1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Even delen wat ik doe... Het zou moeten helpen, momenteel werkt vooral de munt heel goed... Het appeltje is voor mij iets goed om toch iets kleins te eten en de cola doet ook wel zijn ding.... Al slaag ik er niet in om wc-vrij te blijven....

tips van mijn gyn tegen de misselijkheiD ( ik deel ze maar, weet niet wat je er al van doet)
    - altijd in mini mini porties eten
    -water en krakkotten naast je bed zetten, zodat je voor je rechtkomt al iets kan eten en drinken
    - krakotten en rijstwafels zijn luchtige, lichte dingen voor de maag
    - cola! Voor een keer mag het, plat roeren en dus zonder bruis in kleine beetjes opdrinken
    - een appel zonder de schil!
    - geen vettige dingen.... (maar eet waar je zin in hebt, want als je misselijk bent, moet je het nemen zoals het komt..)
    -munt ( thee, snoepjes,...) kan gember vervangen

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Denk dat alle tips welkom zijn voor de meeste dames hier Toekan! :)

3. Petra28

Petra28 Lid

19 dec 2012
    71
    0
    0
    NULL
    Inderdaad alle tips zijn welkom:) bedankt:)

4. puk1987

puk1987 Actief lid

5 sep 2012
    149
    0
    16
    verpleegkundige
    Ik heb ook emesafene zetpil van de gyn gekregen...dit helpt wel iets maar niet heel veel. Ik probeer ook zoveel mogelijk kleine beetjes te eten. Bijgevoegd een foto van de echo....is niet heel duidelijk maar beter dan niets haha.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28,1 KB
      Weergaven:
      12
  5. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Juist die paperclip had ik al gevonden maar die geeft aan dat het bestand te groot is, eerste in afmetingen, foutmelding 1 tot 3 en toen in grote :S ik blijf jullie dus foto van echo verschuldigd!!

@misselijkheid ik wordt juist misselijk van het eten, dit kan ook aan me maagverkleining liggen enige wat bij mij helpt is overgeven om er vanaf te komen. Gelukkig is het al een week best rustig, ik vermoed dat het bij mij toch ook meer misselijkheid is omdat me maag moeite heeft met dat me lichaam nu echt om meer eten vraagt en ik gewoon vaak op de grens zit van wat ik kan eten.

6. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Leuk die echofoto Puk!

Vanmiddag komen mijn schoonouders. we hebben een shirtje met grote zus gekocht voor onze dochter, trekken haar dat aan en dan maar wachten tot ze het doorhebben!

7. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Ben benieuwd sweetbel! Gaat leuk worden denk ik zo!
    Ik keek net naar je banner trouwens en zag 8 weken en 4 dagen. 1e wat ik dacht: Wat, al zo ver! Die hoort vast eigenlijk niet in het oktober topic! Mja..toen kwam ik erachter dat ik zelf ook al 8w2d ben :D!

Bedankt voor de tips toekan! Hier helpt iets heel slechts: Een grote zak snoep en gewoon af en toe een snoepje nemen :D :p

8. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Wolkje, haha, gaat hard he? Ik ben 2 oktober uitgerekend op basis van de echo. Ik ben ook zo benieuwd hoe ze gaan reageren! Met Sinterklaas vroeg schoonmoeder al of ik in verwachting was, omdat ik niets dronk. Drink btw zelden, dus hoe ze dat daaraan zag... Toen gezegd dat dat voorlopig nog niet op de planning stond, omdat ik eerst wilde afstuderen. Maar zwanger worden ging sneller dan verwacht, want 24 december heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen, en we waren big niet echt gericht bezig! We wisten dat ik in verwachting kon raken, maar ik dacht dat het nog wel even zou duren voordat ik weer mijn eigen cyclus zou hebben. Deze zwangerschap is dus zo leuk!!

9. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Ah echt super dat het zo snel is gegaan zeg! En sommige vrouwen lijken er wel een radar voor te hebben, heel eng!
    Hier ging het ook enorm snel, eind november spiraaltje eruit->1x ongesteld en vervolgens zwanger. Ben er wel enorm blij mee dat het zo snel is gegaan..als ik sommige verhalen lees, brrr.. respect voor alle vrouwen waar het niet zo makkelijk bij gaat!
    Is ook de reden waarom ik meedoe aan MvM :)

10. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Bij jou ook al zo snel, fijn. Lijkt me vreselijk verdrietig in zo lang te moeten wachten op iets dat je zo ontzettend graag wilt. Helemaal omdat je er gewoon niets aan kan doen.

11. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ow meiden, wat een geluk dat jullie zo snel zwanger zijn geworden!!

Helaas kunnen wij dat niet zeggen ;) Maar goed.... ook bij ons is het uiteindelijk gelukt! En ik heb ook altijd het gevoel gehad dat het zou lukken!

Maar was soms wel erg moeilijk als er weer iemand kwam vertellen zwanger te zijn!

Ook ik doe idd mee met MvM! Maar als ik me echt heel beroerd voel, plas ik toch ff gewoon op de wc hoor!

12. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Echt super dat het gelukt is LK, je gevoel had gewoon gelijk meid! :D

En wb MvM..ja, gisteren heb ik bv niks verzameld. Soms komt het gewoon effe niet uit ;)

13. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Tips tegen misselijkheid, bedankt! Vanmorgen een rijstewafel gegeten en uurtje later pas een boterham. Ging dit keer goed gelukkig. Wel nog steeds een onstuimig gevoel in mijn maag, maar zolang die misselijkheid maar weg blijft ben ik al blij!

@ Puk, mooie echo! :)

@ Sweetbel, veel plezier met vertellen.

Tijd gaat idd snel! Dinsdag heb ik de 7 weken echo al, niet gedacht dat die 3 weken zo snel om zouden zijn! :D

Wat fijn dat sommigen hier zo snel zwanger zijn geworden. Ook hier heel wat moeite voor moeten doen. Toen manlief ook nog eens uitgezonden werd was dat helemaal een domper. Nu gewoon tijdens zijn verlofperiode nog een keer mee kunnen pakken met hulp van het ZH, en gewoon raak :D

@ MvM, Als ik 's nachts een keer moet ga ik ook niet zitten moeilijk doen. Dan wil ik zo snel mogelijk gewoon weer terug mijn bed in.

14. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Hé dames!

Hier weer terug van een bezoekje aan de schoonfamilie in het Zuiden des lands ;)! Bijzonder bezoekje omdat we schoonzusje, zwager en natuurlijk schoonouders en peetoom/peettante geïnformeerd hebben dat wij een kindje verwachten! De reacties waren zo ontzettend leuk en lief! Hadden natuurlijk ook niets anders verwacht ;)! Was echt heel leuk om het daar te vertellen!

Nu op naar de volgende groep mensen om het te vertellen ;)! Vrijdag met vriendinnen afgesproken om een 'borrel' te gaan drinken in de stad en ook onze beide overburen zijn aan de beurt. De ene buurvrouw heeft net een kleine gekregen en de andere buurvrouw zal zich toch wel stiekem afvragen of ik wel genoeg train voor het hardloopevenement waar ik over 2 weken aan deel zou nemen ;)... hadden ons samen opgegeven... alleen nee, ik heb bijna niet getraind en ben ook niet van plan om nog 10km hard te gaan lopen :p... was daar gewoon niet lekker genoeg voor ;).. Weer iets om naar uit te kijken dus!

Ben wel heel blij als we straks onze eerste echo hebben gehad (12 maart)... dan kan ik ook met een gerust hart de rest van omgeving rustig informeren... wil toch zien of alles goed zit voordat ik het bij wijze van op Facebook zet... misschien doe ik dat ook wel helemaal niet ;)...

Zag dat er flink wat dames zijn die zich niet lekker voelen ivm. misselijkheid... vervelend zeg! Het is mij nog redelijk bespaard gebleven... ik heb juist iets teveel trek om het zo maar te zeggen... hoop dat jullie je snel weer wat fitter voelen.

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wat zo lastig is aan het je zo ellendig morgen, is dat thuis veel blijft liggen. Ik moet het altijd hebben van de weekends en de avonden, maar voel me no zó moe/misselijk/ellendig, dat het werk zich opstapelt. Ik zie gewoon op tegen weer een drukke werkweek van 4 x 9 uur werken.....

16. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Heeeel herkenbaar Hellen! Maar gelukkig een vriend die enorm veel doet op het moment!!

En in kleine etappes probeer ik thuis ook wat te doen. Heb ook besloten dat ik morgen maar een halve dag werk, ipv een hele!
    De dagen op het KDV zijn lang en zwaar.... ik trek dat nu ff niet!

Stresskip, wat fijn dat ze zo leuk reageerde!! :D En straks nog meer mensen jullie bijzondere nieuws vertellen!

17. piko

piko Lid

8 feb 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Hier al een dikke week met vlagen misselijk. Geuren die extra sterk zijn, en dan vooral eten. Soms krijg ik er dan maar een paar happen eten door. Man lief kookt heel lief dan voor ons, dan hoef ik niet in de keuken al bij de geuren te staan. Ook op het werk of gewoon thuis kan er zo een vlaag van misselijkheid komen. Een leeg hongerig maar ook misselijk/beroert gevoel. Soms neem ik dan wat thee, een biscuitje/maria koekje, of een appel. Vandaag wou de koffie weer smaken, maar paar dagen maar thee, water, sap, melk o.i.d. gedronken. De porties zijn wel wat kleiner die ik neem, of op kan. (als het goed gaat) Hopen dat dit allemaal wat beter wordt in de loop vd weken. Niks aan.
    Vroeg op bed vind ik ook heerlijk. Zelfs als ik middags van het werk kom wil ik wel eens even op bed gaan.

18. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

hier nog iemand die ook een slaapkop is geworden! Darmenbuikje zet behoorlijk uit, maar met juiste kleding kan ik het op het werk nog goed verhullen (draag al wel positiebroeken die je heel fijn kan verstellen gedurende de komende maanden)

19. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Hier ook niet fit *we zijn lekker bezig hier* kruip ook weer mijn bed in en zie ook op tegen een lange werkdag morgen:$

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mijn buik is zó opgeblazen dat ik bang ben om binnenkort vragen te krijgen. Nu weer iedereen van mijn prikkelende darmsyndroom, dus ik hoop dat ze van me aannemen dat die plofbuik alleen van mijn darmproblemen is. Ik pas mijn gewone broeken niet meer en omdat ik dik ben, zie ik er in zo'n broek met hoge buik ineens ook wèl héél zwanger uit.....

Deel Deze Pagina