Ja en blaasontsteking wil je echt niet! (Zeker niet in je kraamweek!) Dus goed op Letten! Ik heb zat hangen heb ik alweer gezien! Ben benieuwd of dit weer een kleintje wordt (na ja gewoon normaal 3420 was mn dochter) of groter. Meestal kunnen ze dat wel voelen maar ben het vergeten te vragen. Pffffff hier vind ik het rot dat ik nit kan compenseren. Normaal als ik zo een weekend heb gehad (vrijdag verjaardag , zaterdag bbq met toetjes) dan ga ik vandaag hardlopen om het nog een beetje recht te trekken voor mijn gevoel (sport 2x in de week ernaast nog) maar ja dat kan dus niet maar die weegschaal gaat wel omhoog
Herkenbaar Chriss! Wij gaan nu snel naar het zwembad. Ik baantjes trekken en mijn man met onze dochter. Toch iets aan mijn schuldgevoel doen. Ik ben ook alweer ff niet op de weegschaal gaan staan... Onze dochter was 3300gr. Hoop op hetzelfde maar de groeiecho laatst gaf iets groter aan. Bij 37 weken hebben we weer een groeiecho. Ben erg benieuwd!
Goed in de gaten houden idd. Blaasontsteking is echt vreselijk rot in deze eindsprint en de kraamweek. Dus bij twijfel laten testen! Fotoshoot gister was erg leuk. Nu wachten op het resultaat. Ben zoo benieuwd. Ook ik fotografeer normaal zelf dus het was wel een bijzonder moment om zelf voor de camera te staan. Vandaag een off-dagje. Misselijk moe hoofdpijn en bekkenpijn. Afgelopen dagen weer teveel gedaan. Mijn weegschaal varieert van +2kg tot +3.5kg. Al met al valt het nog reuze mee terwijl ik alleen nog maar korte stukjes kan wandelen. Nu even liggen...vanmiddag 3verjaardagen helaas. Jullie nog plannen voor vandaag en de komende eindelijk zomerse week?
USAbaby: op een ander forum las ik deze tip voor het eerste pakje: Nederland Heel betaalbaar en zij leveren snel vanuit Engeland. Ik ben inmiddels echt uitgekeken op de Nederlandse webshops (Wehkamp, Zalando, esprit, Mango, Zara) duur en ook nog eens moeilijk in kleine maatjes te krijgen (dat geldt zeker voor H&M). Wat betreft plannen: Ik ben vandaag aan het werk (en beetje surfen voor mezelf) zodat ik hopelijk woensdag weer een dagje op het strand kan liggen (op zo'n bedje met dik matras, heerlijk haha). Dat hebben we donderdag ook gedaan en ik begin al een mooie bruine buik en niet onbelangrijk (ivm met de exposure rondom borstvoeding) bruine borsten te krijgen.
Plannen... Hier beginnen de scholen weer en gaat onze draak naar school. Dus veel brengen en halen en verder expres geen extra afspraken gemaakt. Woensdagmiddag alleen weer een groeiecho. Thuis dus lekker rommelen. Kleertjes kleuren, spullen opruimen en uitzoeken, wat administratie bijwerken... Het geboortekaartje hebben we aangepast gekregen door de ontwerper. Super leuk! Dus daar wil ik een proefversie van maken. O ja, op de computer staan erg veel foto's die ik nog af wil laten drukken. Bij de Hema kun je losse fotobladen laten printen, zodat ik een mooi boek kan maken voor dl. Blaasontsteking heb ik idd tijdens de kraamperiode gehad, nadat ze tijdens de bevalling m'n blaas hadden geleegd. Vervelend omdat ik echt geen energie meer over had. Ook daardoor verlengde Kraamzorg gehad. Aan de ene kant vond ik dat wel prettig. Dat niet kunnen compenseren herken ik wel Chris. Ik kan dinsdag niet naar zwemmen omdat ik dl naar school breng en dat zeker de eerste week zelf wil doen. Daarnaast wordt fietsen steeds meer een uitdaging.... Weinig energie voor en zitten op een zadel vind ik echt niet meer comfortabel.
Foxxy, USAbaby en Chriss; bedankt voor de tips! Ik duw gewoon flink wat w.c.-papier tussen mijn benen en dan ga ik staand heupwiegen en dan druppelt het restant er goed uit. En granberries eten tegen de blaasontsteking, want dat wil je inderdaad echt niet! Hoe doe je dat Vally; drie verjaardagen?! Je hebt toch een goed excuus nu om niet te gaan...... Trouwens, dat brengt me op een idee. Hebben jullie je dikke buik al ingezet als excuus? Vorige week wilde mijn man op een invalide parkeerplek gaan parkeren en ermee weg te komen met een briefje "Hoogzwanger" voor het voorruit te leggen. Nou, daar wil ik toch liever niet een boete van 300-350 voor riskeren! Hebben we dus maar niet gedaan.
Grrrrrmmmpfffff... Een stuk van m'n kies is vandaag afgebroken. Gelukkig doet het niet zeer, maar leuk is anders hè... Nee, misbruik maken niet, maar eis m'n ruimte wel op... Oh man, morgen al 35 weken! Weer een groeiecho morgen...Wat vervelend nou
hahaha heel de tijd Nee maar wel mijn pijn van mijn bekken. Maar het is ook echt dat ik het niet wil doen omdat ik weet dat ik (daarna) pijn ga hebben. Soms ga ik te ver en heb ik echt spijt. Maar baal er zo van dat ik niet alles kan doen wat ik wil. Nu bv zit ik te denken oooow ik wil nog een was doen. . maar ik zit beneden, dus moet ik naar zolder lopen, daar het in de was doen en weer naar beneden. Dan over een uur weer naar boven en uithangen. Dat kan ik dus savonds niet meer. NOrmaal zou ik vriendlief vragen maar die is de garage aan het opruimen waar ik super blij mee ben dus ik wacht wel tot het weekend Al die groei echo's van jullie! Ik heb dat gewoon niet ! Ik heb wel aangegeven dat ik een echo wilde maar ze zeiden we gaan wel even kijken hoe of wat. Zij zijn er niet meer op teruggekomen want ze denken lekker laten. En ik denk nu laat maar. . .nog 6 weken (woensdag 34 weken). Maar wil wel graag weten of ze kunnen voelen of ze bv klein is. Mijn andere dochter werd al 'klein' geschat, of iig niet heel groot. Nou ik heb de foto's binnen hoor van de shoot van zaterdag. Mijn eerste reactie pffff. Haha zitten wel een aantal leuke bij maar ik ben gewoon een zeikerd, zie elke detail die niet klopt. Dus nu de eerste lichting al bekeken en geselecteerd. Ook lang leve photoshop Nee ik maak mijzelf niet 100x mooier maar zorg bijvoorbeeld dat het licht anders/beter is, of dat er een stuk van de foto afgaat. Ik zou 15 foto's uit mogen zoeken maar ze kent me ondertussen en weet hoe ik ben met photoshop dus ze heeft niet eens meer haar logo erdoorheen gezet haha. . .dat is wel weer een voordeel ooow ik lig echt niet in de zon ! Ten eerste omdat ik daar nooit zo fan van ben. . krijg het veelste warm haha en nu met die opvliegers helemaal. Daarnaast is het toch helemaal niet goed nu ? Je moet toch iets over je buik leggen omdat ze al hun oogjes open hebben ? Ik had hier de kraamzorg vanmiddag, alles prima, alleen aangegeven dat ik niemand wil die rookt. Had ik vorige keer wel en damn dat was echt niet fijn. Voor de rest was ze wel oke maar nu aangegeven dat dat niet meer fijn is. Verder eerste pakje gekocht/gevonden, notabene bij de zeeman! Roze met strikjes, ik vind het helemaal leuk. Maar blijf gewoon rondkijken haha ! Nu even foto's weer verder uitzoeken en dan op de bank. . voetjes omhoog !
Wat verevelend zo'n afbrokkelende kies Foxxy; dat had ik vorig jaar tijdens de vakantie. Dus dat kan altijd gebeuren (ook als je niet zwanger bent) 😒. Uiteindelijk kreeg ik een kroon die ter plaatse direct in 3-d wordt gemaakt van een stuk porselein in de kleur van je gebit. Ben benieuwd naar je groei-echo. Ik zie in veel banners dat de groei informatie niet klopt; tussen week 29 en 35 is de groei van de baby om zijn piek (bijna 250 g per week), zie bijlage. Die was kan ook een andere keer!Dat is toch een never-ending story!
Klopt LaLune, alleen heb ik eerder een stukje kies verloren toen ik zwanger was (of net bevallen) van dl. Daarna nooit meer last van gehad. En de groeiecho... Ik hecht er weinig waarde aan. Hoor idd veel dat de voorspellingen niet kloppen. Vind het alleen erg leuk om weer even te koekeloeren
Nee het gaat ook niet om het gewicht/de.groei maar gewoon het feit dat je weer even kan kijken Grappig om de tabel te zien! Ze maken inderdaad dan nog even een sprint met aankomen. . Good te know Gelukkig gaat t hier weer beetje oké met gewicht. . .was dus in 1 week 3 kilo aangekomen. . Schrok me t apenzuur! Niet dat die 3 kilo weg zijn opeens maar het is wel een kilo minder gworden dus dat scheelt. Zit nu op de 12 kilo aangekomen precies. . Nu het liefst niet meer zoveel want dat moet ik er zelf allemaal afhalen en ik was al 10 kilo zwaarder dan normaal toen io zwanger werd (van de andere zwangerschap nog). Maar ja vandaag 34 weken dus het is ook nog maar even (alhoewel 2 kilo per week met nog 6 weken dan is het alsnog veel
Zojuist weer goedgekeurd bij de vk. Bloeddruk 120/65, baby lag mooi met zn hoofdje naar beneden en hartje klopte sterk. Over 2 weken een liggingsecho en dan krijg ik de belinstructies. Vind het wel spannend worden. Vooral die voorweeen en indalingsweeen die je mega voor de gek kunnen houden! Gelukkig voel ik me vandaag ietsje beter dan afgelopen dagen. Nog 2x 4 uur werken en dan gaat vrijdag mijn verlof ook in. Focus ligt dan op het kamertje verder op orde krijgen. Kom er nu gewoon niet aan toe tot grote frustratie omdat ik niet aan mijn nesteldrang kan toegeven. Groeiecho's heb ik nooit gehad.....tijdens de reguliere controles zeggen ze via voelen dat de groei goed is.
Hier de groeiecho weer gehad. Uk wilde van geen kant meewerken. Dus niet echt lekker kunnen spieken helaas! Ach, over max 7 weken mogen we hem/haar live ontmoeten!!!
Grappig valley dat is mijn bloeddruk ook telkens ongeveer. . Beetje aan de lage kant maar prima. Ja spannend wordt het nu he?! Ik heb volgende week de belinstructies. Heb van de week besloten toch thuis te gaan bevallen mede ivm de badbevalling. Dit is makkelijker thuis want hier in het ziekenhuis hebben ze geen bad. Dus vind het wel iets spannender. Helemaal omdat vorige keer ik ben ingeleid dus ik heb nooit opeens weeën gekregen ofzo. . Daarna aftellen naar 37 weken om te kijken of er al iets gebeurd. . .ik duim!!
Ah tof Chriss! Ik heb m'n bevalbad net binnen gekregen! Nog niet uitgepakt (staat op een onhandige plek), maar weer een stapje dichterbij....
Leuk Lalune, bedankt voor de tip! Na volgende week verlof dus ga dan echt aan de slag. Gister kreeg ik het wel opeens op mijn heupen en heb ik in ieder geval een pakje gekocht mocht het onverhoopt te vroeg komen . Jeeh Vally, verlof!! Ik werk deze week nog op maandag, dinsdag en donderdag en dan... beentjes de lucht in . Ook fijn dat alles weer goed was bij de verloskundige en dat de kleine goed ligt. Wat spannend dat thuis bevallen in een bad zeg! Wij wonen in een tijdelijk huis, dus baal ook wel dat er hier geen bad is, vorige keer namelijk best lang in bad gezeten/gelegen. Maar moet nu, ivm operatie, in het ziekenhuis bevallen dus het is niet eens een optie. Volgende week heb ik weer een groeiecho, afspraak met de gynaecoloog en verloskundige. Alles weer geclusterd, dus daarna weer 2 weken niks haha. Maarja voel de kleine heel veel dus maak mij geen zorgen oid. Begint nu wel weer beetje spannend te worden. Komt allemaal zo dichtbij! Oh en net de bedverhogers en steek besteld... Voelt zo stom als je toch niet thuis (wilt) gaat/n bevallen
Even een tip tussendoor: Ik zou trouwens "voor het geval dat" ook een maatje 62 meenemen in de tas.. Ik had bij de laatste namelijk alleen maar maat 44/50/56 mee.. Dat was best zielig..mn kindje (van 53 cm!!) mee in een uitgewassen ziekenhuispakje Verder, ligt het aan mij, of zijn jullie er zo langzamerhand ook wel klaar mee... ik heb het wel gehad hoor..helemaal na die warmte ughh.. Verlang ook gewoon weer heel erg naar mn eigen kleren.
Ohh Givenchy is dus echt op momenten zoals nu. Moet om de 3 uur plassen s nachts en niet zo een beetje ook en dan lig ik daarna wakker. Over 3 uur moet ik er alleen echt weer uit voor de volgende werkdag (gaap!). Oh en ik heb weer van die lekkere steken als ik sta Door het indalen. Van de andere kant ben ik nog helemaal niet klaar voor de kleine en moet ze echt nog even blijven zitten haha. Wel bijzonder trouwens dat er in deze groep (nog) geen echte vroeggeboorten oid zijn. Gelukkig maar!
Idd. Ik zat er afgelopen week ook aan te denken... Net weer lekker gezwommen. We zijn met een leuk clubje van 5 meiden wat erg gezellig is. Vorige week kon ik niet, dus ff dubbel genieten vandaag