@ellen: oh, haha, dat wist ik helemaal niet. Ik had er blijkbaar een heel geromantiseerd beeld bij.. @moon: dat weet ik dus niet precies. Ik had de gyn gebeld voor een afspraak, had gedacht dat ze wel zou vragen hoe ver ik was etc. Maar het enige wat ze vroeg was dus of ik zwanger was, zo ja dat ik langs kon komen tijdens het spreekuur. Denk dat er gekeken wordt of ik echt zwanger ben. Volgens mij is het hier sowieso gangbaarder om iets eerder naar de gyn te gaan dan in NL. We will see. Wat namen betreft: ik heb enkele namen die ik mooi vind maar ik kan me niet voorstellen dat ik m'n kind zo noem. Ml begint er helemaal niet aan omdat hij het veel te moeilijk vindt. Hij zou graag willen dat iemand in zijn droom bepaalt wat de naam zou moeten worden.
Kunnen jullie ook zo slecht tegen luchtjes? Ben normaal gek op wasverzachter, maar nu vind ik het echt niet lekker meer. Het luchtje van mijn man vind ik gewoon stinken om over zijn sigarettencampagne nog maar te zwijgen. Ik weet zeker dat mijn zoontje onbewust weet dat er een baby in mijn buik groeit (hij is 18 maanden) vorige week lagen we op het grote bed en ik vraag aan hem, waar is de baby? En hij slaat de deken weg en doet mijn shirt omhoog en gaat op mijn buik liggen, smeltmomentje. En als ik vraag ga je de baby aaien dan aait hij mijn buik.
ja hier ook veel gevoeliger voor luchtjes, mn oudste was met playmais aan t knutselen ohh wat stonk dat zeg!! Verder vooral tijdens eten koken vooral als ik rijst kook kan die lucht echt niet meer uitstaan... verder al meiden bepaalde dingen die je echt moet eten? hier ben ik helemaal gek op olijven moet elke keer een handje eten helpt ook tegen het misselijke en weeige gevoel wat ik elke keer heb, gelukkig nog niet overgegeven was heel anders tijdens mn 1e twee zwangerschappen. Heb hier al een jongensnaam in gedachte, ook echt een sterk voorgevoel dat het een jongen is terwijl ik bij mijn meiden helemaal geen voorgevoel had.
Hier geen last van bepaalde geurtjes. Moet ook echt zeggen dat ik bij mijn vorige zwangerschap weinigdingen heb gemerkt, alleen dat ik extreem zin had in een broodje met brie, kipfilet en remouladesaus. En nu, vanaf vrijdag kan ik geen brie meer zien. Gisteren verjaardag gevierd en had brie op tafel staan, de gedachten eraan alleen al brrr. Namen, nog niet over nagedacht, maar weet dan ook nog niet zo lang dat ik zwanger ben. We hadden bij de vorige zwangerschap wel al een jongensnaam, maar ik weet niet of ik die nu nog wil gebruiken.
Hier ook last van geurtjes en van eten: alles wat hartig is! ben misselijk en last van constipatie (iemand een remedie)? en veel te levendige dromen
p.s. en al drie dagn geen rood of bruin verlies meer, ik hoop echt dat dat zo blijft. griezelig het besef dat ik hier volgende week of heel blij ga zitten na een goeie echo of doodongelukkig als de echo vrijdag niet goed is...
Die levendige dromen, daar heb ik ook al last van ja. Pffff eng. Gaat ook steeds over mijn dochter. Droomde donderdag dat ze uit ons bed viel. Terwijl ze nooit in ons bed slaapt en ze toen ook heerlijk in haar bed lag te tukken.
ik droom over mijn werk echt letterlijk wat ik nog moet doen en zo, word moeër wakker dan toen ik ging slapen
Ik droom ook zo levendig, zo droomde ik vannacht dat we naar Geertruidenberg zeilden we hebben daar vrienden wonen, maar die hebben helemaal niets met zeilen! en voor mij is het jaren geleden. Arka, super nieuws! En je hebt vw. gewoon een heel mooie echo!!
Ik kan ook voor het eerst sinds tijden weer dromen, en onthouden waar ik over droom! Jeuj, morgen MvM, toch een soort extra bevestiging dat die zwangerschap niet in m'n hoofd zit, haha! Slaap lekker allemaal, ik ga vast naar bed!
De zwangerschapslijst Uitgerekend op: 1 oktober * Bessefles (30), 2e kindje. * AngelaV (24), 2e kindje. 2 oktober: * Ellenmk2 (28), 2e kindje. * icsiwonder (26), 3e kindje (spontaan na 2icsikindjes). 3 oktober: * Mamajen (27), 2e kindje. * Rhaps (33), 1e kindje . * Chuiqa (28), 1e kindje. * Arka (30), 3e kindje. * Bella013 (22), 2e kindje. 4 oktober: * Moon77 (36), 2e kindje. * Chimama (26), 1e kindje. * Fryskfamke22 (26), 2e kindje (* in aug 10 wk). * Stina83 (30), 2e kindje. * Shergiirl (22), 1e kindje. 5 oktober: * Wintersun (29), 2e kindje. * Sterrenmama (29), 1e kindje na 5mk's. * Mille (21), 2e kindje. * MeineLiebe (29), 2e kindje. * Honeybee1983 (30), 3e kindje. 6 oktober: * Saar82 (31), 1e kindje. * Miepje1983 (31), 2e kindje. * Bar20 (..), 2e kindje. 7 oktober: * Julix (35), 4e kindje. * Faithlyn (29), 3e kindje. 8 oktober: * Angelea (33), 3e kindje. * Kleinduimpje (30), 2e kindje na 1 mk * Joyce2013 (27), 1e kindje. * Tricia (32), 1e kindje. * Manderijntje (23), 1e kindje. * Gwendeline (33), 1e kindje. 9 oktober: * Mienma (35), 2e kindje. * Missymaaike (29), 2e kindje na 4 mk's. 10 oktober: * Kaas (30), 2e kindje. * Poppy14 (25), 2e kindje MMM. * Eline20 (22), 2e kindje. 11 oktober: * Miloe86 (27), 2e kindje (1e kindje MMM, 1 MA). 13 oktober: * Ange84 (29), 2e kindje. * Esje13 (27), 2e kindje. 14 oktober: * Ilse88 (25), 1e kindje. 15 oktober: * Zwaluw1989 (24), 1e kindje. * Emjay (28), 2e kindje. Afsprakenlijst 5 februari - MeineLiebe gyn & echo 7 februari - AngelaV gyn & echo 9 februari - Mienma vk 10 februari - Sterrenmama gyn & echo 10 februari - Manderijntje gyn 12 februari - Angelea vk, Chuiqa gyn & echo 14 februari - Arka vk & echo 17 februari - icsiwonder echo 18 februari - Mamajen gyn & echo, Kleinduimpje gyn & echo 19 februari - Moon vk & echo 19 februari - Tricia vk 20 februari - Faithlyn gyn & echo 24 februari - Ellenmk2 vk & echo, Rhaps echo, Missymaaike echo, Poppy14 echo, Tricia echo 25 februari - Mienma echo, Rhaps vk, Fryskfamke22 vk & echo, Eline20 echo 26 februari - Stina83 vk & echo, Wintersun vk, Ilse88 gyn & echo 27 februari - Mille echo 28 februari - Miloe84 vk & echo 1 maart - Bessefles vk & echo 3 maart - Zwaluw1989 vk & echo 4 maart - Saar82 vk & echo 6 maart -icsiwonder intake vk 10 maart - Kaas echo 12 maart - Kaas vk 13 maart - Mille vk 18 maart - Emjay intake vk en termijnecho
ik slaap wel onrustig.en overdag echt we moe.maar nog niks geen afkeer van eten eerder geen trek.en dan opeens wel mega honger.en als ik dan wat eet heel erg opgeblazen.misselijk ook niet.zere borsten wel waar dus nu witvocht uitkomt.en de krampjes zijn sinds vandaag ook weg.
Hier nog geen zin in aparte dingen eigenlijk. Maar dat had ik bij de vorige zw eigenlijk ook niet. Ik eet al enige tijd geen tarwe, suiker, niets uit zakjes etc. (dus zo puur mogelijk; eieren, vlees, groenten, fruit, noten, superfoods). En ben eigenlijk benieuwd hoe het deze zw gaat. Mss heb ik straks ineens veel behoefte aan koekjes, macdonalds en pizza
@manderijntje hihi ik wist het eerst ook niet, heb het me pas laten vertellen ooh wat lief he als ze dat doen, kusje op je buik of wrijven
Hier ook last van vieze geurtjes Qua drinken wil ik alleen maar water en thee de rest vind ik te zoet hihi. Vandaag dagje uit geweest met de fam. Erg misselijk de hele tijd ble maar moest me groot houd want ze weten nog niks Vind het echt knap van mezelf bij de eerste 2 vertelden we het echt voor de 5 weken en nu zit ik daar al dik een week overheen. Komende weken zien we ze niet zoveel dus gaat niet moeilijk worden om het nog even geheim te houden. Vanmiddag na het uitje was ik zo moe dat ik voor pampus op de bank lag met me ogen dicht gelukkig was me man er voor de kindjes kon ik dat even loslaten ik had het ook zooo koud!
Hier nog geen afkeer van bepaald eten (meer eten in het algemeen, vandaag...), en ook nog geen vieze luchtjes. Wel merk ik dat ik méér ruik dan normaal. Zo rook ik al twee dagen achter elkaar vaatwasblokjes. Nu blijkt dat de zak vaatwasblokjes open in de kast stond... Rook ik normaalgesproken nooit! Zo maf!
Dag dames! Bij deze kom ik me ook maar melden. Ik ben uitgerekend op 15 oktober en het is ons 1e kindje. Ik ben 34 jaar. Vorige zomer hebben we een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Het is nu dus even spannend bij het wachten op de eerste echo. Gelukkig mogen we al op 18 februari langskomen bij de gyn voor een echo. Verder ben ik redelijk misselijk, gevoelig borsten, wat obstipatie, ruikt alles opeens heel sterk, rugpijn en steken in mn buik. Gelukkig geen bloedverlies. Ik zal zo proberen het ook op de lijst in te voegen. En natuurlijk een foto te plaatsen van de positieve test!