Het gaat gelukkig weer goed! Maar heeft toch wel wat impact gehad op ons, maar ook op haar! Ze is zondagavond rond 20u gaan slapen en tot vanmorgen 8u, heeft ze bijna alleen maar geslapen! Ze is vaak alleen even wakker geweest (vaak wakker moeten maken) voor de voeding. Wij gaan nu wel vaker kijken bij d'r! Dit was ons meisje gisteren.... (vandaag 8 weken)
Hier even een hele erge dip! Ik ben al weer aardig aan het opknappen, heb net het eerste eten binnen kunnen houden. Maar doordat ik zoveel vocht had verloren door de buikgriep, is mijn borstvoeding heel erg terug gelopen! Ik kan haar nu dus niet geven wat ze nodig heeft... Ik zat er dan ook helemaal doorheen. Ik merkte niet alleen aan haar dat ze minder eruit kreeg, mijn borsten voelen de hele tijd zo leeg... En nu nog steeds. Gisteravond had ze elk uur honger!! Ik had nog 3 bakjes met afgekolfde melk in de vriezer, dus dat haar gisteravond maar wat van gegeven. Wil niet dat zij uitdroogt of veel honger heeft... Toen ik vanmorgen van haar wakker werd, schrok ik heel erg! Ze had 9 uur geslapen! Blijkbaar was ze dus moe van het vele huilen. Dat huilen de hele dag was voor mij trouwens ook erg zwaar, ik voelde me erg belabberd en kreeg op deze manier ook geen rust om te herstellen of wat dan ook...
@sint: wij vieren morgenavond wel sinterklaas. Slechts een paar cadeautjes, want over een paar weken is de oudste alweer jarig. Dit jaar snapt ze er toch nog niet heel veel van. Afgelopen weekend sinterklaas met de ene kant van de familie en komend weekend met de andere kant. @voeding: hier sinds donderdag overgestapt op 5 flessen ipv 6. T krijgt nu 5x 150+5. Maar hij lijkt hier niet meer genoeg aan te hebben. Maandag naar het CB voor de eerste prikjes, meteen even kijken naar zijn gewicht en hoeveel we het beste kunnen verhogen. @ritme: hier een goed ritme qua voedingen. Na de fles nog even op schoot, vervolgens probeer ik hem weg te leggen in box of wipstoel. Dit is nog lastig. En zodra ik de eerste tekenen van moeheid zie of hij begint te jengelen gaat hij naar bed. Zolang we thuis zijn gaat dit prima, maar op een ander is het een stuk lastiger. Ook om hem in slaap te krijgen. @panda86: onze oudste was 10 weken toen we een bruiloft hadden en ze bij opa en oma is gaan logeren. Nu nog geen logeerpartij gehad. Wat vervelend dat je schoonmoeder zo reageert. Het belang van je kleine zou voorop moeten staan. @liefkleintje: wat ontzettend eng om mee te maken. Hopelijk komt het niet vaker voor. Wat een prachtige foto van je meisje. @nmv: weer wat opgeknapt?
Hier nog steeds ziek. Ben al wel wat opgeknapt, kan weer normaal drinken en ook eten gaat in kleine stapjes vooruit, maar voel me nog steeds erg beroerd... Borstvoeding loopt ook nog niet goed. Ze heeft mijn borsten zo leeg en regelmatig krijg ik het idee dat ze niet genoeg heeft gehad. Heb haar nu 3 dagen achter elkaar 's avonds een klein beetje bijgevoed met afgekolfde melk uit de vriezer, maar dat is nu ook op. (Had maar hele kleine voorraad.) weet niet zo goed wat ik nu moet doen! Misschien cb bellen? Of lk??
Hier pas hersteld van een borstontsteking en inmiddels een griepje te pakken. Hebben jullie dat ook, dat je je lichaam niet meer goed aanvoelt? @NVM wat naar zeg dat je je zoveel zorgen maakt, ik ken het gevoel maar al te goed toen ik de eerste anderhalve week zat te. Klo oien met de bv ivm de vaatkramp. Na alle stress besloten om af te kolven, in het begin had ik ook geen voorraad, dus toen daar weer stress over. Ik heb me er uiteindelijk bij neergelegd dat het helemaal niet erg is dat D. een flesje kv. krijgt. Sindsdien geniet ik echt veel meer en ben ik veel rustiger. Wellicht is het een idee dat je nu even wat fv. bijgeeft? Kolf je vervolgens de melk af die je anders zou geven. Kun je even een voorraadje opbouwen en hou je de productie in stand. als je je weer wat beter voelt dan pak je de bv. weer op . Niet stressen meid, het is zo zonde van een tijd die heel mooi moet zijn
@stresskip: bedankt! Wil liever geen kv geven, hoop dat ik mijn productie weer goed op gang kan brengen... Net met cb gebeld, word vandaag teruggebeld door wijkverpleegkundige. Hopelijk kan zij me wat tips geven en anders kan ze vast wel helpen hoeveel bijvoeding ik moet geven...
hallo dames, sorry dat ik zo weinig laat horen maar ben erg bezig met sophie, omdat ze continu bleef spugen, ik heb alles al geprobeerd/gedaan/doe ik, inmiddels al 3 keer naar de HA geweest ervoor, elke keer weggestuurd worden met niks, gelukkig laatste afspraak een verwijzing gekregen voor de kinderarts, daar staat nu voor dinsdag een afspraak gepland. Vervolgend begon ze dinsdag ineens gal te spugen maja nog nooit meegemaakt maar was echt knal geel dus ik maak me heel erg druk heel veel telefoontjes gepleegt over en weer van HA en KA en ander zh en pfff heel gedoe, vervolgends gisteren hoorde ik haar al 2 keer naar lucht hapen omdat ze niet kon slikken en ademen te gelijk, en gisteravond was het voor mij echt de druppel ze moest net de volgende voeding krijgen dus laatste voeding 3, 3 en half uur daar voor gehad en ik hoor der gewoon stikken, dat geluid wil ik nooit meer horen ze heeft het al vaker gehad maar was er nu klaar mee en ben naar de HAP gegaan die wilde me weer naar huissturen nam ik geen genoegen mee dus door naar de SEH daar is ze onderzocht door kinderarts en heb ik eindelijk!!!! medicijnen gekregen voor reflux echt ik wil dat geluid nooit meer horen, ik hoorde haar naar lucht hapen, ze liep rood aan, ze blaasde belletje nooit nooit nooit meer, ik ben zo boos waarom luisteren ze niet gewoon, waarom duurt het allemaal zo lang voordat je ergens terecht kan! Maar gelukkig nu medicijnen ervoor en hoop dat dat snel effect heeft voor ons mupke
@dwergje, wat schrikken! Gelukkig ben je een doorzetter geweest en hopelijk werkt de medicatie goed! @hier, wijkverpleegkundige heeft inmiddels terug gebeld. Heb uitgelegd dat ik wel graag borstvoeding wil blijven geven. Haar advies was om zo vaak mogelijk aan te leggen, desnoods elk uur. Als ik dit niet vol kan houden, ben nog ziekjes, kunnen we er een fles kv bij doen. Ze adviseerde om dan 60-90 cc te geven en te zien hoeveel ze wilde hebben. En evt tussendoor een keer extra kolven, als dat lukt kunnen we dat natuurlijk ook gebruiken ipv de kv en anders krijgen we weer een klein voorraadje! Heb nu alles bij de bank gezet: spuugdoekjes, voedingskussen, tijdschriften, afstandsbediening, paar flesjes drinken en wat lekkers. Nu echt bankhangen! Hoef er alleen maar vanaf te komen voor een wc-pauze of een schone luier! Kan ik haar lekker vaak aanleggen... Wil het zo lang mogelijk uitstellen om aan de kv te gaan en het kolven trekt me nu ook nog niet zo, misschien morgen maar eens doen... Helaas is het ritme dan nu wel helemaal weg, maar dat zien we volgende week wel weer... Op dit moment alleen aandacht voor mijn meisje en mijn eigen 'melkfabriekjes'!
@renaat balen dat kleintje er zo'n last van heeft. Hoe was het gister bij de ka? @dwergje Jeetje schrikken is dat. Zoals je het omschrijft zo heb ik het hier ook ervaren. Goed dat je naar hap bent gegaan en je niet zomaar hebt laten weg sturen. Wat voor medicatie heb je gekregen? Hopelijk helpt het snel beter en zal Sophie minder gaan spugen. @cayth hier wel een aardig ritme. De dag begint vaak rond 7 a 8 uur en komt dan om de 4 uur voor een voeding. Soms wel eens een half uur later of eerder. Na de voeding nog ff in de box wat spelen, ene keer is dat wat langer als de andere keer. Vaak is hij vanaf 4 uur tot 8 a 9 uur wel wakker. @nmw balen dat de spruw weer terug is en je de buikgriep er ook nog bij hebt. Heeft het kuurtje al geholpen? Beterschap @liefkleintje fijn dat het bij jullie inmiddels ook beter gaat. Wat balen dat je de maandag met een collega moet werken waar je het niet mee kan vinden. Kan me voorstellen dat jullie de schrik van je leven hebben gehad. Hopelijk maken jullie het niet weer mee. Fijn dat alles nu weer beter gaat. En wat een leuke foto. @san hoe gaat het nu met het huilen? Ben je nog naar osteopaat gegaan? @juffie hier krijgt N nu 5 voedingen, We zaten een tijdje op 5x 150+5. Hij heeft inmiddels behoefte aan meer dus heb nu 2 voedingen op 180 gezet. Ga zo langzaam de andere voedingen ook uitbreiden als hij er behoefte aan heeft. @eya, kan me voorstellen dat je door een bruiloft de kleine uit logeren doet. Hier nog niet echt een reden om dat te doen, is nu nog voor de leuk. Hier eerst nog maar even niet zonder reden. @stresskip beterschap. Ik heb niet echt idee dat ik me lichaam minder goed aanvoel. @hier vandaag weer naar cb geweest en N heeft zijn eerste prikje gehad. Hij heeft wel even flink gehuild, vond het zo zielig dat ik zelf bijna mee ging huilen. Verder doet hij het super goed. Hij weegt nu 5320 gram en is 54 cm. Vorige keer woog hij 4360 gram en 51 cm. Hebben ook het idee dat die behoefte heeft aan langere nachten. Gezien het gewicht konden ze bij cb het zich wel voorstellen. Ga dus even kijken hoe we dat gaan doen en misschien dat we naar 4 voedingen kunnen gaan op kort termijn. Tot nu toe lijkt N weinig last te hebben van de prikjes, ben benieuwd hoe dat verder zal gaan. Sinds gister een beste koortslip (alweer). De klieren in me nek zijn ook opgezet en pijnlijk bah. Nu geen kusjes voor N waar ik behoorlijk van baal. Verder weinig nieuws hier.
@Dwergje, jullie ook al zo geschrokken! Bah! Naar he? Gelukkig heb je je moedergevoel gevolgd en heb je nu medicijnen. Hopelijk gaat het snel beter! @Nmv, ik herken je gevoel zo goed dat je liever nog geen fv wil geven! Heb ik ook heel erg! Al heb ik ook al tig keer gedacht.... nu ga ik het geven! Maar wil het gewoon nog niet. @Panda, nu al naar 4 voedingen? Wow, lekker! Hoe laat geef jij de flessen?? Ons meisje heeft gisteren ook de eerste prikken gehad en heeft er helaas best last van! Koorts, jengelig en zere beentjes. Vannacht amper geslapen. Zo sneu! (ze ligt normaal in de puckababy, maar met koorts mag dat niet. En dan slaapt ze dus niet) Ze woog 4464 gram en 58 cm! Lang en dun meisje dus! Ze komt helaas nog wel steeds s'nachts. Slapen jullie kleintjes nog bij jullie op de kamer? En slapen ze allemaal al door??
Wij moeten maandag voor de eerste prikjes. Mijn dochter had nooit last van de prikjes, lichte verhoging en sliep wat meer. Hopelijk gaat dat bij T ook zo. Alhoewel hij wel last zal krijgen van het feit dat hij hoogstwaarschijnlijk niet in de puckababy zal mogen. Ben vooral erg benieuwd naar zijn gewicht en lengte. Dochterlief mag ook meteen. Ben ook erg benieuwd wat zij is gegroeid en weegt. Alle testjes zal ze wel goed doorstaan aangezien ze de vorige keer al voorliep in ontwikkeling volgens de arts. @liefkleintje: inderdaad een lang en dun meisje. Wat zielig dat ze er last van heeft gehad. T ligt sinds 2de week de meeste tijd op zijn eigen kamertje. Hij slaapt sinds ca. 4-5 weken oud echt door, sinds 2de dag al geen voeding meer 's nachts. Maar ik geef ook fv dus dat zal wel schelen. @panda: 4 flessen wow, lijkt me heerlijk om van die laatste fles af te zijn. Maar T drinkt hem nu nog steeds helemaal leeg dus dat zal nog wel even duren denk ik. Ik moet hem wel altijd echt wakker maken. @nmv: ik hoop voor je dat het lukt om op volledige bv te blijven. Een keer een flesje fv zal niet zo erg zijn in principe, maar ik begrijp wel dat je dat liever niet wilt geven. @dwergje: wat ontzettend schrikken en heel goed van je dat je hebt volgehouden. Hopelijk werken de medicijnen snel, wat heb je gekregen? Bij dochterlief kregen we Zantac tegen verborgen reflux en dat werkte bij ons goed.
@liefkleintje N krijgt ongeveer rond 8.00/12.00/16.00/20.00/00.00 de flessen op dit moment. Soms zit er nog wel eens verschil in dat hij s'morgens eerder is en dan slaapt die vaak op ander moment weer langer. Vaak wil hij de fles van 20.00 uur wel wat eerder. Idd een lange slanke dame. Zijn jullie zelf ook lang? Hopelijk heeft ze morgen geen last meer van de prikjes. Ons is gezegd dat het 36 uur kan duren en dan over moet zijn. @eya, N drinkt de laatste fles ook nog steeds helemaal leeg. Hij slaapt dan ook nog altijd, wel gaat de fles vaak moeizamer er in als anderen. Het is al een paar keer voor gekomen dat ik op tijd aar bed ging en door me wekker heen ben geslapen en N dus ook verder sliep. Omdat ik verneem dat hij behoefte heeft aan meer voeding ga ik eerst wat meer aanbieden en kijken hoe we beste naar 4 flessen kunnen gaan en of hij dat gaat redden. Weer een uitdaging om uit te vinden wat werkt. N heeft nog geen koorts hij zat laatste keer op 37.6 normaal niet hoger als 37.4 zo nog maar eens kijken voor de nacht waar die op zit.
Ohh hier een mama die als het aan mij ligt nog laaaang niet gaat stoppen met de borstvoeding hihi.. aangezien dit ons laatste kindje is, en ik het zoooo ga missen.. heb im besloten om sowieso de eerste 6 maanden niet te gaan bijvoeden, en alleen volledig borstvoeding ga geven, en dan net zolang totdat kay aangeeft dat hij niet meer wil..
Pff wat een verhalen hier toch weer... @prikken; hopelijk komen ze hier goed door! Bij ons duurt het nog even voordat ze haar eerste prikjes krijgt. Pas half januari, omdat de feestdagen er tussen zitten.. @doorslapen; ons meisje heeft 3 nachten doorgeslapen en moesten haar dan om 7 uur wakker maken! Vanmorgen was het half 6. Dus het gaat de goede kant op! Wij zijn niet meer bij de osteopaat geweest, maar sinds een week gaat het een stuk beter. We leggen ons meisje nu na elke voeding in bed, ze slaapt dan ook heerlijk. Soms tot de volgende voeding, soms is een uurtje ervoor wakker. Hoeveel slaapt jullie kleintje?? Want dat vind ik nog wel lastig om te weten... hoeveel moet/mag ons kleintje slapen??
Hier ging het laatste paar dagen 'beter' met het spugen, maar vandaag pfff lijkt wel alsof ze de dagen inhaalt dat het goed ging alleen maar terug geven morgen naar de KA dus ben benieuwd hoe of wat wil haar ook op koemelk allergie laten testen
Pff wat erg dwergje.. laat je weten hoe het morgen afloopt? Voor nu; sterkte!! Hier een mannetje die al een beetje verwend is.. ze zeggen dat je een kind tot 1 jaar niet kunt verwennen.. maar het blijkt wel weer dat dat toch echt zo is! Ons kleine mannetje wil niet in het ledikantje slapen! Niet bij mijn ouders(paar keer smiddags geprobeerd), maar ook niet hier.. zodra hij in de draagdoek ligt of in zijn wiegje thuis, dan slaapt hij! Ik heb nu zijn wiegje in het ledikantje gezet ( ik kan die bak van het onderstel afhalen) en vanmiddag heegt hij zo in zijn ledikantje geslapen.. vanavond ook voor het eerst proberen, ben benieuwd!
Brrrr nog 2 weken en dan alweer aan het werk! Vandaag naar het werkovetleg geweest.. het gaat veeeeelste snel!
@Panda, ja... wij zijn ook lang! Ik ben 1.78m en mijn vriend is 2.02m! Dus niet gek dat ze lang is @Dwergje.... ow, wat lijkt me dat vervelend!! Hopelijk komt de ka met een oplossing! Want dit is gewoon zielig! @Cayth, haha..... zou dat echt met verwennen te maken hebben?!? Ik vind dat altijd zo moeilijk! Jinte slaapt overdag in het ledikant, maar s'nachts nog in haar wiegje bij ons. We durven ze, na dat stik-incident, niet goed op haar eigen kamer te leggen s'nachts. Maar binnenkort toch maar eens proberen denk ik. Babyfoon maar op z'n hardst naast ons! Bleghh.... ik wil ook echt nog niet aan mijn werk denken!! Bah!! Nog 4 weekjes! Ze belde vanmiddag nog dat er vanavond een cursus was of ik nog kon komen. Helaas.... mijn vriend werkt op ma avond en ik heb geen bv op voorraad! (ze kunnen nog later bellen!)