1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door nmv, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nmv: hier spuugt T ook regelmatig, maar dit is heel wisselend. Ene dag helemaal niet, andere dag iedere fles.
    Vandaag ook 2x shirt gewisseld.
    Ik zou gewoon opletten of je kindje nog steeds lekker in haar vel zit, zoals Cayth ook aangaf. Als je het niet vertrouwt, gewoon bellen met HA(P).

Dat spugen kan af en toe zo vervelend zijn. Paar weekjes geleden zat er hier zelfs gal bij. Maar meneer lachte daarna meteen weer en mama kon in bad....

2. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    :x

Ik voed tot 2 jaar max
    Ik sta er een beetje anders in dan de gemiddelde mama dus voor mij is het geen willen of hou ik het nog vol oid voor mijn gevoel hoort het er gewoon bij

3. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Nmv: het kan ook zijn dat het spugen een reactie is op iets dat jij eerder at. Hier spuwt ze bijna nooit, af en toe zo een klein gulpje, laar op dagen dat ik eerder melk of chocola (ik ben er nog niet uit wat het is, op 1 of andere manier heb ik het net beide verorbert) is het echt met zure grote gulpen dat het komt. Dus misschien steeds eens bekijken of je een patroon kan vinden in iets wat jij steeds at de dag er voor?

Lk: wat jammer dat je het gevoel hebt dat het terugloopt. Maar geen stress: vaker aanleggen geeft je lichaam een signaal dat er niet genoeg melk is. Dan krik je je productie weer op. Desnoods tijdens een voeding 4 keer van kant wisselen om dat signaal te geven. Extra kolfbeurten kunnen ook helpen. In vlaanderen hebben we op fb 'la leche league' is een groep lactatiekundige. Ik vermoed dat Nederland dat ook wel heeft. Zij beantwoorden steeds onderbouwd al je vragen.

Cayth: ik ga 6 maanden exclusief doen en daarna start ik met BIJvoeding. Bv blijft hier tot een jaar de hoofdvoeding. Aangevuld met 30g groentenpap un de creche bijvoorbeeld. Ik denk dat wij thuid voor de rapley methode gaan. Stukjes van de grote pot mee eten. Hoe lang ik daarna verder ga zal van mijn productie afhangen (en wie weet een volgende zwangerschap);)

Vinden jullie het ook zo gezellig met je kleintje bij de kerstboom? Twee jaar lang zeiden we: volgende kerst zijn we met drie.. En eindelijk kan ik er zo van genieten.. Zo zalig! :)

4. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    @Toekan, hopelijk red jullie meisje het tot de 6 maanden zonder bijvoeding ;) Sommige kindjes zijn er al best wat eerder aan toe!
    Wij gaan het ook wel proberen hoor.... te wachten tot 6 maanden!

BV: ik kan ze vaker aanleggen, maar denk niet dat het daar aan ligt. Heb vanmorgen na de voeding nog gekolfd en kwam er 165cc uit 2 borsten. Dus dan lijkt het me niet dat ze niet genoeg heeft?!
    Ze drinkt gewoon zoooo onrustig! Neemt mijn tepel overal mee naartoe, omdat ze zo schud met haar hoofd! Ze is echt boos!
    Net na de bv ook weer huilen. Nog een flesje gemaakt met 60cc en alles op!

Vaker kolven ga ik niet meer aan beginnen. Dan kom ik helemaal nergens meer aan toe. Het lijkt erop dat ze er zelf gewoon een beetje klaar mee is aan de borst.
    En als ik ga werken zal ik toch niet meer volledig bv kunnen geven.

5. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Een super artikel over waarom bijvoeding, bijvoeding blijft en best pas geintroduceerd wordt na 6 maanden : Die Zes Maanden - De Groene Vrouw. ;)

Kan het zijn dat je misschien spruw hebt? Omdat ze zo onrustig drinkt?

6. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ja bij ons kwam de verpleegkundige van het consultatiebureau woensdag al met; nou vanaf 3 maand mag je hem ook af en toe al wel een hapje fruit geven..
    Dus ik zeg; ik ga tot 6 maanden exclusief borstvoeding geven..
    Verpleegkundige; jaa maar sommige kindjes zijn er eerder aan toe blablabla..
    Ik heb gewoon geantwoord met; ik zie het tegen die tijd wel hij is me nu nog veeeelste klein..

Ons mannetje is nu zo gewend aan in zijn bedje slapen, dat hij niet meer op de arm wil slapen! Oepss hihi :) in de doek wel, en in zijn kinderwagenbak ook wel gelukkig.. maar op de arm lukt echt niet meer..

7. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ik weet dat het goed is om pas na de 6 maanden met bijvoeding te beginnen.
    Maar als Jinte er echt al eerder behoefte aan heeft, zie ik het dan wel! Dan beginnen we misschien wel wat eerder.

Vroeger kregen we ook al met 4 maanden fruit en ik heb er niks aan over gehouden ;)

Ik ben donderdag weer bij de dokter geweest ivm spruw. We waren alweer bijna een week aan het behandelen maar ik bleef een zere tepel houden.

Er zijn 2 dokters die gekeken hebben en beide denken ze niet echt aan spruw. De klachten lijken er wel op. Maar zowel mijn tepels als haar mondje zien er prima uit.

Ik heb nu eenmalig een pil gehad. Die moest ik do avond na de laatste voeding innemen. De nacht en ochtendvoeding mocht ik niet geven. Afkolven en weggooien. Dan zou het over moeten zijn.

Ze slaapt nu ook al 2 uur, sinds ze die 60cc fv nog heeft gehad na de bv. Normaal slaapt ze zelden zo goed en lang overdag....

8. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @liefkleintje, mij werd door een lactatiekundige verteld dat er ook zoiets bestaat als een 'lastige leeftijd'. Vaak tussen 8-10 weken dat ze een tijdje niet mee willen werken... Ik heb hier namelijk hetzelfde probleem! ;)
    Daarnaast is mijn meisje ook nog eens erg nieuwsgierig, moet echt apart gaan zitten en een rustig plekje opzoeken... ;)

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Oke, nog nooit van gehoord! Hihi....

Voeden doe ik eigenlijk bijna altijd thuis, alleen.... dus afgeleid kan ze dan niet zijn.
    Ze heeft vanmiddag na de 60cc fles ook 3u geslapen! Dat zegt dan toch ook wel wat? Ipv alleen maar die hazenslaapjes?!

10. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Hoi Meiden

Hier even snel een berichtje
    Ik heb echt bijna geen tijd omdat zoontje erg moeilijk in slaap valt overdag, ik ben nu begonnen om elk slaapje in het bedje te beginnen, maar zit er vaak wel een uur bij voordat hij in slaap valt, en dan maar hopen dat hij nog even door tukt. Als het niet lukt mag hij op mijn arm, maar hij moet gewoon slapen want merk dat hij echt veel gaat huilen als hij te moe wordt.

Ben naar de kinderarts geweest ook, hij zat bijna 4 weken verstopt heb veel klismas moeten geven en veel Lactulose, andere voeding (geef nu nog 3 fles en 2 borst) heb nu voeding voor krampjes. Het lijkt me iets beter te gaan en hij heeft deze week ook een aantal keren uit zichzelf gepoept, zou het dan toch op gang komen. Verder blijft het een onrustige baby die veel huilt, mijn vriend kan er moeilijk mee omgaan dus er komt heel veel op mijn schouders terecht, vind het erg moeilijk soms.

Ik lees vaak wel even mee via mijn tel. maar reageren gaat zo lastig via mijn telefoon.

11. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @Renaat, pittig! En dan nog extra omdat je vent je niet echt kan helpen...

@iedereen, hebben jullie er al met je man/vriend over een evt volgend kindje gehad? Wij hebben laatst dat gesprek gevoerd, vooral doordat ik aan het kijken was wat voor soort anticonceptie ik wilde...

12. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Renaat: vervelend dat je kindje er zoveel last van heeft. En lastig voor jou dat je vriend er moeite mee heeft. Dikke knuffel!

@nmv: mijn man en ik hebben altijd gezegd dat we blij zijn als we twee kindjes mogen krijgen en dat een mooi aantal vinden. Daar staan we op dit moment nog steeds achter.
    Na mijn dochter had ik, ondanks de opstartproblemen, meteen zoiets van we zijn nog niet compleet. Nu heb ik dat gevoel wel.

Ik ga een Mirena spiraal laten zetten (van de week de huisarts even bellen). Heb ik voor mijn dochter ook gehad en is me zeer goed bevallen. Tussen mijn dochter en zoon heb ikzelf (;)) niets gebruikt, omdat we wisten dat we niet heel lang wilden wachten met weer proberen en het dus om ca. 9 maanden zou gaan. Vond ik de moeite niet waard om een spiraal te laten zetten en verwijderen en pil wil ik nooit meer.

Zoonlief vandaag laten dopen. Hij heeft het heel goed gedaan. Wel wat last met slapen door alle drukte. Volgende week dochter jarig en nog wat verjaardagen tussendoor. Daarna kerst en oud op nieuw en dan weer werken! De eerste twee weken dat ik weer moet werken is manlief in het buitenland voor zijn werk. Drukke tijden...

13. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Lk: het lijkt inderdaad op spruw, maar als de artsen er naar gekeken hebben en het niet zagen,zal het wel niet zo zijn. Hopelijk helpt de pil.
    Het slapen na de fv kan te maken hebben met de dikte. Fv is dikker en dus zwaarder, waardoor kinderen vaker langer slapen dan op bv welke lichter verteerbaar is. Vandaar dat fleskindjes sneller de nacht doorslape,.

Renaat zo lastig ! Hopelijk gaat het snel beter!

Nmv: hier al over een tweede gehad. Wij starten eerst een paar maand puur natuur als ik volgend schooljaar meteen voor een heel schooljaar werk heb en als we verhuizen (zijn aan het verbouwen) gaan we indien nodig (99% zekerheid van wel) weer de mmm in...

14. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Renaat; wat moeilijk en zwaar! Onze eerste was ook zo'n moeilijke slaper.. zateb we ook wel een uur aan zijn bedje voordat hij sliep, ik wil je niet ontmoedigen masr dat heeft bij ons echt heeel lang geduurd; lees maanden..

Nu een hele makkelijke slaper wat dat betreft.. we leggen hem in zijn wiegje en hij slaapt, dus wie weet bij een volgende... hihi ;) voor nu, sterkte!

@ anticonceptie; hier aan de condooms.. ivm stollingsafwijking mag ik geen pil, en geen vertrouwen in spiraal :)
    Ik heb altijd geroepen; 2 of 3 kids zou ik geweldig vinden.. manlief zei altijd 1 of 2.. hij wil eigenlijk absoluut geen 3e.. en ik? Heb de hele zwangerschap geroepen dat dit de laatste is omdat het zo zwaar is, en dat zeg ik nog steeds tegen iedereen.. maar diep in mijn hart? Zou ik stiekem toch wel heel graag nog een 3e willen over een paar jaar.. als deze 2 iets ouder zijn.
    Maaar dat maak ik nog maar niet bekend bij manlief.. want ik weet het antwoord al, hihi... voorlopig hou ik dat mooi voor mezelf, en blijf ik dromen... haha

15. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    @Renaat; vervelend is dat!!

@volgend kindje; Wij hebben het hier tijdens de zwangerschap al over gehad. Ik wil graag 3 kindjes, mijn vriend 2. Voor een 2de kindje zullen we dus zeker gaan. Maar willen graag 2 jaar er tussen laten zitten. Ben nu weer aan de pil.

Onze kleine begint na de fles van 19.00 al aan haar nachtslaapje.. Moeten haar al een paar weken wakker maken rond 23.00 voor de fles. Zelf gaan wij op tijd slapen en zetten dan een wekker. Gisterenavond was het weer zover, ik was in slaap gevallen, maar had een wekker gezet. De wekker had ik uitgezet en weer in slaap gevallen. Om 1.30 wakker geschrokken, ze moest toen nog haar avondfles. Ze was zelf dus niet gekomen. Rond 6 uur werd ze weer wakker voor de fles.. Daarna kan ik het dan wel rekken tot ongeveer 11 uur. Zodat ze weer in haar ritme zit.
    Maar iemand een idee hoe we haar nachtslaap pas rond 23.00 kunnen laten beginnen ipv 19.00??? Ik denk namelijk dat ze al wel door zou kunnen slapen.

Vanmiddag gaat onze kleine voor de eerste keer naar de gastouder, vind het echt super spannend!

16. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Hoi dames,

Ik heb weer ff tijd om te reageren.

n heeft toch wel wat last van zijn prikje gehad denk ik. De volgende dag was hij wat huilerig. Ook hadden we denk ik tegelijk te maken met een sprongetje want hij was het hele weekend uit zijn doen. Sinds een week zitten we op 4 voedingen en gaat erg goed. Ook is die daardoor vanaf 13 tot ongeveer half 7 wakker. Hier heeft cb ook gezegd dat we vanaf 3 a 4 maand mogen beginnen met bijvoeding. Advies was om te beginnen met groente i.v.m de maagzuur. Ik kijk tegen die tijd of hij er aan toe is en ga daar dan ook langzaam aan mee beginnen.

@san hoe was het bij de gastouder? Is de kleine ook veel wakker? Misschien zou je haar wat langer beneden kunnen houden en dan later de nacht in gaat.

@kerstboom die zetten wij niet op. Zou niet weten waar ik hem kwijt moet en heb niet heel veel met kerst.

@kleertjes ik kan behoorlijk gek worden van de verschil in de maten. N heeft een paar shirtjes maat 62 die behoorlijk klein uitvallen, zijn nu al te kort. Als ik dat eerder had geweten had hij ze eerder aan gekund. Vind het zo zonde dat hij ze dan zo weinig heeft aangehad. Zijn er nog meer die dat hebben?

Hier slaapt N 's nachts in een slaapzakje met laken en dekentje. Hij word 's morgens vaak wakker met klamme voetjes/ beentje. Hij heeft geen broekje of sokjes aan, alleen shirtje met romper. Zal hij het toch soort van zweten dan? Zou dit kwaad kunnen?

17. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Het was goed gegaan bij de go. Had daar lekker geslapen, gewandeld een gespeeld! Zelf vind ik er alleen niks aan.. Ik was boodschappen gaan doen, doen e volgende week dus anders! Dan ga ik ff naar de stad ofzo..

Ze idd nog maar een , ooit anderhalf uur wakkert, dus heel veel kamer beneden houden gaat niet. Ik denk dat weer eens moeten gaan proberen om haar te laten liggen, eventueel de flessen een uurtje naar achteren verschuiven, zodathet 8 uur is. Alleen wil mijn vriend er nog niet echt aan... Pff af en toe verschillende wij zo van mening! Dit had ik eigenlijk niet verwacht.. Zo ben ik ook veel consequenter en laat ons meisje makkelijker een half uurtje huilen. Mijn vriend haalt haar dab meteen uit bed, grrr!

18. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Sorry voor de spelfouten, dacht ff snel op mijn telefoon te typen..

19. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Bleegh ik ben vanmorgen naar de kaakchirurg geweest, niks aan! Pijn valt gelukkig reuze mee :) er moest een verstandskies getrokken worden.. 6 januari de andere kant..

Kleine man groeit als kool, heeft vorige week zijn 2e prikken al gehad, hij weegt nu 6700 gram en is 63 cm!

Ik lig nu klem op de bank met 2 mannetjes, Kay op de arm en wesley tegen me aan.. allebei in diepe slaap hihi :)

20. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    #420 liefkleintje, 18 dec 2013
    Laatst bewerkt: 18 dec 2013
    @Panda, van de kleertjes is wel herkenbaar! Hier heeft ze sommige dingen ook maar 1 of 2 keer aan gehad.
    Maar heb ook wel erg veel, haha! Zeker omdat ze ineens in maat 56 en 62 tegelijk past!

@San, wat spannend dat ze al naar de gastouder is geweest!!
    Wij moeten morgen ons meisje voor de 1e keer weg brengen, omdat we een begrafenis van mijn oom hebben :(
    Ze gaat naar een goede vriendin, hopelijk gaat t goed!

Moet wel zeggen dat ik een half uur laten huilen ook wel wat lang vindt.... Dat kan ik ook echt niet. En vindt het niet nodig ;)

@Cayth, wat een beer joh! Hahaha! Ik ben Jinte toevallig gisteren even gaan wegen en ze weegt nu 4900 gram ;)

Hoe slapen jullie kindjes? Ik vind dat Jinte op het moment erg kort/slecht slaapt. We proberen elke keer dat ze 1 tot 1,5u wakker is en dan naar bed. Dan gaat ze idd slapen, maar soms maar een half uur of een uur.... Dat is toch veel te kort??

Ik laat ze altijd liggen (als ze niet krijst) en soms valt ze nog wel weer in slaap.

En wat doen jullie kindjes als ze wakker zijn? Spelen doet Jinte nog niet. Ze ligt wel eens in de box, onder de muziekmobiel, maar vindt er weinig aan ;)

Deel Deze Pagina