@Marjolein mooie ketting hoor, en vooral fijn met de gedachte dat hij wordt gegeven. Ik moet zeggen dat ik soms ook wel walgen van onzekerheid heb en bang ben dat ik het me allemaal verbeeld. daarom ben ik zo blij als ik een off day heb en me lichaam alle kuren die bij een zwangerschap horen om me kop smijten. ben blij dat ik geen bruinverlies heb gehad want ik denk dat ik dan garanties in de stress zou raken dus ik snap het wel!! Hopen dat niemand meer het hoeft mee te maken.
Marjolein: knappe ketting!!! En begrijp de stress hoor meid!! Kledij: voorlopig nog geen last van te strakke broeken... Heb wel 3 zwangerschapsbroeken liggen van 2 solden geleden ( ik dacht toen heel naïef dat ik ze wel snel kon gebruiken) dus heb er wel al paraat voor moest dat moment er zijn Werk: ik ben vandaag thuis gezet tot na de bevalling. Een heel jaar (!) dus niet gaan werken.... Lekker leuk, maar ook super lang!
In ben kleuterjuf en niet immuun tegen cmv ( dat wat je snel van kindjes kan overnemen) en in België is de regel dan dat je niet meer mag gaan werken tot na je bevalling... Heet 'moederschapsbescherming'
@Toekan, Wat een verschil met Nederland zeg!!! Ik vroeg er vd week nog naar aan de verloskundige! Maar ze moest zelfs opzoeken wat dat CMV precies inhoud! (en nog weet ik het niet) De regels in NL zijn daarin heel anders dan in Belgie! (ik werk op een KDV, maar moet in principe gewoon tot het eind doorwerken!)
Aha! Wist je dat al van tevoren of moest je hiervoor bloed prikken? Dan kun je je nu wel volledig gaan richten op je zwangerschap!!
Lk, ja dat is inderdaad helemaal anders als bij ons! Ik zou het denk ik zelfs niet kunnen, die kleintjes tot je 37 weken... Pfffff lijkt me ook gewoon zwaar... Los van het besmettingsrisico... Nmv: ik wist op voorhand dat die kans heel groot was. Maar weinig mensen zijn daar immuun voor. Maar ze moeten da natuurlijk wel op papier hebben, dus hebben ze dat gecontroleerd bij mijn eerste hcgprik..
Hier net het grote nieuws aan mijn ouders verteld (blijf ik vanacht overnachten, ze wonen 200 km van ons vandaan), door middel van een foto en gedichtje. Ze vinden het geweldig . @ Wolkje, dat wordt dus maar niet meer op je buik slapen dan @ Annsie, leuk vooruitzicht: partnerschap! Gaan jullie er iets speciaals van maken? Wij zijn alweer bijna 2 jaar partners @ Toekan, hopelijk komt het niet meer terug!! Jeetje dat is dus een hoop extra tijd thuis. Apart dat er zulke verschillen zijn met Belgie en NL @ Bloeme, ik kan het zelf ook nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben, hier ook nog veel onzekerheid. Denk dat het pas een beetje echt wordt als ik de echo heb gehad en mijn man weer thuis is van uitzending zodat we echt samen kunnen genieten hiervan @ MarjoleinArt, mooie ketting! En vervelend die onzekerheid!
Mieks we wilden het eerst niet omdat we al ons geld voor da baby wilde bewaren. Maar ik heb hele lieve familie. 1 bakt een super taart en weer een ander maakt een heel buffet zodat we toch een beetje feest hebben!!
Toekan, wow, dat is wel heel lang thuiszitten! Annsie, leuk dat de familie zo meehelpt! Gisteren bij de vk geweest, was prima. Bloed geprikt etc.
Toekan, wow, dat is wel heel lang thuiszitten! Annsie, leuk dat de familie zo meehelpt! Gisteren bij de vk geweest, was prima. Bloed geprikt etc. Nu lekker weekend!
@demelza wijze woorden van je, had het zelf niet beter kunnen zeggen. Al dat getest helpt nergens voor behalve een lege portemonnee... Je maakt jezelf alleen maar steeds gekker. @broeken hier allemaal nog geen last vam. Nog weinig veranderingen... @toekan wow dat is lang thuis! Moet daar dan ook weer niet aan denken hoor... @annsie wij houden het ook klein, lekker gratis in het stadhuis en daarna met de getuigen lekker lunchen. Thats it... Pff hoop voor het eerst dat het weekend snel voorbij is haha. Ieder weekend gaat normaal te snel maar nu niet hoor. Maandagochtend eindelijk de echo! Ben zo benieuwd. Kon het gisteren niet laten en heb stiekem het echo apparaat bij ons op het werk op mijn buik gezet I(stond een uur lang op de echokamer te werken, toen hield ik het niet meer). Kon het wel vinden, maar kon de knopjes niet meer vinden om het allemaal duidelijker te krijgen, te vergroten enzo (is ook allemaal 5 jaar geleden ofzo en dan nog nieteens zwangerschapsecho specifiek gehad). Dus was maar heel innieminnie. Zag een klein zwart bolletje (vocht) met iets wits erin. Ma ja alles bij elkaar een diameter van 1-2 cm denk ik, dus kon er nog niet veel van maken haha.Toch maar wachten tot maandag dus...
Goed beroerd wakker hier. Niet van de zwangerschap, maar een fijn virus. Gelukkig nog geen koorts, maar voel me als door een trein overreden. Zolang het maar geen gevolgen heeft voor die kruimel in mijn buik zit ik het maar uit. Je mag vrijwel niets van de middeltjes die te koop zijn tegen kiespijn, hoesten en en verstopte neus. Dat is wèl balen!
Ik werd vanochtend wakker en het viel me op dat mijn tepels een stuk minder gevoelig zijn vandaag, heb ook het idee dat ze kleiner zijn. Ik weet dat het niets hoeft te betekenen, maar ik word er zo onzeker van pffff verdergeen buikpijn of rood/bruin verlies dus ik ga er van uit dat alles nog goed zit, maar blijf er wel de hele tijd aan denken. Ik moet nog een maand wachten op mijn eerste echo... Ik hoop niet dat ik meer van dit soort onzekerheids-aanvallen ga krijgen... Vermoeiend. Herkenbaar voor iemand??
Ravel: hahaha geweldig dat je zelf met de echo aan de slag ging!! Hier mag het weekend ook voorbij razen hoor! Liefst naar dinsdagavond al ( met een kleine pauze voor jou dan op maandagochtend) Hellen: pff beterschap meid!! Jo, ik ken het gevoel!! Heb ook dat als ik denk dat ik even niets voel of er iets anders is, ik denk ' het zal toch niet waar zijn e?!' Denk dat dat heel normaal is! All: ja een jaar is heel erg lang! Zou liever ook gewoon nog wat werken, alhoewel hoe ik me nu voel dat misschien niet zo ideaal zou zijn, maar het zou wel gaan... Gelukkig staat er hier een grote verbowuing op het programma en dat met het huishouden in ons eigen huisje en onze frummel, maken dat ik me waarschrijnlijk niet al te vaak ga vervelen... Maar lang is het wel!