :(

Vanochtend toen ik naar de wc ging, had ik een veeg rood bloed. Ik heb verder geen kramp, dus ik geef het 50/50.. Ik merk wel dat ik nu rustiger ben dan bij mijn vorige miskraam.

Weet iemand of je door griep ook bloedverlies kan krijgen? (adertjes die knappen door het vele niezen ofzo?)

Het is nu bijna 2 uur geleden en sindsdien heb ik geen bloed meer verloren. Ga wel extra vaak naar de wc nu om even te checken.. Niet leuk dit!!

xx

8. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

@linnepinne he bah wat naar! even afwachten maar, wie weet komt t van het veel niezen, kan best!

9. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Renaat, nog gefeliciteerd :D

Linnepinne, ik denk niet dat dat door griep kan komen. Je baarmoederwand is enorm goed doorbloed nu om zich op alles voor te bereiden en dus wat gevoeliger. Er zijn meer meiden die bloed verliezen in de eerste maanden. Als je het niet vertrouwd moet je gewoon de vk bellen, daar zijn ze voor :) Niet onnodig in de stress gaan zitten hoor!

Hellen, hier ook vreselijke obstipatie. Heb er altijd last van, sinds de vorige zwangerschap, maar merk dat het nu veel erger is. Kan wel janken elke keer op de wc, tot bloedens toe :( Neem daarom elke dag een zakje movicol, helpt me enorm.

Vannacht de halve nacht wakker gelegen. En maar piekeren, kan ik dit wel, ben ik wel een goede moeder, is twee kindjes niet te druk voor me? Zucht... Wil gewoon blij zijn...

10. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    LK: vandaag gaat anders zijn!! Komt helemaal goed meid!!

Renaat: nog een dagje later: gefeliciteerd!!

Linnepinne: zal wel onschuldig zijn denk ik, maar begrijp je ongerustheid wel.... Zou ik ook hebben!!

Hier voorlopig geen enkel ding, behalve borsten, die op een zwangerscahp wijzen.... Dat is ook niet goed voor mijn gemoedsrust moet ik zeggen, maar ik zal het maar voor lief nemen... Wie weet hoe snel het keert;)

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Linnepinne: kan zeker van het hoesten en niesen een adertje knappen. Zorg er wèl voor dat je temp niet heel hoog wordt. Je mag 4 paracetamol per etmaal om koorts te drukken.

12. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Linnepinne; beterschap!
    LK; deze keer hebben jullie vast een plekbeeb!!

@ hier; ook ik heb last van obstipatie.. Heb al roosvice laxo gehaald en ben goed fruit aan het eten! Maar het wil nog niet echt helpen.
    Verder heb ik stress om de carnaval! Moet eigenlijk heel gezellig worden.. Maar nog niemand weet dat wij zwanger zijn en dat willen we graag nog 2 weken zo houden. PFF ben benieuwd of ik da voel kan houden..

13. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Thanks voor de oppeppende berichtjes! :)

Ik heb net de gyn even gebeld. Ik moet het even aankijken tot maandag. Als ik me er dan nog niet gerust op voel, kan ik bellen om een eerdere echo in te plannen.
    Het hoeft nog niks negatiefs te betekenen. Het kan idd door het niezen en hoesten komen, dus ik hoop dat dat het geval is en dat het bij dit bloed blijft! Het is iig een goed teken dan ik geen krampen heb.

Ik probeer gewoon rustig te blijven en afwachten maar dan!

Oja, mijn temperatuur is nog net onder de 38 graden, dus nog niet zorgwekkend gelukkig! Ik neem idd al 4 paracetamol elke dag:)

14. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Scheelt dat het nu nog winter is, kun je vesten of meerdere laagjes aan doen zonder dat het opvalt! ;)

15. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

ja inderdaad :) heb vanochtend kast al beetje doorgeplozen om te zien wat ik naar m;n werk aan kan gaan doen :)
    heb nu al noppies spijkerbroek aan, wel met riem hoor, maar toch...normale spijkerbroek gaat echt niet, zo opgeblazen is mn buik!

16. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Kan zeker komen door veel hoesten en niezen. De adertjes in je baarmoedermond zijn dun en kunnen onder hoge druk knappen. Vergelijk het met een bloedneuseffect. Als het niet aan houd is het niets om zorgen om te maken ( wat je uiteraard toch doen, logisch! )

En voor de meiden met obstipatie: Hebben jullie al pruimensap geprobeerd?? Ik blijf het herhalen maar het was voor mij echt het wondermiddel! Gewoon in de supermarkt bij de natuurvoeding een flesje mee nemen. Voor de maaltijd een glaasje drinken..... Zou het zeker eens proberen als je het nog niet gedaan hebt.

En goede middag allemaal :) Ik heb eigenlijk al een paar dagen bijna geen klachten. Gelukkig voel ik mijn borsten nog wel en ik zit onder de pukkels maar of dat nou door het zwanger zijn komt ;)
    Vandaag moest ik eigenlijk van alles doen maar ik heb besloten dat ik lekker niets doe! Heerlijk
    Vannacht is een vriendin van me bevallen van een dochter... mooi hoor!!!

17. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Andere kleren heb ik nog niet hoeven kopen. Ik heb nu wel de riem de kast in gegooid! Ik heb nog nooit een spijkerbroek kunnen dragen zonder riem, nu dus wel... Die riem drukte ook in mijn buik, zat niet prettig meer.
    Stiekem hoop ik dat het (voorlopig) nog even koud zal blijven, dan zal een buikje ook minder opvallen met die winterkleren...

18. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @carnaval: Wij zijn niet zo heel erg van het carnaval hier, wij feesten meestal niet mee met de rest. In het dorp hier vlakbij wordt het normaal altijd wel uitbundig gevierd, maar is dit weekend afgelast. Een jongen van 25/26 jaar is overleden aan kanker, hij was altijd erg actief binnen de carnavalsvereniging en laat nu een vrouw (in jan 2012 getrouwd) en een dochtertje van 7 maanden achter. Dus nu is niemand hier aan de carnaval... :(

19. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Aiii, dat is erg zeg :(

Voor diegene die gaan carnavallen en op zoek waren naar excuusjes: Ga gewoon verkleed als Octo-mom :) Je mag niet drinken dan hé, of een leuke manier om er gewoon voor uit te komen :D

20. mamavanmenm

mamavanmenm Actief lid

3 feb 2013
    176
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn vader en moeder in tranen.... Zo leuk, zo bijzonder, zo moeilijk...

Ik hield het ook niet droog...

Deel Deze Pagina