1-15 oktober 2016 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door USAbaby, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Wat betreft blaasontsteking; dat is pijnlijk en een beetje branderig als je plast. Dat voel je wel! Een paar (gedroogde) cranberries per dag of af en toe een -sapje voorkomt blaasontsteking, want er zit een stofje in die voorkomt dat bacteriën zich in de plasbuis kunnen hechten.

Ik heb last van mijn darmen en mijn buik is toch wel erg zichtbaar aan het groeien. 's avonds na het eten stort ik helemaal in.
    Vrijdag (ik was vergeten door te geven) had ik mijn termijnecho en alles was goed, kindje was aan het bewegen en ik blijf staan op 13 oktober. We hebben 29 maart controle VK en 6 april gaan we de NIPT doen inclusief geslachtsbepaling. Wij willen het ook graag weten.

Daarna shoppen; maar ik denk dat wij veel van anderen kunnen overnemen omdat we in onze omgeving wel ongeveer de laatsten zijn die zwanger is.

2. Koekie83

Koekie83 Actief lid

24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij kun je tijdens je zwangerschap best makkelijk een blaasontsteking hebben zonder daar klachten van te hebben, daarom wordt bij mij in het ziekenhuis in het begin ook de urine daarop getest. Als je twijfelt of dat het misschien is, is het dus verstandig om gewoon even urine te laten testen.

3. vally

vally Niet meer actief

blaasontsteking....

Voor mijn 1ste zwangerschap had ik nog nooit blaasontsteking gehad. Geen idee hoe het voelt, en dus al helemaal niet tijdens de zwangerschap. Ik moest veel naar de WC, maja, wie niet?! Maar raakte nooit uitgeplast en zodra ik van de WC afkwam kon ik eigenlijk weer terug. Uiteindelijk kreeg ik pijnklachten richting mijn nieren. Dus toen maar laten testen op blaasontsteking bij de huisarts. Uitslag: geen blaasontsteking....naja, dan zullen het wel zwangerschapskwaaltjes zijn.
    De pijn werd steeds heftiger en diezelfde avond hielp ik het niet uit van de pijn. Verloskundige gebeld, die wist het ook niet, waren geen weeen. Dus stelde voor stapel paracetamol en warm bad. Nou dat hielp een beetje waardoor ik iets had kunnen slapen. Dag erna werd de pijn alsmaar heftiger, kon niet meer, niet zitten, niet liggen, bewegen, niet bewegen, niets verlichte de pijn. Bad niet. Dus savonds maar weer verloskundige gebeld en had gezegd dat ik zo de nacht niet door wou komen, er moest iets gebeuren want als dit geen startende bevalling was, dan wou ik zeker van die pijn af! (38 weken zwanger). Nou op naar het ziekenhuis dan maar voor iets sterkers voor de pijn en onderzoek wat het nu was. In het ziekenhuis weer urine inleveren en aan de CTG. De baby was heel druk en er was een hele lichte weeen activiteit zichtbaar, maar geen teken van bevalling. Maar ik moest wel blijven tot ze wisten waar het vandaan kwam. Ik word naar mijn kamer gebracht en meteen kwam ze aanrennen met infuus antibiotica...was een fikse blaasontsteking die over aan het slaan was naar nierbekkenontsteking. Ze waren erg verbaasd dat er bij de huisarts niets uit de test gekomen was.
    48 uur aan antibiotica infuus, daarna mocht ik weer naar huis met nog een flinke antibiotica kuur erachteraan. Heb me er toch een goede 2 weken slecht van gevoeld.....door de ontsteking had ik wel weeen gehad, maar baby wou gelukkig toch nog binnenblijven. Wel slijmprop toen verloren. Uiteindelijk bevallen met 39+6....

Dus...moraal van het hele verhaal.......bij twijfels altijd laten testen!!!! negatief en je twijfelt nog? weer laten testen! Want ik beval nog liever dan dat ik die nierbekkenonsteking weer zou krijgen!

4. vally

vally Niet meer actief

ohja...voor de lijst:

Uitgerekende datum: 07 oktober 2016, mijn leeftijd is nu 30 ipv 29.

En: combinatietest 31 maart 2016

5. Koekie83

Koekie83 Actief lid

24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Vally, dat wil je echt niet meemaken nee...

6. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Mochten er dames urine wegbrengen voor een eventuele blaasontsteking en het wordt op kweek gezet, vraag meteen of ze ook op GBS testen. Ze zijn er bij mij op die manier per toeval achter gekomen dat ik dat had (of heb).

7. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    De hoofdpijn is gezakt, maar nog steeds lichtelijk aanwezig.
    Dank je wel voor het vragen appelboompje.

Nog 2 dagen werken en dan lekker een lang weekend vrij.

Vandaag weleda zwangerschapsolie gekocht. Vanaf vanavond lekker smeren!

Vrijdag hebben we de termijn echo, vind het toch weer spannend.
    Al zit het met mijn kwaaltjes wel goed.
    Zat net te huilen bij de beelden van Brussel. Zag een
    Lege maxi cosi in beeld staan...

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Fijn dat er weer goede echo's waren! :)

9. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Heyyy

T schiet al aardig op met t buukske 😉
    Niet normaal hoe hard t gaat!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,1 KB
      Weergaven:
      10
  10. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Wat fijn al die mooie en goede echo's weer!

Ja die buik.. ik kan er ook niet meer omheen. Merk dat ik het weer lastig vind om dikker te worden maar dat zwakt op een gegeven moment af.

Vrijdag echo bij de gynaecoloog. Best spannend want dan hoor ik waarschijnlijk of ik geopereerd word tijdens de zwangerschap of niet. Heb wel het gevoel dat het groeit maar kan tussen mijn oren zitten natuurlijk 😊

11. Nath35

Nath35 Actief lid

16 dec 2015
    109
    0
    16
    Gezinsmanager ;-) Studeren
    NULL
    Heb even niet geschreven maar mijn oudste zoon heeft afgelopen donderdag een groot epileptisch insult gehad. Dit is de 6e keer vanaf 2013, hiervoor had hij nog geen symptomen.
    Het was nogal heftig en zijn met spoed met de ambu naar het zhs gereden. Gelukkig hersteld hij goed, maar mentaal krijg je als ouder toch iedere keer een klap. Moet het allemaal weer even verwerken en een plekje geven....
    Ik ben ook naar van de beelden uit België. En net als op 11 september 2001 toen mijn eerste zoontje een half jaar oud was denk ik, op wat voor een wereld ga ik mijn kind geboren laten worden?
    Maar daarna denk ik nee, haat kan het nooit van liefde winnen!

Ik ben (alweer) niet lekker en heb verhoging.wel merk ik dag ik iets minder slaap nodig heb dan kinderslaaptijden haha.
    Ik heb wel veel honger, vanmiddag 4 boterhammen met pindakaas gegeten en een half uur daarna alweer een lege buik gevoel!
    Mijn buik is ook al aardig zichtbaar, zodra de winterjas in de kast kan, kan ik niets meer verstoppen haha.

Vrijdag de combinatietest, helaas moet ik alleen, kids hebben allemaal al vrij.

12. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Hoi,

Al even niet gereageerd....

Hier hoor ik al de hele dag van de aanslagen! Vind dit zooo verschrikkelijk he.

Woon gelukkig op 1,5 uur rijden van Brussel en Zaventem (ik woon in West-Vlaanderen), maar het is tegelijkertijd ook zo schrikwekkend dichtbij.
    Over heel het land niveau 4 en zelfs hier in de gemeente hoorde ik dat er problemen waren om bij je kind te kunnen na school...

Voor de rest wat zwangerschap betreft gaat het de laatste week echt niet goed met mij...
    Vorige week was ik aan het werk en plots werd alles zwart en ik kwam wakker op de grond naast mijn trekker en dweil...
    Ik poets bij mensen thuis dus ben grotendeels alleen in het huis.

Ook enorme pijn in mijn rug. Vroeger eens gevallen op mijn staarbeen en daarbij hebben wervels enorme klap gehad. Nu jaren later nog steeds pijn van en de zwangerschap maakt het dubbel zo erg :( Heb soms echt pijnscheuten van mijn onderrug tot in mijn been, bewegen gaat dan even niet hoor!

Morgen maar even melden bij de gynaecoloog, al zal ze daar niets aan kunnen doen waarschijnlijk.

13. Bloemetje1987

16 jan 2016
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties over blaasontsteking. Ik zie het nog een paar dagen aan en anders toch even laten controleren. Heftig verhaal, fijn dat de baby toch is blijven zitten ondanks de ontsteking.

Wat een buikjes al, bij mij nog niet echt een buikje helaas. Maar heb van mezelf altijd al een buikje. Hoop dat het zwangerschapsbuikje snel zichtbaar is.

14. Foxxy

Foxxy Actief lid

21 feb 2016
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig Nath! Veel sterkte met het verwerken van deze klap! Take your time!

Mb, heb je last van een te lage bloeddruk? Wat vervelend en een beetje griezelig om zo alleen te zijn.

Hier vanaf vandaag 13 weken... Ik vind het echt bizar dat ik al 4 dagen vooruit ben gezet. Nu heb ik al een korte cyclus maar dat daarop nog 4 dagen afgehaald worden vind ik best veel! Zou ik dan een vroege eisprong hebben gehad?

Enfin, je zult me er niet over horen klagen hoor! Ik ben gewoon verwonderd ;)

15. Marinke84

Marinke84 Actief lid

10 dec 2013
    152
    0
    16
    NULL
    NULL
    Guusje: wauw dat lijkt al echt meer dan 12 weken!

USAbaby: spannend, hou ons op de hoogte wat er uit het gesprek komt. Wil je zelf geopereerd worden voor die tijd. Of heb je niet zoveel klachten dat het nog even kan wachten?

Nath: dat is ontzettend schrikken zeg! Is je zoon inmiddels weer thuis? Zit hij in een behandeltraject? Succes vrijdag met de combinatietest!

Mb90: wat vervelend dat je onderuit bent gegaan, en helemaal naar dat je dan alleen bij mensen in huis bent. Ik moest ook meteen denken aan een lage bloeddruk, even checken?

Foxxy: lekker dat je een paar dagen vooruit bent gezet :)

Ik heb nog steeds geen indrukwekkende buik, zeker niet als ik het vergelijk met de foto's die ik hier voorbij zie komen. S avonds is het nu wel aardig opgeblazen maar s ochtends ben ik weer zo goed als plat haha.

16. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Alles weer even bijgelezen. Reageer de laatste tijd wat minder, ontzettend druk en 's avonds gaat echt het lampje uit ;)
    Heftig Nath35 en mb90.. Sterkte!

Hier morgen de nekplooimeting. Mogen we ook weer even spieken naar ons kleintje :)

17. Nath35

Nath35 Actief lid

16 dec 2015
    109
    0
    16
    Gezinsmanager ;-) Studeren
    NULL
    Ja hij is thuis, zijn medicijnen zijn weer verhoogd, donderdag weer naar de neuroloog...@marinke84

18. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Zo hey inderdaad! Bij mij is er nog vrij weinig te zien...lief buikje hoor :)

Ik mag straks weer naar de VK, hopelijk krijgen we een hartje te horen. :D

19. Foefoes

Foefoes Lid

19 feb 2016
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik meld mij ook. Uitgerekend op 12 oktober! Ik ben Foefoes, 29 jaar en zwanger van de 2e. Mijn zoontje is 2. Nu 11 weken zwanger en merk dat mimmjn buikje ronder begint te worden. Buiten extreem vermoeidheid in vlagen misselijk. Eigenlijk niks te klagen! Heel anders als bij mijn zoontje haha. Kan iemand me uitleggen hoe ik mijn ticker in mijn ondertekening kN plaatsen?

20. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Nath35: Ik heb goede berichten gehoord over Hennepolie die goed blijken te werken tegen epilepsie: CBD olie, medicinaal de heilige graal?- Stichting Mediwiet
    Ik gebruik CBD olie ter ondersteuning van mijn immuumysteem; overigens niet tijdens de zwangerschap.

Guusje: Wow, dat is al een hele buik!

Vreselijk die aanslagen! Het is moeilijk om daarvan niet angstig te worden.

Deel Deze Pagina