1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Het is midden in de nacht en ik zit op, hartstikke misselijk!
    Begin te denken dat die pizza van vanavond misschien toch niet zo'n geslaagd idee was, mja , ik had geen puf om te koken. Wat de zaak verergerd is de frituurlucht die nu in huis hangt: lief had trek in een vette bek na zijn avond dienst. Normaal vind ik die walm al vies , maar nu sla ik er groen van uit, gatver!

2. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Arme Hellen, hoop dat je toch nog een beetje hebt kunnen slapen vannacht en de misselijkheid niet te lang aanhield. Misschien je lief vragen of hij niet in de schuur of zelfs buiten kan bakken?

@panda nee ik ben helemaal in de wolken, af en toe wel onzeker (het is toch me eerste) en dan hou ik vast aan de test van MvM en vooral de vrouw die bevestigde dat ik echt zwanger was. Daarnaast natuurlijk me kwaaltjes die het hele verhaal bevestigen! Maar kan inderdaad ook niet wachten tot ik ons wondertje kan zien hoor dan ben ik denk ik pas echt gerust.

Verder nieuw kwaaltje erbij. De afgelopen 2 nachten de hele nacht aan het dromen over vanalles en nog wat, dus beetje gaar uit bed gekomen.

Nu even met de hond wandelen en dan weer werken! :(

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Gelukkig heb ik nog kunnen slapen, ja. En vandaag is mijn vrije dag dus mijn wekker ging net pas. Want dochterlief en ik gaan naar puppyzwemmen. De puf is ver te zoeken, maar ze geniet er altijd ontzettend van, dus zolang het me lukt gaan we.

Ik voel mijn borsten vandaag wat minder en word daar meteen weer onzeker van. Wat duren die 2 weken wachten nog lang!

4. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Wat een verhalen alweer! Ik heb gister toch een 'smeersel' gekocht, die van palmers. Ik heb altijd last van een behoorlijk droge en gevoelige huid. En deze is heerlijk vet. Het zal inderdaad niet helpen, ook ik heb aardig wat striae overgehouden van de puberteit. Maar het is fijn om te smeren!

@linnepin: succes met de sollicitatie! Spannend hoor!
    @hellen: fijn dat je toch nog hebt geslapen. Veel plezier met zwemmen.

Vandaag vrij, dus maar even wat huishouden doen. Het vervelende is dat ik al last begin te krijgen van mijn bekken, ben ik echt niet blij mee. Verder geen last van kwaaltjes, alleen wat emotioneel en gevoelige tepels. Ben zelfs nauwelijks misselijk. Dat was bij mijn zoontje wel anders, toen hing ik regelmatig boven de wc-pot :)

5. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Hoi allemaal,

Het lukt me niet om alles terug te lezen hoor, ben er even te druk voor, maar vind het wel leuk om te lezen!

Voor mijn man leeft het ook nog niet echt, die denkt alleen maar aan de verbouwing die eerst af moet! Was tijdens de zwangerschap van onze dochter ook zo, pas toen hij haar kon voelen werd het iets echter.

Qua vitaminen: ik slip Davitamon compleet mama met visolie. Vorige zwangerschap ook geslikt, en heb een heerlijk gezond meisje hihi ;).

6. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Vanmorgen bloed laten prikken, moest wel lachen: Degene die het bloed had afgenomen zat 19 jaar geleden bij dezelfde vk :D

7. ravel1983

ravel1983 Lid

27 jan 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    @panda86 Kan het denk ik pas echt bevatten als ik de echo zie, maar de misselijkheid neemt hier snel toe en de vermoeidheid ook. Dus door de klachten wordt het ook steeds echter.
    na de bavalling ga ik 3 dagen werken. 2 dagen gaat de kleine naar opa's en oma;s en 1 dag naar het kdv. Misschien het 1e jaar nog niet, maar daarna zeker wel.

@helen Hier vannacht ook zo'n misselijkheid, niet fijn is dat he. En op mijn buik liggen (ben een buikslaper) was ook al niet fijn, voelde mijn buik gewoon uitzetten :S

Nu op mijn werk. Misselijkheid komt steeds met vlagen opzetten, net zoals de opvliegers (en dat terwijl ik het normaal altijd koud heb). Heb een mueslibol naast de computer liggen. Neem regelmatig een klein stukje. Dat helpt gelukkig wat tegen de misselijkheid.... Maar komt goed allemaal!

8. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Ik moest net een grote groene neus klodder (sorry) afvegen... daar ging bijna mijn ontbijt. Verder nog niet heel veel last van.

ff wat leukers..... Mijlpaaltje! 7 weken vandaag :D
    Ik hoop dat vandaag de kado's bezorgt worden, we eten bij mijn schoonmoeder en willen het daar alvast vertellen. Word haar 1e kleinkind dus denk dat ze het wel erg leuk vind.
    Misschien daarna nog even langs mijn moeder ook, anders morgen. Spannend!

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Jeetje meiden, dit is niet bij te houden!! Hahaha!

Kan nu ook even niet op alles reageren..... de vrouw van Moeders voor Moeders komt zo en moet nog het e.e.a. doen.
    Ik vind het doodeng!!!!

@Werk, ik werk 27u op een KDV. Zou graag terug gaan naar 18u, maar weet niet of dat financieel kan. Ook ben ik fotograaf en heb ik mijn eigen bedrijfje! Ik fotograaf voornamelijk zwangere, newborn, kids en gezinnen!

Mijn vriend werkt 5 dagen en 2 avonden. Hij heeft veel meer vrije dagen als gemiddeld, dus hij gaat proberen voor een half jaar ofzo 1 dag per week vrij te nemen straks.

Hier is het besef er ook nog niet. Ik ben blij, maar ook angstig! Kwaaltjes komen en gaan..... dus ik ben al blij als ik straks een mooie test heb bij MvM!

10. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    T is niet eng, t is leuk want je mag wéér een positieve test zien ;)
    Dat gaat vast lukken liefkleintje!

11. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Positieve testen zien is leuk! :D

LK, wat leuk dat je fotograaf bent! Ik hoop tzt nog een mooie zwangerschapsrapportage te laten maken..

Demelza, mooie mijlpaal! :D Hoe laat heb jij nou je echo 6 maart?

Ik ben misselijk van m'n eigen deo :D!

Wb werk en na de bevalling..tsja.. Ik wil denk ik wel iets teruggaan in uren, bv naar 32 of 28. Maar we moeten het hele plaatje nog uitrekenen..

12. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Wat leuk Demelza dat je het gaat vertellen, spannend hoor op wat voor manier ga je het doen?

Panda wat leuk zo een echo, jammer dat je nog weinig zag maar logische rond deze tijd nog, over 2 weken mag je nog een keer, dan is er vast alweer meer te zien.

Ik ben van plan om 24 uur te gaan werken na mijn bevalling, ik werk in de zorg avondiensten 2 weekenden in de maand, is best een pittige job, vind het wel fijn dat ik nu minder kan gaan werken.

Annsie ik droom ook heel raar iedere keer en heel duidelijk, vanmorgen ook beroerd opgestaan, ook veel buikpijn gehad vanacht, gelukkig nog vrij tot zaterdag en dan is mijn weekje vakantie weer om.

13. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Ja ook 6 maart! Komt best snel dichtbij toch. We moeten nog even geduld hebben :)

Ik heb net even gekeken waar de bestelde kado'tjes blijven maar die komen morgen pas. Gezien het dan valentijn is hebben we nu bedacht dan 's avonds langs te gaan bij de oma's met een valentijnskado'tje :D

Foto lijstje met een gedichtje erin, slabbetje, speentje, even in een leuk papiertje inpakken. Wilde er ook cupcakes in doen, blauwe en een roze, maar dan moet je per kleur 12 bestellen. Binnen een paar dagen dus heel veel mensen vertellen, niet handig. Nu ga ik een glacékoek in plastic inpakken met blauwe muisjes erbij :D

Die dromen had ik heel erg de eerste weken, hele bizarre zaten er tussen. Vond het wel leuk ook :D

14. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Leuk Demelza!! Nou wat spannend zeg ben benieuwd hoe ze zullen reageren. Ik vind die dromen wel heel appart, maar het is inderdaad ook wel grappig, is gewoon bijzonder wat er allemaal met je gebeurt op dit moment :)

15. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Dag dames!

Ik ben begonnen aan een poging om alles terug te lezen, maar heb het toch maar opgegeven... Met mijn rug gaat het een heel stuk beter, maar kan nog steeds niet lang achter elkaar stil zitten.

Ik heb nu bijna de hele dag door een ontzettend vol gevoel, ik moet mezelf dwingen om iets te eten! Nog meer dames die hier last van hebben? Ik heb nu ook niet meer het 'honger'gevoel, ik merk dat ik moet eten als ik licht in mijn hoofd word. Probeer nu dus maar op vaste tijden te eten.
    Daarnaast ben ik met vlagen misselijk, gelukkig nog niet zo erg gehad dat ik boven de wc moest hangen. Af en toe is het zo erg, dat ik wel voor de zekerheid een emmertje naast me zet... ;)

Af en toe begint het hier in huis wel wat eenzaam te voelen. Mijn man is veel aan het werk (ook 's avonds), ik kan weinig door mijn rug en ook autorijden is nu niet te doen door die zere rug. Aangezien ik in 'the middle of nowhere' woon, ben ik nu bijna aan huis gekluisterd zonder auto!

Morgen komt een vriendin van me langs. Ik heb met mijn man afgesproken dat ik het haar mag vertellen, zij kent toch bijna niemand van mijn andere vrienden en mijn familie spreekt zij nooit. Dus dat is een vrij veilige keuze! ;) Heb er nu al zin in! :D

16. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    goedemiddag!

Lees hier over dromen.... de afgelopen 2 nachten ook gedroomd erover, bloedingen, relatie breuk, alles komt langs in mijn droom. Vreselijk. Vannacht ook veel buikpijn gehad, eenmaal naar de wc geweest was het weer weg.

17. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Jaaaaa!! Een mooi knaller! En dat met pas 5 weken!
    Ik ben blij!!

18. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Hoera!!!!!

19. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Geweldig zo'n test he Liefkleintje?! Ik vond het ook super gister avond... echt zo van "yes hij staat er nog, ik ben echt zwanger" :D haha

20. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    gefeliciteerd!!! haahah Ik was ook helemaal blij dat die streep er nog stond haha Had niet meer getest en vroeg haar ook als eerste, kunnen we eerst de test doen?? hahah

Deel Deze Pagina