1-15 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamajen, 22 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die staat er toch bij... Alleen niet meer in bold ;)

2. Rhaps

Rhaps Actief lid

22 jan 2014
    139
    0
    0
    Midden Nederland
    @sterrenmama, ze staat er zelfs 2x in ;). bovenaan en op 3 okt. vanwege de eerste raakte ik in verwarring en was me de tweede niet opgevallen

3. Rhaps

Rhaps Actief lid

22 jan 2014
    139
    0
    0
    Midden Nederland
    Ik heb dat vorige week een dag gehad. Echt dat je ineens denkt hey hallo waar is die ophef voor nodig? Adrenaline door je lijf heen, hart in je keel; volstrekt overbodig. Gelukkig daarna niet meer. Wel nog ff een keer een huilbui ook nadat iemand onverwacht op de deur klopte.

Echt heel raar...

4. Mille

Mille Actief lid

8 jan 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net thuis gekomen heb hoofdpijn en ben licht misselijk. Net naar de wc geweest de volgende keer ga ik testen moet nog 4 testen opmaken. Kan het nog niet helemaal geloven

5. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Precies, dat! Ik had het afgelopen zaterdag ineens. Ik was op een feest, en er was helemaal niks aan de hand, en ineens voelde ik ineens een soort van paniek. Bijna claustrofobisch.
    En vandaag op mijn werk: ik sta voor de klas, en ik ben een paar keer echt geschrokken van een deur die ineens opengedaan werd, en de telefoon die in het lokaal afging. Normaal schrik je ook wel een beetje van die 'onverwachte' dingen/geluiden, maar bleef er nu een beetje in hangen.
    Kan het overigens ook hebben als ik gewoon alleen maar op de bank zit. Hoeft niets te gebeuren dan.
    Denk dat ik het maar wijt aan de spanning die de zwangerschap met zich mee brengt, en toch wel wat 'angst' over alles wat er nu gaat veranderen...

x

6. Rhaps

Rhaps Actief lid

22 jan 2014
    139
    0
    0
    Midden Nederland
    Lieve Mille, doe jezelf een plezier en kap daar mee. Geef ze weg, bewaar ze voor een volgende zwangerschap of gebruik het om het wie dan ook te vertellen, onder het mom van wedden dat ik twee streepjes te voorschijn krijg.

Die 4 gaan er toch niet genoeg zijn om tot het einde van de zwangerschap elke 2 dagen te testen... 'kan het nog niet helemaal geloven' yeah right... hoofdpijn, licht misselijk en actief op de zwangerschapspagina, girl you're busted, you're pregnant!

7. Rhaps

Rhaps Actief lid

22 jan 2014
    139
    0
    0
    Midden Nederland
    Ik lag te slapen en mijn partner was bezig om naar zijn werk te gaan. Heel gewoon, nooit een probleem, nu paniek. De huilbui was omdat iemand op de deur klopte en ik na een slapeloze nacht 's middags in slaap was gevallen. Snel checken of er nog zwangerschapliteratuur in beeld lag en de deur open gedaan. Ik zie mijn buurvrouw, ga zitten en ga janken.

Ik denk zelf niet direct aan de angst of de spanning, eerder aan overactieve hormonen die denken dat ik nu al mijn kwetsbare pasgeboren baby moet beschermen tegen roofdieren... :D.

8. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @frysfamke dat is schrikken :(!! Fijn dat het gestopt is. Bij mijn vorige zwangerschap ook gehad en mijn dochtertje ligt nu heerlijk te slapen. Dus het hoeft niks te zeggen. Maar snap dat de schrik er goed in zit!

@mille inderdaad ik zou stoppen met testen. Wssl maak je jezelf helemaal gek. Gewoon lekker geloven dat het echt zo is :)!!! En gaan genieten..

@rhaps zou het inderdaad niet vertellen van je zwangerschap! Zou je aan je gevoel houden. Wat jezelf voelt is het belangrijkste en als het niet goed voelt zou ik het ook (nog) niet vertellen.

@arka het is allemaal gewoon super spannend! Probeer je gedachte te verzetten, hoe moeilijk het ook is. Misschien lekker veel plannen tot je echo..

@wintersun het gaat vast beter dan bij je eerste zwangerschap! Je zult vast veel meer je valkuilen kennen dan bij de eerste. En je kunt het zeker :D! Je hebt al een kleine dus waarom zou het met deze niet gaan lukken. Probeer alle positieve dingen te benoemen ipv de negatieve. Ik kan zelf af en toe best negatief uit de hoek komen en mijn vriend herinnerd me dan aan alle positieve dingen, vind ik super fijn.

@alle mensen met paniek (sorry weet even niet de namen meer). Nog niet gehad, maar zal vast door de hormonen komen. Die hormonen doen echt veel met je.

@sterrenmama wat leuk haken! Wil je wat voorbeelden laten zien? Ben wel benieuwd hoe je kleedje gaat worden voor de maxi cosi!!

Ik voel helemaal niks, dus geloven doe ik het ook nog niet ;)!! Ik heb mijn intake en echo op 26 februari! Wil iemand mij info toevoegen zit weer op de iPad! Alvast bedankt... Verder vandaag lekker gewerkt en dus net lekker bij zitten lezen, moet bijna een kladblok pakken om op iedereen te reageren :D!!

9. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Hoi dames,

Kan het bijna niet bijbenen, zo snel schrijven jullie... haha

Wat mogen jullie allemaal vroeg voor een echo! Ik mag pas tussen de 10 en 12 weken, tenminste zo was het bij mijn vorige zwangerschap... Veel te laat, als je het mij vraagt!

Ik heb trouwens wel last van klachten, zoals bandenpijn, misselijkheid en hoofdpijn!

Zit nog te twijfelen of ik me weer aanmeld voor MvM, vorige keer vond ik het best belastend. Het kostte me moeite om de kratten vol te plassen. Wat zal ik doen?

10. Ellenmk2

Ellenmk2 Actief lid

18 okt 2013
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    haha stina!
    zo echt he..tis gezellig druk hier!

paniekaanvallen krijg ik soms sowieso well..zwanger of niet!
    nu al even niet meer gehad gelukkig!

@miepje klopt..bij mijn 1e kreeg ik ook pas een echo met 11 weken en nu krijg je dat als eerste!
    heb er wel zin in..

ik voel me nu wel anders dan bij de vorige zwangerschap..dus heb wel het gevoel dat het deze keer goed blijft gaan..ik zal toch pas echt kunnen genieten als ik de 12 weken voorbij ben en de 1e echo heb gehad!

11. Ellenmk2

Ellenmk2 Actief lid

18 okt 2013
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik kreeg vandaag ook steken bij mijn baarmoeder..schijnt normaal te zijn..maar ik schrok wel ff :)

12. Mille

Mille Actief lid

8 jan 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan blijf ik wel weg van het forum tot ik het echt geloof. Hoofdpijn en misselijk kan ook van wat anders komen want dat heb ik vaker

13. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @elle pijn in je onderbuik enzo is vrij normaal, komt door het oprekken van je baarmoeder :D... Het blijft toch ook erg spannend hè!! Fijn dat je er een goed gevoel over hebt.. Hopen op een mooie plakbeeb. Natuurlijk voor iedereen..

14. Ellenmk2

Ellenmk2 Actief lid

18 okt 2013
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    hihi ja heel spannend!
    het irritante na een miskraam is gewoon dat je bij ieder pijntje denkt van : oh nee het zal toch niet?!

15. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Whahahaha ik heb m'n haakwerk uit elkaar getrokken en ben net opnieuw begonnen... Had te weinig zachte garen, dus ga t nu proberen met t onderste stukje (waarbij je meerdert) met stevige garen en dan doorgaan met zachte garen... Misschien lukt het??????

En Miepje het is echt niet erg als de flessen niet vol zijn, alle beetjes helpen ;) en ik heb ook momenten dat ik denk: ja daaaaag nu pies ik ff normaal!!! ;)

16. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Millie: ik heb ook nog 2 testen en maak ze ook op hoor, niks ergs aan!! Hou er alleen wel rekening mee dat ze na de 5 weken niet donkerder worden ;)

17. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    @sterrenmama, dat klopt. Toch vond ik het vervelend dat er maar 7 flessen vol waren vd 8... Maar denk dat ik weer meedoen hoor! Ach, het is maar een kleine opgave voor mij en er worden wel meiden mee geholpen!

18. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ik heb ook nog 4 testen, die ga ik echt wel gebruiken!
    2 digitale voor aanstaande zaterdag en volgende week zaterdag! De andere twee een keer tussendoor!

19. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    You go Miepje!!!!!

En wat betreft de vroege echo's... Ik denk dat dat de meiden zijn die een mk hebben gehad...

Ik was juist liever na de 8 weken gegaan. Bij mijn vorige zwangerschappen ging het elke keer mis tussen de 6,5 en 8 weken... En werd dus telkens geconfronteerd met een hartje wat vervolgens stopte, dan liever in 1x zien dat t fout is....
    Nu moet ik wel voor een vroege echo, omdat ok moet starten met prikken vanaf hartactie en krijg dan elke week een controle echo.... Zie ik zoooooo tegenop!!!!!

20. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ja sterrenmama, die echo's worden daarom zo vroeg gedaan... Bah lijkt me ontzettend naar om dan geen hartje te zien! Duim voor een plakbaby voor jou (en natuurlijk voor ons allemaal)!

Wat ging er steeds mis bij jou, weet je dat?

Deel Deze Pagina