@faitlynn, Beterschap! Hopelijk knap je snel op!! Uitdroging is normaal al niet nkks, maar nu je zwanger bent al helemaal niet! @ kokkie Fijn dat jij t vandaag beter leek te begrijpen! Hopelijk zag hij zelf ook in dat ie wel erg hard was! Hier morgen een weekendje weg met mn schoonouders. Heb er op zich wel zin in! Helaas is daarba mn weekje vakantie alweer voorbij...
Ik heb trouwens 27 maart een echo. Om te kijken hoe groot de kans is op een kind met down. Meestal doen ze dat van 35 of ouder maar nu mag iedereen het. Dus dan kan ik gelijk de kleine zien. En 10 juni moet ik weer naar de vk ben dan in week 23 nog 3 maanden wachten
@faitlyn Sterkte! Wat rot zeg juist als je lekker zou moeten genieten. Hopelijk knap je snel weer op! @kokkie Gelukkig is je baas er zelf nog op terug gekomen. Kan me voorstellen dat je je behoorlijk rot voelde. Snap best dat het voor werkgevers soms lastig is om vervanging te vinden maar over de kosten hoeven ze zich helemaal niet druk te maken. @ rhaps wij krijgen alleen de standaard 20 weken echo. Zou denk Ik ook geen uitgebreide willen. Wij doen verder ook geen testen. Naar mijn mening brengen ze met stress en onzekerheid dan rust. En een kindje met down zou bij ons ook welkom zijn. Hier gaat het allemaal goed. Nu steeds meer mensen het weten krijgen we felicitaties en kaartjes dus dat is erg leuk! Nu mn werkgever het weet mag ik het ook echt aan iedereen vertellen maar toch is het gek om zomaar ineens tegen collega's te zeggen dat ik zwanger ben haha. Gister geen Ik dus ook niemand wat verteld Het komt denk Ik ook omdat ik niet echt collega's heb. Ik werk als vm-er bij een modezaak en heb 7 filialen waar ik steeds langs ga. Nahja komt vanzelf wel. Het zal ook wel niet zo lang duren voor ze wat gaan vermoeden denk Ik want mn buik wordt steeds zichtbaarder. Fijne dag allemaal!
Als ik over 2 wk de verklaring krijg kan ik al stoppen met werken.dit lijkt de chef en hem het beste.hij zegt ik vind het echt te gevaarlijk voor je
Kokkie, gelukkig is je baas er op teruggekomen. Hij wil dus dat je de zw in gaat, maar wat wil jij? Faitlyn heel veel sterkte hopelijk voel je je gauw beter! Mille wij doen ook de combinatietest. Ik moet nog een afspraak plannen, maar dat zal pas na onze vakantie zijn.
ik denk dat dit een kans is die ik moet aangrijpen.het werk is echt veel te zwaar.lange dagen bukken traplopen.glad.hij kan me de voorwaarden ook niet bieden als extra pauzes enzo.zoiets werkt in de horeca niet.wanneer ik rust moetvpakken zit het terras vol.als ik wil eten moet ik constant opstaan.denk dat dit het beste is ook zodat mijn andere collegas ontlast worden..dit gaat dan rond mijn 16e week.heb er nog vakantie tussen zittenvan bijna 3 wk.
@ kokkie, Weet ook dat de werkgever verplicht is om alternatief werk voor je te zoeken. Bijvoorbeeld binnen de admibistratie of iets dergelijks... De ziektewet is een ding, maar ik weet niet of ze ermee akkoord gaan als er verder eigenlijk nog niets aab de hand is.. Ik zou als ik jou was het eerst ff goed uitzoeken wat je rechten en plichten zijn voor je ergens mee in stemt..
hij kan me geen alternatief werk bieden.ik denk er ook over na nog .en ga nog wel ff met hem om tafel zitten.hoe die het precies wil.
Kokkie als je er zelf 100% achterstaat, dan moet je het gewoon doen. Maar ik zou voor de zekerheid toch eens praten met iemand die verstand heeft van arbeidsrecht? Zodat je weet wat je rechten en plichten zijn, zoals miloe ook zegt.
@faithlynn, heel veel sterkte. Gelukkig was je er optij bij. @kokkie, fijn dat hij is bijgedraaid. @miloe, lekker, geniet er van @hier. Hoe moe en misselijk kan een mens zijn. Ik wil alleen maar slapen.
Ik ben ook zo moe.. kan niet wachten tot het weekend is!! En pfff ik heb zo'n last van brandend maagzuur in me slokdarm en keel de hele dag. En avond even bah echt niet mijn maaltijd! hopelijk word het steeds minder want na al die weken ben ik er wel klaar mee!
Hallo allen, Ben ik ook weer even, een aantal dagen ook niet echt fit geweest!! Wel een beetje meegelezen.. Dus voor alle dames met mooie echo's SUPER!! Geniet ervan.. Alle ziek zwak en misselijke dames , hopelijk gaat het snel een stuk beter.. Reageer nu even op wie ik onthouden heb .. @kokkie oh das wel snel stoppen met werken!! Lijkt me erg lang tot de bevalling.. Maar goed als het gevaarlijk is, dan is het geen optie natuurlijk, beeb gaat voor. Misschien kun je ergens vrijwilligers werk gaan, doen om toch lekker bezig te blijven. Vond het na mijn verlof vorige keer al fijn om weer iets te gaan doen, dat was na 19 weken.. @rhaps wat fijn van de baan, spannend hoor! Als je jezelf goed bewijst misschien helemaal geen probleem. Niet alle werkgevers doen er moeilijk over.. Kun je je buikje nog verbergen tot april?! Succes ermee.. Nu ben ik het dus alweer kwijt... Wat een zeef. Haha !!
Dit is voor mij bericht 1000 wilde die in dit forum neerzetten Nog steeds mee en ongelooflijk misselijk. Wel twee uurtjes geslapen vanmiddag. Zl lief is alleen erg huilerig sinds hij wakker is. Echt niet fijn. Als de kat bij me ligt word hij jaloers en boos en gaat hij aan hem trekken dat hij er af moet. Maak me wel een beetje zorgen over wanneer de baby er straks is. Dan moet hij toch echt leren dat de baby ook mama's aandacht nodig heeft. Ach zien we tegen die tijd wel weer. Dan is hij ook weer een stukje ouder.
Vanmiddag termijnecho gehad en is toch wel weer bijzonder hoor. Heerlijk beweeglijk kindje met een mooi kloppend hartje. 2 dgn vooruit gezet. Ben op 6 okt. uitgerekend. Misselijkheid lijkt ook beter te worden mits ik 's avonds emesafene maar gebruik.
Hoi meiden, Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Wat een wonder he! Ik lees al een tijdje mee maar was was huiverig te reageren, na de termijnecho vandaag vind ik het ook super leuk om met jullie mee te kletsen. Ps. Ik las ook over het facebookclubje! Lijkt me nog beter, vind het toch een lastig 'iets' dat de rest van Nederland mee kan lezen! Graag wil ik ook in het lijstje: blijverwacht, 1e kindje, 6 oktober! Zal even teruglezen en ook gaan reageren! Leuk!
Welkom blijverwacht en gefeliciteerd met je zwangerschap en de goede echo. Maar welk fb clubje? Voor zo ver ik weet is daar niet over gesproken. Ja ik en een ander kennen elkaar van dit forum van onze vorige zwangerschap en uit die groep is idd een fb club ontstaan. Maar als er behoefte aan is wil ik best een besloten fb club starten hoor. Dus dames: een besloten fb groep of (nog) niet?
Wintersun: misschien heb ik dat dan gelezen bij de eind sept topic. Ik was nog aan het afwachten of het eind september of begin oktober zou zijn: maar ik kan me bij jullie aansluiten! Persoonlijk vind ik iets gesloten prettig, maar dat is mijn dingetje Oh en over je zoontje: geen ervaring maar het lijkt me dat hij vast ook mee gaat groeien in zijn rol als grote broer! Mooie echo angelea: heerlijk he zo'n bewegend kindje!