1-15 oktober 2016 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door USAbaby, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
  2. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Hey Cares en Givenchy; hebben jullie al een kaartje kunnen kiezen? Wij zijn uit de naam (de naam is nog niet eerder gebruikt in Nederland, is een oud-Germaanse naam en betekent zowel voorouder als nakomeling) en het geboortekaartje wordt wederom formaat poster (bij de eerste twee ook gedaan) met een mooie zwart-wit foto van mijn buik en het gezin.

Wat een keuzes allemaal, wel of geen zwangerschapsverlof....het is inderdaad heel lastig om nu al voor over twee jaar te bepalen dat je zoveel dagen gaat werken. Als je daar in wat vrijheid kan houden, lijkt me dat alleen maar beter!

Omdat ik voor mezelf werk hoef ik nu geen keuzes te maken, ik zie wel. Ik denk dat ik ook tot aan de bevalling thuis door blijf werken achter mijn laptop. Mijn man gaat mij helpen, hij loopt nu "stage" bij mij. Hij gaat met mij mee naar de vleermuisonderzoeken zodat hij de laatste rondes in september van mij kan overnemen. We hebben het er zelfs over dat hij bij in het bedrijf komt (hij heeft het totaal niet naar zijn zin in zijn eigen vakgebied).

Hoe gaat het met de kwaaltjes? Ik heb alleen "last" van de dikker wordende buik en kan mijn veters bijna niet meer strikken.

3. Foxxy

Foxxy Actief lid

21 feb 2016
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag 'precies' 6 maanden zwangert! 4 augustus intake Kraamzorg :)

4. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd! :)

5. Navara2010

Navara2010 Actief lid

15 okt 2012
    184
    1
    18
    Navara :D
    Antwerpen
    Vandaag een 3d echo gehad , zo verliefd op ons meisje 😍

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,2 KB
      Weergaven:
      1
  6. cares86

cares86 Actief lid

9 dec 2015
    308
    0
    16
    ja hoor we zijn eruit. ook de tekst hebben we al op papier. we zijn alleen nog opzoek naar een gedichtje uit naam de van de jongens...

ik ben wel heel beniewd naar het 'kaartje' van jullie andere 2. heb je daar een foto van?

7. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Wat mooi Navara! Wij gaan woensdag, ben ook zo nieuwsgierig

Helaas speelt de linkerkant van mijn bekken weer op. Had ik vorige keer ook wat last van maar toen pas later. Afspraak bij de chiropractor staat gepland voor na de vakantie (wij gaan vanaf vrijdag weer een weekje weg). Hopelijk helpt dit net zo goed als.vorige keer.

Jullie al meer klachten?

8. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Mooi Navarra! Dus de 3d-echo was een leuke ervaring?

Ik zal de foto's van de andere 2 geboortekaartjes opzoeken.

9. Bloemetje1987

16 jan 2016
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie 3D echo!

Hier gaat het goed. Moet echt bezig met het geboortekaartje, komt er steeds niet van. Checklist behoorlijk aan het afwerken.. Ik hoor verschillende verhalen pasgeboren baby wel in een slaapzak of kuist niet? En dan de kleinste maat? Wat hebben jullie aangeschaft?

10. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Wij hadden geen slaapzak, maar lang ingebakerd met de doeken die wij van het ziekenhuis hadden gekregen (wel in Amerika, hier zijn daar te zuinig voor denk ik ;)). Dat is ook al lekker warm. Wij zijn gestart met een slaapzak toen de kleine 6 maanden was denk ik, toen we overgingen van wieg naar ledikant.

11. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Hoi!!
    Ik klets graag mee met jullie!
    Ben morgen 27 weken zwanger en 5 oktober uitgerekend! Krijgen weer een dame!

@USABABY te bizar maar heb ook een kindje uit februari 2015 en we schelen nu weer 6 dagen ;)

12. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Wow dat is wel heel toevallig en dus ook in verwachting van een 2e dochter? Wij ook!!

13. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Net de pretecho gehad, zag er allemaal super goed uit. En... zeker een meid haha! Zo blij, wat komt het opeens dichtbij weer

14. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Leuk USA baby, zo'n pretecho.
    Welkom Chriss!

vandaag weer misselijk na het ontbijt, dat schreef ik ook in mijn dagboek toen ik 9 jaar geleden zwanger was.....Het is even weg geweest en dan begint het toch weer. Verder gaat het goed!
    Dames, hoe is het bij jullie?

15. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ja wij ook een pretecho gedaan. . .vorige keer niet dus wilde het nu wel. Alleen ze lag er niet goed voor dus mogen nog een keertje kort terugkomen! Kippige! Altijd leuk!

Heb wel veel last van mn bekken helaas :(

Lalune irritant! Trekt dat wel weer weg?

16. Foxxy

Foxxy Actief lid

21 feb 2016
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Chriss!

Hier is de zomervakantie begonnen! Dat betekent nestelen, wasjes draaien, luiers uitzoeken en uitwassen.... Heerlijk 😋

Ik voel de beeb steeds krachtiger. Afgelopen dagen veel geschop, gekietel, gedraai en het is aan de buitenkant duidelijk te zien.

Hebben jullie al een lijstje van dingen die je niet meer kan eten ivm maagzuur/misselijk? Hier begon het met:
    Tomaten
    Aardbeien
    Saté
    Citrusvruchten

17. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Hoi Foxxy,

HIer is t maagzuur beperkt gelukkig! Vorige keer super veel last van gehad vanaf 15 weken dus ben heel blij!

Nu al wasjes draaien? Dat is wel snel ;) hier nog even niet. . .eerst de kamer van mn oudste dochter afmaken :)

18. vally

vally Niet meer actief

Oe....klachten? Genoeg.

Al bijna een maand een terugkomende schimmelinfectie downunder...
    Verder idd maagzuur. Veel dat t triggert helaas dus leef op rennies vooral savonds.
    Bekkenpijn!!!!!!
    Afgelopen week 5 nachten niet/nauwelijks geslapen..gaat nu weer beter al moet ik 4-5x per nacht naar de plee.
    Misselijkheid is weer beetje terug.
    Pijnlijke/stijve polsen (vochtophoping).
    Hartkloppingen
    En af en toe qua humeur echt een heks...

Gelukkig vanaf komende week 4u per werkdag de ziektewet in. Even iets meer rust.

Leuk he zwanger zijn? Toch geniet ik er nu meer van dan de eerste zwangerschap.
    Mn dochtertje is net 1geworden en begint mn buik te zien...ze komt regelmatig de baby een kusje geven. Zooo lief.

19. vally

vally Niet meer actief

Verder....druk bezig met de babykamer. De nieuwe slaapkamer van mn dochtertje komt over een paar weken en dan kunnen haar meubels door naar de kamer van de nieuwe baby.

Wel nog even een 2de babybedje schuren en verven....groot bed kan nog niet voor dl.

20. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Zo Vally en ik dacht dat ik snel was met kindjes snel achter elkaar ;) Dus jouw dochter is zo 15 maanden als de 2de komt ?

Maagzuur heb ik ook wel soms. . irritant indd. Ben er nog niet achter wat het precies is. . maar de vorige keer was het vet eten dus zal nu ook wel zijn.
    Verder is hier ons meisje ziek :( 39.2 . . zo zielig is ze. Ze slaapt nu wel maar erg onrustig. Hopelijk helpt een goede nacht slapen!

Ik ben aan het aftellen naar de 30 weken en daarna mag ik dan de 10 weken aftellen ;) Dan gaan echt de laatste loodjes in.

Deel Deze Pagina