1-15 oktober 2016 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door USAbaby, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    469
    289
    63
    Hoi dames,

Ik meng me er ook gezellig bij 😊
    Nu ruim 31 weken. En heb sinds een paar dagen okk erg last van (denk ik) indalingspijn. Zijn nu ook een weekje op vakantie en de stukjes wandelen en bewegen hakt er wel in maar t gaat redelijk.

Ons kamertje is ook bijna klaar, alleen de naam nog op de muur en dan wat kleine dingetjes. Als de vakantie van mijn vriend erop zit ga ik lekker keutelen en alles wassen en opnieuw inruimen.

Ook komt de kraamzorg die week dus vind het nu wel echt spannend en echt worden. De tas voor het ziekenhuis ook nog niet klaar. Wel idd 2 pakjes klaar liggen 1 mt 50 en 1 mt 56.

Succes allemaal nog net de laatste loodjes

2. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Haha nee niet hardgelopen hoor! Dat overleef ik niet ;). Gewoon wandelen, dat is juist goed zei de chiropractor.

Ja ik vind z8 ook leuk en de nieuwe collectie van Feetje. Woensdag heb ik altijd vrij en ga ik ff shoppen denk ik

3. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Jaaa! Ik zie dat dit net online is gekomen. Even afwachten tot dit te bestellen is. Eindelijk iets gevonden wat ik echt mooi vind: LookBook | Feetje

4. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ik schrok al !!! Maar lopen is inderdaad goed. . .
    Ik doe newbornshoots en ik had laatst een moeder die zei 'pas na 1km lopen ging de pijn weg en kon ik gewoon lopen' . Dat heb ik onthouden dus als ik ga lopen en ik heb last dan denk ik hop hop ! Doorlopen ;)

Maar ik heb vaker last van mijn rug helaas. . .vooral als ik te lang zit. Maar we zijn er bijna dus het komt goed ;)

Even bij de link gekeken. . .leuk !!! Stippenjurkje met roze legging met strikje is hier een optie nu !

5. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ja dat heb ik ook idd. Des te langer ik loop des te beter. Tot circa 5 km dan komt de pijn terug.

Ja die vind ik ook leuk! En dat vestje is zo lief. Hopelijk is het snel te koop 😊

6. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Hey dames!

Spannend nu, het is echt aftellen!
    Vorige week de intake gehad met de kraamhulp en een mooi slaapzakje cadeau gekregen. De laatse dingen heb ik nog op de rommelmarkt gekocht afgelopen vrijdag; een mobiele en een mooi patchwork/gehaakt katoenen dekentje. Ik ga alleen nog op zoek naar een draagdoek.

Het kamertje is af, alleen nog alles wassen, maar wil dat 3-4 weken uitstellen; anders ga ik echt zitten wachten tot wanneer de baby gaat komen. Mijn jongste (eigenlijk nu de middelste!) was gisteren jarig en met vrienden, familie en de BBQ gevierd. Ik krijg veel opmerkingen over mijn buik; 2/3 deel van de mensen vinden mijn buik erg groot en 1/3 deel vind mijn buik nog niet zo groot. Tja, wat heb je aan die meningen? Ik voel me vooral als een walrus. Zo kwam ik bijvoorbeeld niet meer uit mijn auto, omdat de deur net niet ver genoeg open kon in de parkeergarage. Dan denk je oja, die buik moet er ook langs, hahaha!

Idd dames: gewoon blijven bewegen, niet te veel, maar zeker niet alleen maar gaan zitten. Ik geef toe aan mijn nesteldrang, zo beweeg ik ook genoeg. Succes dames!

7. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hi LaLune,

Dat heb ik ook inderdaad. Voel mij enorm! Moet wel zeggen dat ik, volgens mijn man, opmerkingen over mijn buik snel negatief uitleg. Soms is dat helemaal niet zo bedoeld, maar heb gewoon net als vorige keer moeite met het zwaarder worden terwijl ik weet dat alles goedkomt en ik zo weer normaal ben na de bevalling. Maarja het zit nu eenmaal tussen mijn oren.

Wat leuk van de kraamhulp! Wij kregen een boekje waar de kraamvisite iets in kan schrijven voor later, ook wel grappig

8. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Ja, USAbaby dat herken ik, dat ik opmerkingen over mijn buik snel negatief uitleg.....maarja, het is toch eigenlijk ook een beetje vrijpostig (mooi Surinaams woord) om een mening te hebben over iemand anders zijn buik (en dat ook uitspreken).

Ik kan me trouwens moeilijk concentreren op mijn werk, terwijl ik zoveel te doen heb! Zojuist heb ik uitgezocht of ik een flessensterilisator nodig heb. Ik wil dit graag met jullie delen.
    Het antwoord is nee, flessen en spenen kunnen gewoon in de afwasmachine (scheelt weer een hoop gedoe), zie Babyvoedingflessen - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

9. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    'Weer normaal ben na de bevalling' pffff nou hier niet hoor! Was 32 kilo aangekomen! Stoppen met roken, hormonen spuiten en daarna zwangerschap met bekkeninstabiliteit dus vanaf 33 weken kon ik bijna niet meer lopen. (Ow en eten wel ;))
    Nu 'maar' 11 kilo aangekomen en 32+2 weken zwanger. Vind het nog steeds niet fijn om die weegschaal omhoog te zien gaan maar als het goed is nu niet meer zo heel veel. (Al was het de afgelopen weken toch telkens 0,5 of 1 kilo erbij per week).

Wat leuk dat jullie iets krijgen van de kraamzorg. . .Kan me niet heugen dat ik wat kreeg! Maar volgende week ook het gesprek dus misschien weet ik het dan wel weer ;)

10. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    #2930 USAbaby, 14 aug 2016
    Laatst bewerkt: 14 aug 2016
    Ja dat is waar hoor LaLune. Mijn man begint nu standaard als we ergens binnenkomen, mooie buik heeft ze he :). Hij voorkomt liever dat ik achteraf begin te klagen geloof ik. Tot nu toe werkt het goed.

Wij hebben vorige keer veel gewoon 'old school' in water uitgekookt en hadden van die sterilisatiezakken van Medela, dat is echt een uitvinding.

Oh ja Chriss dat is wel even anders inderdaad! Vorige keer was ik denk ik 12-13 kg aangekomen (had geen weegschaal dus weet het niet precies). Ben toen 2 weken na de bevalling erg ziek geworden en een week in het ziekenhuis gelegen (geen idee wat ik had, buiten het feit dat ik doodziek was en hoge koorts had). Toen was ik echt zo 16 kg kwijt ofzo en was er juist nog weinig van mij over. Nu ben ik meer aangekomen. 33,5 week en zit op 11 kg (73 kg bij 1.72m). Hoop dat dit niet veel wordt, maar weet dat die laatste weken juist hard gaan. Hoop op max 14 kg en dat ik niet weer ziek wordt natuurlijk! Daar kijk ik meer tegenop dan tegen de bevalling.

Ik heb mijn rondje lopen van vorige week wel echt moeten bekopen trouwens. Super veel pijn gehad tot en woensdag. Dacht echt dat ik bedlegerig zou worden, tot het op donderdag opeens beter ging. Maar niet meer zoveel lopen. Vandaag een 10 badenkaart gekocht bij het zwembad en gelijk baantjes gezwommen. Nu even aankijken of dat beter gaat.

Nog 2,5 week werken. Woehoe! Einde komt in zicht :)

11. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ooow dat ziek zijn is zeker niet fijn!
    Zal ik weer een overeenkomst erin gooien ;) Nee ik heb niet ook in het ziekenhuis gelegen maar ben wel heel erg ziek geweest...41graden koorts en blaasontsteking. Dus mijn kraamweek was niet zo heel leuk! Zat ik daar bij de HAP op een stoeltje terwijl ik amper kon zitten van de hechtingen :(

Zwemmen is ook goed inderdaad! Misschien was het lopen toch te lang indd! Balen dan die terugslag!
    Hier weer 2 goede dagen gehad, maar altijd in het weekend,tja vriendlief thuis dus hoef veel minder te tillen!

Hier is de oudste trouwens vandaag voor het eerst aan het slapen in haar nieuwe kamer!! Ze werd net al wakker en keek verbaasd om zich heen haha. Gelukkig alleen even een aai over haar bol en toen ging ze weer slapen.

12. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Haha, wat toevallig! Bij ons was het pas 2 weken na de bevalling, dus de kraamzorg is dan deze keer alweer weg. Maarja enige advies wat ik krijg is dat ik direct naar het ziekenhuis moet gaan idd. Vorige woonde wij nog in Amerika en dus helemaal geen kraamzorg gehad. Hoop dus dat ik vorige keer erg vatbaar ben geweest voor een zwaar virus omdat ik te snel alles weer zelf ben gaan doen.

Wat leuk zo een nieuwe kamer! Heerlijk dat ze het zo snel pikt en goed dat jullie dat nu al hebben gedaan, dan is ze helemaal gewend als de kleine meid er straks is.

13. vally

vally Niet meer actief

Vandaag komt de nieuwe kamer van mn dochtertje! Dus zometeen gaan we de babykamer meubels naar de slaapkamer van baby-to-be verhuizen. kan ik eindelijk alles een plekje gaan geven!!!
    Nog een week werken en dan begint mn verlof. Lekker de laatste kamer aankleed dingetjes kopen en relaxen.

Ik ben trouwens heeeel erg klaar met de zwangerschap!!! Ben vandaag pas 33 weken maar mijn buik voelt al aan of de baby er al 42weken inzit......veel ongemak. Heeeeel vaak naar de plee. Krom lopen van indalingsweeen. Veel bekkenpijn. vaak niet lekker voelen. slecht slapen. Dus heel stiekem hoop ik dat de baby zich rond de 38 a 39 weken al aan de wereld wilt vertonen....
    Ik heb trouwens geen blaasontsteking of verhoogde bloeddruk.dus daar liggen de klachten niet aan.

Morgen de bolle buik fotoshoot. Ben ergbenieuwd hoe dat gaat zijn.

Hoe gaat het met jullie?

14. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Hoe gaat het dames?

Ik heb mijn Avatar veranderd, met een foto van de shoot 2 weken geleden. Deze foto wilde ml gebruiken voor het geboortekaartje, maar ik sta daar toch in mijn B.H. Toch een beetje vreemd als ik het geboortekaartje naar mijn zakelijke klanten stuur.....dus toch een familieportret. Wordt wel heel mooi, zo blij mee!

15. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ja bekende valkuil dat te snel weer dingen gaan doen. Deze keer blijf ik ook gewoon in bed/op de bank in mn kraamweek!

Vally alles goed binnen gekomen? Fijn is dat om daar mee aan de slag te gaan he?! Hier staat het kamertje wel al maar bedje moet weer omhoog en foto's gewisseld in de lijstjes etc.

Lalune inderdaad mooie foto! Snap wel dat je die niet doet ivm klanten. Maar wel gaaf om te hebben natuurlijk!

Wel balen dat je er nu al klaar mee bekt want je moet nog wel even. . .ik slaap gelukkig nog goed, dat scheelt een hoop!! De rest heb ik ook wel maar ja vorige keer ook dus wist ik al dat dat zou komen.

Wij hebben zo meteen ook de buiken fotoshoot! Hebben hen dit keer buiten. . Vorige keer in de studio gedaan maar wilde nu wat anders. . Ben heel benieuwd want ik ben een mega zeur qua foto's ;) Fotografeer zelf ook dus tja dan kijk je misschien nog kritischer ;)

16. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Wel een nieuw iets wat ik nu heb en vorige keer niet. . .opvliegers. . .pfffff!
    En mega harde buiken als ik ook maar eventjes loop of fiets. Dat is wel jammer want ik kan het nog wel met mn bekken (heb bekkeninstabiliteit) maar door de harde buiken is het nu bagger :s

17. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Chriss: veel plezier met de Shoot!
    Buiten-foto's zijn ook heel leuk.

Ik ben toch maar aan het wassen van de kleding en lakens begonnen........ik kan het niet meer inhouden.

Vervelend die harde buiken en opvliegers, misschien toch wat rustiger aan doen?
    Mijn kwaal is dat als ik geplast heb, dat ik dan lang blijf nadruppelen, alsof ik een beetje incontinent ben. W.C-bril en vloer ondergedruppeld en ik kan twee keer per dag mijn onderbroek verschonen. Het wordt steeds erger.

Succes met de kamertjes!

18. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Haha ik heb ook al de kleertjes gewassen! Ligt nog wel iets maar het meeste is al gedaan.
    Lakentjes etc nog niet want het wiegje moet nog van de vliering komen en volgens mij ligt het daarbij. Ook moet het bedje nog omhoog en daarna ga ik pas opmaken.

Ik herken wel dat je moet verschonen. . .oplossing --> inlegkruisje. Bij de kruidvat hebben ze hele fijne die zijn klein dus voel je niet/amper en er zit een soort van neutraal geurtje in. . Erg fijn! Als je wil kan ik even kijken hoe het heet. .

19. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Wat leuk de blote buiten shoots! Ik heb met 24 weken ongeveer een shoot gehad, erg leuk om te hebben. Mijn man fotografeert zelf dus waarschijnlijk ergens in de laatste weken ben ik de 'pineut'. Ik ben niet zo van de foto's maar achteraf ben ik er wel erg blij mee.

Herkenbaar Chriss, zowel de harde buiken als de hitte. Ik stijg echt op af en toe pffff. Gelukkig is het niet zo een warme zomer en houd ik maar weinig vocht vast.

Dat 'incontinente' gevoel ken ik van de vorige keer. Probeer op het toilet als je klaar bent met plassen je bekken op verschillende manieren te kantelen en dan nog eens leeg proberen te plassen. Door de baarmoeder zit de blaas soms in een gekke 'hoek/bocht' en kan daardoor misschien niet in een keer leeg. Bij mij helpt dat goed en is het euvel verholpen zeg maar. Het kost wel even meer tijd, maar voelt wel een stuk fijner dan dat je het gevoel hebt in broek geplast te hebben.

Nog 1,5 week werken en dan ga ik ook maar eens wassen. Zit met smart nog op een beetje knappe verkrijgbaarheid van de nieuwe feetje collectie te wachten. Een aantal onderdelen zijn online te verkrijgen maar niet een heel pakje. Als het met 36 weken nog niet gelukt is ga ik in ieder geval een back-up pakje scoren haha

20. Foxxy

Foxxy Actief lid

21 feb 2016
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook druk aan het wassen geblazen... Luiertjes liggen klaar voor de newborn, de opvolgluiers ga ik nog verven. Ook nog wat rompers kunnen een kleurtje gebruiken. Dus ik hou mezelf wel bezig :p

Veel harde buiken zijn vervelend!

En idd wat USAbaby zegt over dat plassen helpt! Daarnaast is het ook goed om blaasontsteking te voorkomen.

Ik kwam er achter dat ik toch wel weinig maatje 50 heb liggen. Komende week haal ik er een paar pakjes bij.

Als ik veel heb gegeten heb ik echt last van een trekkende buik / rug. Heel irritant! :D

Deel Deze Pagina