1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door nmv, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Ook ff updateje! Heb het nu ik erop terugkijk toch zwaarder gehad in het begin dan ik kon toegeven. Realiseer me nu dat ik door de pijn bij het voeden de eerte anderhalve week niet genoten heb van mn mannetje. Laat ik het zo zeggen, ik kan best begrijpen hoe vrouwen een post natale depressie kunnen ontwikkelen. Blij dat ik het voeden aan de borst los heb kunnen laten en begonnen ben met afkolven. D. Zit nu op 7 voedingen waarvan 2 flesvoedingen. Ik kolf op het moment 6x per dag en bouw dat nu af zodra mijn lichaam aangeeft dat ik naar 5 beurten kan. Zolang mijn borsten nog flink gestuwd zijn begin ik daar niet aan.

D. Is verder heel snel tevreden, zoals eerder aangegeven hult hij alleen als er echt iets in. Hij wordt inmiddels wel geplaagd door krampjes, heb wel infacol gehaald maar wat bij onshet beste werkt in lekker warm op de buik tegen de borst van papa en mama. Op die manier troosten we hem gelijk. Het gehuil van de krampjes gaat wel door merg en been. Maar ik weet dat we ons best doen om hem zo goed mogelijk te helpen.

Je leert met zo'n mini wel te relativeren. Ik loop echt niet meer voor ieder kikje naar hem toe, maar laat hem natuurlijk niet overstuur worden.

Begin ondertussen mijn 'leventje' weer wat op te pakken al kan ik een leven zonder niet meer voorstellen. Het is net alsof hij er altijd al is geweest! Maar het voelt ook alsof ik nooit zwanger ben geweest, alles voelt alweer zo normaal. Dat was meteen ook even omschakelen. Ik heb me de laatste 4/5 weken van de zwangerschap nie meer zo mobiel gevoeld + 3 kraamweken het genomen van de rust en ineens is daar het besef dat je ook weer ff verder moet!

De nachten gaan best goed. D. is vrij regelmatig. Komt rond 00/01 uur, 04/05 uur rond 7.30, 11.00, 14.00, 17/18 uur en rond 20/21 uur. Slapen gaat over het algemeen goed. Hij heeft vanaf het begin in zijn ledikantje geslapen, ook overdag er staat hier een ledikanje in de kamer. Sinds vorige week ligt hij ook wel eens heerlijk bij mij op de borst te slapen, op zulke momenten realiseer ik me zo goed dat weinig eigenlijk echt belangrijk is. Het gaat om het geluk om zoiets puurs als een pasgeboren baby! De tijd gaat ook zo snel! Ik heb geen tijd om me druk te maken over het feit dat bv niet voor mij is weggelegd, da de vaatwasser nog niet is leeggeruimd of dat ik nodig mijn tanden moet poetsen ;)

Met een baby als D. hebben we echt niets te klagen! Hij is gezond en tevreden, dat is wat telt, de rest is maar bijzaak.

2. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @cayth: hoe gaat het nu met de billen van je mannetjes?

@nmv: gaat het slapen in het ledikant nog steeds goed? Hoe vond je het om ze achter te laten bij je ouders?
    Wij hebben hier afgelopen donderdag oppas in huis gehad, omdat we persé naar een voorbereidingsavond voor de doop moesten.
    Was heel raar, maar wel makkelijker als toen bij mijn dochter.

@mieks: wat een schattig mannetje.

@stresskip86: heftig hoor, fijn dat dit beter voor je werkt en je het hebt kunnen accepteren.
    Het helpt inderdaad ook om te relativeren. Die kleine en jij zijn nu het belangrijkste, niet het huishouden of andere mensen.

@gemeenschap: na 4 weken weer aan begonnen. Geen last gehad.
    Verder gaat het prima, alleen vanavond ontzettend geschrokken. Het lijkt erop dat ons mannetje bijna is gestikt.
    Ik had alles klaargezet om zijn flesje te geven, maar moest ontzettend naar het toilet. Dus meneer in de box gelegd. Hij begon wat te huilen, want had honger. Dit ging heel snel naar krijsen en opeens was het doodstil, kijk ik om de hoek van de deur (heb ik meestal open ivm dochter) ligt ie heel panisch en spastisch met zijn armen en benen te zwaaien. Dus hup onderbroek omhoog en met mijn broek op mijn enkels naar de box toe en ondertussen manlief geroepen (was boven dochter op bed leggen).
    Mannetje uit de box gehaald en op de rug geklopt, kwam veel doorzichtige vloeistof uit zijn mondje. Leek op slijm. Hij heeft nog een tijdje opgeboerd en geroggeld.

Hij slaapt vannacht dus ook bij ons op de kamer, want de schrik zit er wel in. We hebben alleen geen idee wat dit veroorzaakt heeft.

3. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    @eya; das schrikken! Hoe is de nacht gegaan?

Sinds vrijdag over op de fles, en wat geeft het mij een rust! Ons meisje spuugt nu wel wat meer, soms zelfs de halve fles.. Maar waar dit aan ligt.. Geen idee!

Overdag wil ze niet echt slapen. nouja, als ik geluk heb een half uurtje, kom dus zelf niet echt aan rusten toe als ik alleen ben.. Iemand mss een tip om haar wel te laten slapen?

4. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @san987: de nacht is gelukkig goed gegaan. Dus het zal een eenmalig iets zijn geweest.

Heb je een idee waarom ze niet slaapt? Ligt ze dan wel rustig of huilt ze de hele tijd?

5. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ze ligt nu steeds vaker wakker, dan heb ik het idee dat ze wel tevreden is. Ze laat niet echt signalen zien dat ze moe is. Ze begint dan ineens te huilen, tenminste zo lijkt het voor mij.. Als ik haar op dat moment op pak, is ze binnen 3 tellen , maar zo gauw ik haar weer terug leg, wordt ze wakker en begint dan te huilen..

6. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    Sophie spuugt ook veel sinds ze flesvoeding heeft, ik verdik het nu met johannesbroodpitmeel en dat gaat heel goed! dus zou dat er doorheen doen

7. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    @ EYA; wat schrikken zeg! Gelukkig is het goed gegaan, en de nacht gelukkig ook. Het zal indd vast iets eenmaligs zijn geweest..

@San987, is een draagdoek niet iets voor je? zo heb je toch een beetje je handen vrij, anders kom je ja nergens aan toe!

Hier even tijd voor mezelf, beide mannetjes liggen al een uurtje heerlijk te slapen. Kay zal zo wel weer wakker worden voor de volgende voeding, is al 3,5 uur geleden namelijk hihi :)

ik ben nu op de laptop, ik ga eens even een foto'tje zoeken van mijn lekkere dikkopje :)

8. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @san987: lastig. Ze is dan waarschijnlijk wel moe, maar kan zelf niet in slaap komen. Lastig dat ze dan ook weer meteen wakker wordt als je haar in slaap hebt.
    Onze zoon kwam ook moeilijk zelf in slaap, sinds hij in de puckababy ligt gaat het veel beter. Maar hij is ook echt heel bewegelijk en sloeg zichzelf wakker.

9. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    De 1e foto is van vanmorgen :) De 2e van 2 weken terug

Hij groeit zooo hard dat hij al bijna overgaat naar maat 62 :( ik ga zo maar eens de doos met kleertjes maat 62 van het kleine kamertje halen en uitzoeken... SLIK!

Bijgevoegde bestanden:

10. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    en nog even zijn mooie gave voetjes! Zo schattig hihi :D

Bijgevoegde bestanden:

11. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @cayth: wat een mooi mannetje. En wat groeit hij hard inderdaad. We gaan hier over naar maat 56.

12. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.780
    1.131
    113
    Vrouw
    Wat een poepies Mieks en Cayth!! En wat een flinkerd al!!

Ons meisje zit nog steeds in maatje 50! Het is ook echt een heel fijn gebouwd meisje!
    Zal ook even een foto zoeken :)

13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.780
    1.131
    113
    Vrouw
    Whahaha.... even een gekke foto ;)
    Ze zeggen dat Jinte op haar papa lijkt!

Jaaa.... na deze foto ben ik daar ook van overtuigd! :D:D

14. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.780
    1.131
    113
    Vrouw
    En nog 1 van vanmorgen!

15. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      27 KB
      Weergaven:
      3
  16. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    Hahahahaha geweldige foto liefkleintje! hahaha zo scheel kan sophie ook kijken ;)

17. Jo1

Jo1 Actief lid

20 jan 2013
    122
    0
    0
    Utrecht
    Hier ook een foto van Robin.
    Zelfde shirtje Liefkleintje :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      43,2 KB
      Weergaven:
      4
  18. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.780
    1.131
    113
    Vrouw
    Wat een lief kindje Jo!! Heerlijk!!

Dat broekje heb ik ook voor Jinte! Maar dan met een ander shirtje erop!
    Welke maat heeft Robin nu aan van dat shirtje? 50?

19. Jo1

Jo1 Actief lid

20 jan 2013
    122
    0
    0
    Utrecht
    Ja is maat 50. Jinte draagt ook nog 50 toch? ik heb bij dit shirtje ook het grijze broekje dat erbij hoort, maar dat was die dag al gesneuveld door een poepluier :) heb van het zelfde merk ook een leuk grijs shirtje.

20. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.780
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik heb bij het streepjesshirtje idd een grijs broekje! Geleend van mn zus!
    Dat grijze shirtje heb ik ook! Met sweet little girl erop geloof ik! Zo lief!

Ja, Jinte heeft ook nog maat 50 aan!

Deel Deze Pagina