1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Ik voel me eigenlijk best ok! Vanmorgen even niet, maar na het ontbijt lekker over het strand en de duinen wezen hardlopen, ging prima. Voel me nu ook gewoon fit en wakker :D

2. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    @Juffie: gefeliciteerd met de goede echo!!

@Mieks: thanks!!

Ik heb me nog nooit zo futloos gevoeld als nu haha! Ik ben niet vooruit te branden :p Straks naar vrienden gezellig samen koken en borrelen (heerlijk met een sapje;))

3. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.790
    1.142
    113
    Vrouw
    @Linnepin, gefeliciteerd met je nieuwe baan!!

@Juffie, gefeliciteerd met de goede echo!! Zo fijn!!!

@Mieks, bruinverlies kan geen kwaad, al wil je het liever niet zien!! Bij mij zei ze tijdens de echo, dat ze nog oud bloed zag zitten. Dus dat ik niet moest schrikken als ik oud bloed zou verliezen.

Hier voel ik me een beetje down! Ik voel me 24/7 misselijk. (niet overgeven) Het beperkt je zo in je doen en laten! Heb totaal geen eetlust, maar als ik niks eet wordt het nog erger :(

Ik ben gewoon echt mezelf niet nu!!! Lig alleen maar op de bank..... (doordat ik zo misselijk ben weinig zin/fut om iets te doen)

Ik hoop zo dat het snel minder wordt en het genieten gewoon kan beginnen!

4. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Thanks Lief kleintje! :)

Ik had, net al jij nu, dat ik mezelf ook niet meer was. De misselijkheid beperkte me ook echt ontzettend..!! Ik hoefde ook niet over te geven, maar het misselijke gevoel was er de hele dag waardoor ik het liefst de hele dag thuis bleef.
    Ik heb nu tabletten (emasefene) van de huisarts en die helpen heel goed. Ik neem er eentje 's ochtends en eentje 's avonds en dit is niet schadelijk tijdens de zwangerschap. Een aanrader dus! Ik heb bij mijn huisarts wel een beetje overdreven en gezegd dat ik wel moest overgeven, omdat ik bang was dat ik ze anders niet meekreeg.. ;)

Ik hoop dat je hier iets mee kan!!

5. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.790
    1.142
    113
    Vrouw
    Dank je voor je reactie!

Die zetpillen heb ik ook al, maar werken eigenlijk niet zo goed!
    Heb ook de seaband bandjes de hele dag om, maar doet ook niet zo veel.

Wel fijn dat t bij jou wel werkt!

6. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Bij mij word het vanzelf iedere dag wat minder. Heel vroeg naar bed nemen en zo veel mogelijk rust nemen. Sterkte!

7. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Even een zwaai hoor. Heb vandaag gewerkt, en ben nu moehoe. Man had 9 maanden dagboek meegenomen bij boekhandel vanmiddag, erg leuk om in te vullen. Heb een paar dagen terug die van onze dochter zitten lezen. Grappig om te merken dat deze zwangerschap zo 'anders' is. Het gaat veel sneller. Vorige keer moest ik op deze termijn al een kast hebben om alle kleertjes in op te bergen, nu heb ik pas een romper en een pyjama gekocht. Heb ook pas een buikfoto gemaakt. Het klinkt misschien net alsof deze zwangerschap me niets doet, maar dat is absoluut niet zo hoor! Ik ben zo blij dat we nog zo'n moppie verwachten! Maar het is nu gewoon zoveel drukker!! Meiden die dut herkennen?

8. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Ik voel me ook niet goed en helemaal niet happy...
    Voel me zelfs schuldig, net alsof ik niet blij ben:$
    Dat is verre van leuk:(
    Dussss ik herken het!!!

Verder een dikke knuf voor iedereen die het kan gebruiken!

Mieks bah niet leuk maar kan idd zonder van enige nare betekenis.

Linnepinne gefeliciteerd!

9. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Ook hier 24/7 misselijk met +- 4 keer per dag een spuugsessie... Voel me echt slecht... Dat het maar snel voorbij is! Mijn slokdarm is helemaal gezwollen waardoor het heel de tijd lijkt of door nog iets zit dat ik niet door krijg geslikt. Heel vervelend!

Hebben jullie je bloeddruk al moeten laten nemen bij de vk ofzo? Ik was daarnet bij mijn schoonmoeder en had een bloeddruk van 95/62.... Is dat niet wat aan de lage kant?

10. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    ik had 100/60. Moet 120 zijn maar is normaal als je zwanger bent dat het lager is. In combinatie met of je wel of geen suiker net op heb kan het duizeling geven. denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Ik heb een donor verkoudheid te pakken :( heb ik nooit last van dusssss maar weer lekker veel slapen dit weekend. Verder heb ik nog helemaal niets gekocht. Nog geen foto gemaakt (ga ik woensdag wel doen ) Komt allemaal later in de zwangerschap wel! Genieten Komt ook na 12 tot 16 weken op gang! Niet schuldig voelen, het is gewoon nog niet zo leuk als je je niet goed voelt en continu moe bent! Slaap lekker meiden!

11. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Ik vind die bloeddruk idd wel laag eerlijk gezegd. Maar als ze er geen actie op ondernemen..tsja, dan zal dat wel goed zitten?

knuf voor alle dames die zich niet lekker voelen :*

12. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Liefkleintje, heb gister gelukkig al bijna niks meer gespot qua bruinverlies, maar blijft toch elke keer weer even schrikken. Bij jou dus ook de kans er op.. wel fijn om het te weten van te voren, dan schrik je niet gelijk misschien ;)
    Wat rot zeg die misselijkheid! Misschien toch nog eens huisarts of vk bellen of er iets tegen is?

@ Toekan, ik vind je bloeddruk ook nogal laag, zou voor de zekerheid morgen even huisarts of verloskundige bellen en dit vertellen. Dan zullen die wel zeggen of het toch goed is of dat je er wat mee moet doen..

@ Voor alle niet lekkere meiden: Dikke knuffel!

@ Dingen kopen, ik durf nog niet. Ga pas na 12 weken dingetjes kopen. Dan is mijn lief ook weer thuis van zijn uitzending en die wil ook graag mee.
    Wel gister een muur geverfd in de aanstaande babykamer. Verder wacht ik dus gewoon nog maar even zo'n 4,5 week af.

Fijne zondag allemaal!

13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn man is op het moment niet zo blij met mij... Hij heeft namelijk zojuist een spuugsessie meegemaakt! Ik had het al wel vaker gehad, maar dan was hij niet thuis. En nu voelt hij zich dus ook ineens niet lekker...

14. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.790
    1.142
    113
    Vrouw
    @Toekan, die bloeddruk is idd wel laag ja!! Ik zou morgen gewoon even de VK bellen! Overleggen kan nooit kwaad!

@Mieks, ja, ze heeft tegen mij gezegd dat ik nog bruine afscheiding zou kunnen krijgen. Maar vaak lost het vanzelf op!

Ik heb al zetpillen gehad tegen de misselijkheid, maar die helpen niet echt :(

@nmv, hahahaha... het spugen van jou is niet leuk! Maar moest wel een beetje lachen om je post! Ik ben namelijk echt panisch voor overgeven, dus als mijn vriend moet overgeven voel ik me ook gelijk vreselijk. (ik slaap zelfs niet thuis als hij moet overgeven)

15. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Hoi meiden hier weer even een berichtje van mij, ik voel me op zich prima heb alleen erg last van twee ribben, ben ziek geweest vorige week en hoest nog steeds dus denk dat het daarmee te maken heeft. Maar kan amper draaien in bed, is echt een rot gevoel. Wat fijn juffie een goede echo. Voor de andere meiden veel beterschap hoop dat jullie je snel weer wat beter voelen.

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Beetje uitgeslapen vanmorgen. Het helpt voor de vermoeidheid maar die langdurig lege maag is daar niet blij mee. Dus voel ik me alsnog ellendig.

Ik koop ook nog niets voor de kleine. In principe hebben we de basisuitzet van onze dochter nog, incl kamer dus die gebruiken ze gewoon weer. De eerste kleertjes waren ook allemaal in neutrale kleuren en dat is nu mooi meegenomen.

Ik heb wèl een paar van die ietepieterige sokjes
    gekocht. Want die zijn zó leuk <3

17. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Pfff ik had gister ook even een dip! Voel me net als sommige van jullie de hele dag door misselijk. Beperkt je inderdaad heel erg in je doen. Heb nergens zin in en moet me echt enorm pushen om iets te doen. Dat doe ik dan echter wel, want ik weet dat ik me anders nog slechter ga voelen. Dus gelijk onder de douche als ik uit bed stap, kleren meteen aan en ook even wat make up op anders voel ik me echt zo'n slons...

Donderdag voor het eerst naar de verloskundige geweest voor een intake. Echt een heel leuke praktijk met supervriendelijke mensen. Was in principe gewoon het praatje over de achtergrond van ons als aankomende mama en papa en natuurlijk het praatje over wat wel en niet eten en drinken. Ook bloeddruk opgemeten maar die was top 116/78. Heb nu over 4 weken weer een afspraak daar, maar kijk natuurlijk het meest uit naar de echo! Nog een dikke week en dan is het eindelijk zo ver!

Wij hebben ook nog niet zoveel gekocht hoor.. (mijn moeder des te meer ;)...)... ik heb een dagboekje gekocht van Nijntje: Baby's eerste jaar en we hebben een leuke wandlamp van een Kikker gekocht van Babette Harms... als je iets leuks ziet tegen een leuke prijs dan neem je het tenslotte gewoon mee ;).. Denk dat de grootste inkopen pas vanaf week 20 gemaakt worden! Dan lekker shoppen voor de kinderkamer, kinderwagen etc. Wij hebben de slaapkamers in ons huis al in vrij neutrale kleuren geschilderd dus die houden we gewoon zo.. sfeer brengen we dan verder wel aan met de gordijnen en accessoires.

18. AnneChristine

AnneChristine Actief lid

12 nov 2012
    301
    0
    0
    Zuid Holland
    Hee meiden, met mij gaat het best goed. Ik moet nog steeds de hele dag eten om niet misselijk te worden en ik slaap veel, maar ik kan nog wel alles gewoon doen. Morgen eindelijk de echo!!

Ik had vannacht gedroomd dat ik twee biertjes had gedronken. Het was levensecht en ik voelde me enorm schuldig. Gelukkig maar een droom.

19. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

hier heftige griep te pakken met koorts, gelukkig helpt paracetamol temp naar beneden te brengen.... lage bloeddruk is niet zo'n ramp hoor, die van mij is 95/50...gewoon oppassen als je te snel opstaat enzo :) ik ga verder uitzieken dus ben wat minder online!

20. mamavanmenm

mamavanmenm Actief lid

3 feb 2013
    176
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier even een paar rotdagen , mijn dochtertje is vandaag een jaar geleden gestorven.
    Schrijf van de week wel weer even meer...

xxx

Deel Deze Pagina