Het begint bij mij een beetje te kriebelen... Op de echo op oudjaarsdag bleek de kleine al een beetje ingedaald en 's avonds ben ik maar vast begonnen met het klaarzetten van mijn ziekenhuis koffertje. Op de een of de andere manier heb ik het gevoel dat ik misschien niet eens de start van mijn verlof over 4 weken ga redden! Mijn man heeft ook te veel de neiging om mijn laatste 4 weken vol te plannen met dingen waarvoor er iemand thuis moet zijn zoals de droger leveren, een oom die de woonkamer komt behangen etc. Mijn gevoel zegt echter constant dat ik die tijd niet meer zal hebben maar als ik er wat van zeg luistert hij niet! Misschien laat ik mijn hoofd gek maken door mijn zus en mijn ouders die er al vanuit gaan dat ik begin februari beval!
5000 berichten alweer... Jeetje! gisteren heeft mn liefje de babykast klaar gemaakt dus de eerste lading kleertjes heb ik gewassen en hangen te drogen. Van t weekend even strijken en dan lekker in de kast met zwitsal geurdingetjes. Heb al groot gedeelte van mijn ziekenhuistas en die van de baby klaar. Moeten nog ff de eerste kleertjes uitzoeken. Morgen weer controle. Een groeiecho, hoop dat die nu wel weer goed. Dat het buikje in ieder geval wel door gegroeit is.
Kletskouzen, hahaha.. Ik heb al 2x 8 kilo weggewassen, moet nog een was Echt bizar veel heb ik. Maar gelukkig bijna alles gekregen.
Ik wilde eigenlijk wachten tot ik een droger heb maar de eerste was staat nu wel klaar en gaat vanavond de machine in Eerst onze badjassen, ik wil wel fris naar het ziekenhuis!! Gisteren hebben we ook de familiewieg opgehaald dus die spullen ga ik eerst maar eens wassen.
Jemig 500 pagina's. Kletskousen Hier ligt ook al alles gewassen en gestreken in de kast. Ziekenhuis tas wil ik na de vakantie aan beginnen. De eerste groei echo was best raar, de vk schrok hoe hoog de baby lag maar ook hoe laag. Grote maar vooral lange baby Dat voor de eerste! Ik hoop dat 50/56 past haha. Omdat de kleine ofja grote al zo laag ligt denk ik niet dat ik het uit ga zingen tot 5 maart. Mja we zullen zien. Als hij of zij zo groot wordt mag ie ook wel wat eerder komen!
Ja nieuw topic hier op iPad nu dus reageren is moeilijk van uit ander topic raak ik alles kwijt haha.. Vandaag groei echo gehad buikje lig net onder de p5 weeg nu 1037 gram..moest aan de ctg alles gelukkig goed maar moet nu elke week 2 keer aan de ctg Pff maar ken het wel een beetje had ik bij j ook dus ik heb nu tot 16 januari Doplers staan groeiecho's en ctg's.dus word ziekenhuis in en uit of te wel me abbo op het ziekenhuis gaat van af maandag in haha.. De bevalling is ook besproken ze gaan tot 36 weken kijken hoe ze groei mocht zo zijn dat ze 2230 gram weeg wordt het een keizersnede..mocht ze minder wegen mag ik normaal bevallen dat willen ze proberen maar ik mag zelf kiezen wat ik wil..
Zo deel 2 alweer, gisteren de kleine amper gevoeld, maar vanochtend duidelijk aanwezig. Hier alle kerstspullen al aan het opruimen, dan het huis voor een week normaal, daarna word uk nr1 alweer 5 jaar oud...... wat vliegt de tijd. Daarna hopelijk een paar weekjes rust tot haar zus geboren word, zo spannend
Hihi, ik ben er niet eens aan toe gekomen om de kerstspullen van zolder te halen, wel lekker makkelijk want nu hoef ik dat opruimen ook niet te doen!! @ Priscilla: Vervelend dat je zo vaak naar het ziekenhuis moet maar tegelijkertijd wel fijn dat ze alles zo goed in de gaten houden!
Even een berichtje hier in het nieuwe topic plaatsen, heb het oude nog niet doorgelezen verder. dus sorry als ik wat oversla. Kerstspullen opruimen gaan we morgen of zaterdag doen, weer een beetje ruimte in mijn huis en dan kan ik voor mijn gevoel aan de schoonmaak (hoezo nesteldrang). Beste me vandaag dat over 5 weken de baby al mag komen en ik nog lang niet klaar ben. Van het weekend dus eerst de geboortekaartjes maar in elkaar gaan zetten en een proefdruk aanvragen. Dan kan ik de enveloppen bestellen en gaan schrijven (normaal was ik met 26 weken al klaar). Ook moet ik nog de laatste spullen kopen voor onze kleine en wil eigenlijk naar babydump, maar dat is een uur rijden en dat zie ik niet zo zitten en helemaal niet alleen. Priscilla: wat vervelend dat jullie kleintje achterblijft lopen. Hopelijk komt ze de laatste weken nog goed bij. Christiana: hoe hoog of laag de baby ligt zegt helaas niets over eerder bevallen. Onze oudste was met 32 weken ingedaald en is pas met 41+3 geboren. De 2 laatste lagen hoog en onze jongste is zelfs van hoog gelanceerd met de bevalling en ben ik met 39+4 bevallen en 40 weken (de laatste is wel door kunstmatig breken van de vliezen geboren). Saartje: heerlijk he die laatste paar weken nog zo druk zijn. Hier volgende week een drukke week en een dagje onderzoeken in het Sofia met onze jongste en daar mogen we dan 14 februari weer heen. Voor de rest allemaal van die verplichte dingen die gedaan moeten worden. Zo appeltaart is klaar ga die uit de oven halen.
ik kom me ook melden saartje ik ben benieuwd of je gevoel gelijk krijgt! memmie ook al zo lekker optijd, ik wacht met de babywas tot 35/36 weken denk ik. altijdvrolijk hier mag ik ook wel een paar wasjes draaien denk ik, meisjeskleding is zó leuk Christina oh jee, spannend! ben benieuwd! priscilla blijft tot 36 weken spannend dus. Guus 5 jaar alweer, dat is al een hele dame! oxbow mjammie appeltaart! hier vandaag 30 weken zwanger, nog 6 weken werken en dan eindelijk verlof.. begin nu echt af te tellen hoor kamertjes zijn helemaal klaar, heb bijna alles voor de baby in huis, ga binnenkort nog een keer naar de stad voor de allerlaatste dingetjes, wil nog een nieuw borstel en kammetje, nieuwe flessenspenen, een gewoon speentje en dat soort kleine dingen. hier alvast een kleine kijk in onze babykamer:
Wat een leuk kamertje! En een volle kledingkast Mooie buik ook! Ik mag zo weer op controle bij de verloskundige. ... hopelijk is alles weer helemaal goed!
Mooie kamer! En ook zeker een mooi buikje Hier wachten we idd maar lkr af. Mijn ribben worden goed aangevallen
Zo wat kletsen jullie veel! Ik zit lees ook meer mee dan ik schrijf, komt omdat ik op me telefoon lees, en schrijven gaat dan niet zo makkelijk. Hier gisteren ook alle kerstspullen weer naar zolder, heerlijk weer ruimte, gelijk de woonkamer alvast een vroege voorjaarsschoonmaak gedaan, haha nesteldrang! Babykamer is zo goed als klaar, alleen nog wat aankleding voor aan de muur. Kleertjes etc allemaal uitgewassen en gestreken! Tas zet ik binnenkort maar eens klaar.. Afgelopen maandag extra bij de vk geweest, omdat ik de kleine het weekend weinig voelde, en maandagochtend niets voelde. Hartje geluisterd en gevoeld, en was allemaal goed. Maar toch even doorgestuurd naar de gyn, ctg gehad en extra echo. Daar was alles ook goed, gelukkig!
Lieve spannend, hopelijk is alles goed Christiana au, dat is pijnlijk! dat had ik bij S ook, deed gemeen zeer af en toe, deze uk ligt een stuk lager, ze trapt heerlijk in mijn blaas suuus dat is altijd eng als je ze een tijdje niet gevoeld hebt, goed dat je geweest bent en fijn dat alles goed was. ik heb maandag weer een echo, de groeiecho
Yeah, een nieuw topic! Wat kletsen we veel, haha! @Delilah: mooi kamertje! En je hebt al aardig wat kleertjes verzameld, haha! Vandaag de babykamer verder in orde gemaakt: gordijnen opgehangen, boom op de muur geplakt en ben begonnen met wassen. Heb nu beddengoed etc gedaan, morgen de kleertjes. Heb niet zo heel veel zag ik gisteren. Heb 3 setjes in maat 50 en 4 setjes in maat 56. Gisteren bij Lief! nog maar een paar setjes besteld. Ze hebben zo veel meisjeskleding, maar ik vind echt maar weinig leuk! Ach, shoppen kan altijd nog! Begin wel een beetje de kriebels te krijgen nu in volledig thuis zit. Wil alles graag afhebben! Ben met zoontje met 34 weken bevallen en dat komt toch wel erg dichtbij. Zal nu niet het geval zijn, maar toch... Vandaag op het werk afscheid genomen ivm mijn verlof. Ze hadden nieuwjaarslunch, dus heb daar nog lekker mee gegeten. Had ook getrakteerd, een cake met roze glazuur en roze/witte muisjes erop. Viel in goede aarde, haha! Kerstboom gaat dit weekend de deur uit. Ben er helemaal klaar mee! Wil rust in huis!
Alles was weer goed! Groeiecho was op schema! Heerlijk om dat kleintje weer even zien! Net mooie schommelstoel opgehaald voor babykamer.... nu echt bijna af!
allereerst iedereen nog de beste wensen voor 2014. Hier is het kamertje gelukkig al af en alles ook al gewassen. Volgende week donderdag moet ik weer voor controle naar de gyn,ben benieuwd of ze weer goed gegroeid zijn. heb trouwens vandaag heel veel last van harde buiken, maar hadden ze me ook wel voor gewaarschuwd dat het steeds erger kon worden. ga zo lekker maar een douche nemen en dan heerlijk mijn bed in.
Joepie! 30 weken... Nog 10 weken te gaan. Voor mijn gevoel echt t laatste stukje van de zwangerschap. Vanmiddag weer voor controle. Hoop dat de groeiecho nu gewoon weer goed is. Niks aan als dingen niet gaan zoals ze moeten.