1-15 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamajen, 22 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. icsiwonder

icsiwonder Actief lid

13 jan 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo weer thuis van werken.
    Wel moe nu...
    Straks niet me pilletje vergeten dat scheeld.weer een hoop misselijkheid morgen

2. Kokkie27

Kokkie27 Bekend lid

11 feb 2013
    547
    72
    28
    Gefeliciteerd meiden met de mooie echos van gisteren

ik heb het de werkgever verteld.nou leuk dat dat was zeg.not
    hij begon meteen over mijn uren.en dat ik ivm zwangerschap niet de ziektewet inkon echt een heel verhaal.was er helemaal van over de zeik.het kwam er op neer dat ik mijn uren maar moest inleveren als ik het rustiger aan wilde doen..ik zeg nee dat gaan we niet doen.ja maar jij houd dit niet vol tot het eind.hij had hier gisteren helemaal niet over moeten beginnen.hij feliviteerde me niet eens.

3. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    @kokkie: Wat een nare man. :( Ik neem aan dat hij jou niet kan dwingen om uren op te nemen, toch? En naar mijn weten moet hij een een uitkering aanvragen voor jou als jij ziek bent (tijdens de zwangerschap) voor je verlofdagen dus ik snap ook dit hij zegt dat je niet in de ziektewet kunt. Jeetje, word er helemaal boos van.

En goedemorgen, heb om 10 uur visite voor een laat ontbijt...

Edit: ik had ipv nare man een iets leuker woord, maar dat mag blijkbaar niet. :D

4. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mooie echo's allemaal !!!

Wij Mogen morgen weer!! Can't wait !!!

5. Mille

Mille Actief lid

8 jan 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet 10 uur bij de vk zijn. Krijg net te horen dat ze niet eens naar het hart gaat luisteren dat doen ze pas in week 24. En echo 18-20. Weet niet eens of ik echt zwanger ben zit er echt een kleine baby in me buik? Moet dus nog lang wachten op bevestiging.

6. Kokkie27

Kokkie27 Bekend lid

11 feb 2013
    547
    72
    28
    Ik heb een vast contract dus zonder toestemming mag hij nooit aan mijn urwn komen.ja ik was er gisteren helemaal van over de zeik

7. Rhaps

Rhaps Actief lid

22 jan 2014
    139
    0
    0
    Midden Nederland
    De zwangerschapslijst

Uitgerekend op:
    29 september:
    * Rhaps (33), 1e kindje.

1 oktober:
    * Bessefles (30), 2e kindje.
    * AngelaV (24), 2e kindje.
    * Minn (35), 2e kindje.
    * Raglottie (38), 1e kindje.

2 oktober:
    * Ellenmk2 (28), 2e kindje.
    * icsiwonder (26), 3e kindje (spontaan na 2icsikindjes).

3 oktober:
    * Chuiqa (28), 1e kindje.
    * Arka (30), 3e kindje.
    * Bella013 (22), 2e kindje.
    * Bibi24 (27), 2e kindje
    * Renske88 (?), ?

4 oktober:
    * Moon77 (36), 2e kindje.
    * Chimama (26), 1e kindje.
    * Fryskfamke22 (26), 2e kindje (* in aug 10 wk).
    * Stina83 (30), 2e kindje.
    * Shergiirl (22), 1e kindje.

5 oktober:
    * Sterrenmama (29), 1e kindje na 5mk's.
    * Mille (21), 2e kindje.
    * Honeybee1983 (30), 3e kindje.
    * Mamajen (27), 2e kindje

6 oktober:
    * Saar82 (31), 1e kindje.
    * Bar20 (..), 2e kindje.
    * BBMarin (25) 1e kindje.

7 oktober:
    * Wintersun (29), 2e kindje.
    * Faithlyn (29), 3e kindje.
    * Manderijntje (23), 1e kindje.

8 oktober:
    * Angelea (33), 3e kindje.
    * Kleinduimpje (30), 2e kindje na 1 mk
    * Joyce2013 (27), 1e kindje.
    * Tricia (32), 1e kindje.

9 oktober:
    * Mienma (35), 2e kindje.
    * Faiye (27), 1e kindje

10 oktober:
    * Kaas (30), 2e kindje.
    * Poppy14 (25), 2e kindje MMM.
    * Eline20 (22), 2e kindje.
    * Mariloe (35), 2e kindje. na 1 mk.

13 oktober:
    * Kokkie27 (28),1e kindje.
    * Ange84 (29), 2e kindje.
    * Esje13 (27), 2e kindje.
    * Miloe86 (27), 2e kindje (1e kindje MMM, 1 MA).

15 oktober:
    * Zwaluw1989 (24), 1e kindje.
    * Emjay (28), 2e kindje.
    * Chantal19888 (25), 2e kindje.

Afsprakenlijst
    12 maart - Kaas vk, Ange84 vk intake & echo
    13 maart - Mille vk
    14 maart - Poppy14 vk & echo
    17 maart - Moon termijnecho, icsiwonder termijnecho
    18 maart - Emjay intake vk en termijnecho, Bibi24 echo + intake Mamajen gyn
    19 maart - Eline20 intake vk en termijnecho
    25 maart - Miloe86 termijnecho Sterrenmama nekplooimeting
    26 maart - Saar82 combinatietest
    27 maart - Raglottie nekplooimeting + gyn
    28 maart - Miloe86 intake vk
    1 april - Sterrenmama echo+vk+gyn zh, Rhaps vk
    2 april - Minn vk
    3 april - Saar82 vk
    14 april - Wintersun vk
    16 april - BBMarib vk

Update van uitgerekende datum en afspraken voor mij en Raglottie.

8. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zwanger Zeker!! Zoooon Zin in pannekoeken..
    Dus stond ze net al te Bakken ! Haha

Heeeeerlijk met stroop

9. Rhaps

Rhaps Actief lid

22 jan 2014
    139
    0
    0
    Midden Nederland
    Wat betreft mijn selectiedag dinsdag, het assessment daar ben ik doorheen gefietst geen centje pijn. Sollicitatiegesprek ging ook goed, en ik ga 32 uur werken. Salaris was niet onderhandelbaar maar acceptabel. Ik ben dus door, er wordt alleen nog een afspraak met een psycholoog ingepland om de persoonlijkheidstest te bespreken. Mocht daar uit komen dat ik en het bedrijf bij elkaar passen dan krijg ik direct een vast contract per mei, met een proeftijd van 2 maanden.

Ik heb nog niet verteld dat ik zwanger ben, dus dat ga ik in april doorgeven. Mochten ze dan niet gillend zich terugtrekken dan ga ik kijken hoe ik een opleidingstraject ga overleven :(.

Gisteren kon je me trouwens uitwringen, was volledig afgedraaid na dinsdag, heb geen zier gedaan.

Ik heb overigens wel het idee dat de symptomen hier minder beginnen te worden... Minder misselijk 's ochtends en overdag. Überhaupt begin ik me beter te voelen, Jeej.

Wat ik me trouwens nog afvroeg, zijn er hier meer mensen die recht hebben op een uitgebreidere 20 weken echo? Ik kan kiezen tussen een standaard echo of eentje bij de gyn. De enige reden voor de uitgebreidere echo is omdat mijn broertje een schizis (hazelip) heeft. Dit kun je echter ook op de gewone echo zien. Wij twijfelen dus of we die uitgebreidere echo wel willen. Ik wil graag thuis bevallen omdat ik graag een zo'n natuurlijk mogelijke bevalling wil en geen zin heb in gemedicaliseer. Ik weet namelijk niet of ik wel zou willen handelen (abortus of behandeling in de baarmoeder) als ze iets zouden ontdekken. En ik ben bang dat 20 weken stress ook geen positieve invloed heeft op een kindje als er iets is waarvoor we toch moeten afwachten. Fijn als alles goed blijkt te zijn, maar wat voor een moeilijke keuzes als dat niet zo is. En er zijn nog uitgebreidere echo's hoeveel meer kun je dan nog vinden...
    ik vraag me echt af hoe ver moet/wil je gaan. Een kindje met downsyndroom is bij ons ook welkom, waarom daarvoor testen... omdat zij met down er niet mogen zijn?

Ik vind een goed leven voor ons kindje erg belangrijk, maar waar ligt de grens en hoeveel zekerheid zoek je en krijg je. I'm in doubt...

10. Rhaps

Rhaps Actief lid

22 jan 2014
    139
    0
    0
    Midden Nederland
    Jep dinsdag is bij ons het gezonde maal daar ook weer voor ingewisseld (maandag ook al voor de verse pasta), had ook zo'n zin in pannekoeken!
    Gisteren wel de broccoli gegeten met rundervinkjes. We hadden nog rostirondjes maar de ah heeft het recept aangepast en nu is het rotzooi geworden. Toen een buurvrouw kwam met ik heb teveel pasta pesto (zelfgemaakte pesto) en salade (met oa venkel en asperges), hebben we de rostirondjes de prullenmand in gedaan en de maaltijden gecombineerd. Heerlijk!

Overigens eet ik tot en met zaterdag super gezond, er gaat namelijk voor mij gekookt worden. Jeej goed geregeld.

11. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Rhaps, gefeliciteerd, wilde net vragen hoe het was gegaan.
    Kokkie, wat een ongelooflijke oetl*l. Volgens mij mag hij dat helemaal niet zeggen. Als jij door je zwangerschap minder moet gaan werken, moet je naar de arboarts en deze zal dat dan constateren en doorgeven aan je werkgever, deze moet hier mee akkoord gaan. Je hebt rechten hoor als zwangere, kom hier voor op!
    Dikke knuffel.

Hier niet zo'n fijne nacht. J wilde perse bij mama slapen en hoe hij het voor elkaar kreeg weet ik niet wat hij is hoogstens 90 cm, maar hij nam het hele bed in beslag (160x200) en af en toe ook nog OP mama liggen. Resultaat, J heeft heerlijk geslapen en mama is doodmoe :(

Ff afkloppen en niet al te hard zeggen, maar de misselijkheid lijkt minder te worden. Nu heb ik alleen last van mijn neus, denk dat deze gekneusd is. J liep gister heel enthousiast te zwaaien met een plastic speeltje en deze kwam knoerthard tegen mijn neus aan. :$

12. Bessefles

Bessefles Lid

12 jun 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kokkie: wat een onwijze l#l is die baas van jou! Ik snap dat het voor hem misschien niet lekker uitkomt, maar dat is het risico als je vrouwen van onze leeftijd in dienst neemt. Hij had je op zijn minst kunnen feliciteren! Niet over je heen laten lopen hoor, maar sterkte met de situatie!

Ik begin me okk wat beter te voelen, gelukkig maar! Nog een week en dan mogen we weer even naar de kleine spieken, ben zo benieuwd!!

13. chantal19888

29 jan 2014
    91
    0
    0
    wij hebben ook recht op een uitgebreide 20weken echo in het umcg. Dit vanwege dat de tweelingzus van mijn man een open ruggetje heeft en waterhoofd. En ik een afwijking in de nieren heb.

Ik denk wel dat we dit doen omdat dit beste ernstige aandoening is.

Maar verder doen we geen testen oid. We zijn beide jong en verder gezond en geen rare fratsen verder in de familie.
    Dus daarvoor zie ik verder geen aanleiding om dat te gaan doen...

14. honeybee1983

22 jul 2008
    60
    1
    8
    @mille wat raar hier standaard een echo vanaf 8 weken al en met 11 weken weer termijnecho gehad waarbij ook naar het hartje werd geluisterd je krijgt toch altijd een termijnecho? Zou dit nog s navragen of het wel klopt!

ben trouwens inplaats van 5 oktober 29 september uitgerkend en de volgende afspraak bij de vk is 7 april zou iemand dit voor mij kunnen veranderen?

heb vanacht een hele bizarre droom gehad en ben er nog steeds een beetje van slag... ik droomde dat ik al was bevallen ( in ouderlijk huis) op een vrijdag.
    Op zondag ging ik me afvragen waarom er helemaal geen kraamzorg was gekomen en toen bedacht ik me ineens dat het pas april was en ik nog niks had geregeld en de baby dus veel te vroeg was gekomen maar de baby was helemaal voldragen en dus dacht ik in mn droom dat ik dan blijbaar langer zwanger was dan ik dacht....toen werd ik wakker in paniek en dacht waar is mn baby!!
    ik moest echt even bijkomen... meer heir die van die levensechte dromen hebben?

ben dus wel bezig met de kraamzorg regelen :)

15. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Wij hebben geen recht op een uitgebreide 20 weken echo. Ik heb er ook geen behoefte aan. De 20 weken echo is al zo uitgebreid, en als ze iets zien waarover ze twijfelen mag je alsnog teug komen is onze ervaring. Bij de 20 weken echo van J konden ze zijn beentjes en buikje niet goed opmeten, toen we een weekje later terug kwamen was alles goed.

16. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    Zijn er hier dames die al wat zijn aangekomen?

Ik vind het vreemd dat ik maar 1 kg ben aangekomen terwijl ik bij de vorig nu al 5 kg was aangekomen. niet dat je me hoort klagen, ik vind het wel fijn dat ik mijn normale kleren nog aan kan hihi.

17. shergiirl

shergiirl Lid

25 nov 2013
    9
    0
    0
    Kinderdagverblijf, Eindelijk zwanger zijn!!
    Hee meiden hier weer een berichtje van mij, ik lees bijna dagelijks mee met jullie hoor maar ik ben zo onwijs moe telkens dat ik het maar bij lezen hou en daarna heerlijk mijn bedje in duik. Ik heb vandaag mijn termijnecho gehad! Super gaaf om te zien zodra ze de gel op m'n buik deed en het echo apparaat op mijn buik plaatste zag je de kleine heel bewegelijk zijn! Het draaide, schopte en zwaaide zo druk! Maar een kleine vijf minuten later lag het goed stil en kon ze eindelijk alles opmeten. Het kindje was 3,2 cm en we zijn 3 dagen terug gezet dus ik ben nu 7 oktober uitgerekend. Dus ben vandaag 10 weken en 2 dagen zwanger. Konden jullie ook niet anders dan met een super glimlach naar het scherm kijken? Ik zal mijn echo ook even plaatsen... Ik moet zo weer naar het werk fijne dag meiden!

Liefs, xx

Bijgevoegde bestanden:

18. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    Gefeliciteerd shergiirl :)

19. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb even een klein baalmomentje :(

2 weken geleden had ik een echo en kwamen ze met meting uit op 9 weken..nu 2 weken later, komen ze uit op 10w2d. Dus geen 11 weken :( . Was al blij dat ik bijna bij de 12 weken was, duurt nu nog langer.

maar verder zag alles er goed uit Gelukkig!! Was lekker aan het bewegen. :D
    20140313_085344.jpg

20. Rhaps

Rhaps Actief lid

22 jan 2014
    139
    0
    0
    Midden Nederland
    Kokkie, laat hem maar lullen ik sluit me aan bij Wintersun. Je staat gewoon in je recht, en ja met hem moet je blijven samenwerken. Heel veel succes.

Chantal, in jullie situatie kan ik me ook prima voorstellen dat je het doet. Al vraag ik me af, wat kun je er aan doen als je het weet en als je niets kunt doen, zou je dan overwegen om het kindje weg te laten halen... Ik blijf het lastig vinden.

Mienma, ik ben al wel wat aangekomen. Alleen ik fluctueer altijd wel wat, dus hoeveel precies weet ik dus niet. Ik ga nu een beetje uit van 1,5 kg omdat dit ten opzichte van het gewicht is wat ik door heb gegeven aan de vk. 0,5 kg ben ik zeker aangekomen en ik twijfel er ook niet over waar dat is gaan zitten ;).

Lieverds tot maandag ik ga weer een weekendje naar België (trainingsweekend pers.ont.). Lesjes grenzen verkennen en bewaken voor mij ;) ).

Deel Deze Pagina