1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eiram

Eiram Niet meer actief

Zojuist VK gesproken over combitest. Ik ga precies, volgens LM, met 12 weken tot 14+4 op vakantie. VK zegt dat de nekplooimeting meest betrouwbaar is in week 12.

Nu een afspraak voor 20-3 termijnecho en in principe op 29-3 nekplooimeting (11+5). Iemand ervaring hiermee? Qua betrouwbaarheid?

2. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Oh, die stomme rot I-pad! Net een hele reactie getikt, open ik even een andere pagina, reactie helemaal weg!

Goed, poging twee....

Lekker veel bijgeschreven hier! Ik ben een paar dagen niet geweest, druk weekend gehad, werken, zoonlief die drie keer in een nacht wakker werd... Maar alles gaat verder goed hier. De uitslag van het bloedprikken voor mijn schildklier (ik heb een trage schildklier) zijn binnen, de waardes zijn perfect. Volgende week voor de eerste keer naar de verloskundige, toch wel weer spannend (en leuk).

@miskramen: wat vreselijk voor jullie! Ik wens jullie veel sterkte toe in deze moeilijke tijd!
    @kinderopvang: tja, is idd idioot duur. Gelukkig ben ik er niet meer van afhankelijk sinds ik minder uren werk. Wij waren voor 1 kind, 2 dagen per week per maand ruim 400 euro kwijt (dus na teruggave belasting).
    @echo's: wat een mooie plaatjes! Ik moet nog even geduld hebben;)

Ik begin nu last te krijgen van misselijkheid, voor 's avonds ;) Ach weer eens wat anders dan ochtendmisselijkheid. Ik had afgelopen zaterdag lage rugpijn en wat krampjes en steekjes, pessimist die ik ben dacht ik meteen dat het mis ging.....maar het trok weer weg. Pffff....ben blij als ik deze spannende weken door ben!

3. ravel1983

ravel1983 Lid

27 jan 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff wat een verschrikkelijke verhalen ertussen. Heel veel sterkte meiden.

Toekan gefeliciteerd met de goede echo!
    Doppie wat leuk dat je vriend zelf deed kijken :D.

Na onze goede echo hebben we het iedereen verteld, dus de meeste weten het nu en de rest krijgt het snel genoeg te horen. Vandaag iedereen op mijn werk het verteld, ook erg leuk!
    Verder gisteren een heel misselijke dag gehad, vanochtend ook weer maar heb het goed kunnen onderdrukken. Hopelijk wordt het niet erger.
    Waar ik wel van baal is dat ik sinds mijn zwangerschap last heb van mijn schouder. mijn linkerschouder is 2x geluxeerd (uit de kom) en ben daaraan in augustus geopereerd. Dat ging goed. Helaas sinds ik zwanger ben is die nu weer instabiel. Hoop dat het hormoontechnisch is en dat het na mijn zwangerschap weer betr wordt. Nu dus maar voorzichtig aan met het armpje...

4. ravel1983

ravel1983 Lid

27 jan 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    ow jah en wij doen het 1e jaar nog geen kdv, pas vanaf het 1e jaar waarschijnlijk en dan ook maar 1 dag in de week. Dus dat scheelt weer wat geld gelukkig :D

5. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Hey meiden, de echo was goed!! Het hartje klopte mooi en was 1 dag korter zwanger dus nu 6 weken en 5 dagen.Over 3 weken heb ik weer een echo en dan daarna word de termijnecho ingepland :) Ze houden me extra in de gaten ivm het GBS bacterie en me overgewicht.

6. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    @Elly heel veel sterkte meid wat ontzettend naar voor je.. Dikke knuffel
    @toekan wat leuk zo een echo gefeliciteerd!
    Linnepinnie ook al zo een mooie echo echt super

Hier lig ik nog ziek o de bank al 3 dagen moet het van de dokter gewoon uitzieken
    Vind het toch wel vervelend, maar de dokter zegt dat het geen kwaad kan voor de kleine. Ik ga weer even rusten tot snel!

7. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Koorts kan daarentegen wel kwaad voor de kleine, had m'n vk gezegd.. Bij koorts altijd pcm nemen dus :)

Weer een mooie echo! :D

8. Marassie

Marassie Niet meer actief

@ meiden met miskraam, heel veel sterkte. Het is voor mij de ergste nachtmerrie dat kan gebeuren.

Hier manlief laat thuis, heb even lekker patatje gehaald. Lekker fout, maar het is net alsof het nu nog lekkerder smaakt.

Morgen hebben we eerste echo. Ik ben best wel zenuwachtig. Mijn rechter eileider is afgesloten en hoop dat de kleine zich goed heeft genesteld. Hartje zullen we misschien nog niet zien, want dat kan te vroeg zijn! Als het maar goed zit, dat is eerst het belangrijkste.

9. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ha meiden,

Moet flink wat terug lezen zie ik :p

Hier heeft de ochtendberoerdheid ook toegeslagen. Nog net niet overgeven maar wel een algeheel overreden gevoel alsof ik net een week de griep gehad heb. Gelukkig zakt het rond de middag...

@ Elly, jeetje wat heftig, heel veel sterkte meid!

@ Toekan, fijn joh! Das nog best warm, 40 graden! Had al ergens gelezen dat je beetje eigen lichaamstemp aan moest houden, maar goed om te horen dus. En wouw, prachtige echo! Kan niet wachten op die van mij over 6 dagen :D

@ Alle meiden die zich niet lekker voelen: dikke knuffel! Hopelijk snel weer een stuk beter zodat we allemaal kunnen genieten en weer fit kunnen zijn! We hebben in elk geval een goed doel!

@ Wolkje, hahahaha tranen van reclame :D:D

@ Linnpinne, ook een prachtige echo!

@ Kim, oh fijn nieuws is dat dan he, als zo'n echo goed is!

@ Renaat, beterschap!

10. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik heb het ook elke keer koud! Heel herkenbaar dus...

@Toekan en Linnepin, mooie foto's! Ik wil ooooooook!

11. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    @kim1990 gefeliciteerd!

@hellen wat klote dat je zulke pijn hebt en zo onzeker bent wachten duurt dan zo vreselijk lang

Velen voelen zich niet lekker, ik ook niet :$
    Hele dag misselijk en mijn werk valt echt tegen als je de hele dag zwaar beroerd bent. Wil tot 8 weken wachten met vertellen. Volgende week is mijn leidinggevende terug, die moet het eerst weten...
    Mijn collega's zijn super lief maar ook wat overbezorgd en dat is juist nu niet heel handig.

@demelza groot gelijk beterschap!

@ Toekan geweldig!!! Geniet ervan!!!

:D:D:D herkenbaar!

@linnepinne: doppie, weet niet eens hoe ik er precies op kwam!
    Hoorde van het weekend van mijn schoonmoeder dat ze mijn vriend 'dopje' noemden tijdens de zwangerschap, bizar!!!
    En ook al zo'n mooi echo foto!!! Geweldig!!!
    Mijn moeder had meerdere verslavingen waardoor uit huis plaatsing de enige optie was.

@bloeme wat fijn dat de waarden goed zijn, zorg minder!

@ravel ja was leuk! Volgende keer zullen we printje maken door de zenuwen gewoon vergeten ;)

Wat rot van je schouder :(

@ renaat jij ook beterschap, gatsie het voorjaar zou nu toch wel welkom zijn!

@marassie wat 'extra' spannend morgen! Succes!

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Pfff...nog meer dames hier met prikkelbare darmsyndroom? Ik heb ineens zo'n last! Vreselijke darmkrampen, extra misselijk, diarree (de eerst tijd juist obstipatie) en écht zoveel pijn! Ik mag geen medicatie, dus dat maakt het niet makkelijker.

13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Hey meiden,

Ik heb weer wel meegelezen, maar teveel om op iedereen te reageren!!

Knap Doppie, dat jij dat elke keer kan en doet!! :D

@Hellen, geen prikkelbare darm, maar wel behoorlijke krampen gehad. Het wordt nu gelukkig wat minder.

Hier mezelf ziek gemeld. Ik ben zo kotsmisselijk, de hele dag! En hoe later het wordt, hoe erger!! Wat een ellende!!
    (ik hou alles nog wel binnen)

Denk dat ik de dokter ga bellen voor pillen, want niks helpt. Cola, gele vla, gemberthee..... Ik blijf me zoooo beroerd voelen!

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Oww Liefkleintje: wat naar dat jij je ook ellendig voelt. Heb je dan ook op je werk al verteld dat je zwanger bent?

Ik wil het echt stil houden tot ik volgende week een echo heb gehad. Maar intussen ga ik me zó ellendig voelen, dat ik de uren tel voor ik het zeggen kan. Liefst deed ik het nu al, maar als het dan niet goed zit, moet ik snel daarna dát nieuws brengen. Dat vind ik ook zo moeilijk

15. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ja, op mijn werk weet iedereen het!
    Doordat wij in de medische molen zaten, moest ik al regelmatig onder werktijd weg. Ik wilde daar echt niet over liegen!

Dus ja....dan weten ze ook als je IUI hebt gehad, wanneer je kan testen ;) En dan heb ik het nog een week kunnen rekken, haha!

Maar iedereen heeft zo meegeleefd in moeilijke tijden, dat we ook de leuke momenten willen delen.
    En mocht het fout gaan, dan vind ik het ook fijn dat ze het weten.

16. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    We zitten wel met een heel aantal in hetzelfde schuitje :(
    Hier ook al twee dagen echt heel erg misselijk en obstipatie...
    @hellen wat ellendig hoop zo dat je je snel wat beter voelt!
    @ liefkleintje zelfde schuitje bah
    Beterschap allen!!

Ik moet zo naar de tandarts, vreselijk vind ik dat.
    Echt te zielig voor woorden maar kan er niets aan doen.
    Alleen mezelf een schop onder mijn kont geven (waar ik niet bijkan)

17. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Zo iedereen is blij gelukkig en misselijk, gezellig forum hier ;)
    Ik hoop dat het voor iedereen snel over is!

Verder hie de spanning voor de echo morgen! Ohh morgen zie ik hem/haar eindelijk!!!

@Doppie, ik kan zelf janken als ik naar de tandarts moet zo bang dat ik er voor ben, maar wel altijd blij als ik ben geweest want het is toch altijd om ergere pijnen te voorkomen. Dus kop op meid! En ander buk maar kom ik je die schop geven (wel voorzichtig ivm baby)
    Denk je er ook aan dat ze geen foto's kunnen maken?

18. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    yup :( ben al 2 dagen ziek thuis. 'S morgens gaat het nog maar naarmate de dag vordert word het steeds erger. Gister ben ik op m'n buik gaan liggen, word wakker met enorme steken in m'n buik. Vond het maar eng. Ik heb nog een sapkuur liggen, voor een vaste dag. Daarnaast eet ik wat brinta, en laur wat yoghurt.... Ga voor een prutjes dag. Daarna weer langzaam wat vaste eten. Kijken of het zo weer wat op gang komt. Het doet zo'n zeer, ben er klaar mee! Vanavond aan de pruimen als de rest niet genoeg helpt. Dan maar eten door spoelen, als dat onwijs volle opgeblazen gevoel maar eens weg gaat!

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Man, man, man, ik voel me alsof iemand me van binnenuit probeert op te blazen. Ik weet me geen raad. Ik zou liever niet eten, maar als ik dat doe word ik misselijk van zwangerschap. Als ik wél eet, word ik ook misselijk, maar anders. Niet eten geeft uiteindelijk veel problemen...

20. Marassie

Marassie Niet meer actief

Hoi dames,

Hier net eerste echo gehad!
    Alles zag er goed uit, wat is dat fantastisch om te zien!

De hartjes waren al te zien, vruchtzakjes zagen er goed uit...
    Je leest het goed... Het staat in meervoud....
    We krijgen niet 1 kindje maar 2!!! Een tweeling!!!

We zijn helemaal door de dolle heen..
    Als je op de link drukt zie je een foto van onze eerste echo.

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/50118-albums12088-picture73738.html

Deel Deze Pagina