1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door nmv, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @sint, wij zijn niet van plan om dit te vieren. Alleen belde mijn moeder of ze 5 dec langs konden komen, hadden ze voor onze meid ook een klein sinterklaascadeautje... Dus blijkbaar vieren we het nu toch wel een klein beetje! ;)

@hier, onze meid is volgens mij bezig om steeds verder te komen met doorslapen. Na de voeding om half 11 werd ze pas om half 6 weer wakker! Mag ze van mij wel doorzetten! :)

Sinds gisteren is ze ook weer meer aan het spugen. Iemand die dat herkent? Dat ze ineens meer gaan spugen? Is dat iets om in de gaten te blijven houden of waar ik me zorgen over zou moeten maken? Ze is nog wel een tevreden en vrolijk meisje, dus op dit moment maak ik me nog geen zorgen. Het viel me alleen op...

2. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    Ja ik geef nu dus 6 keer 100/110cc spugen is minder maar blijft, dus weet het nu ff niet meer reflux? of gewoon spugen wat normaal is? of koemelk allergie? of of of of????? zoveel dingen en niemand die mij wat kan vertellen :S dus morgen mijn eigen dokter ff bellen

3. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Hoi meiden

Hier al twee weken een verstopt kereltje maak me zo zorgen hij heeft al twee keer een klisma gehad want komt er niet uit. Heb lactulose nu al een week maar werkt niet. Heb alles al geprobeerd, vandaag toch weer de dokter bellen. Die doen er heel laconiek over. Zoontje heeft er ook echt last van zo zielig, dit komt denk omdat ik aan het afbouwen ben. En nu half fles half borst geef. Kan ook geen klisma blijven geven natuurlijk moet toch ook uit zichzelf komen.

Mijn kindje spuugt niet dus ik zou dit niet weten.

@ panda hier ook een schoonmoeder die hem redelijk opeist. Ze wilde ook dat hij vlgd week komt logeren daar. Ik wil dat nog niet hij krijgt nog half borstvoeding en nog geen ritme. Ze keek ook bozig gelijk, vind het best lastig ook.

4. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    @renaat wat balen zeg! Gewoon naar de huisarts blijven gaan hoor! En anders gewoon een doorverwijzing eisen naar de kinderarts! Het is verschrikkrlijk om te zien dat je kleintje pijn heeft :(

@ dwergje wat lastig dat ze niet echt duidelijk advies geven.. het blijft uitvogelen dus wat het beste is, en anders misschien ook verwijzing naar kinderarts vragen zodat ze haar verder kunnen onderzoeken?

Hier een heel tevreden mannetje, af en toe krampjes maar daar helpt de infacol goed bij :) verder vind hij het heerlijk om op mijn rug in de doek te slapen, als ik ga winkelen of boodschappen ga doen wil hij niets missen en is dus klaarwakker, alleen als ik hem in de doek doe slaapt hij constant haha :)

Hebben jullie ook een ritme/ volgorde van de dag? Ik vind dat bog erg lastig, maar het is voor de kleine wel goed denk ik, misschien dat ik aan de hand van jullie ritme er ook een beetje in kom hihi :)

5. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @ritme, ik merk dat er hier zo langzamerhand wel een beetje regelmaat in zit. Maar dat bepaalt onze meid nog grotendeels! Ik geef namelijk bv op verzoek. Alleen als we weg moeten of als wij graag naar bed willen, maak ik haar wakker... Grofweg zijn dit nu de voedingstijden: 7-10-14-18-22 en 's nachts nog een keertje, vaak tussen 3 en 4. Nu ik dit opschrijf besef ik me dat we dus van 7 naar 6 voedingen zijn gegaan... Maar sommige dagen heeft ze een wat ander ritme of komt tussendoor een keer vaker.

Ik vind het alleen nog wel erg moeilijk wanneer ik haar weg moet leggen. De ene keer is ze knock out na de voeding, maar vaak ook weer klaarwakker als ik haar voorzichtig weg leg, andere keer wil ze 'spelen'. Ik zie die signalen nog niet. Is nog erg zoeken...

@hier, volgens mij komt de spruw weer terug! :( Ze drinkt weer onrustiger en mijn tepels worden weer wat gevoeliger... Zo maar eens de dokter bellen voor nog een kuurtje. Was zo blij dat ik er vanaf was! Onze meid raakte elke keer overstuur, want ze vond het vreselijk smerig en het is ontzettend plakspul, wat ik dus niet graag op mijn tepels smeer. :(

Ohw, is iemand wakker geworden! ;)

6. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Hihi ik bedoel ook meer een ritme qua slapen/ spelen / naar bed gaan etc.

Voedingen zijn hier ook al aardig in een ritme, elke avond komt hij rond 20u voor het laatst, en dan ergens tussen 3.30 en 5 weer en vervolgens de hele dag door ongeveer om de 3 uur, en meestal 1 x per dag is hij tussendoor nog even een 'toetje' nodig hihi :)

Ik heb mijn basisrooster voor volgendjaar van mijn werk (thuiszorg) al!; maandag ochtenddienst (7.30 tot 11) dinsdag middag/avond (van 15u tot 23u) en donderdags dagdienst van 7.30 tot 15u en ik werk om het weekend, lekker rooster voor mij hihi :)

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ohw, haha! Iets te simpel gedacht van mij dus... ;)
    Hier dacht ik net dat ze slaap had, dus ik haar wegleggen, is ze 10 min later mijn aandacht aan het vragen, wil ze spelen!! ;) Ben er dus nog niet handig in...

8. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    @Dwergje wij hebben ook een periode gehad waarin Jinte meer spuugde! De huisarts zei toen dat het reflux was!
    Ik had dat gevoel niet....

Inmiddels is het hier een heel stuk minder! Als je het niet vertrouwd, dan zou ik naar de HA gaan. Al kon ik me niet vinden in wat zij vaststelde ;)

@nmv, wat balen als de spruw weer terug zou zijn! Jinte vond het gelukkig niet vies, dat plak spul!
    En ik had creme om 2x per dag op mijn tepels te smeren. Lijkt me beter als die plakkerige zooi! Zou je ook nog om kunnen vragen.

@Cayth, fijn dat je een lekker rooster hebt! Ik heb de mijne van de week ook gehoord.
    Op maandag van 8.30-18u en op dinsdag van 7.30-16.30u. Op donderdag neem ik nog vakantie op tot april.
    Helaas is de maandag met een collega waar ik echt niet met overweg kan, pff!!

En zoals het er nu naar uitziet is er vanaf april geen werk voor mij. Dus vrees dat ik dan als invalkracht aan de slag moet :(

@ritme... dat hadden we goed qua voeding, om de 4u. Maar op t moment komt ze vaak al om de 3u!
    Met slapen begonnen we ook een beetje een ritme te krijgen. Maar nu gooit ze dat dus door de war ;)

Ik probeer dit:
    7.00-7.30u eten (zet de wekker)
    na voeding terug naar bed, tot ongeveer 10u. (al maakt ze hier op 't moment een potje van, hihi)
    11u eten
    uitbuiken (knuffelen) en nog heel even in de box
    12-15 slapen
    15u eten
    uitbuiken (knuffelen) en in de box
    17-19u slapen
    19u eten
    uitbuiken (knuffelen) en daarna douchen
    20-22.30u slapen (maak ik ze wakker voor de laatste voeding)
    22.30u eten
    23-7u slapen, met tussendoor nog 1 voeding (ze komt meestal tussen 3 en 4)

Ik typ dit heel leuk, maar de laatste dagen gaat het zo niet hoor ;) Omdat ze dus vaak al om de 3u komt nu.
    Ik probeer wel altijd dat ze ongeveer 1 tot 1,5u wakker is. Dan naar bed.
    En als ze gaat geeuwen leg ik ze er gelijk in. Soms is ze gelijk stil en valt ze in slaap (ze kan lang wakker liggen) soms gaat ze jengelen (dan laat ik haar liggen) en soms gaat ze krijsen. Dan haal ik haar eruit. Even op schoot rustig worden en weer terug.
    Het blijft toch zoeken!

9. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    @Dwergje; wat vervelend zeg!

@Ritme; ik probeer een ritme te vinden, maar dat lukt met nog totaal niet!! Het gaat ook erg wisselend met ons dametje. De ene dag gaat het super, de andere dag is het echt k*t.
    Ik merk wel dat wanneer ik alleen ben met haar, ik meer ritme kan vinden dan wanneer mijn vriend thuis is.
    Die wil vaak langer met haar spelen of haffelen dan goed voor haar is, tenmiste dat is mijn mening. Vaak is ze dan te moe in slaap te komen en huilt vervolgens een uur..

Ook ben ik er over na aan het denken om naar de osteopaat te gaan. Ze blijft veel en vaak huilen (lees krijsen). Ik word er echt gek van en heb het idee dat er iets dwars zit..
    Misschien hoort het bij haar, maar misschien zit er ook wel iets dwars..

10. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Je kan altijd even langs gaan San ze huilt vast niet voor niks, altijd fijn als iemand eventueel wat kan betekenen.

Ik heb een doorverwijzing gekregen voor de kinderarts, kan woensdag terecht. Hoop dat mijn kereltje kunnen helpen.

Ik heb ook nog niet echt ritme probeer het wel maar heb net ook weer twee uur op mijn arm gelopen met hem vanwege kramp en hij mist dan ook zijn slaapje weer, hij slaapt nu net maar moet over half uur weer voeding.

11. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Woehoe!!! Het begin van het doorslapen is er! :D
    Ze is nu net pas wakker geworden, laatste voeding om half 11! Dat is toch zo'n 8 uur!!!! :D
    Enige nadeel: was volledig door de zoogkompressen heen gelekt... ;)

12. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Dat is mijn Nmv ik dacht het van de week ook een keer helaas was dit maar eenmalig 😔

13. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Au au au ben aan het afbouwen met bv, zit nu op drie bv en drie fv per dag...fv is dan 150 ml met vijf schepjes....heb t idee dat dat precies genoeg voor hem is en dat bv minder is. Hij komt ook binnen de vier uur als bv heeft gehad en precies vier uur en s avonds en s nachts vijf of zes uur als hij fv heeft gehad! Maar m'n borsten zijn pijnlijk zo een uur voor de volgende bv, zwaar, vol en soms ook harde schijf erin. Die drinkt hij er dan snel uit hoor, dus ben niet bang voor ontsteking. Maar dat afbouwen is wel even doorbijten dus. Voel me er ook echt beetje gammel door als ik extra fles heb toegevoegd. Na paar dagen stabileert dat wel gelukkig maar ja dan is de volgende voeding weer aan de beurt :) als ik straks op zes flessen zit van 150 ml, is dat niet te veel? Of zou hij tegen die tijd aan vijf genoeg hebben?
    Hoeveel drinken jullie kindjes?

14. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik ga er ook niet vanuit dat ze het meteen vast kan houden, al zou dat heerlijk zijn! ;)
    Maar ik was er toch trots op, het allereerste begin is er! Nu weten we iig wel dat het erin zit. :p

15. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @Juffie, kan je helaas niet helpen. Hier nog volledig aan de bv! :)
    Waarom ben je eigenlijk aan het afbouwen? Omdat het niet meer lekker loopt?

16. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Nee omdat ik in januari weer moet werken en ik daar niet kan kolven... Ja met veel gedoe zou het wel kunnen, maar het is niet handig. Ik geef les op een middelbare school en zou dan paar keer per dag halverwege les weg moeten en dat kan niet opgevangen worden, dus ja.... Dan zit ik er ook niet echt relaxt wetende dat ze het lokaal aan het afbreken zijn ;) en er is ook niet echt een ruimte voor, ja de gebruikelijke bezemkast waar iedereen zo binnen kan stappen....
    Los van het werkverhaal merk ik ook dat hij heel wat energie van me wegneemt en ik dat moeilijk bij kan eten/drinken. Voel me dus heel slap na elke voeding en nu met enkele fv voel ik pas hoe erg het aanslag is op m'n lijf.

17. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    @nmv, wat heerlijk dat ze zo lang heeft geslapen! Hier slaapt ze meestal van 20 tot 9-10u. En dan maak ik ze wakker voor de voeding van 23u. Tussen 3.30u en 4.30u komt ze zelf (helaas, haha!) en om 7.30u maak ik ze ook weer wakker voor een voeding.

Overdag slaapt ze op het moment amper....

@Juffie, wat balen dat je de bv af moet gaan bouwen! Maar snap je heel goed! Ik werk op een kdv en laat mijn collega ook met 12 kids achter als ik ga kolven. Twijfel nog wat ik ga doen.
    Wil het er vd week even over hebben met mijn leidinggevende.

Jinte krijgt nu 125cc bv uit een flesje s'nachts en de andere 5 voedingen aan de borst. Dus geen idee hoeveel ze dan binnen krijgt. Ik mocht de laatste keer nog niet naar 5 voedingen, maar Jinte was ook nog best licht.
    Ga het woensdag weer vragen op het CB!

Wij hebben vanavond de schrik van ons leven gehad! Jinte ging mee met mijn vriend onder de douche en is tot 2x toe bijna gestikt! Pff!

Ze ademt vanaf haar geboorte al raar/onrustig/piepend! Al 2x voor bij de dokter geweest en vnvd dus naar de HAP.

Het schijnt haar luchtpijp te zijn die nog niet volgroeid is. Kan nog wel een paar maanden duren.

Mijn vriend gilde naar beneden.... ik was net ff beneden, terwijl ik normaal altijd boven blijf.
    Ik ben nog nooit zo snel boven geweest! Haar armen en benen verstijfde helemaal.

Poeh, dat gaat een nacht slecht slapen worden voor ons, want de schrik zit er goed in!

18. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Eventjes snel tussendoor:
    Bah! Ik heb geloof ik de buikgriep te pakken... Zit veel te veel op de wc! :( Net tussendoor nog wel kunnen voeden, maar ik kan niet helemaal rustig zitten. Ben blij dat mijn man nu thuis is, na het voeden nam hij haar meteen over zodat ik weer naar de wc kon... ;)
    Morgen ben ik wel alleen, hopelijk is het dan weer beter!

Maakt het eigenlijk voor de bv nog uit als je ziek bent?

19. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Jeetje wat eng LK ging ze zelf weer ademen of moesten jullie helpen? Is er wat aan te doen?

Ik weet het niet Nmv misschien even aan dokter vragen of lactatiedeskundige.

20. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Liefkleintje jeetje wat schrikken zeg! Hoe is het vandaag gegaan?

Nmv, bij muj deed het niets gelukkig, ik ben 1 dag echt doidziek geweest van de buikgriep, maar gelukkug heeft het niets met mijn productie gedaan, gewoon aanleggen wanneer je dochter er om vraagt :) en proberen zoveel mogelijk rust te nemen, gewoon een dagjr bankhangen net je dochter :)

Deel Deze Pagina