@annechristine, neem een glasje roosvicee laxo! werkt super beter dan die zakjes! Ego, hier eerste dag alleen, manlief weer werken, vanmorgen dochter lief lopend naar school gebracht a 15/20minuten lopen in de regen balen! straks weer ophalen. Met ons hummeltje gaat het goed die zie en hoor ik niet die slaapt van voeding naar voeding hahaha best saai
@panda; ik zou inderdaad een slaapzakje aanschaffen, hij is nog zo klein dat hij het natuurlijk niet te koud moet krijgen! Wat lastig dat je zoveel moeite hebt met je gewicht, positief blijven denken! Het gaat er echt wel weer af, voor nu wel lekker genieten van je mannetje hoor! @AnneChristine; heb je een draagdoek? Misschien wel fijn om die dan te gebruiken als de kleine eigenlijk alleen maar bij jou wil zijn, zo heb je je handen iets vrijer.. Als het lang geleden is dat je ontlasting hebt gehad zou ik toch even je huisarts bellen hoor, anders zit je straks met veel pijn en/of aambeien waar je geen belang bij hebt natuurlijk! @ hier rustig dagje.. wesley vanmorgen naar de peuterspeelzaal geweest, dus samen met Kay in de draagdoek hem heen gebracht en weer opgehaald. Vanmorgen even alle bladeren weg gewerkt uit de tuin na de hevige storm van gister, zonet even de stofzuiger erdoor en zometeen nog even dweilen.. en dan vind ik het wel weer prima voor vandaag! Wesley hangt lekker op de bank tv te kijken/spelen en kay slaapt lekker in zijn wiegje hier in de woonkamer Kay zijn billetjes zijn helaas nog steeds kapot morgen toch maar weer even bellen denk ik.. gister leek het beter te gaan, maar vandaag weer helemaal open
Het gaat zooo snel! Ons kay heeft vandaag al 2 keer bewust naar me gelachen! Echt een dikke smile op zijn gezicht toen ik tegen hem aan het kletsen was.. ohhhsmelt!! @dwergje; ohh balen door de regen! Hier is het gelukkig tot nu toe de hele dag droog! Hihi ja saai is dat in het begin he, dat ze alleen maar slapen! Kay is nu 2 keer per dag van voeding tot voeding wakker, meestal sochtends en savonds, welkomt hij dan ongeveer een half uur eerder voor de voeding.. Lekker ggenieten!!
He meiden, Eindelijk weer even een beetje tijd om te reageren! Afgelopen weekend was het echt nog uitzingen met Timo tot we bij de chiropractor terecht konden, heel wat krijsbuien heeft hij gehad! Gisteren konden we dus terecht. Zoals ik al dacht blijkt het idd het kiss-syndroom te zijn (nogmaals enorm bedankt voor de tip Linnepinne!!), hij heeft een blokkade in zijn nek en daar ook flinke stijfheid van, en kleine blokkades in zijn bekken en tussen zijn schouderbladen. Die zijn gister gelijk aangepakt. Ook heeft ze geprobeerd de spieren wat losser te krijgen. Vrijdag gaan we weer terug. Gistermiddag heeft hij veel liggen slapen maar 's avonds is het toch nog een tijdje drama geweest. Kan zijn als reactie op de behandeling, dat is even afwachten hoe hij het vanavond weer gaat doen (meestal is tussen 9 een 11 savonds het crisis-moment zeg maar). Sta er nu alleen voor nu manlief op oefening is dus hoop uiteraard snel verbetering te zien! De nachten lijken wel sinds een week nu goed te gaan! Gisteravond iets meer voeding gegeven, en hij heeft bijna 5 uur doorgeslapen! Een nieuw record! Daarna melde hij zich weer na 3 uur. Erg blij mee, zulke nachten! @ Eya, vervelend als ze dan net flink gaan huilen als je ergens bent he(zoals je etentje). Snap wel dat je je dan een beetje opgelaten voelt @ Dwergje, ben je al een beetje gewend zonder kraamzorg? Die week is zo voorbij he?! @ Linnepinne, hoe doet Lize het inmiddels na de behandelingen? @ Voeding, hier krijgt Timo ook 100cc en drinkt ze bijna altijd leeg, alleen 's nachts en 's morgens soms 80 of 90 cc. Maar doordat hij zich vaak om de 3 uur wel meld komen we vaak toch uit op 8 voedingen, soms 7. Die 600 cc haalt hij dus met gemak Vrijdag naar het CB, eens even vragen of we wat moeten veranderen aan dat patroon... @ Cayth, oh wat heerlijk die nachten zo joh!! En wat leuk die lachjes zeg! Daar kijk ik ook echt naar uit, hij heeft al zoveel van die lachstuipjes! Dan kan je ook alleen maar mee lachen @ Juffie, oei dat klinkt niet fijn. Die mannen denken het soms zo zwaar te hebben. Eigenlijk zouden ze eens een dagje compleet al ons werk moeten doen, dan piepen ze wel anders Hier hebben we ook hele huilpartijen gehad van Timo... manlief zou vorige week vrijdag een nacht overnemen omdat ik de hele week de nachten al had gedaan vanwege zijn werk. Nadat ik 20 minuten op bed lag kwam hij al dat Timo zo overstuur was dat ie wel naar het ziekenhuis ging want dit was toch niet normaal enz enz Hij kan daar minder goed mee omgaan dan ik, wordt dan sneller onzeker omdat hij hem niet stil kan krijgen...dus ofwel ik bed weer uit, gelukkig ging Timo toen wel slapen na de fles van 11 uur. Maar op zo'n moment na zoveel slaaptekort, een huildag van mijn kant (mijn kraamtranen kwamen gewoon 2,5 week later ) had ik het er even mee gehad en dacht ik echt "het is ook jouw zoon!!". @ Stresskip, dat is goed afgesproken zo met de voeding, je eigen rust is ook erg belangrijk! @ Panda, hoop dat je snel weer goed in je vel zit. Kan me voorstellen dat je baalt van de kilo's maar geef je lijf eerst even die 6 weken de tijd om te herstellen. Hopelijk vliegen de laatste kilo's er daarna alsnog makkelijk af! Zou idd kijken voor een slaapzakje als hij zo makkelijk beweegt.. Zo... ik ben weer even bij! Hoop dat het nog even droog blijft, straks met mn kleine mannetje nog even boodschappen doen!
O dames even een ego bericht van mijn kant *snik* Ik zit er even doorheen hoor, ben in een paar uur van 36.7 naar 39.1 gegaan qua temp... Voel me echt hondsberoerd!! Zondagavond voelde ik me ook al beroerd maar dat is weggetrokken na een nacht. Had wel pijnlijke harde plek in de borst, niet rood. Plek met geen mogelijkheid weg kunnen masseren en na 2wkn martelen door die spruw en kapotte tepels was ik als de dood voor borstontsteking Geloof toch dat ik er nu een te pakken heb, ben er zo klaar mee dat mijn lijf me in de steek laat... Nu zit er ook een rode plek trouwens, zal een beste nacht worden hier
@Doppie: heel veel beterschap toegewenst. Hier vandaag een mindere dag. Teun heeft veel gehuild en ook onze dochter had niet zo'n goede dag. Ik ben van plan morgen de osteopaat te bellen. Al heeft Teun minder klachten als onze dochter, hoop ik toch dat het hem wat verlichting brengt.
Even snel een kort (ego) berichtje, sorry!! Doppie, ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat?? Heel veel sterkte en beterschap!! Heeft iemand de tip tegen krampjes??? Jinte heeft ze sinds vd week! Poeh! Elke avond is het krijsen en is ze ontroostbaar!! Niks helpt! Lopen, tegen je aanhouden, warme pittenzak, fietsbewegingen maken met dr beentjes.... Ze blijft maar krijsen. Ook vannacht na d'r voeding! Het enige moment wanneer ze s'avonds stil is, is aan de borst. Maar kan haar toch niet de hele avond aan de borst laten liggen??
Hmmmm lastig he? Ik gebruik infacol, maar ook hier gisteravond voor het eerst een uur lang flinke krampen waar niet veel tegen te doen was, na een uur werd hij rustig op zijn buikje, op papa's buik.. en toen manlief ging douchen overgelegd in zijn wiegje met een warme kruik tegen zijn buikje.. gelukkig goed gegaan en de hele nacht geen last meer.. Verser moet ik heel erg letten op voeding, zo min mogelijk pittig eten, kant en klare pizza reageert hij op, spruiten, prei, koolsoorten.. Gebruik je al infacol of cinababy oid?
Bij ons werkt je pink in z'n mondje stoppen heel goed, terwijl hij op je buik ligt...danzuigt hij de krampjes eruit....
@Krampjes; Draagdoek is hier ook een van de weinige dingen die helpen, en bij papa op de buik slapen met een pink in het mondje ja. @Doppie gaat het al wat beter? @hier; ik blijf steeds maar zo onzeker wat de bv betreft. Onze meid heeft al een aantal dagen niet gepoept. Het CB zei dat dat vanaf 4 weken kon en niet erg is zolang er maar gemoeg plasluiers zijn, maar toch maak ik me er zorgen om. Ook of ze wel genoeg groeit, ikwel genoeg melk heb. Overal waar je onzeker over kan zijn ben ik wel onzeker over...pfff zo vermoeiend, en maakt ook wel dat ik maar moeilijk kan genieten. Meer meiden last van?
Hmm nee geen last van maar ik zie kay ook groeien, heb je geen inloopspreekuur bij het cb? Dar je voor je eigen rust heen gaat om te wegen? Om te kijken of ze goed groeit?
Hier even een kantelpunt bereikt met de bv. Ik blijf maar pijn houden aan mn tepels. Vk komt hier zo ff meekijken en anders morgen overleg met vk die lactatiedeskundige is. Wat betreft hun steun heb ik niks te klagen. De pijn is gewoon k u t . Heb het de hele dag door, hij drinkt daarnaast ook zo krachtig, dus misschien komt het daar ook wel door. Ik zieiig enorm op tegen iedere voedingsbeurt en dat lijkt me ook niet echt de bedoeling... Maargoed wil eerst alles geprobeert hebben en uitgesloten hebben voordat ik kv ga overwegen. Blijft een strijd hoor! Lichamelijk en geestelijk
Pfff stresskip wat een gedoe ik hoop dat de lactatiekundige iets voor je kan betekenen, zo is het moeilijk om vol te houden inderdaad.. En dat terwijl het zo fijn moet zijn!
Hier straks voor de eerste keer met sophie naar de HA, sinds gisteren spuugt ze na de flesvoeding echt heel veel niet mondjes nee gewoon echt golven die er weer uitkomen
@annechristine, Heb je vannacht wel een beetje kunnen slapen? Ik had ook van die zakjes die werkte voor mij wel goed. Welke had je? @dwergje, balen van de regen. Heb je nog wel droog kunnen ophalen? Hoe was het bij de ha? @cayth je had een productief dagje gister lees ik. Hoe is het met de billetjes van Kay? Leuk die lachjes. Hier lacht N ook geregeld en heb wel het idee dat het bewust is. Krijg dan gewoon tranen van blijdschap zo mooi. @mieks, jeetje lijkt me echt vreselijk als ze zo huilen. Je wilt iets graag iets voor ze doen. Hopelijk gaat de chiropractor helpen. Red je het een beetje alleen? Heb je nog wel eventueel hulp van anderen? @doppie beterschap. Al bij de huisarts geweest of het om een borstontsteking gaat? @eya hoe is het nu met Teun? @liefkleintje, hier gebruik ik infacol. In het begin was het elke dag savonds huilen maar sinds we dat gebruiken bijna niet meer. Als hij er wel last van heeft, heeft enorme zuigbehoefte en dan helpt een speen als enige. @jo1, ik zou ook ff naar inloopspreekuur van cb gaan als die er is en haar laten weten. Als je dan ziet dat ze groeit stelt het jou misschien ook gerust. Zou zonde zijn als je hierdoor niet kan genieten van je kleine @stresskip, beterschap. Hopelijk kunnen ze je helpen met de bv en dat de strijd bijl neer gelegd kan worden. @hier gaat alles super. Inmiddels slaap N snachts door. Hij krijgt tussen 00.00 en 00.30 uur laatste fles en meld zich dan weer tussen 07.30 en 08.00 uur. Heb nu de voedingen maar verdeeld over 5 verdeeld anders krijgt die veel minder. Hij krijgt vanaf morgen 5x150cc (je krijgt 165 voeding maar breng het terug naar 150cc) Vandaag is hij alweer een maand oud gaat echt snel pfff. Maar ben zoooo verliefd op hem.
@mieks: ik hoop dat je snel een grote verbetering ziet. Vooral als je er alleen voor staat kan het heel heftig zijn. @liefkleintje: je bent al heel goed bezig wat betreft proberen de darmpkrampjes en pijn te verlichten. Veel baby's vinden het fijn om met hun buik op jouw arm te liggen. Jouw hand onder/tussen de billen en hun gezicht bij je elleboog zeg maar. Je zou eventueel Infacol kunnen gebruiken. Wij hebben bij onze dochter ook sab simplex gebruikt omdat de infacol niet goed genoeg hielp. Ik zie dat je borstvoeding geeft dus een andere fles proberen is bij jou niet van toepassing. Inderdaad, de hele tijd voeden is niet verstandig. Daarvan kunnen ze juist weer meer krampjes krijgen. @stresskip86: hopelijk gaat het snel weer beter. @dwergje: dat klinkt niet goed. Wat zei de huisarts? Hier ging het vandaag weer wat beter. Heeft weinig last gehad vandaag van buikkrampen. En is vandaag zelfs 1 keer vanuit wakker zelf in slaap gevallen in zijn wiegje. Ik heb voor de zekerheid wel een afspraak bij de Osteopaat gemaakt. Kan donderdag terecht of eerder als er iets uitvalt.
Hier constatering dat ik hoogstwaarschijnlijk toch last heb van vaatkramp. ( voelt alsof je de hele dag 2knijpers op je tepel hebt zitten) pijn is te verlichten,maar niet te verhelpen. Moet mijn verwachtingen dus enorm bijstellen! Voeden zonder pijn zit er voor mij niet in. Ga nu over op afkolven van melk en evt bijvoeden met kunstvoeding. Kolven levert minder pijn op dan wanneer D aan de borst zit. Hij is zo sterk en trekt flink aan mijn toch al pijnlijke tepels. Hopen dat ik de productie op pijl kan houden en stimuleren. De stress van de afgelopen tijd zal ook niet poisitief zijn geweest op mijn productie... Hoop dat ik nu wat rust kan vinden, maar vind het wel erg moeilijk . Maargoed het is het meest verstandige besluit. ik geniet gewoon nu it zoals ik zou kunnen genieten. Gaan het een week zo proberen en anders volledig over op kunstvoeding. ...
@stresskip86: lijkt mij een mooie oplossing als dit voor jou het beste werkt. Even een kort ego bericht. Ik heb eindelijk wat kunnen bijslapen. Manlief bood gisteren aan dat ik tegelijk met dochter naar bed kon. Alleen wel de fles van 23.00 zelf doen. Blijkbaar word ik iets minder gezellig met maar 5 uur slaap per dag. Zoonlief besloot met zijn vader mee te doen en heeft doorgeslapen van 00.00 tot 06.00. Nu hopen dat het geen toeval is, maar het komt door de puckababy die hij afgelopen nacht voor de eerste keer aan had. Wat kan dat een mens goed doen zeg, terwijl ik al niet mocht klagen over de nacht en.
Hey mama's! Hier sinds 3 nachten doorgeslapen, vannacht zelfs van 23.00 uur tot 07.00 uur! Erg fijn! Al hadden we al redelijk goede nachten als Lize geen huilbui had, dan hoefden we ook maar één keer te voeden rond 03.30 uur. De lange huilbuien lijken hier echt over te zijn! Gisteravond dacht ik even dat het weer terugkwam, maar Lize bleek gewoon een aantal poepluiers in korte tijd te hebben geproduceerd Dat zat haar waarschijnlijk gewoon even dwars. Nog steeds heeft Lize enorme huidhonger en wil ze de hele dag vastgehouden worden. Al ligt ze nu sinds een uurtje in de reiswieg in de woonkamer te slapen. Overwinning!! De nachten brengt ze nog steeds door tussen ons in op bed. Overdag probeer ik haar af en toe in haar eigen bedje te leggen om te laten wennen, maar daar wil ze nog niet veel van weten. Dus ik blijf het af en toe gewoon even proberen. Sinds gisteren zijn we overgegaan op flessen van 135 cc en dan 5 x daags. Dat ging prima, al drinkt ze de flessen soms niet helemaal leeg en laat dan ongeveer 15 cc over. Helemaal prima, ze meldt zich wel weer als ze honger heeft @ Mieks: ben heel nieuwsgierig hoe het nu bij jullie gaat. Merk je al verandering sinds het bezoek aan de chiropractor?? @ Liefkleintje: ik denk dat je het inderdaad al heel goed doet hoor! Wij hadden van Kipkep een buikpittenzakje gekocht, dat werkte ook wel. En inderdaad fietsen, masseren, zachtjes met vlakke hand het buikje trillen op het moment van een krampje (zodat je de belletjes mee laat bewegen), met haar buikje tegen je aan leggen en infacol.