1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door nmv, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag een drukkere dag gehad, met wat autoritjes, en dan valt het op dat meneer in de maxicosi heel goed slaapt.

Vanavond uit eten geweest met de familie (hadden iets te vieren) en helaas kreeg meneer toen net last van buikkrampen. Heel veel rondgewandeld dus om proberen hem zo stil mogelijk te houden wat dus niet lukt.
    Wat voel je je dan opgelaten zeg... Ik bedenk me dan dat die mensen komen om gezellig uit eten te gaan en niet om naar een huilend/krijsend kind te luisteren.
    Ik kan er nu gelukkig al meer tegen als bij dochterlief toentertijd, maar toen kwam ik ook nauwelijks de deur uit vanwege het vele krijsen.

Hopelijk gaat het vannacht een stuk beter en gaat hij lekker in zijn eigen bedje slapen zodat wij ook goed kunnen slapen, want morgenochtend hebben we een fotoshoot. Dat betekent al vroeg opstaan om mezelf en dochterlief toonbaar te maken.

@Renaat: knap dat je het volhoud.

@mieks: ik hoop dat de chiropractor veel kan betekenen voor jullie kindje.

2. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    @ mieks ik hoop dat de chiropractor jullie goed kan helpen!

@huilende baby's; wat sta je eigenlijk toch machteloos als je kleine zoveel verdriet heeft he.. behalve proberen te trooste niet kun je zoo weinig :(
    Hoe is de nacht gegaan nmv, mieks en eya?

@ bakerdoek; ik weet niet of wij die ook kunnen lenen, ik kan wel eens even bellen maandag! Mijn moeder gaf nog aan, probeer het eerst eens met een handoek, ik heb gisteravond geprobeerd met een hydrofieldoek door die om hem heen te wikkelen, en hij heeft vanaf 21u gisteravond tot 5 uur zonet geslapen! Normaal zit daar minimaal nog 1 voeding tussen hihi! Heerlijk nachtje! Nu nog even weer proberen wat slaap te pakken!

(Ondertussen ligt de kleine te schaterlachen in zijn slaap hihi, heerlijke geluidjes!)

3. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Huilende/niet te troosten baby's zoooo naar!!!
    Heel veel respect voor jullie moeders...
    Het likt me een vd ergste dingen, ik geloof ook echt dat je daar een trauma aan over kunt houden met een huilbaby bijvoorbeeld.

Mannen:D

@mieks hopelijk goede verbetering na maandag!! Wat rot dat je man weer op oefening gaat.

@renaat we zitten bijna in hetzelfde schuitje, sterkte meid!
    Ik weet ook niet hoe lang ik dit nog vol kan houden;)
    Kan me nauwelijks meer herinneren hoe het voelt om zonder pijn te voeden:(

Inbakeren ook een poging gedaan maar ons mannetje was woest:p

Eya wat dapper om nu uit eten te gaan, voorlopig begin ik er niet aan, dat zijn hier de meest onrustige uren.

Hellen wat fijn dat je wat uren geslapen hebt!!!
    Daar knap je weer wat van op

4. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    Vandaag was de laatste dag kraamzorg! ons meisje over een uur alweer 1 week oud! wat is de tijd verrekte snel gegaan!! Vanmorgen ook super gezellige visite gehad, de kraamverzorgster van onze oudste dochter kwam langs! was zo gaaf! 4 jaar niet gezien en voelde weer zo vertrouwd! super leuk om te zien hoe ze nu met een meid van 4 jaar speelt die ze 4 jaar geleden verzorgde. Straks/morgen heeeerlijk naar buiten toe! YEAH!

5. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Gaat erg snel he Dwergje? Hier alweer over de 2 weken heen... Waar blijft die tijd? ;)

6. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @cayth: de nacht is eigenlijk best goed gegaan. Om 23.00 uur de laatste fles gegeven, dus rond 00.00 lagen we erin. Om 05.00 werd meneer pas wakker. Toen hebben we het nog even weten te rekken door hem te troosten, tot 06.30 uur.
    Echt heerlijk om gewoon 5 uur aan één stuk te kunnen slapen.

@doppie: het is dat we iets te vieren hadden en het voor mijn ouders erg belangrijk was, anders was ik inderdaad nog niet uit eten gegaan.

@dwergje: ja, dat gaat echt snel zo'n week. Lekker wandelen morgen, geniet ervan.

7. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Gaat inderdaad snel! Hier vandaag een maand! ;)

'Kraken' jullie beebjes ook zo? Hier regelmatig dat in haar nekje/schouder/armpje hoor kraken... :(

8. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Jaaa, ik kom me ook melden in deze mama-club! :D

Het gaat hier nu een stuk beter met een meer ontspannen Lize! Vanmiddag lekker met zijn drietjes het centrum in geweest en zelfs ergens geluncht met een lekker wijntje erbij! En Lize was heerlijk rustig :) Was toch best even spannend, na alle huilbuien die ze steeds had, maar het gaat nu stukken beter! Dat geeft toch wat meer zelfvertrouwen ofzo..

@ Doppie: wij zijn naar de chiropractor is Staphorst geweest. Voor ons wel even rijden (woon in Assen), maar volgens de kraamzorg was dit een goede chiropractor. Ze hebben er ook veel ervaring met huilbaby's.

@ Mieks: wat fijn dat je nu iets hebt wat de oplossing kan zijn! Het is zo frustrerend als je kindje veel en ontroostbaar huilt! Wij zijn nu twee keer geweest de afgelopen week en aankomende maandag en vrijdag gaan we nog een keer heen. De dagen dat we zijn geweest, was Lize wat jengelig, maar niet meer zo ontroostbaar als voorheen.
    De jengeligheid komt volgens de chiropractor omdat ze merkt dat er iets anders is en dat is een beetje eng voor haar. Het is vergelijkbaar met de sprongetjes die baby's maken in hun ontwikkeling, daar moeten ze nou eenmaal ook even aan wennen. Dus niet schrikken als Timo nog wel gewoon huilt maandag;)

Hier lijkt de meeste spanning nu verdwenen te zijn bij Lize. Ze wil nu alleen heel graag tegen ons aanliggen, dus ik heb vandaag een draagdoek geleend van een vriendin. Dan heb ik mijn handen weer wat vrij:) De nachten gaan ook redelijk. Lize slaapt ongeveer 4 a 5 uur door, maar ligt niet graag alleen. Ze begint dan steeds te huilen/krijsen.. Daarom ligt ze nu meestal bij ons op bed en slaapt dan lekker door.

De afgelopen week zijn we begonnen met meer regelmaat in de voedingen: om 11.30 uur, om 15.30 uur, om 19.30 uur, om 23.30 uur en twee voedingen in de nacht en ochtend (rond 03.30/4.00 uur en rond 8.00/9.00 uur). We geven haar steeds 100 cc (FV), dus ze zit nu in totaal op 600 cc per dag. Hoeveel geven jullie aan jullie kleintjes?
    Lize was afgelopen week ook a 3790 gram!! (geboortegewicht was 3390 gram) Ze krijgt ook bollere wangetjes en Michelin-beentjes hihi:p

9. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Zo, ook meteen weer ff een abonnementje op dit forum nemen :D

10. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Linnepinne: onze zoon krijgt 110cc FV x 6 flessen. Woog bij geboorte 3465 gram, op de 8ste dag 3445 gram, geen idee wat hij nu weegt. Maar hij is wel aan de lange kant, bij geboorte 54 cm.
    1ste fles meestal rond 7.00 uur, daarna om de 3-4 uur en laatste fles om 23.00 uur.

11. Jo1

Jo1 Actief lid

20 jan 2013
    122
    0
    0
    Utrecht
    Ja dat hoor ik hier ook vaak, ik schrik er steeds van als ik het hoor!

12. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    @ doppie zwaar wordt het dan hè en duurt het voeden ook erg lang bij jou? Ben benieuwd of het nog gaat verbeteren allemaal.

13. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Hou op schei uit;)
    Duurt bij ons ook erg lang...
    Maar ik had vandaag wel een lichtpuntje, kleintje is in een paar dagen 45 gr aangekomen, ik was zo bang of onzeker over het gewicht!

Ben nu nog bezig;)

@linnepine, je meent het!!! Ik had het vd week ook met een collega over een betrouwbaar adres!!! En ze riep idd meteen in staphorst moet je wezen:)

14. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Tadaa! Weer een nachtje van 22u (laatste voeding) tot 5!

15. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hoe doe jij dat?? ;)
    Hier komt ze rond 00.00u vaak voor t laatst, dan rond 3/4u vaak en dan rond 7/8u.

Hoe krijg je die nacht eraf? ;)

16. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Als ik het wist.... had ik het jullie allemaal verteld.. haha onze eerste kwam echt elke 2, 5 a 3 uur, ook snachts! Kay is zooo anders, veel rustiger en tevredener

Maar sinds eergister baker ik hem dus een beetje in met een hydrofieldoek.. armpjes strak langs zijn lichaampje, en dan de doek om zijn buikje wikkelen eindigend op zijn rugje..

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik was al blij met 4 uurtjes ertussen ;)

18. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben blij met 2 uur helaas nog steeds vaak 1uur of 1,5 uur ;)

19. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Hier is de nacht er ook al een tijdje af (toch zo een 5vd7 nachten ) dan voeding om 11 uur a middernacht en ze komt pas terug rond 6 uur :) :)

20. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Zou het kwaad kunnen denk je? :(

Deel Deze Pagina