1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door nmv, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik moet mijn tepels insmeren met hetzelfde spul wat ik mijn dochter moet geven, ook 4x per dag. Dat moet dan even intrekken, dus zit dan heel charmant met ontblote borsten... Doe nu elke keer de deur maar op slot en gordijnen dicht, zodat er niemand zomaar binnen kan komen of kan 'meekijken'! ;)
    En het is voor mij al een stuk minder pijnlijk, hopelijk betekent dat dat we op de goede weg zijn! :)

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Het komt goed met spruw hoor! Ik heb het ook gehad bij mijn dochter toen en als je de behandeling volhoudt, zul je spoedig minder last hebben!

@ongi: ik vloei nog steeds, soms weinig soms veel. Dus of ik ongi ben (geweest) intussen...geen idee! Bij dochterlief was ik bij volledige bv op verzoek al na 3 maanden aan de beurt, dus ik ben benieuwd. Eerst moet het restje placenta of vlies wat er nog in mijn baarmoeder huist maar eens uit zijn, dan gaan we het merken. Want nu durf ik niets te zeggen over mijn cyclus.

3. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik ben gister weer ongesteld geworden! En dat met volledige borstvoeding, maar goed het werkt iig haha :)

Kay zat hier ook al zo vanaf 2 weken op 6 voedingen, maar volgensmij zit ook hij midden in de regeldagen! Alleen snachts slaapt hij door haha, afgelopen nacht van 19.45 tot 5.45! Gewoon 10 uur achter elkaar, maar daarin tegen drinkt hij vandaag de hele dag al om de 1, 5 a 2 uur pfoee, wel even zwaar hoor haha maar goed komen we wel doorheen!

En liefkleintje, voel je je tsr? Ik wel heel erg en hoor hem dan ook behoorlijk snel-veel wegslikken, daardoor geeft mij dat weer een goed gevoel dat er toch nog genoeg melk in zit, want ook mijn borsten voelen schoonleeg aan haha :) werd alleen (na gister dus ook al regeldag) vanmorgen wakker met stuwing.. maar dat was na die eerste voeding volledig weg!

Voor de borstvoedende mama's; hoelang doet jullie kleintje over de voeding? Kay echt zo kort, soms ben ik in een kwartier al klaar, en dan zit hij echt vol!
    Maar aan de andere kant, als ik (dubbelzijdig) kolf komt er ook in 6 a 7 minuten 150 cc.. bij wesley deed ik er zo 3 kwartier over!

Welke fles gebruiken jullie? Ik heb gister en vandaag geoefend met de fles, de medela calma maar pff hij vind het maar vreemd! Ik denk toch dat ik vanavond nog maar even een difrax bestel ofzo, die had ik bij wesley ook.

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @cayth, onze meid heeft ook vaak aan een kwartiertje genoeg hoor!
    En wij zijn ook aan het proberen met de calma, na een paar minuten heeft ze het weer door en dan gaat het ook ineens heel hard! Ik heb van Avent en Difrax ook nog glesjes liggen, maar nog niet geprobeerd...

5. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Nou ff een dompertje.... Ik zit aan de antibiotica om een beginnende borstontsteking tegen te gaan. Gisteren merkte ik ineens dat mijn borst erg warm was en gevoelig. Onder de douche gemasseerd en wat ik al vermoedde bleek te kloppen er kwam gewoon pus uit :(. Huisarts bevestigde mijn vermoedens. BLij dat ze AB voor heeft geschreven. Wilde ze eerst eigenlijk nog niet doen, maar ze belde later terug. Was ik wel nlij mee, nu maar hopen dat het helpt... Verder merk ik dat ik echt supermoe ben. Ga zo maar naar bed. Denk dat ik D. Hier maar ff in de box laat liggen, bang om hem wakker te maken.

Cayth heb je de calendulal nog geprobeerd... ?

6. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Stresskip, wat enorm balen!! Kan je toch ook best ziek van zijn??

@fles...Jinte drinkt al sinds ze een week of 3 is de bv s'nachts uit de nieuwe avent. Ging vanaf dag 1 prima!

@bv....ik geef vaak 2 borsten en duurt zo'n 25-30 min. Wat hebben jullie snelle drinkers! ;)

@cayth, ik voel mn tsr niet! Soms wel dat ze ineens sneller moet drinken om zich niet te verslikken!

Ik denk dat Jinte nog te licht is voor 5 voedingen? Weet iemand vanaf wanneer dat mag?
    Ik heb net geprobeerd haar wakker te maken, maar lukt niet. Om 19.30u laatste voeding op dus zie wel wanneer ze komt.
    Langer als 6u slaapt ze helaas nog niet! :(

Hoe doe jij dat joh, zoooo lang laten slapen Cayth? Vertel me je geheim :)

7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Over slapen gesproken.. Wat heeft ons dametje vandaag lekker en vooral veel geslapen! Moest haar voor alle voedingen wakker maken, zo vast lag ze te slapen. Zo ook voor de avondfles, die heeft ze pas net op, omdat ook ik in slaap was gevallen.

vanavond belde mijn zus op om te vertellen dat hun kindjes de waterpokken hebben.. Aan onze meid is nog niks te zien, hopelijk blijft gaat haar nog bespaard! Morgen veel ik wel ff de ha, om navraag te doen wat ik moet doen, mocht ze het wel krijgen.. Dan zit ik daar in het weekend niet me te klooien.

8. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Timo slaapt niet veel overdag maar de nachten gaan prima! Net een nieuw record: 22.15 - 07.00 !! Schrok er van toen ik op de wekker keek! ;)

9. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    De borstvoeding duurt hier drie kwartier tot een uur, behoorlijk lang dus. Ben nu rustig aan het afbouwen en op advies van cb doe ik 150 ml in het flesje en dan kijken wat hij opdrinkt. Nou het gaat helemaal op. Ontlasting gaat nog slecht. Hij heeft een klisma gehad en alles kwam eruit, nog nooit zoveel poep gezien hij dreef erin. Maar dat was het ook nu alweer twee dagen niets dus bel vandaag voor druppels. Voor de meiden met een baby met Kiss, hoe herken je dat? Mijn zoontje heeft maar een heel lichte voorkeurshouding, maar er is toch wat met hem hij huilt teveel vind ik.

Wat een prachtige babyfotos meiden.

10. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    @ stresskip; nee heb een ander zalfje gehaald bij dr apotheek :)

@ liedkleintje haha wist ik het maar! Wesley was ook niet zo hoor, die kwam veeeel vaker!

Ik heb gisteravond om 23:15 gekolfd, 160cc in 7 minuten, blijf ik nu mooi savonds doen, bevalt goed haha lekker op me gemak in bed terwijl ik naar kay lig te staren :)

Vanmiddag om 14:00 naar een kinderfotograaf hier, kerstactie voor kerstkaarten :)

11. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    kunnen jullie het verschil zien?

eerste onze oudste dochter 2de sophie

Gaaf he hihihi

12. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Zitten jullie al weer aan de anticonceptie? Ik ben aan het rondkijken voor mogelijkheden... Wat gebruiken jullie? En hoe bevalt dat?

Door de borstvoeding is niet alles mogelijk. Daarnaast zou ik zelf liever wat anders willen dan de pil, geen zin om er elke dag aan te denken en ik voelde me (lichamelijk) een stuk beter toen ik er mee stopte! Dus denk dat ik dan bij de spiraaltjes uit kom? Maar daar zijn ook weer verschillende opties in geloof ik...

13. Jo1

Jo1 Actief lid

20 jan 2013
    122
    0
    0
    Utrecht
    @nvm ik heb vorige week een spiraaltje laten zetten. Ik moet er nl niet aan denken om meteen weer zwanger te zijn. Ik heb gekozen voor het hormoonspiraaltje omdat je ongesteldheid daarvan korter wordt of zelfs wegblijft, met het koperspiraaltje zou het juist meer worden. Ook vertelde mijn ha dat in het hormoonspiraaltje maar heel weinig hormoon zit dat heel plaatselijk afgescheiden wordt.

@foto's super mooie baby's!! En Dwergje wat lijken je dochters veel op elkaar!

@hier. Ik heb een plekje op mijn lip. Vanochtend wees ml me erop, ik had zelf nog niets gevoeld. Meestal als ik een koortslip heb voel ik het voordat het zichtbaar is... Weet dus niet zeker of het er wel een gaat worden. Maar voor de zekerheid heb ik wel zalfjes gekocht en doe ik een mondkapje voor als ik Robin vast heb. Echt super vervelend!! Ik hoop dus ook echt dat het vals alarm is! Gelukkig las ik wel dat je antistoffen al zijn doorgegeven aan je beeb (als je het al eens vaker gehad hebt) dus dat daarmee de kans op infectie bij je kleine erg klein is. Maar toch, better safe than sorry!

14. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Hallo dames!

Hier ook weer een berichtje van mij! Leuk om te lezen hoe het bij jullie allemaal gaat! Ik merk dat veel kleintjes toch wel ergens last van hebben, net als Lize.

Ik ben, zoals ik eerder al eens schreef, met Lize naar de chiropractor geweest (2 keer). Sindsdien huilt ze veel minder, maar nog steeds is ze vrij onrustig soms. Ik ben even in twijfel of ik nog een keer met haar heen ga, ik heb namelijk niet het idee dat haar nekje nog verkrampt is. Misschien is het onrustige ook wel ee beetje haar karakter.

De buikkrampjes zijn ook echt stukken minder nu. Sinds 2 weken zijn we overgestapt van infacol naar sab simplex en dit lijkt goed te werken. Bij elke fles doen we 15 druppeltjes erin. Nu huilt ze nog wel eens na voedingen (nog wel dagelijks), maar geen lange huilbuien meer gelukkig!

Wat betreft onze nachtrust hebben we nog steeds niets te klagen. Vanaf dat ze precies 3 week is, slaapt ze door van 23 a 24 uur tot 7 a 7.30 uur. Laatst zelfs een keertje tot 8.30 uur haha! Slaapkoppie dat ze is:)

Sinds 2 weken geven we 5 flessen per dag van 165 cc. Dit gaat goed, vaak laat ze nog wel iets over (10 a 20 cc).

Ik ben afgelopen weekend weer begonnen met de pil. Seks hebben we nog niet gehad, ik zit op dit moment met mijn rug helaas. Altijd al een zwakke rug gehad.. Maar de behoefte aan seks is er al wel en ik durf het ook wel aan daar beneden :p Dus het zal niet lang meer op zich laten wachten denk ik;)

Ik heb ook even een foto van onze mooie meid toegevoegd :D

Vanmiddag werd ik gebeld door het rouwcentrum waar mijn vader is gecremeerd. We gaan 17 december zijn as verstrooien op de begraafplaats. Een heel gek idee, het wordt dan ineens wel heel definitief.. De as van mijn moeder verstrooien we dan ook. Zij was vorig jaar overleden en mijn vader had haar as thuis staan in een mooi olifantenbeeld verwerkt. Ik vind het wel een mooi idee om ze samen te verstrooien.

Ik blijf het heel zuur vinden dat mijn ouders nooit opa en oma hebben kunnen worden. Ik moet zeggen dat ik het redelijk kan handelen, al komt het besef wel steeds meer nu. Ik mis mijn vader ook heel erg, we hadden een heel intensief contact. Vooral na het overlijden van mijn moeder. Bizar hoe het is gelopen..
    Toch kan ik echt van Lize genieten gelukkig. Nu hopen dat haar huilen ook steeds beter zal gaan:)

Bijgevoegde bestanden:

15. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    @Dwergje, wauw.... wat lijken jouw meiden op elkaar!! Bijzonder zeg!

@anticonceptie... ik heb de pil van de week gehaald, maar mag ik pas gaan slikken als ik geen bv meer geef. Nu hoeft dat ook nog niet van mij! Liever helemaal niet, maar vanwege de endometriose wordt het wel aangeraden door de gyn, helaas! :(

@Jo, wat enorm balen als je een koortslip zou hebben! Dat wordt even niet kussen :( Wat een straf lijkt me dat!!

@Linnepinne, wat een mooi meisje zeg!! Fijn dat het steeds beter gaat met Lize en wat heerlijk dat ze al zo snel doorslaapt!
    Ik ben jaloers op jullie!
    En wat ben jij sterk zeg!! Echt respect hoor!! Zal moeilijk zijn, het uitstrooien, maar wel mooi dat je je ouders samen kan uitstrooien nu.
    En logisch dat je ze enorm mist!! Ik kan het me (gelukkig) niet indenken hoe jij je moet voelen :(
    Heel veel sterkte en kracht!!

@Mieks, hoe ga jij bij baby vd maand? Ga je winnen? :D :D
    Ik ga het net niet redden vrees ik bij buik vd maand.... helaas!

16. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Vind je heel sterk linnepinne en mooi dat jullie de as van allebei je ouders gaan verstrooien. Het is super jammer dat je ouders jullie kindje niet meemaken zo, mijn vader is tien jaar geleden overleden vind het ook erg jammer dat hij het niet mee mag maken. En

En wat een mooie babyfotos weer!
    Mijn zoontje lijkt alleen maar slechter te gaan slapen de hele week begint hij rond half drie snachts te huilen, ik voed hem dan, daarna is hij even stil maar begint toch weer te huilen, ben helemaal op weet niet wat het kan zijn.

17. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Ha dames, ik lees af en toe nog wel mee hoor! Kom er alleen weinig toe om te reageren. Hier gaat alles goed, ik herstel langzaam maar zeker van de bevalling en kan steeds meer doen. Deze dagen zijn dubbel, dinsdag is het een jaar geleden dat ons eerste zoontje levenloos werd geboren. Heel dubbel als je nu kerngezonde zoon in z'n wiegje ziet liggen. Ook heel mooi hoor.
    Nu gaat het nog wel, maar komende dagen zullen wel emotioneel worden.
    Ik ben begonnen met bv afbouwen. Een bv is nu flesje geworden en als dat goed blijft gaan, vervang ik over paar dagen nog een bv voor fles. Hij accepteerde fles gelijk, maar drinkt zooooo gulzig, binnen tien min heeft hij 120 ml weggetankt. En erna heeft hij nog niet genoeg. Ga vandaag maar 150 ml proberen. Geef ernaast mog vijf x bv.... Zou dat te veel zijn bij elkaar? Bel maandag even naar cb maar wie weet weet een van jullie het....

18. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Dus dan geef je 1 flesje en 5x bv? Lijkt mij niet teveel hoor, maar je kan maandag altijd even het cb bellen voor info

19. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    @Juffie, snap dat het moeilijke dagen gaan worden! Lijkt me vreselijk wat jullie hebben meegemaakt!! Veel sterkte!!

En je geeft niet teveel hoor! Ik geef nu ook 6xbv. Ik zou graag naar 5xbv willen, omdat ik de nacht eraf wil hebben ;) Maar ik ben bang dat dat wel te weinig is! Nu krijgt ze s'nachts 125cc borstvoeding. (kolf ik s'morgens zodat mijn vriend dat kan geven)

Net even wat mooie foto's van de bv gemaakt. Dat wilde ik heel graag :D
    (als ik iemand hier mee kwets, die graag bv wilde geven maar waarbij het niet lukte, dan haal ik ze weg! Zeg het dan aub, want dat is niet mijn bedoeling!!)

@Renaat, wat lijkt me dat vreselijk pittig!! Ik vrees dat ik niet echt tips voor je heb, maar wil je wel sterkte wensen!

20. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Wauw wat een prachtige foto's!!!

Deel Deze Pagina