@san987: waarom wil je proberen om haar "nachtslaap" te laten beginnen om 23.00 ipv 19.00? Drinkt ze haar fles niet goed als je haar wakker moet maken? Of is ze daarna wakker? Ik begrijp uit je verhaal dat ze van 19.00 tot 06.00 slaapt en je haar om 23.00 wakker moet maken voor de fles? Dat is volgens mij normaal. Ze slapen op deze leeftijd heel veel en de meeste uren 's avonds. Hier is dat ook ongeveer zo. Meestal rond 19.00 fles, 20.00/20.30 naar bed. Om 23.00 wakker maken voor fles, meteen daarna weer naar bed. In de ochtend om 06.00/07.00 wakker. Meestal bijna direct weer naar bed (valt gewoon weer in slaap) tot 10.00/11.00 uur. Andere keren is hij ca. 2 uur wakker na de fles en dan slaapt hij 2 uur tot de volgende fles. @panda86: wow, wat is hij al lang wakker. En dat vind hij wel gezellig? Begint ie niet te huilen/mopperen? En al op 4 flessen, lekker vroeg. Als dat voor hem beter werkt, gewoon doen. @liefkleintje: hier slaapt hij meestal 2 uur aan één stuk overdag en 's avonds en 's ochtends langer. We hadden de laatste tijd wat moeite om hem in slaap te krijgen, maar het lijkt erop dat we hem te vroeg op bed legden. T ligt in de box onder de mobiel of zit in de wipstoel met de babygym erbij. Daar slaat/schopt hij dan (meer per ongeluk) tegenaan. Verder hebben we hier ook entertainment van grote zus. Werkt ook erg goed.
@san ja N is dan heel vrolijk. Veel lachen en brabbelen in de box of in de wipstoel. Erg leuk. 'S morgens word die ook altijd vrolijk wakker. Eigenlijk huilt/ moppert hij niet veel ook niet altijd meer als het weer tijd is voor de fles. Hier worden we tussen 7 en 8 wakker. Dan krijgt die vrij snel zijn flesje. Dan gaat hij tussen 9 en half 10 weer op bed. Hij word wakker tussen 1 en half 2 en dan weer een flesje. Is dan wakker tot de volgende voeding, die is rond half 6 a 6 uur. Na die fles gaat hij lekker op bed en tussen half 11 en half 12 laatste fles. Vanmorgen moest ik naar het ziekenhuis dus niet meer op bed gedaan omdat we weg moesten. Daarna kerst inkopen gedaan. Hij is vandaag gewoon van half 9 tot half 7 wakker geweest. Heeft heel af en toe even zijn ogen dicht gedacht maar echt geslapen heeft die niet volgens mij. Die is nu dus denk ik wel kapot.
@eya; het probleem is dus dat ze niet door slaapt. We maken haar iedere avond rond 23 uur wakker voor de fles. Na deze fles komt ze weer na ongeveer 4 uur. Af en toe worden we zelf niet wakker om 23 uur (liggen altijd al optijd in bed), afgelopen week dus ook weer een keer. Ik werd om half 2 wakker en toen was ze zelf nog niet gekomen voor de fles. (had ze van 19.30 tot 1.30 geslapen) Haar toen gauw wakker gemaakt, de fles gegeven en weer terug in bed, maar toen werd ze om half 6 weer wakker voor de fles. Ik heb het idee dat ze na de fles van 19 uur haar nachtslaap al in zet. Ze drinkt alle flessen goed leeg, dus een fles weglaten gaat niet. Maar hoe we haar nachtslaap een blokje naar achteren moeten krijgen weten we niet..
Heel herkenbaar!! Hier de laatste dagen rond 17u de laatste voeding. Dan rond 18.00u-18.30u gaat ze naar bed. Ze komt dan ook niet zelf voor haar fles, maken haar wakker rond 23.30u. Vervolgens komt ze zelf wel weer tussen 5 en 6 vaak Dus als je de tip hebt, horen wij het graag Haha!
Mijn dochter slaapt echt nog niet door hoor! Maar ik geef ook bv op verzoek, ze makt me vanzelf wakker wanneer ze honger heeft... Moet je zo strict zijn met die flessen dan?
Ik geef ook bv. De laatste voeding doet mijn vriend. (afgekolfde bv in een fles) Maar wil zelf graag een ritme, dus probeer dat er ook wel een beetje in te krijgen. Lukt aardig! Ze komt in principe om de 4u....
@san: ow, dan had ik je bericht inderdaad verkeerd begrepen. Ik snap dat je het liever anders ziet inderdaad. Dat ze na 19.00 wat langer wakker is en dan van 23.00 tot 06.00/07.00 lekker doorslaapt. Ik weet eigenlijk geen echte oplossing. Het zou ooit kunnen helpen om de laatste fles iets meer voeding te geven. Je zou kunnen proberen om ze na 19.00 uur echt wakker te houden, maar als ze dan chagrijnig wordt doe je haar en jezelf daar ook geen plezier mee natuurlijk. Beide kinderen zijn hier vanzelf en al vroeg qua leeftijd gaan doorslapen. Wel maak ik hem om 23.00 wakker voor zijn fles, omdat hij deze echt nog nodig heeft. Ik ben ook wel eens vergeten de wekker te zetten of er doorheen geslapen, dan komt hij pas rond 6 uur. Vervolgens is hij dan wel een hele dag bezig met inhalen, dus hebben we helemaal geen ritme meer. Ik probeer echt een ritme aan te houden, omdat dat het meeste rust geeft. Voor de kinderen en mijzelf. Natuurlijk heb ik ook het geluk dat ik twee kinderen heb die hier weinig problemen mee hebben/hadden. Honger is honger, dus al is dat een half uur eerder als de "tijd" dan wordt er gewoon gegeten hoor. En overdag laat ik hem ook best wat langer liggen als hij nog lekker slaapt. @nmv: flesvoeding zou je ook op verzoek kunnen geven volgens mij, maar meestal wordt er vanuit de kraamzorg al gestart met om de 3 uur voeding aan te bieden (afhankelijk van gewicht 's nachts op verzoek) en daarmee bouw je eigenlijk al een soort ritme op.
Hoi meiden ik lees dat veel, jullie kindje wakker maken rond elf uur voor de fles. Wij doen dan droom voeden, we halen hem slapend uit bed en geven zo de fles. Laten hem ook zo boeren, en even rechtop en dan weer terug. Meestal blijft hij slapen dan. Voor ons scheelt dit ook omdat hij zo moeilijk in slaap te krijgen is. @ panda als mijn zoon wakker is doe ik voeden met hem spelen wn. Soms in de box kan ook maar kort hoor hij vind er niet heel veel aan. Daarna weer proberen te laten slapen, maar gaat vaak ook moeilijk en slaapt soms maar een uur tussen de voedingen, soms helemaal niet, en soms twee uur. Hij gaat alleen wel huilen met slaap tekort dus probeer hem echt te laten slapen, of wandelen valt hij ook van in slaap.
Hier ook borstvoeding op verzoek. En dan geraken ze zelf wel in een ritme na een tijdje. Zo vraagt dl hier tussen 22u30 en 23u30 haar laatste voeding en dan tussen 5 en 6 de eerste. Om dan ongeveer steeds 2,5 tussen te laten. Niks geforceerd ofzo, heeft ze zelf zo bepaald. En als ze het anders doet, achja, plof ik in de zetel met haar
Zo gaat dat hier dus ook meestal! Hier vaak rond 22.30 uur laatste voeding en de laatste tijd komt ze dan rond 5.30 uur pas weer! Dat doorslapen zit er hier nu wel een beetje aan te komen denk ik... Hopelijk zet ze dit door!
Mijn eerste werkdag zit er op! Kay heeft toch nog veel moeite met een flesje, manlief heeft vanmorgen gedeeltelijk flesje/ gedeeltelijk met lepeltje gegeven.. hij heeft totaal 60 ml gedronken.. ik moest werken van 7.00 tot 11.15, toen ik thuis kwam was hij zoooo blij, beide borsten dronk hij zo goed als leeg! ( ze voelden iig helemaal leeg aan) Hij word gefrustreerd van het flesje, ik heb zoveel bv, en hij hoeft er totaal geen moeite voor te doen, het spuit hem zo zijn mondje in.. ik heb nu het gaatje van de fles groter gemaakt, hopen dat het norgenvroeg beter gaat, dan heb ik weer een ochtenddienst Kay wisselt nog heel erg met zijn voedingen, afgelopen week komt hij eigenlijk op 1x na elke 3 uur voor een voeding, ook snachts.. en heel eerlijk? Ik vind het heeeerlijk! Ik geniet zo van die momenten, even helemaal met zijn 2'en, aangezien overdag de oudste er ook gewoon is Kay heeft nou om +- 19u30 voor het laatst gedronken, daarvoor hebben we samen lekker gedoucht. Om 19.45 lag hij in zijn bedje, en hij sliep direct! Ben benieuwd wanneer hij weer wakker word Ik kan oom geen tips geven over het verschuiven van het ritme/ de voedingen aangezien ik volledig op verzoek geef
@cayth: hoe was het bevallen om weer te gaan werken? Vond je het nu makkelijker als bij de 1ste? Wat jammer dat hij nog moeite heeft met de fles. Hopelijk werkt het grotere gaatje wel voor hem. Ik moet de 6de weer beginnen. Heb afgelopen week vakantie gehad en nu 2 weken bedrijfssluiting. Ik ben erg blij met de 3 weken extra, omdat ik bij mijn dochter het erg vroeg vond om met 10 weken weer te gaan werken. Ik zie er nog wel tegenop, maar heb ook wel weer zin om aan de slag te gaan. Ik ben afgelopen week al even langs geweest, voelde weer als vanouds.
Het bevalt goed, lig er natuurlijk al vanaf ongeveer mei uit ivm zware zwangerschap, het was heel erg wennen gister, maar het gaat goed! Vind het heerlijk om weer aan het werk te zijn.. zometeen nog 1 cliënt, en dan maandag en dinsdag nog werken en dan 6 dagen vrij valt mee dus haha! Kay heeft vanmorgen 70 cc gedronken, met moeite maar het ging al beter dan gister gelukkig.. we blijven oefenen, de kleine man heeft helaas weinig keus.. maar ohh dat koppie als ik thuis kom, als ik met hem knuffel zoekt hij al naar de borst, hihi heerlijk! Om 11uur heeft hij weer bij mij gedronken, en nu ligt hij lekker te slapen Ik kan niet zeggen of ik het moeilijker of makkelijker vind om te werken in vergelijking met de 1e, wel ongeveer hetzelfde denk ik.. het blijft moeilijk, hij is nog zooo klein! Gister ging hij voor het eerst schaterlachen, en zonet ook alweer; zooo schattig hihi Kleine man gaat nu langzaam al over naar maat 68, maat 62 word echt al aan de krappe kant.. mijn beertje hihi
Jeetje @Cayth alweer aan het werk!! Lastig hoor, dat je mannetje liever niet uit de fles drinkt! Maar een compliment voor jou Hihi! Ik moet ook 6 jan weer beginnen en zie er enorm tegenop!! Niet zozeer om het feit dat ik Jinte weg moet brengen, maar ik moet echt met een vreselijke collega werken De sfeer is ons team is echt niet leuk meer.... Maar ja, een andere baan vinden gaat 'm zeker niet worden nu! (werk in de kinderopvang) Gelukkig wel veel fotoshoots ook al staan voor 2014! Dus misschien ga ik daar meer mee doen! Hoe maken jullie de neusjes van jullie kindje schoon? Jinte klinkt erg vol, en soms zie ik ook wel wat snotjes in d'r neusje Maar zo'n snotzuigertje (of hoe je het noemt) werkt voor geen meter! Zijn haar neusgaatjes veel te klein voor en dat dingt zuigt ook niet volgens mij!
Welk snotzuigertje heb je? Die van difrax vind ik waardeloos! Maar die van de hema werkt hier heeel goed! Ons mannetje is vandaag en gister voor het eerst in zijn leventje eens snot-vrij! Zo sneu als ze zo verkouden zijn! Wat balen liefkleintje dat je met zo'n collega moet werken, en in de kinderopvang ben je ook nog eens heel erg nauw betrokken bij elkaar.. sterkte alvast!
@liefkleintje: ik haal met een wattenstaafje het meeste weg en anders een snotzuigertje (van Bebe Jou). Werkt hier redelijk. Gelukkig is ons mannetje niet heel erg verkouden geweest. Balen van je werk. Zou leuk zijn als je meer kunt gaan doen met fotograferen als daar je passie ligt.
@lk; Ik snap wat je bedoelt! Hier zo ongeveer hetzelfde verhaal.. Ik werk in de gehandicaptenzorg en heb geen leuk team. Collega's roddelen veel over elkaar en je kunt nooit iets goed doen.. Maar helaas gaat er veel veranderen in de zorg en nu heb ik een vast contract, dus blijf nog maar ff hier. @Cayth; Had je al wel geoefend met de fles. Maar gelukkig hoef je maar een paar uurtjes te gaan werken.. @Gastouder; vorige week was het heel goed goed gegaan!! Alleen vond ik het iets minder leuk... Ofja ik vond er gewoon niks aan! Ik was boodschappen gaan doen.. Morgen gaat ze weer oefenen, maar dan ga ik iets anders doen. Weet alleen nog niet wat, HAHA!! @nachtvoedingen; Vandaag even bij het cb geweest. Daar advies gevraagd.. Daar zeiden ze dat we haar om 23 uur niet meer wakker hoefde te maken, maar het haar zelf moeten gaan laten regelen. Ze krijgt dan 's nachts haar 5de fles, dat zal alleen wel tussen 1 en 3 uur ergens zijn en dan 's morgens om 7 uur weer. En als ze van 19.00 tot 6.00 zou slapen, ook prima! Vanavond eens me vriendlief overleggen wat hij ervan vind..
Daar heb ik idd ook aan gedacht! Maar geloof toch dat ik liever rond 23 en 6 voed dan rond 1u En Jinte krijgt vaak ergens tussen 17 en 18u nog bv en gaat daarna naar bed voor de nacht. Dan vind ik de ruk ook veel te lang.... Als ze nou rond 19-20u de laatste voeding kreeg vond ik het nog wel een optie....
tussen 17 en 18 uur is ook nog wel vroeg om dan de nacht in de te gaan. Maar van 23 tot 6 uur slapen is toch prima?? Of komt ze daar tussenin nog een keer?? Hier was ze afgelopen week weer een paar keer dat ze om half 3 weer wakker was. Dus dan krijgt ze ook een fles. Ik denk dat het voor ons dus niet veel uit maakt. En ik ben ervan overtuigt dat wanneer we haar in haar lange slaap laten slapen, ze gauw doorslaapt.. Deze zet ze nu voor mijn gevoel na de fles van 19 uur in.
Hier is meestal rond 22.00 uur de laatste voeding en dan rond 5.00 uur weer, om vervolgens te slapen tot ongeveer 8.00 uur. Gaat mij redelijk goed af! En ik geef bv op verzoek, dus dit is haar keuze zo!