1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door nmv, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Hallo dames!

Hier ook weer eens een reactie van mij! Ik lees steeds wel mee op mijn telefoon (erg leuk om te doen, want ik herken steeds de dingen waar jullie over schrijven), maar ben gewoon steeds te lui om de laptop erbij te pakken om te reageren:p

Hier gaat alles op rolletjes! Vanaf dat Lize precies 8 weken oud was, hield het huilen ineens op en konden we haar ook gemakkelijker wegleggen om te slapen. Die dag waren we toevallig ook naar een osteopaat geweest, dus of het daar nou aan heeft gelegen..??

Voeding/slapen: Toen Lize 12 weken oud was, hebben we de laatste fles van 23/24 uur overgeslagen. Ik vond het namelijk steeds zo zielig om haar uit die diepe slaap te halen..! (ze had vanaf dat ze 3 weken oud was al een heel goed dag- en nachtritme) Nu krijgt ze om 19 uur haar laatste fles en om 20 uur brengen we haar op bed. De volgende ochtend wekken we haar om 8 uur voor de volgende fles. Ze is dan ongeveer 2 uur wakker en we leggen haar dan om 10 uur weer op bedje (in tussentijd ook gedoucht of in badje geweest). Om 12 uur de volgende fles en weer 2 uur wakker. Om 16 uur hetzelfde. Lize is nu ook heel gemakkelijk te lezen als ze moe is: in haar oogjes wrijven, aan haar oortjes zitten, gapen en rode wangen.
    We hebben nog steeds de dr.Brown fles (bevalt gewoon goed) en hebben sinds een week of 3 de fase 2 speen. Lize deed anders namelijk een uur over haar fles! Nu 20 a 30 minuten, dikke prima!

Vorige week was Lize ineens weer heel huilerig. We twijfelden even of het aan de overstap van HA naar gewone flesvoeding was (beide Nutrilon, net op die dag mee begonnen), maar het bleek een sprongetje te zijn (heeft 3 dagen geduurd). De dag erna, toen ze precies 3 maanden was, rolde ze ineens uit zichzelf om van buik naar rug en lachte ze ineens ook veel meer om dingen om haar heen. Zo grappig! *TROTS!!*

Afgelopen maandag was ze precies 3 maanden en zijn we bij het CB geweest. Ze was flink gegroeid in een maand tijd: van 5 kilo naar 6350 gram haha! Waarschijnlijk omdat we in die maand 5 flessen van 200 cc gaven (nu nog maar 4) Dus ik ben benieuwd hoe zwaar ze over een maand is!

De afgelopen week ben ik ook weer begonnen met werken en dat is me goed afgegaan. Mijn man was thuis en stuurde me af en toe een fotootje hihi! Ook ben ik gisteren weer begonnen met sporten! Er moet nog 11 kilo af voordat ik weer op mijn startgewicht zit, dus heb nog wel ff te gaan;)

Maar dames, wat gaat het toch snel he?! Ik kan me nog amper voorstellen hoe Lize als pasgeboren baby in mijn armen lag!
    Wel erg leuk dat er nu steeds meer interactie is!

Hieronder nog even twee fotootjes van onze mooie meid! :D

Bijgevoegde bestanden:

2. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Ik kan het niet laten, ook nog even een fotootje van Lize met haar favo speelgoed: de dobbelsteen van Lamaze! :) Erg leuk speelgoed heeft dat merk trouwens!

Bijgevoegde bestanden:

• Lize 3.jpg
      Lize 3.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,5 KB
      Weergaven:
      4
  3. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    Schatje!

4. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Wat lief Linnepinne hoe is het verder met jezelf?

5. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Een trotse mama hier:)

Verder gaat het naar omstandigheden wel goed hoor. Ik heb de klap van het overlijden van mijn vader al wel gehad. In december kwam het besef ineens. En ik mis hem gewoon enorm!
    Het zal altijd wel zuur blijven, bij alle eerste dingen van Lize. Dat soort dingen wil je nou eenmaal graag met je ouders delen.. Maar dat kan ik helaas niet meer..
    Natuurlijk ook even moeilijke momenten met de feestdagen. Vooral met oud en nieuw. Toen het vuurwerk begon, bedacht ik me dat dit vuurwerk voor mijn ouders was. Wel een fijne gedachte:)
    Maar over het algemeen voel ik me goed. Wel heb ik ongeveer eens per 2 a 3 weken even een mindere dag. Dan kan ik gerust een uur janken, maar dat lucht dan ook wel weer even op:)
    En ik heb veel lieve mensen om me heen hoor!

Maar ondanks alles geniet ik toch wel enorm van onze mooie meid!

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Goedemorgen dames! Ik ben moe, mocht helaas van mijn dochter niet uitslapen... :(
    Een totaal ander onderwerp: welke sokken blijven bij jullie kindjes goed aan? Mijn dochter krijgt zelfs sokken met sock ons eroverheen uit... ;)

7. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Nou snap dat het voor jou een heel dubbel jaar zo is Linnepinne, vind echt dat je het knap doet, en het is ook moeilijk dat je vader dat niet mee kan maken, weet hoe het is. En verdriet moet er ook is uit af en toe is alleen maar gezond.

@ Nmv hier ook lastig met sokjes, heb er een aantal van de zeeman die wel blijven zitten

8. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    vandaag de eerste prikjes gehad. Ze deed het super goed!
    Thuis viel ze al een blok in slaap, net wakker gemaakt voor de fles en nu ligt ze weer in bed. Hopelijk gaat het allemaal meevallen..

Ik heb bambino sokjes, deze blijven goed aan!
    Ik ga opzoek naar wat dikkere sokken, ze heeft soms zo'n koude voeten.. Heb ook al slofjes gekocht, maar dat helpt nog niet echt..

Verder doet ze het heel goed!! Ze was goed gegroeid, weegt nu 5520 gram en is 61 cm lang. Moeten nu de flessen op gaan hogen.. Zitten nu op 4 x 150/5 en 1 x 180/6. We gaan beginnen met 's morgens nog een fles 180/6.

9. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hier was het vandaag een hele uitdaging op het cb! Ze begon al te schreeuwen zodra ze haar lengte wilden meten. Heb een half uur staan 'dansen' in de hoop haar stil te krijgen, maar is nauwelijks gelukt. Moet dus over 2 weken terug komen, aangezien ze niet alles hebben kunnen onderzoeken. Vorige keer hadden ze ook al een paar dingen niet kunnen doen, omdat ze toen ook huilde...
    Ze is nu 4950 gram en 58 cm. En ze ligt nu nog te slapen, al is het geen rustige slaap... Hopelijk heeft ze straks geen last van de prik die ze heeft gehad!

10. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Aahh zo sneu he die rotprikken! Hoe is de nacht gegaan?

Wat een heerlijk meisje linnepinne! Lekker genieten!

Ik moet vanmiddag om 15.50 weer naar het cb voor de 4-maanden controle, het gaat zooo snel! :( ook krijgt kay dan weer prikken, hopelijk heeft hij er ook niet veel last van.. hij komt momenteel weer elke 3 uur snachts voor een voeding, gisteravond liet hij er 4,5 u tussen.. een ding scheelt, ik vind het heerlijk haha even die knuffelmomentjes alleen met kay!

11. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik gebruik trouwens ook de bambino sokjes vd kruidvat, die blijven hier heel goed zitten :) alleen hij heeft best wel grote voeten, nu groeit hij bijna uit de maat 0-6 maanden, maar dan krijg je 12-18 maanden? Zo apart dat er geen 6-12 maanden is?

12. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @cayth, bij ons in het dorp hebben ze wel 6-12 mnd! Toevallig net nog even gekeken...
    En ze heeft eigenlijk geen last gehad van de prik! Ze is vandaag zelfs supervrolijk!! :)

13. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Gisteren heeft ze alleen maar geslapen! Alleen wakker gemaakt voor de flessen, ze was toen niet te vreden. Maar na de fles weer snel in bed gelegd en ze sliep meteen!
    Vandaag moest ik werken, dus is ze de hele dag bij de GO geweest. Ze had hele goede zin, er was niets te merken dat ze gisteren prikjes had gehad. Dus dat is wel fijn.

14. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat ze weinig last hebben van de prikjes.
    Wij mogen morgen weer voor de 3mnd check en prikjes.

Afgelopen weekend de wieg ingeruild voor het ledikant. Weer een fase voorbij en het gaat al zo hard.

Verder gaat alles prima. Het is echt een heerlijk en tevreden mannetje. Ook met grote zus gaat alles goed. Ze is nog steeds heel trots op haar broertje en helpt graag mee.
    Ze heeft ook wel zo haar momenten dat ik haar het liefste achter het behang plak, maar ook dat hoort erbij...

15. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Haha dat herken ik heel goed, hier een mannetje in de peuterpubertijd, dus die wil ook regelmatig achter het behang plakken.. ik baaaaal dat hij smidsags niet meer wil slapen, dat is hij zoooo nodig, echt verschrikkelijk!

Vandaag met kay heen geweest, hij weegt al 7495 gram en hij is al 66,5 cm lang!
    Wesley was met 4 maand 7465 gram en 62 cm, dus kay is nog een stuk langer!
    Een echt beertje haha :)
    Hij heeft wel last van de prikken, slaapt veel, huilt dan ontroostbaar voor een minuut, en slaapt dan weer.. arm mannetje! Ben benieuwd hoe de nacht gaat verlopen..

16. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @dwergje haha nou succes alvast. Ik snap dat je niet kans hebt alle 11. Zou wel heel bijzonder zijn in jullie situatie als het wel spontaan gaat lukken.

@slapen Hier rond 8/half 9 wakker na de fles rond half 10/10 uur weer op bed tot 13.00 uur. Als hij moe is gaat die tussendoor nog een uurtje op bed. Dan om half 6 voeding en om 19.00 uur op bed en voor de laatste voeding tussen 22/22.30 moet ik hem wakker maken.

@cayth nog weer een test gedaan? Hoe was het babyzwemmen? Badje is nu even "te klein". Als hij straks wat meer kan zitten is het probleem alweer opgelost. Hij zet zijn voetjes juist af en voor je het weet zit zijn hoofdje tegen de andere kant.

@renaat hoe gaat het nu? Nog bij de ka geweest?

@linnepinne fijn dat met Lize alles goed gaat. Fijn dat het na omstedigheden goed gaat met jezelf. En als je af en toe een mindere dag hebt is heel logisch, vooral aan toegeven dat hoort bij het proces. Je komt naar mij over als een sterke vrouw echt respect hoe je het doet. En wat een leuke foto's van Lize.

@sokjes hier erg tevreden over de sokjes van de action.

@nmv wat vervelend dat het zo'n strijd is bij het cb. Heb je ook een idee hoe het komt?
    Fijn dat alles kleintje zo goed groeien en het goed doen.

@hier,nou de afgelopen 1,5 week totaal niet dus. Ik kreeg de griep en ben nog steeds niet helemaal fit, nu aan de antibiotica. Heb 8 nachten achter elkaar amper kunnen slapen bah. Ook weet ik vrij wel zeker dat N last heeft van de andere voeding. In 1 keer uit het niets begint die te brullen, helemaal overstuur en duurt echt even voor de getroost is en vervolgens is het weer klaar en heeft de grootste lol. Heeft behoorlijk last van krampjes, zijn dus maar weer begonnen met infancol en dat lijkt aardig goed te helpen. Echt ontzettend sneu om hem zo te zien, al paar bijna mee gaan huilen. Ik hoop zo dat 1 deze dagen de kv voeding er weer is. Maandag mogen wij weer naar cb en krijgt N zijn 2de prikje. Als ik jullie berichten zo lees zijn wij daarmee best wel laat. Ben erg benieuwd hoeveel N is gegroeid en of wij ook een heupecho moeten laten maken.

17. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @panda, heupecho is tegenwoordig standaard als ze de laatste 3 maanden in stuit liggen of als het in de familie zit. Hier heeft ze tot week 35/36 in stuit gelegen, vandaar die heupecho...

18. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet nog bellen om de echo van de heupjes te laten maken. Hier ook tot week 36 in stuit. Zou vandaag op het CB een verwijsbrief krijgen, niet meegekregen omdat de arts bezig was. Heb ik later een vaag bericht op mijn voicemail over huisarts en ziekenhuis. Morgen nog maar eens bellen wat precies de bedoeling is en via wie ik nu een verwijsbrief ga krijgen.

T woog 6185kg en is 63cm lang. Volgt mooi de curve, gewicht precies gemiddeld en lengte iets boven het gemiddelde. Keurig dus.
    Verder 2e prikje gehad, maar 1 i.p.v. 2 door het gewijzigde beleid. Hij heeft maar een paar seconden gehuild, mijn stoere vent.
    Lijkt niet veel last te hebben alhoewel hij wel wat onrustig slaapt.

19. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik moest van het cb mijn eigen huisarts bellen voor de verwijzing... En dan zelf naar het ziekenhuis bellen voor een afspraak.

20. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nmv: bedankt. Dan zal ze dat wel bedoelt hebben op de voicemail. Morgen maar even naar de huisarts bellen, moest ik toch nog doen...

Deel Deze Pagina