1-15 oktober 2016 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door USAbaby, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Haha Foxxy, een kindersurprise... Whaha wel een leuje term, misschien neem ik hem wel over ;)
    Het scheelt dat jullie natuurlijk al wel wat hebben van de zwangerschap van je dochter, leuk dat jullie het toen ook niet wisten...

vally; bah vervelend zeg! Een kaakontsteking lijkt me ook behoorlijk pijnlijk! Hoe gaat het nu?

Navara; gelukkig was alles in orde, maar inderdaad wat USAbaby ook al zei je bloedsuiker kan natuurlijk best een beetje schommelen. Hopelijk gebeurd het niet nogmaals.
    Jij ook alvast een fijne vakantie!

USABaby heb het ook bij mn man neergelegd hoor, als hij het graag had willen weten had ik mij er wel in geschikt, maar toen ik het vroeg zei hij direct; vind de verrassing wel leuk..
    Fijne vakantie! Geniet ervan!!

2. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Wat een heerlijk vooruitzicht Navara! Vakantie bevalt het erg goed! Veel plezier alvast.

Wat leuk en spannend appelboompje! Fijn toch als je op eennlijn zit en een mooie verassing straks :)

Hier gaat het echt beter, zo fijn. Gister voor het eerst mijn dochter weer kleine stukjes getild en een stuk gewandeld. Ben nu ook de nachtjes tot.volgende week woensdag aan het aftellen. Dan de 20 weken echo, weer zo spannend!!

3. Foxxy

Foxxy Actief lid

21 feb 2016
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn USA-baby! Keep up the good work!!!

4. Bloemetje1987

16 jan 2016
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Gebruiken jullie allemaal buikbalsem?
    Ik had de palmer coconut maar vind hem erg stinken.

Iemand nog ervaringen met andere merken?

Groetjes! :)

5. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Fijn dat het weer beter gaat USAbaby. Wij zijn ook aan het aftellen tot aan de 20 weken echo.
    Gisteren toch nog even een bonusecho gehad. Ik had aanhoudende buikpijn, al meer dan 18 uur achter elkaar, s nachts ook wakker van gelegen. Toch maar even de vk gebeld om mezelf een beetje gerust te stellen. Er is gecontroleerd of ik geen blaasontsteking had, dit was niet het geval, maar op de echo bewoog ons Kruimeltje nog goed, en ook normale hart activiteit en mijn buik voelde ook niet raar. Dus ben weer gerust gesteld.

Bloemetje; ik gebruik nog geen speciale buikbalsem, nivea bodylotion iedere dag :)

6. vally

vally Niet meer actief

Yeay weer wat actie hier!!!

Vakantie lijkt me heerlijk. Helaas hebben we nog meer dan genoeg uitgaven thuis. ergens heengaan is geen optie.

Ik ga vanavond ook even de verloskundige bellen. Veel stress gehad vorige week. Kaakontsteking is weg maar lig nog in de lappenmand met een keelslijmvlies ontsteking.

Iedereen die op.vakantie gaat: fijne vakantie!!!

7. Bloemetje1987

16 jan 2016
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat alles goed is. Buikpijn kan je zo onzeker en bezorgd maken!

Ik heb nog getwijfeld om zo'n luister het hartje apparaat te kopen maar besloten niet aan te schaffen.

8. Foxxy

Foxxy Actief lid

21 feb 2016
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bloemetje, ik heb op de 9-maandenbeurs de Bio-oil gekocht.

Waarom heb je het echo-apparaatje niet gekocht? Ik heb em ook niet. Ik wil niet teveel geluidsgolven naar de kleine en vind het niet handig om mezelf gek te maken als het hartje niet te vinden is.

9. Bloemetje1987

16 jan 2016
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is bij mij ook de reden.
    Aan de ene kant je kan het hartje horen wanneer je wilt maar straks kan je het kindje ook goed voelen dus dan is dat wel voldoende voor mij. Anders zit ik straks iedere dag het hartje te luisteren en ik las ook dat je soms het hartje niet kan vinden dus dan ben ik toch wel bang dat ik mezelf in paniek maak..

10. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Zo'n apparaatje is inderdaad wel leuk, maar het kan ook tot onzekerheid leiden. Ik ga 'm om die reden niet aanschaffen.

Vandaag 16w5d, maar heb de indruk minder beweging te voelen dan een paar dagen geleden. Hoewel ik niet zeker ben, dat wat ik voelde ook echt de baby is. Hopelijk binnenkort wat meer (en duidelijker) getrappel.

Mijn buik smeer ik af en toe in, met bodylotion, ik weet niet meer wat voor merk, maar in elk geval zonder parabenen en parfum.

Ik merk dat ik niet zo lief ben voor mijn man, ik kan niet veel hebben (kort lontje). Hoe is het bij jullie?

Foxxy: een badbevalling lijkt mij ook wel wat, ik ga me er eens in verdiepen. Heb je nog tips?

11. Elssje

Elssje Lid

11 feb 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    @LaLune Ik heb ook regelmatig een zeer kort lontje, kan weinig hebben en reageer dit af op mijn man. De laatste week gaat het iets beter, hoop dat het snel beter gaat snap dat het voor hem niks aan is, zo'n zeurende zwanger vrouw haha.

Ik heb de laatste weken enorm last van nachtmerries, echt vreselijk!! Ik droom iedere nacht wel dat er iets ergs met de baby gebeurd, herkenbaar???

12. Foxxy

Foxxy Actief lid

21 feb 2016
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @LaLune, ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Wel aan de vk gevraagd of ze er ervaring mee hebben. Een deel van de praktijk is er positief over, een ander deel niet. Ze gaf ook aan dat het bad het liefst op dezelfde verdieping moet zijn als de wateraansluiting en evt een bed.

Voor jezelf handig om de buitenmaat in de gaten te houden met waar je em plaatst. En wil je je partner bij je in bad of niet kan hier ook een rol in spelen.

13. Foxxy

Foxxy Actief lid

21 feb 2016
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Elssje, ja ik droom soms verschrikkelijk. Niet over de baby, maar over oorlog enzo :(

14. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    #2774 USAbaby, 3 mei 2016
    Laatst bewerkt: 3 mei 2016
    Ik ben af en toe weer aan de Weleda olie. Zo lekker! Wel rekening houden dat het nog even vettig blijft maar dat is juist heel prettig omdat mijn huid best droog is tijdens de zwangerschap

15. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Wat naar zeg! Wel leuk om die kleine te zien natuurlijk. Hoe is het nu?

16. Bloemetje1987

16 jan 2016
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een kort lontje soms, oktober moet maar snel aanbreken!
    Wat voel je dan, als je denkt dat het de baby is. Ik kan het zelf namelijk nog niet echt ontdekken. Soms denk ik iets te voelen en dan twijfel ik enorm of dat het wel is. Maakt mij soms ook wel onzeker of alles nog goed is. Heb jij/hebben jullie dat ook? Of stond dat nou wel in het berichtje.. Een geheugen als een zeef soms hahaha!

17. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Hier ook vervelende dromen, nu gelukkig weer minder.
    Geniet zo van het heerlijke weer, doet mijn humeur goed.
    Ben lekker bezig geweest in huis en tuin. Maar moet opletten.
    Zit sinds een aantal weken met rugklachten.. niet tof.
    Voel de kleine regelmatig. Echt leuk. Kan niet wachten tot de 20 weken echo op 18 mei. :D

18. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Ik voel de baby het beste als ik in de auto aan het sturen ben. Vorige week 12 uur in de auto gezeten naar Frankrijk en gisteren 12 uur terug. Het is heel gek, juist als ik aan het stuur zit, voel ik van alles. Het gevoel is het beste uit te leggen alsof het kindje zich helemaal uitrekt en dan na een paar seconde weer ontspant. Dus niet echt getrappel, maar meer verandering van de vorm van de baarmoeder. Soms afgewisseld met een steek van een paar seconde. samengevat; het zijn langzame bewegingen. Als ik in bed lig probeer ik me te concentreren op bewegingen en dan voel ik weinig. Hoe volet het bij jullie dames?

Enge dromen heb ik ook; over mijn andere kinderen. Kwijtraken in een druk zwembad, dat soort onderwerpen. Of dat ik heel gemeen ben tegen mijn zus en van mezelf schrik. De hormonen zorgen voor meer angsten denk ik.

Een paar dagen geleden ook last van mijn bekken-bodem gehad; alsof je honderd kilometer hebt gefietst op een slecht zadel, haha. Maar dat is weer bijgetrokken. Ik denk dat die (onder)rugspieren en bekkenbodem af en toe bij moeten stellen aan het toegenomen gewicht. (de baarmoeder is nu ruim 1 kilo). Dan is het verstandig die dag rustig aan te doen. Als je een paar dagen rugklachten hebt, dan is er wellicht wat meer aan de hand. Wat een fijne oefening is, is de kat stretch: Op handen en knieen staan en dan je rug afwisselend bol (kin op je borst) en hol (naar voren kijken) maken.

Je hoeft helemaal niet op vakantie; het weer maakt het gewoon zomer! :)
    Pas op met niet helemaal gaar BBQ-vlees, hè!

19. Bloemetje1987

16 jan 2016
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn om je baby te voelen en wat grappig wanneer je aan het autorijden bent. Dat heb ik nog niet gevoeld. Ik vind het lastig te omschrijven maar het voelt als een soort bubbeltje in mijn buik. Daarom twijfel ik ook soms of het wel de baby is. Ik hoop dat ik hem of haar snel mag gaan voelen.

Bekken beginnen ook zeer te doen maar niet dagelijks gelukkig.
    Heeft inderdaad met het groeien te maken denk ik.

Sinds afgelopen nacht heel veel pijn in mijn buik, linkerzij.
    Verloskundige gebeld maar die dacht niet dat het aan de baby kan liggen. Het is een zeurderige pijn met steken. Vooral als ik lig op mijn linkerzij of diep in adem. Iemand wel eens zelfde soort klachten gehad?

Het is prachtig weer, geniet ervan!

20. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    He meiden! De baby is heel druk hier, net als mijn dochter. Mijn man voelt het sinds deze week ook aan de buitenkant. Ik voel het nu al best vaak gedurende de dag en nacht (oh ja... zulke dingen was is dus snel vergeten na mijn vorige zwangerschap haha). Een paar weken geleden voelde het echt als veegjes, beetje zoals bloemetje en lalune beschrijven. Ik ben net iets verder dan jullie en voel nu echt bewegingen en heel soms een echt schopje dat schrik ik nu nog van. Gelukkig is het nu echt nog leuk en doet het nog geen pijn. Echt genieten dus!

Deel Deze Pagina