1-15 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamajen, 22 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Wanneer mag je weer heen sterrenmama?

2. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgende week dinsdagmiddag... Dus wordt een spannend weekje

3. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    spannend sterremama, fingers crossed dat alles goed zit!
    Ik krijg vanavond een nieuwe dosis emsafane. Ml moest de ha bellen en hij heeft meteen een receptje voor me gevraagd, de assistente vroeg meteen is .... zwanger? dus de ha hoef ik ook niet meer op de hoogte te stellen. Het gene wat me nu op de been houd is tuinkruiden bouillon van knorr. Door het zout ben ik minder misselijk.

Julix, jammer dat het je allemaal te snel gaat. Jij ook een heel fijne zwangerschap.

Zat net even in de reactieaantallen te kijken, en we gaan idd ook wel hard hoor ;) dit is bericht 1423 in dit topic en we zijn nu een week of 3 aan het kletsen?
    Ik zeg vooral doorgaan hoor, ik vind het wel gezellig :p

4. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Sterrenmama, wat naar zeg! Wat vreselijk vervelend dat je nu nóg een week in onzekerheid zit! Maar iig goed dat je met de injecties mag beginnen, toch? Misschien scheelt dat? Ik duim voor je dat alles goed gaat, en dat je volgende week een sterk kloppend hartje te zien krijgt!

Hier vandaag weer een dagje gewerkt. Vanmorgen goed misselijk (niet spugen, maar gewoon rot), maar ik heb het gered! Hoera! Als het zo blijft als nu, heb ik er wel vertrouwen in. Maar ik vrees met grote vrezen dat het erger aan het worden is... :(

Ik heb ook steeds dat ik helemaal geen honger heb, en me gewoon een beetje naar voel, en dat ik dan binnen een minuut een gillende scheurhonger heb! Echt letterlijk binnen een minuut! Ik snap mijn lijf niet meer zo goed, het stuurt me zulke tegenstrijdige berichten! Hebben jullie ook dat je gevoel van 'ik zit vol' echt heel plotseling omslaat in 'ik moet nú wat eten'?

5. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @sterrenmama wat een onzekerheid!! Wat kl*te... Krijg je zo'n vroege echo ivm je syndroom?! Zodat je de spuiten kan zetten... Want misschien zit je nu voor niks een week in onzekerheid :(!!! Duim voor je dat je volgende week een mooie echo hebt...

6. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ik ben vandaag precies 5w6d (blijkbaar, en niet 5-5), net een inwendige echo gehad. Nog geen hartje te bekennen. Verwachtte ik ook niet en de gyn vond het ook heel erg normaal! En wat ze zag, zag er volgens haar allemaal oke uit. Volgende week maandag heb ik nogmaals een echo, dan hopen we dat er een hartje te zien is. :) Aangezien jij nu 6w1d bent, is het waarschijnlijk allemaal net op gang aan het komen. Volgende week is er vast een mooie hartslag te zien. :)

Ik heb dus net voor het eerst in m'n leven een inwendig onderzoek gehad, viel me heel erg mee. :) Ook hebben ze 3 buisjes bloed afgenomen en moet ik de volgende keer ochtendurine meebrengen. Was bang dat ik me niet op me gemak zou voelen maar het was er echt fijn. Hopen dat het zo blijft en dat we volgende week een mooi hartje te zien krijgen. :)

En nu ga ik even op de rest reageren tot zover dat lukt. :)

7. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb bij een eerdere zwangerschap juist een heel goed kloppend hartje gehad bij 5.6..... Daardoor ook juist zo onzeker, dit zag er zeg aar onregelmatig en vrij traag uit....
    Maar hoed we zullen t volgende week wel zien....

8. Mille

Mille Actief lid

8 jan 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat een inwendige echo precies? Ik heb heel de dag menstruatie pijn gehad en wat pijn in mijn onderrug. Had laatst gelezen dat pijn in onderrug een teken van miskraam kan zijn :( het voelt als vlinders in mijn buik weet dat ik dat met de vorige zwangerschap ook had weet alleen niet precies wanneer maar vind het nu wel vroeg

9. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    mille, ik heb al vanaf mijn ovulatie last van mijn onderrug, ik maak me er niet druk om.
    Inwendige echo, dan krijg je een staaf vaginaal ingebracht waar een condoom omzit en wat glijmiddel, zo kunnen ze dan van binnen kijken, doet helemaal geen zeer, hoogstens een beetje ongemakkelijk.

10. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Sterrenmama; afgelopen vrijdag was ik 6.2 en was hartje heel moeilijk te zien. Viel ook steeds weg enzo. Mn gynaecoloog zei (na al 5x geprobeerd te hebben) ik probeer het nog 1x en toen hoorde we het hartje goed. Maar de gyn zei ook het is eigenlijk nog veelste vroeg. Nu moet ik 28feb terugkomen.
    Het hoeft echt nog niks te betekenen!

11. Manderijntje

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ik snap je onzekerheid hoor. Gaan we met z'n allen heel veel duimen tot volgende week. :)

@saar: ik heb dat ook.! Echt het ene moment heb ik een onwijs opgeblazen gevoel alsof ik teveel gegeten heb en gelijk daarna begint mijn maag opeens te knorren en heb ik honger. Normaal kan ik zonder tussendoortjes, maaltijden zijn dan genoeg maar nu moet ik wel iets eten anders houd ik het niet vol.

@mille: idd precies zoals wintersun het verteld. Viel me echt heeeel erg mee, geen pijn hooguit ongemakkelijk idd. Had er een heel ander idee bij... ;) Menstruatiepijn heb ik ook voortdurend, volgens de gyn heel normaal. Zolang er geen bloeding te zien is zijn verschillende menstruatieklachten normaal zei ze.

12. Mille

Mille Actief lid

8 jan 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het idee niet zo prettig om daar met benen open te liggen. Maar goed belangrijkste is dat alles goed is. Moet er maar even doorheen bijten

13. Mille

Mille Actief lid

8 jan 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens ik probeer al jaren aan te komen. Kan eten wat ik wil maar kom echt geen gram aan. Maar paar dagen geleden stond de weegschal op +2 kg. Ik dacht eerst dat de weegschaal raar deed dus ging gelijk me zoon wegen en die zit nog op hetzelfde gewicht. Heb de laatste weken wel heel veel gegeten maar vind het wel vroeg

14. Manderijntje

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ik vond het idee onprettiger dan het daadwerkelijk was. Maar misschien een tip, ik kan mezelf heel snel bloot voelen en krijg het ook snel koud dus ik heb lekkere kniekousen aangedaan en een tuniekje (over mn broek) dat tot ongeveer de helft van me bovenbenen komt. Zo voelde ik me niet helemaal bloot en was het (iig voor mezelf) een fijnere ervaring. :)

15. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    ik heb daar dus ondertussen helemaal geen moeite meer mee, het enige wat ik ongemakkelijk vond was toen ik een inwendig onderzoek kreeg van de gynecoloog, maar dit kwam omdat hij een man was en heel grote handen had, dat deed dus gewoon zeer. maar verder boeit het me echt helemaal niets.

16. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    Och nee dat is niet leuk! Maar het is ook echt nog vroeg om een hartje te zien. Volgende week terug?

Ik duim voor je!

17. Manderijntje

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ik heb lijstjes gezien waar de gemiddelde 11 kilo die een zwangere vrouw aankomt vandaan komt.

het gewicht van de baby (gemiddeld 3 kg);
    vocht dat wordt vastgehouden en de gewichtstoename van je baarmoeder en borsten (2,5 kg);
    het vruchtwater (1,5 kg);
    toename van de hoeveelheid bloed (1,5 kg);
    de placenta (0,5 kg);
    Vetreserves (2 kg).

Dus het zou best kunnen dat je bijv iets meer bloed hebt, je borsten wat zwaarder geworden zijn denk ik? :)

18. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    Bij de laatste zwangerschap was Ik Na 1.5 - 2 maanden al 5 kilo aangekomen! Totaal was Ik 25 kilo aangekomen! Maar die was Ik zo kwijt nu 11 maanden verder ben ik zelfs nog 9 kilo extra verloren :) Ik hoop wel dat ik dit keer niet zoveel aankom.

19. mariloe

mariloe Lid

31 jan 2011
    63
    0
    6
    overijssel
    Hallo dames,

ik kom me melden heb een positieve test die knalde:D
    super blij mee.
    Ben mama van kleine jongen bijna 2,5 jaar en zelf 35 jaar.
    getrouwd met man die nog een dochter heeft een tiener die af en toe komt.
    lijkt me leuk om met juli mee te kletsen.
    ik zit ook wel op andere forums maar ik wil zo graag even die weken door komen moet nog wachten tot 21 februari dan weet ik eindelijk meer voor nu gaan we er vanuit dat bevalling datum op 10 februari zal zijn althans dat heb ik een beetje kunnen uit rekenen.
    Maar aangezien mijn cyclus een beetje schommelde tja kan het een paar dagen verschillend zij zo en zo 4 januari laatste cyclus gehad.
    Vandaag ook moeders voor moeders gehad.
    Ja en dan begint het wel steeds meer te dagen er groeit weer een wondertje in mij.
    Ik heb na genoeg geen klachten ja veel plassen dat wel en ook wel stuk vermoeider.
    dus slaap nog lekker mee met mijn kleine man.

20. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Bij mijn zoontje ben ik 28 kg aangekomen. Direct na de bevalling was ik 6 kg kwijt, mijn zoontje was 3540 gr. Binnen 6 weken zat ik weer op mijn streefgewicht.
    Ik ben getrouwd toen ik 27 weken zwanger was en als ik nu de foto's terug zie dan was ik toen toch behoorlijk stevig in vergelijk hoe ik normaal ben.

Deel Deze Pagina