Heyhallo, Ik sluit me ook graag bij jullie aan. Ik ben namelijk uitgerekend op 3 oktober. Blij dat ik jullie hier gevonden heb! Ik vind het wel nog even spannend, dit is onze tweede ronde, de vorige was ook raak alleen heb vlak na de kerst een vroege miskraam (5wkn) gehad. Ben wel dankbaar dat ik snel zwanger word en nu er maar op vertrouwen dat de kleine fijn blijft zitten. Wat betreft de stats ik word over 2 weken 32 en dit word hopelijk ons eerste kindje.
Welkom nieuwe dames! En gefeliciteerd natuurlijk Hier net een klein stukje chocola gegeten, ben ik normaal gek op.. Maar nu werd ik toch misselijk!
Herkenbaar... Ik woon in een woongroep en ben sinds december werkloos. Afgelopen twee weken begonnen onafhankelijk van elkaar twee groepsgenoten spontaan te vissen of we nu al eens bezig waren met gezinsuitbreiding. Tja... Ik heb maar geantwoord dat ze niet op bestelling komen en als er op een gegeven moment een blijvertje is, dat we het dan wel laten weten. Ik kon niet liegen en nee zeggen, en heb zo ook niet helemaal ja gezegd... Of jahoor ik ben al zwanger... Maar goed hun gedachte dat was dus ook de onze geweest; die vaste baan (wat ik en mijn ex-collega's wel hadden verwacht) en daarmee de gewenste gezinswoning lijken op de korte termijn niet haalbaar te zijn. En laat ik nu altijd hebben gezegd dat ik hier in dit kinderparadijs (peuterschommel in de groepsruimte, grote tuin met zandbak, schommel en trampoline, speeltuintje op het pleintje achter de tuin dat soort dingen) best wel hier kinderen op zou willen laten groeien... Ander heel groot voordeel voor mij ervaren moeders, wat heel fijn is als je in het midden van het land woont met (schoon)ouders op 1 (schoonouders) en 1,5 (ouders) uur reizen. Ik ben al met al dus best tevreden met de huidige situatie. Het wordt alleen nog ff puzzelen een baby erbij op 55m2. Kan prima, wel ff organiseren. Ons appartementje heeft drie ruimtes die in open verbinding met elkaar staan... De ideeën voor een herindeling borrelen al, alleen wat betreft de uitvoering, niet voor week 12 . (En de aanschaf (hopelijk bruikleen ) van spullen nog wel wat later.) Vraagje aan de ervaren moeders: Ik twijfel of ik een box zou willen. Zo ja dat wordt dit of een inklapbare of zo'n box bestaande uit panelen die je ook kunt gebruiken als een hek om een gebied af te schermen (een playpens). Maar goed mijn vraag is hebben jullie een box in gebruik (gehad) en maak je hier dan veel gebruik van en zo ja hoe lang maak je hier gebruik van? Of liet je kindlief vrij rondkruipen? (of is dit offtopic?) Alvast bedankt
Jaja ik ben even aan het bijlezen . Allereerst de update van het zwangerschapslijstje: zwangeschapslijst! Bessefles 1 oktober 2014, 2e kindje, 30 jaar 1ste keer vk ?? 1ste echo ?? AngelaV 1 oktober, 2e kindje, 24 jaar 1ste keer gyn: 07-02 1ste keer echo: 07-02 Mamajen 3 oktober, 2e kindje, 27 jaar 1ste keer vk ?? 1ste echo ?? Rhaps 3 oktober, 1ste kindje, 32 jaar per 9 feb 1ste keer vk ?? 1ste echo ?? Moon77 4 oktober, 2e kindje, 36 jaar 1ste keer vk?? 1ste echo?? Fryskfamke22 4 oktober, is een gokje, 2e kindje (* in aug 10 wk), ... jaar 1ste keer vk ?? 1ste keer echo ?? Wintersun 5 oktober, 2e kindje, 28 jaar 1ste keer vk ?? 1ste echo ?? Sterrenmama 5 oktober, 1e kindje na 5mk's, 29 jaar 1ste keer gyn (ivm APS) 10-2 1ste echo 10-2 Saar82 6 oktober, 1e kindje, 31 jaar 1ste keer vk ?? 1ste echo ?? Miepje1983 6/7 oktober, 2e kindje, 31 jaar 1ste keer vk ?? 1ste echo ?? ------ en dan nu eerst maar ff nuttig bezig, manlief vraagt zich af of ik ook nog ff in beweging kom nu het nog kan .
Ik ben ook heel erg aan het twijfelen of we wel een box zullen neerzetten: wij hebben ook maar weinig ruimte in ons appartement. Appartement is ook absoluut niet kindvriendelijk, dus we hebben nog wel wat werk aan de winkel! Maar gelukkig ook nog ruim de tijd om het voor elkaar te krijgen! Wij gaan hier de hele boel opknappen: we moeten een extra kamertje maken (gipswandje) voor de baby, en we hebben besloten om dan maar meteen de hele woonkamer ook op te knappen en opnieuw in te delen (we zijn toch bezig...). Ben overigens wel bang om op de zaken vooruit te lopen: de zwangerschap is nu nog maar zo pril en zo klein, dat ik heel bang ben dat het misschien nog wel mis zou kunnen gaan... Ik wacht dus nog een tijdje met de definitieve acties, maar plannen maken kan altijd! Met hoeveel weken zijn jullie trouwens van plan om jullie nieuws te vertellen aan vrienden/familie? x
Gefeliciteerd en welkom! Hier héél véél gebruik gemaakt van de box...paar weken voor de tweede verjaardag pas opgeruimd . Maar ook als ik boven een was in de wasmachine/droger deed. Bij jullie gelijkvloers zo te lezen?? Dus dan weet ik niet of het echt nodig is. Ligt er ook aan waarvoor je hem gebruikt....
Mensen ik durf niet meer te testen maar wil het toch vanavond voor het slapen gaan doen. Gisteren en eergisteren helemaal wit en vandaag een lichte streep. Als ik vanavond weer een lichte streep zie dan BEN ik zwanger. Maar wat als de test van in de ochtend verkeerd was en het nu weer wit zou zijn. Nu testen? Later testen? Nu testen? Later testen?
Spannend Mille, ik duim voor je! Box, hier tot ong 1 jaar gebruikt. Vooral de eerste maanden heel veel. Had m toen niet willen missen..
spannend mille de box ia hier vlak na zijn eerste verjaardag weggegaan., de maanden daarvoor wilde hij er niet veel meer inzitten. vond het voor de eerste maanden wel heel erg makkelijk, voor de 2e komt hij ook zeker te staan, omdat ik dan toch verwacht mijn handen meer vol te hebben
hallo dames! hier nog een oktober mama! ik ben 28 jaar en 3 oktober uitgerekend! het is mijn eerste kindje! september 2012 ben ik gestopt met de pil en na een half jaar kwamen we erachter dat ik pcos heb. net na deze diagnose bleek ik zwanger te zijn! in oktober 2013 had ik de eerste echo en zagen we dat het hartje met 9 weken gestopt was. miskraam kwam niet op gang, ook niet met pillen en een maand later gecurrateerd. eerste ronde clomid ben ik nu dus zwanger!! ik had 22 januari mn eerste.positieve test en inmiddels ben ik 3 positieve testen verder! 12 februari heb ik een echo in het ziekenhuis! super spannend want die miskraam zit nog vers in mijn geheugen.. maar.. we denken positief en deze keer gaat het vast goed komen! lijkt me leuk om met jullie alle blije momenten en kwaaltjes te delen! ik ben al sinds de vermoedelijke innesteling er misselijk maar verder ben ik vooral heel happy!!
@Mille, een streepje is een streepje echter indien je het echt je twijfel de kop in wilt drukken zou ik toch morgenochtend gaan. Persoonlijk drink ik nu zoveel dat de hele boel goed verdunt is en de test nog steeds twijfelachtig zou zijn. Sterkte, want ik begrijp je ook wel. Ik heb 2 dagen voor NOD getest omdat ik mal werd van alle vroege symptomen... @Moon77: Dank je wel. Ik moet wel een wandeling maken naar de wasmachines (4 stuks ) en ik zou de kleine dan denk ik wel meenemen. Maar ja vrij rondlopen is wel fijn... ik weet nog niet hoe kidsproof wij ons appartementje (gelijksvloers idd) gaan krijgen. @Saar82: Qua verbouwing zijn wij hier reeds gestart met het opruimen en weggooien van de spullen waarvoor straks geen plek meer is. Bovendien zijn wij ook al ons appartement aan het herinrichten richting de gewenste situatie. Niet zo drastisch dat er een lege ruimte ontstaat, maar wel ruimte... Nog prima te verkopen naar anderen . Wat betreft het vertellen aan anderen ik heb het aan mijn beste vriendin verteld (die ook zwanger is, 24wkn) en aan 3 mensen (miskraam, zwanger & moeder) met wie wij in huis veel contact hebben en met wie ik mijn miskraam ook heb gedeeld. Wij moesten ook dat toch delen, als ik dat niet zou kunnen delen zou het alleen maar pittiger zijn geweest. De vorige zwangerschap kregen wij bevestigd de zondag voor de kerst, we hebben toen besloten het met kerst direct de ouders maar te vertellen. Onze broers en zussen hebben we het toen nog niet verteld. Ik had echter op dat moment al bloedverlies dus we hebben onze angst voor een miskraam toen ook uitgesproken. Onze ouders weten dus nu dat we bezig zijn om zwanger te worden. We hebben echter besloten hen nu pas later te vertellen dat wij in verwachting zijn. Ze zullen er met mijn verjaardag over 2 weken zijn, alleen dat vinden we nu nog te vroeg (6wkn) de volgende keer zien we ze rond de 12/13de week. Dan hebben we ook een echo en dat lijkt ons een mooi moment. Persoonlijk zou ik het na het eerste bezoek bij de vk wel willen vertellen,. Het is denk ik wel relevant dat onze ouders minimaal op een uur reizen bij ons vandaan wonen en we dus niet zo enorm close zijn... ook hangen we niet zo regelmatig aan de telefoon. En ik wil dit wel persoonlijk vertellen. Ik kijk er overigens enorm naar uit om het mijn broertje te vertellen, die wil echt heel graag oom worden. Alleen moet ik nog ff bedenken hoe het hem te vertellen...
Welkom voor alle nieuwe dames en gefeliciteerd! Wij hebben de box nog steeds staan, mijn zoontje is nu ruim 15 maanden. Gebruik hem niet meer om te spelen, maar als er iemand aan de deur is, ik naar de wc moet of boven de was een op moet hangen is het erg handig. Ik wilde pas na de eerste echo vertellen dat we een tweede kindje verwachten, maar er wordt flink wat roet in het eten gegooid. M'n ouders hebben een vakantie gewonnen met een puzzel en willen precies in de week dat ik ben uitgerekend (als alles goed gaat) naar zuid frankrijk. En ze hebben gevraagd of we mee willen. Ze willen komende week gaan boeken, dus hebben net besloten dat we het m'n ouders toch maar (veel te vroeg) gaan vertellen... :-S
@Chuiqa wat fijn dat je nu hier dan toch bent, en nog wel op 3 oktober uitgerekend ook. Mooie datum . Mag ik je iets vragen? PCOS heb ik net even opgezocht op wikipedia en ik zie daar dat heb van impact is op de groei van de eicel in de eierstokken. Wat ik me nu afvraag heeft het nu ook nog invloed op de zwangerschap en de groei van het kindje? Of is dit proces gelijk aan die van het gros van de vrouwen?
Hoi dames, Mag ik me hier ook melden!!! Gister positief getest, deed hem voor de gein en er kwam een streep. Geen symptomen (beetje bloedverlies de dag ervoor) dacht test gewoon dan kan ik weer verder. Mijn vriend geloofde het niet dus een digitale er tegenaan gegooid en er kwam 1-2 te staan. Vandaag stond er al 2-3!! Heb geen zwangerschapstesten meer dus het blijft hierbij!! Echt onwerkelijk. Vandaag ook al aangemeld bij MvM die komen 6 februari. Ouders en zus en broertje al verteld, kan nooit mijn mond houden. Dit ook omdat ik een miskraam ook zou zeggen. Volgens mij berekening 4 oktober 2014 uitgerekend, ik ben 30 en dit is wordt mijn 2e kindje. Vorig jaar mei bevallen van een meisje!!! Zou iemand mij willen toevoegen op de lijst?! Zit op mijn iPad! Of kan dat?! Iedereen gefeliciteerd op naar mooie echo's en plakbeebs!! Wat een heftige verhalen zitten er tussen.. Pffff dan voel ik me bevoorrecht!! Hopelijk wordt 2014 een mooi jaar voor ons allen!!!
@Stina83: Jij ook welkom. Voor de gein testen? Nou fijn dat het dan zo'n resultaat heeft! Tel jij overigens de ronden door? Ik zie dat jullie dochtertje 8 maanden is en dan in de 6de ronde zitten, dit komt nu op mij over alsof jullie 2 maanden na de geboorte al weer zijn gaan proberen...? Ik had zelf op een donderdag mijn eisprong en die zaterdag wist ik het gewoon. De maandag daarop begonnen de symptomen duidelijk genoeg, wat mijn man betreft had ik geen zwangerschapstest hoeven doen. Onrustige darmen, diarree, uitgeteld, gevoelige borsten... en daardoor slechtere nachten. Toen ik ook nog eens een jankbui kreeg om niets was ik er wel klaar mee, dat soort dingen krijg je toch pas na positieve testen enzo??? Van misselijkheid heb ik eigenlijk geen last, af en toe wat een weeeig gevoel, gelukkig nog niet meer dan dat. Ohw en vandaag speelde mijn eczeem ineens op, lekker vurige armen en nek. Dat heb ik al tijden niet meer gehad, dus ik schuif dit toch ook maar op de zwangerschapshormonen. Stiekem hoopte ik dit met deze hormonen kwijt te gaan raken, ik ben bang dat die vlieger niet op gaat jammer genoeg.