1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door nmv, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Heey dames

ff een ego berichtje nu. Al een paar dagen na de voeding gaat N zich uitrekken en loopt rood aan en begint ook vaak te kokhalzen. Vandaag is hij behoorlijk huilerig voor zijn doen en heb niet het idee dat het krampjes zijn. Hij probeert op zijn duim/vuistje te zuigen maar dit lukt niet echt. Hij loopt heel erg te zoeken terwijl hij net de fles heeft gehad. Enige wat helpt is een speen. Ook spuugt die vandaag wat meer is slijmerig en het klinkt alsof hij verkouden is en vol zit. Als hij aan het kokhalzen is dan begint die af en toe wat te spugen maar slikt het ook geregeld weg. Iemand een idee wat het kan zijn? Heb wel eens gehoord van reflux maar geen idee wat het inhoud. Kan ik hier iets aan doen? Moet ik daarvoor naar de ha of cb?

2. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Hmm lastig, is het bij reflux niet zo dat het vanaf de geboorte al 'mis' is?
    Ik heb geen idee hoor, dat dacht ik maar ik heb er geen ervaring mee..
    Wel heel erg lastig! Als het aankomende nacht nog zo is, zou ik morgenvroeg toch gewoon even de huisarts bellen denk ik.. of even het cb indd, misschien hebben ze wat advies..
    Sterkte in ieder geval!

@ego; Kay zijn billetjes zijn helaas nog steeds open, vanmorgen gebeld en de ass. Zou overleggen met de huisarts, ik moest na half 2 terug bellen. Ik om 13.30 gebeld, en wat werd er gezegd? Sochtends en savonds schoonmaken met babyolie, en dan miconazol op de billetjes en een dikke laag sudocreme (whaaaa dit doe ik al 2 weken!!!!!) Toen even flink duidelijk gemaakt dag ik totaal niet serieus genomen word, dat het een baby is van 5 weken, en dat ik niet nog een paar weken zo door ga met kapotte billetjes! Uiteindelijk kon ik om 15.20 langskomen, weeeer een andere huisarts (de 3e) en nu hebben we een antibiotica zalf voorgeschreven gekregen want ze vond het er toch wel heel vurig rood uitzien. ( misschien wel een infectie) Ik moet het goed in de gaten houden en 10 dagen 3 keer per dag smeren.. als het dan nog niet beter is weer terug!

3. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @cayth: wat ontzettend vervelend voor je zoontje dat het al zolang duurt. En belachelijk dat je niet serieus genomen wordt.
    Hopelijk werkt deze zalf wel.

4. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik kreeg vanmorgen telefoontje van een collega, en ik was er al bang voor.. maar ik moet de week van kerst weer beginnen met werken :(

Tijdens mijn zwangerschap was het heel rustig op het werk ( thuiszorg), toen gaven collega's aan van ohh in januari plannen we je weer in! maar nu hebben ze het smooordruk! En hebben ze heel graag dat ik gewoon na mijn verlof aan het werk kom.. dus helaas pindakaas voor mij! Mijn verlof eindigd eihenlijk 16dec. Maar ze plannen me vanaf de week van kerst weer in. Ik kon wel kiezen, of kerst of oud en nieuw werken.. ik heb maar gekozen voor oud en nieuw.
    Wel afgesproken dat ik in januari of februari nog een paar weekjes vakantie opneem, aangezien ik in dit jaar nog 5 weken vakantieverlof heb staan..

Wanneer moeten jullie weer beginnen?

5. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Cayth: dat is wel balen zeg.
    Mijn zwangerschapsverlof eindigt op 15 december, echter start ik pas op 6 januari. De week met kerst en oud op nieuw is het bedrijf gesloten dus heb ik vakantie van mijn verlof tot de sluiting opgenomen.

6. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ha meiden,

Ook weer even tijd om te reageren. Er is helaas nog weinig verschil bij Timo na de chiropractor behandeling. Vanmiddag gaan we voor de 2e keer. De krijsbuien zijn er nog steeds, vooral 's avonds. Ook merk ik wel dat er toch echt nog krampjes zijn... hij is dan echt aan het persen en laat gewoon bijna grote mensen scheten om het maar zo te zeggen. Zo zielig!
    Straks naar het CB, ook daar de dingen nog maar eens voorleggen of hun nog wat weten wat het kan zijn.

@ DOppie, oh wat klinkt dat naar, heb je borstontsteking? Hoe gaat het nu met je?

@ Liefkleintje, vervelend he die krampjes. Je kan er volgens mij gewoon zowat niks tegen doen. Hier al zoveel dingen en middeltjes geprobeerd, niks werkt...

@ Stresskip, lijkt me een moeilijke keuze als je graag bv wilt geven maar het tegelijk ook zo zwaar wordt door de pijn! Sterkte!

@ Dwergje, hoe gaat het nu met je dochter en het spugen?

@ Panda, het is idd best pittig 2 weken alleen voor je kleintje zorgen en manlief op oefening. Gelukkig kan ik altijd hulp inschakelen van mijn schoonouders maar je probeert het toch zoveel mogelijk zelf te doen. Gelukkig gaan de nachten best goed, dan trek je daar je energie weer uit! ;)
    Wouw, wat goed dat je zoon doorslaapt! Jaloers! Hier meld hij zich vaak na de 4 uur wel weer! Wat betreft het uitrekken, kokhalzen en rood aanlopen, drinkt hij wel rustig genoeg? Informeren bij het cb of ha kan altijd denk ik als je je onzeker er bij voelt en hij het ook blijft doen!

@ Eya, hoe was het bij de osteopaat?

@ Linnepinne, wat fijn dat jullie meisje het zo goed doet! Allemaal door de chiropractor denk je? En wat goed dat ze doorslaapt!!
    Je vraag heb ik hierboven dus al beantwoord ;) Hoop na vanmiddag meer resultaat te zien...afwachten maar..

@ Cayth, goed dat je voor jezelf bent opgekomen bij de HA! Hoop dat het nu wel gaat helpen, arm mannetje! Heeft hij er veel last van?
    Balen zeg dat je rond de kerstperiode weer moet gaan werken... Verlof gaat snel he?!

Ik begin rond half januari pas weer, dus ik heb nog even :)

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hallo dames! Ook ik ben weer online!
    Sinds de storm afgelopen maandag hadden we geen internet, een boom verderop in de straat was omgewaaid en die had de kabels meegetrokken... Nu is vanmorgen eindelijk alles weer hersteld!

Ik heb niet alles meegelezen... Bij mij loopt op 20 december mijn verlof officieel af, maar kan zelf beslissen wanneer ik weer zou willen beginnen. Mijn contract kon namelijk niet verlengd worden afgelopen jaar, dus ben nu Toos Werkeloos! Aangezien wij het redden op alleen het salaris van mijn man, hebben wij besloten dat ik tegen die tijd pas ga beslissen of ik weer echt aan het werk wil gaan of alleen mijn vrijwilligerswerk oppak. Wat een luxe! :)

8. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Even een paar vraagjes aan de borstvoedings-mama's.

Hebben jullie 's nachts ook een bh aan in bed? Ik lek namelijk nogal vaak, maar vind een bh niet altijd even fijn... Of hebben jullie misschien tips?

En daarnaast wil ik straks gaan kolfen en de bv invriezen (voorraadje aanleggen). Hoe gaan jullie dat doen? Vriezen jullie het dan in flesjes in? Of gebruiken jullie bekers of zakjes? En als je het bijvoorbeeld in zakjes doet, hoe ontdooi je dat dan? In de zakjes en dat dan overgieten in een flesje voor het opwarmen?

9. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Ik begin pas weer in maart... Maar aangezien ik interims deed als kleuterjuf, op mutualiteit kwam door de zwangerschap en ondertussen mijn interimcontract afliep, mag ik dat zelf kiezen aangezien ik nu geen werkgever heb... :)

Kolven: ik heb medela zakjes en flesjes om te gebruiken, maar de zakjes lijken me handiger omdat ze minder plek innemen...

Cayth: hopelijk helpt dit nu wel!!

Panda: het kan ( verborgen) reflux zijn... En het kan soms pas later opzetten... Hier ook een dochter met heel veel van die symptomen, maar voorlopig lijkt ze er geen last van te hebben... Al kan dat wel nog komen en moet ik het dus hoed in de gaten houden..

10. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Wat een rollercoaster het moederschap, zo mooi en intens.
    Best even omschakelen ook al kan ik me een leven zonder onze kleine man al niet meer voorstellen!
    Ik heb besloten om me terug te trekken uit het topic, deels vanwege tijdgebrek.
    Wens jullie alle goeds voor de toekomst :)
    Geniet van deze periode ondanks de slechte nachtrust en de grote veranderingen.

Mieks je bent een kanjer hoor, na 2wkn de zorg al alleen en dan gaat het nog niet eens heel makkelijk! Hoop dat een 2e behandeling verbetering geeft, succes:)

11. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    Ik heb ookeen bh aan snachts, vind het ook vervelend maja is niet anders :(

12. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ook hier een bh om, maar als ik dat niet doe lek ik behoorlijk hahah :)

13. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Zijn jullie al gestopt met vloeien? Ik sinds deze week niet meer, heerlijk!

14. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hey meiden,

Zo..... hopelijk even de tijd om wat uitgebreider te reageren!

@Cayth, lastig he die krampjes! Heeft Kay ze nog??
    Bij Jinte helpt er echt amper wat! Van de week hebben we ze om 22u nog in bad gedaan. Dat hielp wel wat. Maar je zag ze echt kronkelen vd pijn soms. En zodra de kramp weer weg was, zag je ze heerlijk ontspannen dobberen!

Wij gebruiken nu 3 dagen infacol.

Jeetje, wat een ellende zeg, met zijn billetjes! Hopelijk helpt dit smeersel wel, want jullie tobben wat af zo!! Zo zielig!! En bijt van je af he! Heel goed!

@Juffie, die pink helpt hier helaas niet. Ze krijst zo enorm dat ze die niet wil. Ook haar speentje pakt ze dan niet.

@Junejunos, wat lief dat je aanbied om een draagdoek te lenen!! Echt super!
    Wij hebben hem nu van vrienden kunnen lenen. Anders was ik zeker op je aanbod ingegaan! Dus zodra ze weer krampjes krijgt gaan we die eens proberen!

@Jo1, op de buik bij papa lukte toevallig hier ook 1x.....Ze is toen uiteindelijk in slaap gevallen. Mijn vriend heeft 4u zo gezeten, tot de volgende voeding! Die durfde zich even niet meer te bewegen ;) Haha!

Ook de onzekerheid over de BV is herkenbaar. Ik heb laatst een keer 1 borst leeg gekolfd. Daar kwam bijna 150cc uit!! Dus dat gaf mij wel de zekerheid dat ik in ieder geval genoeg melk heb!
    En wij gaan ze nu elke week even wegen bij het CB! En daar zeiden ze dus vd week dat ze eigenlijk niet genoeg aangekomen was. Grrr! 110 gram in 1 week. De week ervoor was ze minder aangekomen en was het goed. Nu was het te weinig. Maakt je niet echt zekerder!

Maar komt jullie kleintje erg vaak?? Jinte slaapt vaak wel goed na de voeding! Ze laat er makkelijk 3 tot 4u tussen zitten! Dus dan denk ik weer..... dan zal ze toch ook geen honger hebben!

@Dwergje, hoe was het bij de HA? Spuugt ze nog steeds zo veel?? Geef je borst of flesvoeding? Misschien anders Johannesbroodpitmeel proberen?

@Panda, hoe snel werkte bij jullie de infacol?
    En wat heerlijk dat jullie een hele nacht door kunnen slapen!! :D

@EYA, op haar buik op onze arm vindt ze ook niks! Vaak werkt dat idd goed bij die kleintjes! Maar helaas..... :(
    Hoe was het bij de osteopaat? En hoe gaat het slapen? Nog steeds doorslapen sinds de puckababy? Mijn zus heeft er ook 1 en Jinte maait zo erg met haar armpjes. Maar wil er eigenlijk nog even mee wachten.

@Stresskip, wat enorm balen zeg!!! Wat knap dat je toch nog gaat kolven! Maar weet dat het geen opgeven is als je wel stopt! Je hebt het geprobeerd!

@Linnepinne, wat fijn dat Lize niet meer zo huilt! Heerlijk he!! Nu nog lekker in bedje slapen ;)
    Die kipkep hebben wij idd ook! Als kraamcadeautje gehad, maar ook daar wordt ze niet rustig van.

@Panda, hoe is het nu na de voeding? Nog steeds kokhalzen? Ik zou gewoon even de HA bellen als het blijft!!

@Werken..... ik moet er nog niet aan denken, maar ik begin 6 jan weer. Officieel moest ik precies in de kerstvakantie weer beginnen, maar heb er nog 2 weken vakantie achteraan geplakt :D
    En dan neem ik tot april nog 1 dag in de week vrij! Om mijn dagen van dit jaar op te maken. Dan werk ik dus 2 dagen ipv 3 dagen.

@Mieks, ahhhh..... Timo ook zulke krampjes? Zielig he? Ik vind het zelf ook wel zwaar hoor. Dat ontroostbaar krijsen! En dan zijn wij nu nog samen. (vriend moet over een week weer gaan werken, na 3 weken vrij)
    Respect hoor!!! Gebruik jij al infacol ofzo?

@NMV, wat heeeeerlijk dat je thuis kan blijven!!! Ik ben een klein beetje jaloers ;) Hier kunnen wij het helaas echt niet op 1 salaris!

Ik heb geen BH in bed. Maar ik lek sowieso nooit. Nog nooit een druppeltje verloren ;)

En ik vries de BV in in bakjes van Avent. Kan je later ook gebruiken om groente en fruit in te doen! Ideaal! Die zakjes vind ik erg duur!
    Zakjes ontdooi je gewoon door ze in heet water te leggen.

@Doppie, wat jammer dat je ons gaat verlaten :( Gaat het wel goed met je?

Hier gaat alles super goed! Zolang ze geen krampjes heeft is Jinte een voorbeeldige baby! Ze slaapt goed! Gisteren van 23 tot 6u! :D
    Overdag komt ze vaak om de 4u, netjes dus! We leggen haar ook regelmatig wakker in bed en valt ze heerlijk in slaap!

Vandaag bij de osteopaat geweest. Ze voelde inderdaad wel dat haar darmpjes wat vol zaten. Maar ze heeft gisteren dus voor het eerst ook niet gepoept die dag. Hopelijk vandaag nog!

Hoe doen jullie dat met een schema?? Ik vind het nu zo lastig dat als ik iets afspreek ik nooit weet hoe laat ik moet voeden. Zetten jullie s'ochtends de wekker, zodat ze elke ochtend de dag op hetzelfde tijdstip beginnen?

15. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Nee, helaas nog steeds niet helemaal! Elke keer denk ik.... het is weg! Maar dan komt het weer!
    En ik wil zo graag in bad!!!

16. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    Spugen is heel stuk afgenomen door het johannesbroodpitmeel dus ben weer een tevreden mama :D

bij HA was alles goed, ze had wel 'melk' aanslag dus heeft ze nu voor spruw wel een kuurtje

Hier is het vloeien ook minimaal eigenlijk al een week bijna over maar soms nog een beetje slijmerig rose

17. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @vloeien, denk dat ik er bijna vanaf ben! Is nog maar heel weinig en het is al oud bloed qua kleur. :)

En bedankt voor de tips! Ga maar eens kijken hoe duur die zakjes en bakjes zijn...

18. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mieks: ik hoop echt dat de behandelingen gaan helpen. Hoe ging het vandaag?
    Ik kan pas volgende week donderdag terecht bij de osteopaat, dus nog even afwachten.

@nmv: dat is inderdaad luxe, om te kunnen kiezen.

@doppie: jammer, maar ik begrijp het wel. Veel succes.

@cayth: ja, hier is het ook al over. Vorige keer ook rond 4e week.

@liefkleintje: osteopaat is pas volgende week. Vannacht was hij rond 4.45 toch weer wakker. Duurde nu wat langer met troosten, maar hij viel bij mij toch weer in slaap. Om 06.00 weer wakker voor een fles. Overdag slaapt hij wel rustiger als hij in de puckababy ligt en valt ook makkelijker in slaap. Dus het lijkt wel degelijk te helpen.
    Ik zet 's ochtends wel mijn wekker, zodat hij uiterlijk om 7 uur de eerste fles krijgt. Dat komt namelijk ook goed uit met mijn dochter die dan meestal daarna wakker wordt. Ik probeer een schema aan te houden, maar als hij een half uur eerder honger heeft dan krijgt hij gewoon een fles.

19. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Even ego; pffff tot nu toe is de ab-kuur een ramp! Zijn billen gaan alleen verder open :( grotere en meerdere scheurtjes die echt bloeden! Jij heeft er niet zichtbaar last van, zelfs als ik er aan kom moppert hij niet echt.. af en toe een kreintje maar meer niet.. maar alleen om het te zien doet het je al pijn! Ik kijk morgenvroeg hoe het dan is en anders bel ik de huisartsenpost (gaf de huisarts ook aan, als het erger zou worden moest ik bellen)

Arm mannetje :(

Krampjes gaan hier een stuk beter hij kan ze zelf goed weg 'persen' je hoort hem dan helemaal kreunen, een harde buik krijgen en dan is het ook zo weer over.. als hij dat vaak achter elkaar heeft geven we infacol en dan gaat het helemaal goed :)

20. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    @EYA, ja, als je al een kindje hebt is het inderdaad makkelijker om elke keer om 7u een fles te geven! Maar ik vind het zo dubbel om nu een wekker te zetten terwijl we alle 3 nog heerlijk slapen ;)

@Cayth, gewoon de HAP bellen morgen!! Dit kan toch niet zo!! Echt zielig!!
    Fijn dat het zo goed gaat met de krampjes!

Jinte heeft net ook 2 flinke poepluiers gehad! Yeah!!!
    Wij geven haar voor elke voeding infacol. Hoe snel merkten jullie verbetering?

Deel Deze Pagina