Ik heb bloedstollingsproblemen, ik gebruik daar normaal tabletten voor, maar die zijn schadelijk voor een ongeboren vrucht, ik zit dus aan de antistollingsspuiten.. ik moet mezelf 1x per dag in mijn buik of benen spuiten.. Dat is ook de reden dat ik in het UMCG loop, ik moet vanaf week 36, 2 keer per dag spuiten zodat ik indien nodig wel een keizersnede kam krijgen.. maar ook zodat ik minder bloed verlies tijdens de bevalling.. Al met al zitten er best wel wat risico's aan mijn bevalling.. ik mag ook sowieso niet over de 40 weken lopen..
Linnepinne en juffie verzorg jullie maar!! Helen ,hoi ook hier Ik ben best zenuwachtig en straks bloedname ,ben benieuwd wanneer ik dan meer zou weten...
Nieuwe meiden, welkom!! Na een dag werken is het eigenlijk niet meer bij te houden hier @Cayth, spannend dus over 2 weken!! Gewoon positief blijven! Hier daarom pas met 7w2d een echo. Eerder kon wel, maar zou je alleen maar onzeker van worden zei ze. Het kan dan zijn dat het hartje nog erg langzaam klopt, maar wel kan passen bij de termijn. Weer zorgen om niks dan misschien. @Hellen, heel herkenbaar die rugpijn!! Ik heb 1,5 jaar geleden spit gehad. Zelfs een gipscorset gehad. Mijn rug is dus erg slecht! Vandaag een dag gewerkt (op een kdv) en gebroken nu!!! Morgen kan ik de vk bellen voor de uitslag van de bloeduitslagen. Vooral omdat ik op een kdv werk is dat wat eerder gedaan als normaal. Ben benieuwd!
Zit nu in de wachtzaal , Liefkleintje , ik heb licht scoliose en 2 hernia's nog nooit geopereerd maar ben gestopt met mijn werk als vk. Zit hier een man langs me met een baby tegen een oude man te praten dat 3 kinderen opvoeden meer dan genoeg is lol en ik zit daar voor been nr.4, ze moesten het eens weten
Hey meiden, Mijn drukke werkdag zit er weer op dus kan weer even bijlezen hier Moeders voor moeders belde net, ze komt morgen om 18.00 uur! Spannend. Hebben jullie opgevangen urine in de koelkast bewaard of er buiten? En sinds vanmiddag geen bruinverlies meer gespot (na 5 dagen), hoop zooo dat het nu eindelijk weg is! Vind het maar eng! @ Ravel, haha nu al zin in zwangerschapsverlof? @ Arnelies, welkom en gefeliciteerd! @ Nimme, mooie testjes! @ Wolkje, wachten duurt lang he Vind die 2 weken naar mijn echo al enormmmm lang duren haha, en dan mag ik nog wel vroeg . @ Stresskip, zo leuk om het te kunnen vertellen he?! @ Lijstje, ik lees dat er een lijstje is waar alle afspraken enzo in staan? Waar staat het lijstje dan? Ow lees net dat die bijgewerkt moet worden @ MD82, wat jammer dat je schoonzus vaag reageerde, was ze niet blij voor jullie? @ Eleandra, welkom en gefeliciteerd! @ Cayth, heb je om een speciale reden zo vroeg nu echo? Hoop dat de kleine goed blijft zitten!! Spannend dus de volgende echo of je dan een hartje ziet. (ow lees nu net je verhaal over de bloedstollingsproblemen). @ Linnepinne, wat fijn dat je nu geen last meer hebt van rood/bruin verlies! @ Juffie, beterschap. @ Toekan, lekker hoor! Hier ook een smoothie gemaakt van vers fruit, jammie
@cayth super dat het in elk geval wel "goed" zat! Het is dan toch geen garantie maar wel het idee dat er iets "groeit". Spannend hoor! Ik heb morgen mijn eerste echo bij de gyn ivm mijn vorige mk. Ik ben echt super zenuwachtig! @liefkleintje voor jou ook spannend morgen! Ik ga duimen! @hellen ik heb ook krampen en rugpijn maar tot op heden nog geen bloedverlies of bruinverlies dus ik denk echt dat t erbij hoort....positief blijven
Cayth, spannend dus. Ga van het goede uit!! Komt goed! Linnepinne, gelukkig geen bruinverbrand meer. Toch een beetje eng! Nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!! Weer een dag voorbij, een dichter bij de echo!
Dag dames, Normaal ben ik wel iets actiever, maar sinds gisteren kan ik niet zoveel... Het is namelijk in mijn rug geschoten. Ik kan alleen óf rustig rondlopen óf plat liggen. Even rustig achter de laptop zitten is nu niet zo goed te doen. Ik zal binnenkort wel weer bij lezen...
Nmv ,rustig aandoen è! Mieks , zeer goed op naar meer dagen/weken zonder dat bloedverlies! Mag moegenavond na 18 uur bellen voor mijn bloedresultaten
Wat kijken ze eigenlijk allemaal na bij de bloedafname en doen ze dat bij iedereen? Welkom trouwens voor de nieuwe! Ik ben blij dat mijn werkdag erop zit. Zo moe geweest vandaag. Hoop niet dat dit een gewoonte wordt want dan gaat het nog lang duren :S
Als je dat wilt kun je dat laten doen in BE is dat zowat toc hiets wat elke vrouw voor een zwnagerschap kan doen om te zien of alle waarden in orde zijn (schildklier ,hepatitis ,toxo ,cmv ,foliumzuur ...) ik moet dit omwille van het 1e heb geen schildklieren meer. Heb geen idee of dit standaard in de NL verzekeringen zit of hoe dat bij jullie gaat?
@Mieks; bij mij komt MvM morgenochtend. Ik vroeg me ook af of ik de urine nou wel of niet in de koelkast moest bewaren. Ik denk dat ik het niet doe, maar heb al in de ochtend de afspraak. Jij 18 uur, dan zou ik het misschien wel doen? Is er nog iemand online die het ons kan vertellen?
ik heb het gewoon in een afgesloten potje bewaard, maar niet in de koelkast. Geen probleem volgens mij...
Welnee, de urine die je opvangt waar ze alle hormonen nog uit moeten halen zet je ook niet allemaal in je koelkast Ik heb morgen 6 kids in huis waarvan 1 nieuw kindje van 2,5 maand.... word me een dagje wel!! Gelukkig heb ik wel kunnen regelen dat een van de stagiaires me 's middags komt helpen. Nu maar snel slapen! Goede avond!
Goeiemorgen, Ik had het aan haar gevraagd en het maakt niks uit zei ze. Succes dus straks Edit, zie dat je inmiddels al een mail hebt gehad van ze, ben dus iets te snel met reageren haha
@Cayth hopen dat die 2 weken zo voorbij zijn @ nmv he wat vervelend doe je rustig aan @ravel bij mijn verloskundige staat het volgende op de site: We prikken bloed om je bloedgroep te bepalen, te kijken of je antistoffen hebt en of je infecties hebt. Zo we zijn weer een nachtje dichter bij de 14e! Ik begrijp heel goed dat mensen geen zin/fut hebben om te werken. Ik krijg het er ook steeds moeilijker mee! Plus ik ontdek dat die hormonen ook op me werk best wel lastig zijn. Gister zat ik gewoon te janken op me werk, en eigenlijk om helemaal niks Gister ook een goed gesprek gehad met me vriend, ik legde heb uit dat ik het best wel moeilijk vond dat hij zich nog niet echt helemaal Pappa voelde en tegen heb gezegd dat misschien na de eerst echo, als hij het kindje heeft gezien hij beseft dat er echt iets in me buikje groeit. Ik snap dat ook wel zodra ik twijfel komt er of een vlaag van misselijkheid, zit ik te janken op kantoor om niks of krijg ik een ander signaal dat ons kleintje er zit. Herkennen jullie dit ook bij jullie partners?
Ik zal eens even het bloedafnameformulier overtypen Dit wordt er bij mij allemaal gecontroleerd (standaard verzoek van vk): *Prenatale screening: -ABO, Rh(D) bloedgroep, irregulaire antistoffen HBsAg, lues, HIC -Graviditeit 1, pariteit 0 (1e zwangerschap, geen bevalling) *Op indicatie: -IgG-anti-Rubella (controle immuniteit bij zwangerschap) *Algemeen onderzoek: Hb, MCV (ijzergehalte) *Onderzoek in bloed: -Ferritine -Glucose -Trombocyten Zo En wb vriend..tsja, het is voor hem ook erg onwerkelijk. Wij voelen vanalles, en zij merken aan ons dat er iets aan de hand is..maar meer ook niet. Denk dat de 1e echo wel wat zal helpen