1-15 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamajen, 22 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kunnen we elkaar de hand schudden rhaps... Ik ben gedeeltelijk werkloos... Werk als juf, maar vaste baan is niet te krijgen, dus ik val in... Maar heb nu maar 2 dagen.

Hoooooop zooooo dat ik voor maart een fulltime inval heb tot de zomervakantie , anders krijgen we echt financieel een probleem :(

(Ff uitleg: als je voor 1 maart al op een school werkt krijg je heel juli betaald en is 31 juli je laatste dag... Daarbij komt dat als je binnen 10 weken na je laatste werkdag uitgerekend bent, het bestuur waar je werkte het verlof moet betalen en dat betekend dan dus geen ww)

2. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Ik ga voor je duimen sterrenmama! Het is lastig in het onderwijs he..

3. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pffff waardeloos mamajen!!!!

Ik heb hiervoor 2,5 jaar iemand vervangen, maar moest er eerst 3 maanden uit... Want zou geen vast contract krijgen :(
    Dus werk nu weer voor t zelfde bestuur..

4. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Frustrerend! Vriendin van mij heeft nu tzelfde probleem.. Werk zelf in de zorg..ook niet veel beter..

5. Ellenmk2

Ellenmk2 Actief lid

18 okt 2013
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo
    allemaal gefeliciteerd!!
    ik ben ook weer zwanger na een miskraam 3 maanden geleden!
    hopelijk blijft het deze keer wel goed gaan..
    ik ben uitgerekend op de verjaardag van mijn vriend, 2 oktober, zo leuk!!

6. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Goedemorgen,

Aan alle nieuwe meiden, welkom en gefeliciteerd!

Iemand vroeg wat ik verstond onder de eerste maanden, volgens mij ging dat over de box. Tot 5 maanden zat hij er heel regelmatig in en daarna werd het steeds minder, op het laatst was het meer een opslagplaats ;)

Vandaag is mijn nod, dus vanmorgen nog ff een cb digital gedaan staat nu op 2-3 :)

Verder voel ik me echt hondsberoerd, ben snot verkouden, knallende koppijn en keelpijn :(

Vanmiddag komt mijn beste vriendinnetje langs, we gaan dan ook meteen vertellen dat ik zwanger ben. Zij is ook zwanger en is nu zo'n 20 weken.

Weten jullie al hoe en wanneer jullie het jullie ouders gaan vertellen? Ik denk dat wij het woensdag mijn ouders gaan vertellen, wij vieren zaterdag onze verjaardagen en het valt mijn moeder echt wel op als ik geen wijntje neem. Moet alleen nog een leuke en orginele manier verzinnen, de vorige keer dat ik vertelde dat ik zwanger was verliep niet zoals ik gepland had.

Fijne dag allemaal

7. Rhaps

Rhaps Actief lid

22 jan 2014
    139
    0
    0
    Midden Nederland
    Hey Ellenmk2, gefeliciteerd en welkom! We hebben afgesproken hier dat we niet aan miskramen gaan doen. Al onze kindjes blijven fijn en comfortabel zitten totdat ze gezond geboren kunnen worden ;). Oftwel we vinden het allemaal ook reuze spannend en hopen enorm op zonnetjes in plaats van vlindertjes of sterretjes...

@Wintersun, mijn schoonmoeder en ook iemand hier had alcoholvrije wijn gekocht... valt het minder op. Naja mijn schoonmoeder vertelde met kerst aan tafel dat ze die voor mij en mn schoonzusje had maargoed, daar was toen niets meer aan te doen.

Wat betreft het vertellen aan de familie. Ik overweeg om van die opa/oma/pake/beppe vertel eens boekjes te kopen. Lijkt me bovendien leuk om te weten hoe hun jeugd was. Verder twijfel ik over rompertjes of slabbetjes met een tekst of een newborn luier met een kaartje voor de onervaren broertjes ;).

@Sterrenmama, ik ken de situatie in het onderwijs idd. Mijn zusje is ook juf. Gelukkig had die mazzel, maar ik snap je. @MamaJen vanuit de zorg ken ik het persoonlijk niet, ik ken wel weer de buitenschoolseopvang dus ik kan me voorstellen hoe er gewerkt wordt. Zuur is het.

Ik zit gelukkig in een rustigere situatie. Mijn man heeft een vaste baan in de IT bij een bedrijf met visie. Het enige nadeel daar is dat hij door een verhuizing van zijn klant sinds januari 70min reistijd heeft. Hoewel ik superblij ben met de degelijke visie zijn er ook degelijke salarissen, niets te klagen maar ook niet bijzonder hoog. Bovendien wonen wij scheef, maar ja ik ben te blij met de woongroep en dat is een kwestie van visie niet van inkomen. Naja sinds een paar jaar dus wel. We hebben echter beiden nog zodanig hoge studieschulden dat wij nu niets kunnen kopen in de regio waar we wonen.

8. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ellen welkom!! Hopen op een mooie plakbeeb!

@sterrenmama het onderwijs is nu echt heel moeilijk op dit moment echt balen. Hopelijk heb je snel inval mogelijkheden.

@mamajen, nee zorg is op dit moment ook niet alles. Ik werk bij een instelling op kantoor, komt een reorganisatie aan, dus ben benieuwd.

@wintersun mooie test :D! Hier al dichtbijzijnde familie verteld (gezin)! Wij hebben een groepsapp voor mijn dochtertje. Dus hierin een foto gestuurd van een shirtje straks ben ik niet meer in mijn eendje! En toen een foto van mijn dochtertje met de test in handen.. Lachend!! Vorige keer een rompertje beschreven voor iedereen.

Hier druk dagje. Zo zwemmen met de kleine meid! Vanmiddag naar opa en oma en ik ga vanavond uiteten met een vriendin.

Jullie nog plannen?!

9. Ellenmk2

Ellenmk2 Actief lid

18 okt 2013
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt allen voor het welkom!
    @rhaps hihi goed plan!!ik hou me heeeeeel graag aan die afspraak ;)

ik heb van vorige keer wel geleerd het nog niet te snel te vertellen..als mijn moeder nog zou leven, zou ik het haar wel meteen hebben verteld trouwens..
    vorige keer hebben we het ook meteen verteld aan onze zoon van 9 maar die had er zoveel verdriet van toen het misging, dat we hebben besloten te wachten zodat hij niet weer zo teleurgesteld wordt ;)

ik zal me trouwens even voorstellen..ik ben dus Ellen 28 jaar kom uit apeldoorn en ben 11 jaar gelukkig met mijn vriend en samen hebben we al een zoon van 9..

10. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Wow, meiden wat is er al veel bijgekletst! Wat een gezelligheid! Vl en ik zijn gisteren naar een verjaardagsfeest geweest, en we zagen er allebei best wel tegenop: gisteren hebben we overdag namelijk steeds allemaal geintjes naar elkaar lopen maken over de aanwezigheid van ons kleine beepje! En daar moesten we gisterenavond ineens mee stoppen. We zaten gewoon op die verjaardag, en we waren allebei heel hard ons best aan het doen om niet te laten merken dat er iets anders was, zegt mijn zwager ineens tegen me: "wat zie je er vreselijk stralend uit vandaag! Serieus!" Ik probeerde mijn hoofd recht te houden (lukte aardig, verhaaltje opgehangen dat het goed ging op t werk), maar vl ging helemaal stuk! Die moest zo vreselijk lachen en is toen maar heel snel wat te drinken gaan halen, haha!

Wij willen dus nog wel even wachten voor we het nieuws wereldkundig maken. Eerst even wachten tot alles lekker op z'n plek zit. We willen het rond de 10-12 weken gaan vertellen. Al hebben we daar nu allebei al moeite mee. Ik merk nu al dat niet al mijn kleren meer even lekker zitten (broek los is zooooo veel fijner dan broek vast!), dus ik hoop dat we het vol kunnen houden tot 10-12 weken.

Misschien vertel ik het al wel eerder op mijn werk. Hangt een beetje af van of ik misselijk ga worden, en hoe misselijk ik dan ben...

11. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    De rest vertellen we het ook pas tussen de 9 en 12 weken (afhankelijk van hoe hard ik groei) maar mijn ouders wil ik het toch wel zsm vertellen

12. Mille

Mille Actief lid

8 jan 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag mijn banner denk aanpassen van dat ik vandaag kan testen naar 4 weken zwanger :D kan het echt niet geloven. Toen ik zwanger was van mijn zoon kon ik het gelijk geloven en wist dat ik 9 maanden later mama zou worden. Maar nu kan ik het echt niet geloven dat ik weer zwanger ben. Het kan gewoon niet waar zijn haha :D

13. Bessefles

Bessefles Lid

12 jun 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Mille!
    Mijn ouders komen zo langs en dan gaan we het vertellen. Voor de rest houden we het nog even geheim. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren!

14. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Gefeliciteerd mille!
    @bessefles, spannend veel plezier! laat je ff weten hoe het ging?

15. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Jaaa, laat het weten! Ben echt heel benieuwd! Ben op youtube steeds filmpjes aan het kijken van mensen die hun ouders vertellen dat ze zwanger zijn, zoooo leuk! :D

16. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Hoi meiden!

Wat wordt er alweer veel gekletst! Gezellig!

Wat betreft de box: wij hebben em nog steeds staan, zl is 1 jaar. Nu vind ik het handig om zl daar in de parkeren als ik moet toiletteren/wasmachine aandoen/vaatwasser in en uitpakken. Ik wil em nog absoluut niet missen, want zonder kan ik helemaal niets beginnen!

Vanmiddag gaan we mijn zus vertellen dat we een 2e krijgen! Ik kan zoiets echt niet voor me houden, ml had nog wel even willen wachten (dus dat gaan we bij zijn familie doen). Als het mis zou gaan, vertel ik het ook sowieso tegen mijn zus, vandaar dat we het nu al gaan vertellen. Ik voorzie bij andere mensen wel al moeilijkheden om het geheim te houden, want er komen weer veel feestjes aan -> ik drink normaal gesproken wel een wijntje dus dat gaat opvallen....

Ook ben ik nu al misselijk bij vlagen, benieuwd of dat nog erger wordt. Ik vrees dat ik het dan op mijn werk niet lang geheim kan houden!

17. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Veel plezier met vertellen, bessefles!

18. Ellenmk2

Ellenmk2 Actief lid

18 okt 2013
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja veel plezier met het vertellen!!
    waar halen jullie die leuke banners vandaan?
    en hoe zet je hem eronder?

19. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    @ellen, helemaal boven staan tabbladen, de een na laatste staat banners, hier kan je een banner maken. Als deze klaar is krijg je een url code en die plak je in je handtekening, heel slimpel ;)

20. Ellenmk2

Ellenmk2 Actief lid

18 okt 2013
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    oh dankjewel!
    ga het meteen proberen

Deel Deze Pagina