1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door nmv, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Pfffffff heerlijk zo'n lange nacht! Hier om de drie uur voeden....
    Heb t beetje gehad met vl, hij vindt zichzelf erg zielig geloof ik...op z'n werk lopen dingen anders dan ie dacht en nu vindt ie dat het onrechtvaardig is blabla terwijl hij zelf rol heeft in geheel... In spiegel kijken is hem nooit geleerd en dat probeer ik laatste jaren wel te laten doen, maar nu is niet het moment voor mij. Ben nog op van de traumatische bevalling en de gevolgen daarvan en het vele voeden van ons lieve mannetje. Hij loopt rond met oorwurmgezicht en als ik maar iets vraag op een toon die hem niet bevalt, valt ie uit, of hij Jouk nu vast heeft of niet. En nu heeft ie z'n moeder aan telefoon end ie steunt hem helemaal in dat slachtoffergedrag, terwijl het echt ndormaal is wat er op z'n werk gebeurt! Zucht.... Sorry voor dit negatieve berichtje, maar moet t ff kwijt. Zit zo anders in elkaar als vl en ben zo niet gewend om jezelf op eerste plaats te zetten, zeker niet in deze situatie..... Laatste fustratie...meneer zit aan koffie, ik druk bezog badje klaar te zetten..vraag of hij water in badje wil doen zodat Jouk gelijk in bad kan...je raadt het al...hij wil eerst z'n koffie opdrinken, terwijl ik al klaar zit met Jouk. Zo. En verder is t echt wel een schat en ben ik blij met hem. Maar als ik even niet zo sterk ben als anders, loopt alles in de soep....

2. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @juffie2: ja, die mannen kunnen er wat van af en toe. Gelukkig kun je hier zoveel klagen als je wilt.
    Misschien hem toch een keer, op een moment dat je denkt dat het niet te slecht zal vallen, vertellen/vragen rekening te houden met jou en je kleintje. Verder weinig tips helaas.
    Sterkte en succes.

3. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Blijkbaar heeft ie door dat t wat kinderachtig van hem is...nu trekt hij bij en staat weer open voor wat ik zeg...mannen en stress en slaapgebrek...zo'n slechte combi! :) zal blij zijn als ik weer fit ben en zelf alles weer kan doen.

4. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Herkenbaar juffie mijn vriend heeft ook af en toe die streken echt zeer vermoeiend hij vind het huilen ook zo erg klaagt er alleen maar over dat het pijn doet aan zijn oren. @ doppie fijn dat er wat bij is geeft je toch zekerheid.

5. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hier ben ik degene die af en toe gek word van het huilen... Mijn man kan zich er redelijk goed voor afsluiten... 's Nachts wordt hij er zelfs niet wakker van!!

6. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mini huilt hier max 10 min per 24 uur
    Maar ja ik ben geen goed voorbeeld ik heb m de hele tijd op/naast/bij me.

7. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hier huilt Jinte ook niet super veel. Op de "standaard" momenten, bij het uit bad komen, aankleden en soms bij het verschonen.

Laatste dagen soms ook s'avonds soms huilen. Bij mijn vriend blijft ze dan huilen en bij mij is ze vrij snel stil.
    Mijn vriend vindt dit erg moeilijk en wordt er erg onzeker van.
    Herkenbaar???

8. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik ben bang dat er iets 'mis' is met mijn linkerborst. Er zit een roze plek op die ook wat gevoelig is... Herkent iemand dit? Of moet ik hiervoor iemand bellen? (En wie dan? Huisarts?)

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik herken het niet, maar als je het niet vertrouwd zou ik morgen zeker even bellen!
    Denk dat je de dokter of de verloskundige moet bellen?!

10. Jo1

Jo1 Actief lid

20 jan 2013
    122
    0
    0
    Utrecht
    Dat had ik ook, het was een verstopt melkkanaaltje, is het ook een harde plek? Je moet proberen de verstopping weg te krijgen omdat dit zou kunnen uitgroeien tot een borstontsteking. Als het heel erg pijnlijk, rood en warm wordt en je krijgt er koorts bij dan moet je zeker de HA of vlos bellen!

De lactatiekundige vertelde me dat het helpt als je even voor het voeden een warm compres tegen je borst houdt, daar gaan de kanaaltjes schijnbaar van open en dan kan je kindje de blokkade wegdrinken. Ook kun je tijdens het voeden die plek masseren, of onder de douche het proberen weg te masseren. Bij mij hielp ook tegen de pijn om een gekneusd witte kool blad in mijn BH tegen de zere plek aan te dragen.
    Succes

11. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Hoewel mijn vriend soms ook wat bot uit de hoek kan komen houdt hij me wel met beide benen op de grond! Kwam mezelf vandaag weer ff flink tegen. Ben veel te krampachtigbaan het vasthouden aan borstvoeden, borstvoeden en nog eens borstvoeden dat ik daardoor niet meer tot rust kom en dus niet meer te genieten ben. Geloof heel sterk dat emoties door kunnen komen bij de kleine. Dus vl heeft me eens even goed geconfronteerd met het feit dat ik neit alles perfect kan doen ( en hij ook niet want hij draait ook dubbele diensten s nachts om mij te ontlasten. Ik kan niet uren achtereen met de kleine bezig zijn steeds weer opnieuw. Dus gaan nu max half uur borstvoeden ook, voor het stukje geborgenheid en natuurlijk de voeding en daarna over op flesje afgekolfde melk. Gaat vaak maar even om een boost van 20-40 cc en dat heb ik er in een paar minuten uitgekolfd. Dan zijn we alle drie daarna blij! En kunnen we weer 2.5/3 uur verder. Indien nodig kolf ik de ene borst nog even af :).

Ik lig de eerste 2 shifts op zolder ( tot een uur of 4, kom natuurlijk naar beneden voor het voeden) zodat ik me even kan afsluiten en neem het van vl over tot het opstaan. Zo komen we allebei tot rust! Heb best wel een topkerel!!! En hij is echt een fantastische papa :)

Gisteren nog ff lekker gejankt ij het vertrek van onze kraamhulp! 21 jaar is ze, maar wauw! Wat was ze een steun en toeverlaat de eerste week!

12. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    Hier zijn we volledig over gegaan op flesvoeding en voor het gevoel krijgt ze bv als ik daar behoefte aan heb dan leg ik haar aan. mijn productie is te weinig als ik haar niet voed dan is het max wat ik kolf 60 cc naja ze zit nu al aan 100 cc per fles! dus dat red ik nooit niet en die 60cc haal ik alleen als ik een paar voedingen overgeslagen heb :( jammer maja is niet anders belangrijkste is dat zij genoeg krijgt.

13. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Balen Dwergje! Maar gaat er uiteindelijk om wat voor jullie goed voelt!!

14. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Heb de vk toch maar ff gebeld om de hechtingen eruit te halen! Ben ze helemaal zat!

15. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Toen de vk op dag 7 langs kwam bij ons heb ik ook gevraagd of ze er wat aan kon doen. Ze heeft toen de buitenste hechtingen losgeknipt, ze zei dat ze wel heel erg strak stonden dus dat ze wel snapte dat ik er last van had... Kon daarna ook ineens veel beter zitten! Wat een opluchting was dat zeg!! :)

16. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dwergje: ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is geweest om de keuze te maken, maar het belangrijkste is dat je meisje goed te eten krijgt en jullie je er goed bij voelen.

17. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Dwergje als dat voor jullie en voor jullie kleine meid meer rust geeft, moet je dat zeker doen! Niet genoeg voeding hebben is ook overmacht!

@stresskip ik moest ook flink huilen toen de kraamhulp weg ging hoor, ze had net O goed mijn moeder kunnen zijn hihi maar wat een schat! Ze is zelfstandig kraamhulp, maar werd door cz ingehuurd zegmaar, daardoor heb ik nu ook nog contact met haar via facebook, ik kan haar wanneer ik maar wil om hulp vragen, zooo fijn! Ze heefr altijd wel weer een goede tip hihi..

Pffff kay morgen alweer 5 weken! Het gaat echt veeeelste snel:(

18. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Consultatiebureau kwam vandaag langs, Jouk is goed gegroeid! Van 3400 gram vorige week zondag naar 3800 gram vandaag! Verder kan ik overdag al iets langer op zijn en wat kleine dingen in huis rommelen, maar s avonds na het eten stort im helemaal in. Ga dan maar lekker in bed liggen doezelen en spelletje spelen op Ipad tussen voeden door. S middags slaap ik ook echt nog wel twee uur. Manlief heeft nog steeds moeite met de huishoudelijke klusjes die nu voor zijn rekening komen, maar ja, dat hoort er nu gewoon ff bij. Ik negeer zoveel mogelijk z'n gemok. Hij moet z'n plek gewoon nog hervinden nu de kleine er is, soms lijkt hij daardoor zelf nu een klein kind. Hij heeft als troost maar een dure laptop voor zichzelf besteld zodat ie spelletjes kan spelen (zijn pc moest wijken voor de wieg en hij vindt mijn laptop niet goed genoeg) ik snap dat niet, maar goed, zeg er maar niet veel over. Ik kom amper toe aan 'tijd voor mezelf' en vind dat ook helemaal niet erg, maar voor hem is het een must om s avonds paar uur achter pc te kunnen duiken voor spelletjes of filmpjes. Ieder zo z'n manieren van ontspannen. Soms denk ik nu wel, misschien was flesvoeding geven voor hem beter geweest, dan had hij duidelijke rol gehad. Hij lijkt nu beetje jaloers te zijn op mij omdat ik zo vaak moet voeden en dus de kleine dicht bij me heb ;)

19. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Ik meld me hier ook. Heb nu (als goed is) even tijd om ook te reageren.

Wat betreft de mannen zo herkenbaar. Ik krijg altijd ook nog eens de standaard antwoorden te horen. Heb dan zoiets verzin eens wat nieuws haha. Ook voel ik me dan een zeikerd als ik loop te mopperen. Blijkt dat het erbij hoort.

Gisteren en vandaag ook wat mindere dagen met N. Sinds zaterdag had die niet echt goede ontlasting gehad. Ongeveer 2 uur na de voeding last van krampjes en brullen. Enige wat hielp was een speen. Gelukkig sliep die s’avonds wel en hij lijkt de nachten door te slapen. Sinds vrijdag nog maar 5 voedingen. Met die 5 voedingen kreeg die dus minder dan met de 6. Ga de totaal hoeveelheid nu maar verdelen over de 5 voedingen anders krijgt die veel minder dan eerst, lijkt me ook niet goed toch? Ook vind meneer het leuk om te draaien in bed. Wij hebben een zijslaapkussen maar hij weet zich op zijn rug te draaien en boven de dekens te komen. Heb even een foto toegevoegd voor het beeld. Wat denken jullie maar een slaapzakje aanschaffen?

Vorige week bij de huisarts geweest voor me pols en achillespees. Ben te wild geweest tijdens de bevalling en zijn overbelast. Helaas nog totaal geen verbetering hoop dat het snel beter word want dit is niks. Verder zit ik niet echt lekker in me vel. Ben voor de zwangerschap heel veel afgevallen en nu zit het voor 2/3 weer aan. Ik kan het heeel slecht accepteren. Liefst zou ik direct weer beginnen met weights watchers en buikspieren trainen. Helaas zal ik dus nog even geduld moeten opbrengen omdat ik gelezen heb dat je dat de eerste 6 weken beter nog niet kan doen. Ook het gevoel dat het een hele lang weg is om het er weer af te krijgen en dat frustreert nog meer. Heb nu vooral heel erg snaai gevoel, dat gevoel weg te willen eten. Weet dat het nog erger maakt. Gelukkig niks in huis dus heb de mogelijkheid niet.

20. AnneChristine

AnneChristine Actief lid

12 nov 2012
    301
    0
    0
    Zuid Holland
    Poeh vannacht amper geslapen, vandaag thuis met twee kids. Kleine wil alleen maar bij mij, anders huilen. Grote broer werkt ook niet echt mee. Vanmiddag kraamvisite en ik zou eigenlijk naar het inloopspreekuur van het consultatiebureau. Dat sla ik maar over, want dat is een heel eind lopen. En ik kan al dagen niet poepen. Heb van die laxerende zakjes maar merk er nog niets van.

Sorry even geen reacties op anderen, moest dit even kwijt. Maar eens kijken of t lukt om te lunchen.

Deel Deze Pagina