1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door nmv, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

het is echt zooooooooo lang geleden dat ik hier geweest ben, schandalig gewoon!! Maar hopelijk komt mijn naam nog bekend voor?! hihi.
    Even tijd voor een update!! Onze Max is inmiddels al weer ruim 3 maanden!! Wat gaat de tijd toch snel zeg!! Het gaat super goed, had niet verwacht dat moeder zijn zo leuk was!!! Het is een makkelijk kind wat veel slaapt! Soms is dat wel wat saai, maar hij zal het nodig hebben! De laatste tijd hoest hij wel heel veel. Al naar verschillende dokters geweest maar die staan voor een raadsel. Het is geen verkoudheid, zijn neus is open en longen klinken helemaal goed! Dus nu denken ze dat het een luchtweginfectie is. Antibiotica gehad en nu lijkt het wat minder, maar nog steeds niet over! Ben het nu echt wel een beetje zat hoor!! Hij is nu daardoor wat knorriger, tja, het is ook niet fijn dat hoesten!! Maar ik heb nog steeds de hoop dat het snel helemaal weg is!! Al duurt het nu al meer dan 7 weken ... :eek:

Een ritme heeft hij redelijk, alleen is dag en nacht nog steeds wat omgedraaid. Rond een uur of 3/4 in de middag gaat hij al zijn 'grote' slaap beginnen. Ik maak hem dan wel steeds wakker voor de fles zodat hij niet heel diep kan slapen, maar toch is hij zo rond een uur of 4/5 in de nacht wakker!! En dan ook echt wakker!! het duurt dan tot een uur of 6/7 tot hij weer slaapt!! Maar goed, is een fase waar we door moeten. Ik lig daarom nu al om 8 uur savonds in bed! Tja, gezellig is het niet, maarja! Moeder moet ook slapen!! :)
    Hij groeit goed, het is wel een klein kindje, maar dat zijn we zelf ook!! Hij was nu met de tweede prikjes (3 maanden) 59cm en 5650gram. Hij moest wel meer voeding hebben, dus zijn we echt consequent 5 flessen per dag gaan geven. Daarvoor maakte ik hem zelf niet wakker voor de fles, ik gaf op verzoek, maar dat waren dus maar 4 flessen. Ben erg benieuwd of het zo beter gaat.
    Zo dat was weer even een korte update!! Nu ik het gevoel heb wat meer 'tijd' te hebben, probeer ik hier echt vaker te komen. Toen ik zwanger was, kwam ik hier elke dag alles bijlezen. Hopelijk gaat dat nu weer lukken!!

Ook heb ik mijn hobby fotografie weer wat opgepakt! Heb nu ook zo'n enorm leuk foto object in huis!!! hihi!!!

Veel liefs!
    Marjolein

(ik ga zeer binnenkort de hele topic doorlezen!! Ben echt zo benieuwd hoe het jullie is vergaan de eerste 3 maanden!!!)

Bijgevoegde bestanden:

• 06.jpg
      06.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,9 KB
      Weergaven:
      8
  2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @marjolein, ik ken je nog wel hoor! ;)
    En ik vind dat kleine wel meevallen, onze meid is 4950 gram en 58 cm... :)

3. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Wat leuk Marjolein om te lezen dat het goed gaat allemaal, sneu dat je kindje zo moet hoesten, hopelijk is het snel over.

Hier een pittige week achter de rug, de medicatie is opgehoogd voor zijn reflux, dat heeft weer even de tijd nodig. Hij heeft heel de week zo weinig geslapen overdag, elke keer huilen, echt niet leuk. Nu heeft hij vanmorgen geslapen en slaapt nu weer, echt even fijn. Goed voor hem maar ook voor mij, heel even rust.

Verder is het een heerlijk mannetje maar zal niet ontkennen dat het nog steeds erg zoeken is, maar goed gaat vast goed komen.

4. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    ahh wat een prachtig mannetje marjolein!

ohhh ons mannetje begint zich al te draaien op zijn zij, en ook vind hij het geweldig als je kiekeboe doet, dan schatert hij het uit.. zoo mooi!
    Ik verheug me gewoon op nachtvoedingen, zodat we weer lekker kunnen knuffelen en dat hij lekker tegen me aan kan liggen! Zóóóó verliefd op mijn kleine mannetje hihi :)

Morgen ga ik met de beide kids voor het eerst in de trein, Kay in de doek en Wesley in de buggy.. Manlief gaat vanuit zijn werk naar groningen en pikt ons daar weer op en dan gaan we met de auto door naar assen want mijn schoonvader is jarig morgen :) ik heb zelf wel een auto, maar Wesley is nog nooit in een trein geweest, en ik ben zooo benieuwd naar zijn reactie hihi :)

5. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @marjolein wat leuk dat je weer komt mee kletsen, ken je nog wel. Wie weet maakt hij nog wel een groeispurt straks. Hoe gaat het met de 5 flessen nu? Hier al een tijdje op 4 flessen en gaat prima dus houden we ook mooi zo. Wat leuk dat je fotografie weer hebt opgepakt. Ik wil me daar ook wat meer in verdiepen. Heb je nog tips? Leuke foto ook.

@renaat, hoe gaat het nu? Slaat de medicatie al aan? Kan me voorstellen dat het pittig is.

@cayth hoe vond wesley het met de trein? Lukte het met 2 kids?

@hier Inmiddels ben ik weer beter eindelijk. Sinds vorige week kan N van rug naar buik omrollen en soms rolt die ook weer terug. Zondag heeft vl hem voor het eerste mee onder de douche genomen. Nou dat vond hij maar niks dus doen we eerst ook maar niet weer. Gister naar het cb geweest. N is nu 60 cm en weegt 6220 gram. Hebben toch een verwijzing gekregen voor een echo van de heupjes, kunnen 5 feb terecht. Verteld van het omrollen, dat was best wel vroeg want dat horen ze bij 9 maanden te kunnen. Lijkt mij juist weer erg laat. Vervolgens kwam de opmerking; en heb je ook al 4 tanden? Blijkbaar gelooft ze me niet ofzo. Nog gevraagd over de hapjes, de vorige keer zei de verpleegkundig al dat we daar mee mogen beginnen rond deze tijd. De KA die zei weer dat je beter met 6 maanden ermee kunt beginnen. Word beetje gek van het cb, de 1 zegt dit, die dat. In vervolgen geef ik niks meer aan, komen wel voor het wegen, meten en prikjes en thats's it. Wie van jullie gaan wel rond de 4 maanden beginnen met hapjes?

6. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Kiekeboe is hier ook een hit :)
    En sinds gisteren rolt mijn kleine meid van buik naar rug! :D fiere mama!

7. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    De medicatie slaat wel aan volgens mij gelukkig. Alleen heb het idee dat hij in een sprongetje zit nu, heel hangerig, snel huilen en handjes in mond stoppen. Kan wel kloppen als ik lees in oei ik groei boek. Hij is nu voor de eerste keer naar gastouder, zo weer ophalen ben benieuwd.

@ panda en Cayth jullie hadden ook zwangerschapssuiker toch? Is het weg bij jullie en hoe heb je dat getest? Ik moest alleen een keer bloedprikken, was prima verder maar toch twijfel ik soms.

8. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik had geen zwangerschapssuiker, dus daar kan ik je niet bij helpen.

Ik heb een stollingsafwijking waarvoor ik moest spuiten :)

9. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Ohja dat was het Cayth dat heb ik ook ja vandaar dat ik je even linkte aan de suiker :)

10. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Ik heb het al sinds 2008. Ik ben heel veel afgevallen en daardoor was ik van alle medicatie af. Door de zwangerschap ( is me van te voren al gezegd) heb ik het weer gekregen. Nu ben ik na de bevalling weer medicatie vrij. Sta niet meer in het ziekenhuis onder controle maar bij de verpleegkundige bij de ha. Ben voor 2 week terug geweest en ik dreig naar de gevarenzone te gaan weer. Voor mij is het noodzaak dat ik de achter bleven kilo's van de zwangerschap weer kwijt raak anders zit ik weer aan de medicatie ben ik bang. Heb je nog een meter? Dan zou je voor jezelf een curver kunnen maken en als je twijfelt ff bij de ha langs?

11. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    pfff ons mannetje is aldoor helemaal bont in zijn gezichtje en gister allemaal bulten op zijn rug.. vanmorgen was het al helemaal uitgebreid naar zijn armen en benen.. allemaal schilfers..

hij is al 3 dagen erg onrustig en hij krabt zichzelf aldoor helemaal open, hij kan nog geen uur zonder sokjes om zijn handjes eigenlijk..

om 10.20 moest ik naar de huisarts, en ja hoor hij heeft eczeem :(
    aangezien ik al een paar weken een speciale vette olie in zijn badje doe, en vaseline lanette gebruikte, en dat geen effect heeft, heb ik nu een hormoonzalf gekregen. Nu heel erg hopen dat dit helpt!

arm mannetje heeft zoveel last van jeuk!

12. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @cayth: wat zielig, hopelijk helpt de crème snel.

Hier gaat het best goed. Af en toe heeft T last met in slaap komen. Het is alleen wel een klein "vreetzakje".
    Hij zit op 5x 180+6 en dat is het maximum aan melk.

We zitten er dus aan te denken om echt met 4 maanden te beginnen met bijvoeding zodat hij daar hopelijk ook weer wat voldoening van heeft.
    Anders misschien voeding voor hongerige baby's.
    Met dochterlief ook met 4 maanden begonnen, maar dat was op aanraden van ka ivm reflux.

De kinderen doen het goed bij de gastouder, hebben het goed naar hun zin. Erg fijn.
    Het loopt zo lekker dat ik zelfs wat extra uren aan het werk ben als papa thuis is. Ik ben namelijk gestart met een achterstand (na mijn verlof) en wil die graag inhalen voordat de drukke periode weer begint.

13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hier even een dipje... Mijn kleine meid groeit niet genoeg. Daar ben ik nu even druk mee. Morgen maar ff kijken of een lk me kan helpen.

14. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    @eya wat fijn dat ze het zo naar hun zin hebben bij de gastouder! geeft wel rust he als je ze dan weg moet brengen!

@nmv; hmm wat lastig dat je meisje niet goed groeit :( groeit ze wel een beetje of helemaal niet? ik hoop dat de lk jullie goed kan helpen!

15. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @Cayth, ze groeit wel, maar veel te weinig... Ze moet eigenlijk het dubbele aankomen van wat ze nu doet.

Morgenmiddag kan ik terecht bij de lk. Hoop dat dit werkt!

16. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    oei dat is wel een heel verschil dan! hoevaak voed je haar nog momenteel?

17. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik zit nog op gemiddeld 8 voedingen per dag...

18. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    hmm ok, ik zit op 7 meestal, nou ik hoop dat ze je goed kan helpen!
    moet toch weer goed komen! :)

19. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik hoop het! En anders heb ik er wel alles aan gedaan... Wil niet zomaar opgeven namelijk! :)

20. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    nee indd, je doet je best en meer kun je niet!

hier een mannetje die vandaag niet echt wil slapen hihi.. hij is ook gewoon lekker vrolijk hoor :) maar hij heeft geen zin in slapen!

ik ben vandaag na 4 dagen gewerkt te hebben een dagje vrij, hij zal wel denken; lekker bij mama zijn hihi

Deel Deze Pagina