1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Doppie, dat is geluk hebben dus bij de tandarts ;)

@ Juffie, fijn dat je echo goed was!

@ Annsie, spannend dus vanmiddag, hopelijk zie je een mooi knipperlichtje :D

@ Stresskip, veel plezier!

2. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Juffie gefeliciteerd super hoor!
    Annsie veel succes vanmiddag.

3. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Annsie succes vanmiddag! Gaat goedkomen meid!

En ik ben vandaag ook 8 weken! :D Gisteren van m'n zwager+schoonzusje 3 rompertjes en een knuffeltje gekregen. Schattig!

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Fijn dat alles er goed uit ziet! En wat zal het een hel worden komende maand! :p Hahaha!

5. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Weer mooie echo's erbij zag ik, fijn!!

Verder erg druk hier, lees wel mee hoor!

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Dag dames,

Hier heb ik op het moment gemixte gevoelens. Een goede vriendin van mij heeft vandaag een zware dag. Afgelopen week werd ze gebeld door haar broer dat zijn vriendin in het ziekenhuis bevallen was van een meisje. Alleen wisten zij niet dat ze zwanger was! Het meisje was 22 weken en is in de handen van de artsen gestorven. Vandaag is de crematie...
    Dit zijn niet de berichten die je wilt horen als je zelf zwanger bent. En als ik even op de egoïstische tour ga: ik weet nu niet hoe ze zal reageren als wij vertellen dat er een kleine aan komt... Ik ben zelfs een beetje bang dat het erg hard aan zal komen bij haar, is dat een rare gedachte??

Ik was eigenlijk niet van plan om dit met jullie te delen, maar het zit me toch wat meer dwars dan ik eerst dacht...

7. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Nmv, jeetje dat is een heftig verhaal!
    Wanneer wilde je het gaan vertellen? Ik denk als je er nog even mee wacht dan is de spanning van de crematie ook gelijk wat minder en zal ze hopelijk toch gewoon blij voor je kunnen zijn. Denk dat nu vertellen idd niet het juiste moment is, maar tis altijd lastig inschatten hoe mensen reageren (zeker voor ons als buitenstaanders) ;).

8. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

@nmv he wat naar!

hier de eerste vreetbui: zure haring, glas melk, chips, fanta, fruit, alles wat ik tegen kom, gaat er in ;)

Qua ongemakken: Gelukkig nu weer curanolzalf tegen de aambeien, want man o man wat doet dat pijn! Ik neem elke dag ook 1 pilletje magnesium om darmen op gang te houden, werkt goed!

9. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Mijn darmen werken juist iets te soepel :p Zal denk ik wel komen omdat ik sowieso altijd al gevoelig op m'n darmen ben... Nja, weet beter dan obstipatie denk ik. Of eigenlijk is het gewoon allebei niks ;)

10. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    @nmv, lastige situatie. Hoe zou je zelf reageren als dat jouw broer+schoonzus was geweest en je zou volgende week oid horen dat je goede vriendin zwanger is? Sowieso zou ik het haar wel vertellen (als je het al persoonlijk wilde vertellen), anders krijg je scheve gezichten als ze het via een ander moet horen.. (denk ik!)

Succes Annsie, nog maar 15 minuten :D

11. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    NMV, lastig! Ik zou even wachten met vertellen. Laat het haar eerst bezinken en een plek geven. Het is haar schoonzus, niet haar eigen zus. Niet lullig bedoeld, maar is toch net anders. Daarnaast is ze ook jouw vriendin dus waarom zou ze niet blij voor je zijn? Jij kiest voor een zwangerschap en als je dan zwanger bent mag dat gevierd worden ook. Zal haar misschien wel ff dubbele gevoelens geven maar als ik naar mezelf kijk, het zou mij niet tegen houden voor een ander heel blij te zijn hoor!

12. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Wij waren van plan om het volgende week vrijdag aan de hele groep vrienden te vertellen, dan is zo goed als iedereen er en hebben we komende week rustig de tijd om de familie in te lichten.
    Maar ik zit er nu aan te denken om haar en haar vriend eerst uit te nodigen om het hun in ieder geval wel persoonlijk te vertellen... Mijn man ziet eigenlijk het probleem niet, maar ik denk dat ik het met hem dit weekend nog maar een keer ga bespreken... Het zit me nog iets te veel dwars om het los te kunnen laten.

Bedankt voor het meedenken meiden!

13. Petra28

Petra28 Lid

19 dec 2012
    71
    0
    0
    NULL
    @ alle meiden met een goede echo, wat super leuk zeg :) Hier is het nog even 1,5 week wachter tot de 1e echo...

@NMV Dat lijkt mij inderdaad ook wel goed om het ze apart te gaan vertellen, je wilt ook weer niet dat ze het als laatste horen, maar ik zou nog wel even wachten tot ze het allemaal verwerkt hebben, en ze zal vast super blij voor je zijn:)

verder hier ook meer klachten...echt continu misselijk, ik probeer maar wel steeds wat kleine lichte dingen te eten en proberen goed te drinken en gelukkig blijft er soms wat binnen..

Hoe voelen jullie je verder, zijn jullie ook zo misselijk?

14. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik heb ook wel aardig wat vlagen misselijkheid, maar begin nu te merken dat af en toe een druifje in mijn mond stoppen al heel wat helpt! En ik drink ook veel meer dan ik eerder deed... En ik doe alles op een rustiger tempo, anders geeft mijn lichaam al meteen aan dat hij dat niet wil doen!
    Ik heb wel periodes dat het slechter is, heb gelukkig tot nu toe nog maar 1x echt boven de wc gehangen.

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik sjouw de hele dag melba toast mee. Want ik moet écht steeds wat eten nu. Als ik dat niet doe ben ik ontzettend giga vreselijk misselijk en als ik het wèl doe ben ik alleen nog maar ontzettend misselijk. Scheelt toch wèl iets ;)

16. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

ook ik sjouw overal volkoren biscuits mee, liggen zelfs s nachts voor het grijpen. helpt ook wel. verder 's avonds zoooo moe. het liefst duik ik er om 8 uur al in, maar ja is ook zo ongezellig.

17. puk1987

puk1987 Actief lid

5 sep 2012
    149
    0
    16
    verpleegkundige
    :)Hoi lady' s,

Sorry voor mijn late bericht:)...we zijn geswitched van internetprovider wat toch niet zonder problemen verliep helaas......een week geen internet :x. Ik heb even geprobeerd bij te lezen.....

@nmv wat een vreselijk moeilijke situatie........begrijp dat dit echt door je hoofd blijft spoken.

@liefkleintje gelukkig goed bericht gehad van je werk.....fijn voor de toekomst he!

@hellen1971 vervelend he die darmen....heb er ook veel last van....heb nu Lactulose gekregen....hopelijk helpt dat een beetje....heb namelijk echt buikkrampen ervan.

@juffie2 gelukkig had je een goede echo! Gefeliciteerd!

@alle meiden die het vruchtje zijn verloren....heel veel sterkte!

Bij ons gaat alles redelijk goed, wel 2 dagen echt heel misselijk geweest.....nu nog met vlagen. Heb emesafene van de gyn gekregen.
    Ook heb ik veel last van mijn darmen.....veel buikkrampen en obstipatie. Pfffff....nu dus ook aan de Lactulose:$.
    Vanmiddag onze 2de echo gehad......en JOEPIE......een mooie foetus met kloppend hartje...nu bijna 7 weken....volgens de gyn 13 oktober uitgeteld. De gyn was heel tevreden en vertelde dat t perfect uit zag voor deze periode....gelukkig was hij heel optimistisch....heeft een stukje onrust bij me weggenomen:D. Ik mag nu verder naar de vk.....daar heb ik aanstaande donderdag al mijn eerste afspraak. Me ook vandaag aangemeld bij moeders voor moeders.....durf nu eindelijk een beetje te gaan genieten!:)

18. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Fijn Puk!

And it is official: als je toch gaat zitten snotteren bij twee dansende meisjes op "everybody dance now", heb je toch wel écht last van zwangerschap hormonsters !

19. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Hoop dat Annsie de mooie echo aan het vieren is..

20. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Lieve wolkje je hebt het inderdaad goed geraden.

Super zeg, wat zo'n knipperend lichtje al wel niet allemaal kan doen!!! datum blijft voorlopig op 4 oktober staan!!!

Mijn vriend was zo blij (hihi hij huilde ook) dat we samen uit eten zijn geweest!`Morgen zal ik proberen een foto te plaatsen. nu heel moe :D

Deel Deze Pagina