1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Wij hebben het de ouders verteld, mijn broers en schoonzussen en goede vrienden. Mijn neefjes en nichtje proberen we nog even te wachten omdat ja mocht het fout gaan (wat het niet gaat) dan is het aan kinderen moeilijk uit te leggen. Zondag ga ik naar me Oma om te vertellen dat ze weer overgrootoma wordt, hier kijk ik echt super naar uit!!!.

Verder vanmorgen bij de dokter geweest en afspraak gemaakt met de verloskundige op 14 februari :D Wij krijgen echt een kindje van de speciale data volgens mij, maar wel leuk verhaal voor later!

2. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik moet naar de gynaecoloog. Ik gebruikte voorde zwangerschap bloedverdunners, inmiddels al weer 1,5 week aan de antistollingsspuiten.. Ik moet mezelf elke dag om 18u een spuit geven in buik (als die erg groot word doe ik het in me benen)

Ik snap het ook heel goed dat er mensen zijn die nog een tijdje wachten om het nieuws te vertellen hoor hihi..

Met 8 weken is er zeker wel wat te zien! Volgens mij sowieso het hartje, maar ook een vruchtzakje met vruchtje hoor :)

3. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Leuk om de ervaringen te lezen, ik voel mijn buik wel veel moet ik zeggen, het is gevoelig en soms wat steken en krampjes, verder heb ik veel jeuk op mijn onderbuik, hebben meer meiden dit? Dit had ik al voor NOD. Ook heb ik af en toe hoofdpijn, maar verder voel ik me prima :) Wij willen wachten met vertellen na de eerste echo op 25-2 maar volgende week ben ik jarig, en dan komt mijn moeder, die woont aan de andere kant van het land, en wil het haar wel persoonlijk vertellen, maar mijn vriend wil het echt nog niet, vind het wel lastig, maar goed ik zie het nog wel even. :)

4. ash21

ash21 Actief lid

1 dec 2012
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linn84: ik krijg mijn spijkerbroeken ook al niet meer dicht :(

Wij hebben het alleen aan mijn schoonouders verteld, mijn schoonmoeder die is vanmorgen meteen gaan shoppen en heeft hier van alles gebracht, spuugdoekjes, badcape, kruikenzakken, washandjes enz. Echt superlief!
    En net moeders voor moeders gehad daar heb ik ook een hele mooie zachte badcape van gehad.
    Ik wordt al zo in de watten gelegd echt superleuk :)

5. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Wij willen het graag geheim houden tot we de 1e echo gehad hebben. Het is voor ons de eerste keer, allemaal nieuw. Nu kunnen we ons er samen in verdiepen en is het nog een echt 'ons geheimpje' :)
    Ik heb pas 25 februari een intake gesprek en waarschijnlijk de week erna de echo, verwacht binnen kort een telefoontje voor een afspraak.
    Ik wil me aanmelden bij moeders voor moeders, maar betwijfel of het dan nog goed geheim te houden is.... Valt een beetje op die blauwe flessen die gebracht en gehaald worden.
    Ik meld me gewoon alvast aan en bekijk dan even of ik gelijk begin of pas na week 10 als we het mensen vertellen.

6. ash21

ash21 Actief lid

1 dec 2012
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Demelza: die flessen zitten in een donkere tas waar je niet door heen kan kijken, dus het valt niemand op. Gewoon doen! :) Je helpt er echt heel veel meiden mee die ook graag zwanger willen worden, maar waar het zelf niet lukt.. :)

7. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Cayth, wat apart dan dat je een verwijzing moet hebben. Hoop dat je heel snel bericht krijgt en dus snel weet wanneer je een afspraak hebt. Spannend hoor! Anders, als je ha de verwijzing heeft geschreven zelf even bellen met de gyn wat ze in de brief gaan zetten? ;)

Mvm flessen kun je vaak ook zelf brengen en halen. Hier in de buurt worden zoveel kindjes geboren dat mensen de bus inmiddels wel kennen haha...

Maar wat heb je mvm al snel gehad joh :D Leuk hoor, die extra bevestiging. Ben benieuwd wanneer ze belt voor een afspraak.

8. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Ik was toevallig ook benieuwd wanneer jullie het vertellen, wij zitten te denken aan volgend weekend voor mijn ouders, dan gaan we richting de 6 weken. Mijn schoonmoeder woont niet in de buurt en zien we in maart weer, dus dan hoort ze het. Mijn schoonvader weten we nog niet, daar hebben we eigenlijk geen contact meer mee. Hoe vertel je het aan iemand die het wel moet weten, maar die je nooit ziet?
    Wat ik herken bij jullie, de hoofdpijn, jeuk op mijn buik, constant ongi krampen en toen ik vanochtend in de spiegel keek, grote tepels :D nu snap ik waarom mijn moeder vroeger zulke grote tepels had, haha.

9. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Ik heb me aangemeld en zal ook navragen hoe herkenbaar de bus is, daar was ik namelijk een beetje bang voor.
    Hoe dan ook, aangemeld en ga zeker mijn steentje bijdragen!
    Voel me daar haast toe verplicht zo snel als het bij mij ging.

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Nou Daantje, sorry dat ik je teleur moet stellen, maar die mooie volle boezem en grote tepels verdwijnen na de bevalling weer als sneeuw voor de zon haha

11. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Ach, daar kunnen we dan toch een hele tijd van genieten! :D :D Als het allemaal niet te gevoelig word ;)

12. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Haha nou die volle boezem moet bij mij eerst nog komen voordat die weer kan verdwijnen, het zijn nu alleen mijn tepels :p

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Meiden, niet vergeten een fotootje te maken van je buik he? Is zo leuk om het te zien groeien :D

14. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Hier hetzelfde, heb me ook aangemeld, en als ze contact opnemen, vraag ik dat ook na, vind het wel fijn mijn moeder eerst te vertellen ipv dat mijn buren het weten. :D

15. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hoi meiden,

Gefeliciteerd allemaal! :)
    Graag wil ik met jullie mee kletsen.

Ik ben 9 oktober uitgerekend (is de verjaardag van mijn man).
    Vorige keer een missed abortion gehad. We hadden onze eerste echo bij 9 weken, kindje is maar 6,3 weken geworden.
    Nu dus weer zwanger!!! :)

Ik heb ook de vk nog niet gebeld. Tijd genoeg nog. Ik mag deze keer in ieder geval met 7 weken mijn eerste (superspannende!) echo. Dat wordt waarschijnlijk 21 februari.

16. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Herkenbaar, en daar kan ik dus écht niet tegen, lol

@ Lappie: Gefeliciteerd, ik hoop voor je dat het deze keer beter gaat! Ik vind het al spannend, en kan me al zorgen maken. Kan me voorstellen dat dat bij jou nog wat sterker aanwezig is.
    Geniet ervan!

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wil vertellen het nog maar even niet; ik wil eerst maar eens een echo hebben gehad. Bij onze dochter hebben we het trouwens wèl meteen verteld. Maar die vroege miskramen maken toch, dat we voorzichtiger zijn geworden.

Mijn lief wilde het sowieso alleen proberen tot zijn 45e verjaardag en die is in maart. Dus over op het nippertje gesproken :)

18. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Dat was dan zeker op het nippertje Hellen, wat goed!

19. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Gister weer een testje gedaan! En hij is donkerder geworden gelukkig.

Hier ook last van menstruatiekrampen, maar had ik bij mijn vorige zwangerschap ook. Volgens mij komt het door het rekken van mijn baarmoeder. Maar blijft toch wel een beetje eng.

Ik was voordat ik zwanger was heel vastberaden om het voorlopig voor mij te houden, maar mijn oma en zussen weten het al. En toen vroeg mijn vader of ik alweer zwanger was en ik ben een erg slechte leugenaar dus die weet het nu ook al. De rest van de familie wil ik het wel echt pas na de 12 weken vertellen. De mensen in mijn omgeving zijn sowieso een beetje afwachtend en durven niet erg blij te zijn totdat het wat zekerder is. Dus de reacties zijn ook niet geweldig.

20. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Perfecte timing!!

Deel Deze Pagina