1-15 oktober 2016 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door USAbaby, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katheleine

Katheleine Actief lid

12 dec 2015
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanks meiden! Ik ga niet meer testen en 'geduldig' wachten tot vrijdag ;) Waarschijnlijk ben ik gewoon met een lage hcg-waarde begonnen en is stijging daardoor sowieso moeilijker te zien zoals Pinkie al zei, en ik drink ook altijd megaveel overdag dus dat zal ook niet meegeholpen hebben!

Google-verbod voor mij dus! ;)

2. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Slikken jullie ook vitamines??

3. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Balen heh.. Die van mij was vanmorgen lichter dan op mn nod woensdag.. Nu was mn urine ook vrij licht, daar gooi ik het voor nu maar op.. Als het mis is, dan doe ik er toch niks aan...

Probeer moed te houden

4. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik slik de zwanger pillen uit het bruine potje van kv

5. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83

Oke Thanks, ik zou ook even gaan kijken. Want ik slik nu los de foliumzuur, D3 en magnesium. Maar dan kan ik denk ik beter iets doen waar alles in zit :)

6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik slik foliumzuur, omega 3 en voorlopig nog tarwekiemolie. Moet nog maar eens gaan kijken wat ik met die laatste ga doen :)
    Zou ik nog iets bij moeten slikken?

7. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Welkom alle nieuwe meiden en ook gefeliciteerd natuurlijk! Wat een leuke lijst wordt het zo al!

Mooi ook op al jullie testen te zien oplopen!
    Katheleine; ik zou zeker stoppen met zoeken op internet. Makkelijk gezegd van mij, want ben er zelf ook erg goed in ;) maar je wordt er alleen maar onzeker van. Hij loopt op, dat is duidelijk, misschien gewoon wat trager als bij anderen. :)

Ben nog steeds aan het grappen over mijn eigen test, aangezien mijn clearblue met wekenindicator gisteren al 3+ aangaf, hebben we het hier voor de grap steeds over een tweeling :p Ach, we zien het wel op de eerste echo 17 februari!

Ik slik trouwens davitamon mama, magnesium en vitamine D.

8. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    @ testjes
    Heel lastig he... Mijn ervaring : ook een knaltest is geen garantie op succes 😕 Ik duim dat het bij iedereen goed mag gaan!! Gun het iedereen zo hard!

@ vitamines
    Ik slik foliumzuur ! Voorlopig is dat alles...

9. werveltje

werveltje Niet meer actief

@Katheleine: Ik vind ze mooi opgelopen hoor! De een maakt trager HCG aan dan de ander. Zou me eerder zorgen maken als ie lichter wordt of niet meer donkerder.
    Ik ben zelf ook onzeker hoor en ik denk door middel van testen dat het dan beter is haha. Maar ja niet al de test niet doet wat jij wilt ;)

Doe waar je jezelf goed bij voelt, dus als dat is om door te testen moet je dat doen, maar je kan ook wachten tot vrijdag.

10. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Ik heb nu inderdaad wel besloten om te stoppen met testen vanaf nu.. Ik weet dat ik zwanger ben, daar is geen twijfel meer over mogelijk.. De testen kunnen ook niet meer knallen dan ze nu al doen. Ik wilde over een week de 3+ zien op mijn clearblue, maar die heb ik gisteren al gezien dus die hoeft ook niet meer. Dus voor mij is het goed zo (zei ik heel stoer, maar ondertussen :D)
    Nu proberen te genieten en positief te blijven en af tellen naar de eerste echo!
    Ik hoop ook echt dat iedereen in dit lijstje een goede zwangerschap krijgt en dat we allemaal over een maand of 8 onze mooie baby's mogen verwelkomen :)

11. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Jaleisha, jij ging het vrijdag vertellen aan je familie toch? Hoe is dat gegaan?

12. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Ik ga morgen mijn gyn nog wel even bellen over wat ik nog moet bijslikken! Dan laat ik het wel even weten!

En 3+ zou zomaar een 2ling kunnen zijn:p zit het in de familie? Ik had ook kans op een meerling door mijn hormoonstimulatie maar we hebben op de echo 1 rijp eitje gezien. Kan natuurlijk altijd nog een eeneiige tweeling zijn maar verwacht het niet bij ons.

13. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Volgens mij zit het niet echt in de familie.. Kan er wel iets van heugen dat mijn moeder ooit iets gezegd heeft over tweelingen in de familie, maar kan me zo snel even geen tweelingen in onze familie voor me halen..
    Ik weet wel dat ik zelf oorspronkelijk één van een tweeling was, toen mijn moeder van mij moest bevallen ontdekte ze een tweede (lege) vruchtzak. Het vruchtje is dus al vroeg in de zwangerschap verdwenen zonder dat zij hier iets van heeft gemerkt.
    Dus ben heeeeul benieuwd :p

14. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik weet trouwens niet zo goed welke stappen ik nu moet zetten. Ik ben Belgische, en ik denk dat het hier een beetje anders gaat dan in Nederland. Jullie bellen allemaal rechtstreeks naar een verloskundige, maar dat wordt hier denk ik niet gedaan. Ik heb ook geen gyn, voor uitstrijkjes enzo altijd gewoon bij de huisarts geweest.

Volgende week dan maar eens een afspraak maken bij de huisarts? Geloof dat ze dan ook een bloedtest doen om de zwangerschap te bevestigen.

15. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    Hier ook een Belgische!
    Ik bel volgende week nr mijn gyn!
    Maar ik ga gyn met vk combineren ☺️

Je huisarts kan je doorverwijzen nr een gyn, mss eerst kijken waar je wilt bevallen en dan zien welke gyn verbonden is aan dat ziekenhuis ...

16. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83

Oooh het zou zo maar kunnen! Spannend :)

17. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ik slik al een tijdje de prenatale multivit van Solgar. Daarnaast b12, visolie en binnenkort vitD. Als zwangere schijn je snel een tekort aan vitD te hebben. B12 slik ik extra ivm vermoeidheid.

18. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Poeh, ik vind het zooo moeilijk om dit topic volledig te volgen en dan te reageren op elkaar...
    Hoe doen jullie dat?

Leuk dat er hier nog enkele Belgische mama's zitten :D

Zelf heb ik nog helemaal geen kwaaltjes of zo. Af en toe wat steken onderbuik en dat is het.

Zou zo graag iedereen op de hoogte brengen e en het van de daken schreeuwen! Maar gaan we dus niet doen :p

19. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Ik heb zo weinig kwalen! Ene kant blij mee andere kant zou het wel willen dan weet ik zeker dat ik zwanger ben haha
    Heb alleen moe, heel dorstig en soort van spierpijn gevoel in mijn buik alsof ik in de sportschool ben geweest

20. Katheleine

Katheleine Actief lid

12 dec 2015
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb uitgebreid internetonderzoek gedaan naar multivitamines in de zwangerschap, want ik wist het ook niet goed. Foliumzuur en vitamine D kun je het beste wel slikken (zitten ook vaak in 1 tablet).
    Van vetzuren is bekend dat ze goed zijn voor de ontwikkeling van oa de hersenen van de baby, maar er is onderzoek gedaan naar het nut van het slikken van visolie en daar is geen positief effect van gezien. Blijkbaar zitten in vis ook nog meer of andere stoffen die het goede effect op de hersenontwikkeling verklaren dan de stoffen die in een visolietablet zitten. Op basis hiervan heb ik zelf besloten om geen visolie te slikken, maar gewoon vette vis en/of walnoten te eten.
    Alle andere vitamines krijg je voldoende binnen wanneer je gezond en gevarieerd eet.

Maar.. ik ben natuurlijk geen expert dus ben benieuwd wat de gynaecoloog zegt!

@Daan3: ben heel benieuwd! Is jullie huis groot genoeg voor 2 bengels? ;)

@Poeliwoepi: oh nee!! Misschien had je inderdaad gisteravond meer gedronken dan de avond voor je nod, ik hoop het voor je! Zitten we een beetje in hetzelfde schuitje.. Heb je verder ergens last van? En ga je morgen weer testen of heb je ook besloten om gewoon niet meer te testen?

Deel Deze Pagina