(1-16) oktoberbuiken!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loving, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Sammie1, dankje, we zijn er echt weg van.:p

Rozemarijke, wat een leuk babybuikje heb je al.:)

Dames, hebben jullie al wat last met het bukken? Ik merk dat het toch vaak niet meer zo vlot gaat als anders....:);)

En de kleine is hier een echte druktemaker, het is de hele dag door (met wat tussenpauzes) en soms zo hard dat m'n man het al heeft kunnen voelen.:$

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Blackie: tja, ik zeg altijd dat die 20-wekenecho echt niet meer zo ongelovelijk spannend is als je bij de termijnecho, (mits je die richting de 12 weken gehad hebt) hebt kunnen zien dat alles prima was. Dan komen er doorgaans geen hele rare dingen meer tevoorschijn bij de 20-weken hoor. Tuurlijk kan het dan zijn dat je kindje gezondheidsproblemen heeft, maar dat het dan nog totaal mis zou zijn, is een kans die kleiner is dan 1% en dat zou dus vooral niet bepalend moeten zijn in hoe je verder omgaat met de zwangerschap hoor!
    Lekker spulletjes kopen en klaarmaken dus, gewoon doen hoe jullie dat willen doen.

Hier wel al een hele tijd beweging, maar een aardig stuk rustiger dan toen met Thirza. Ik voel het al wel aan de buitenkant, ondanks de voorliggende placenta, dus misschien dat het daardoor rustiger lijkt dan bij Thirza.
    Gisteren de 20-wekenecho gehad en we krijgen een gezonde meid erbij! :) Alles was goed en de dame liet er geen twijfel over bestaan dat ze een kleine meid is, liet aan duidelijkheid niets te wensen over ;) Dame was behoorlijk aan het draaien en koppeltje duikelen, dus een ware uitdaging voor de echoscopist :D
    Thirza helemaal blij, die wilde echt een zusje. Ik vind het ook errug leuk, zo'n meidenhuis straks. Manlief moet nog even bekomen van het idee dat ie nu 3 dochters heeft :D (Ook al een dochter uit zijn eerste huwelijk, en een zoon dus :)).

@Bukken: ja, dan zit die kleine soms al wel aardig in de weg ja :)

3. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, ik ben ook in oktober uitgerekend, ben nu bijna 18weken zwanger... En 29 mei de 20 weken echo, vind t ook spannend... Ik dacht 2weken geleden een beetje gekietel te voelen in m'n buik en erna nog een paar keer, als ik in bed lig... Maat voel t niet vaak en vraag me ook af of dit de baby wel is... Is dat wel goed of hoor ik de baby nu al te voelen?

4. raspberry

Allemaal heel normaal nog hoor, debo! Wanneer je je kindje voor het eerst voelt, is nogal afhankelijk van een hoop factoren, zoals hoe je kindje beweegt en hoe druk het is, jouw eigen lichaamsbouw, de ligging van de placenta, de mate waarin jij gevoelig bent voor het waarnemen van signalen uit je lijf...
    Ik geloof dat het bij een eerste zwangerschap gemiddeld is om rond de 20 weken je kleintje voor het eerst te voelen, dus je hebt nog wel ff ;)

Dat gekietel is trouwens ws wel je baby, denk ik :)

5. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je rozemarijke, ik wacht rustig af, vrijdag naar de vk dus hopelijk alles goed

6. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Debo, dat gekietel zal je kindje wel zijn. Er wordt inderdaad gezegt dat je gemiddeld met 20 weken je kindje zal voelen met een eerste zwangerschap, maar veel vrouwen voelen het ook al eerder.
    Dus ik denk dat je jezelf bij de vroege geluksvogels mag rekenen.
    Ik en m'n neef z''n vrouw voelde het ook al rond 16/17 weken.

Blackie, ik denk dat je gewoon lekker spulletjes moet kopen en lekker bezig kunt zijn met de kleine hoor. (wij hebben bijna alles al wat we moeten hebben...:))
    De 20 weken is buiten de geslachtsbepaling (vind ik) eigenlijk weinig spannends, ja er is altijd een heel klein kansje dat er iets niet goed is, maar om je daar nu druk over te moeten gaan maken, dan kun je dat over alle kleine dingen blijven doen in het leven en maak je jezelf gek.

Wij hebben vrijdag de 20 weken echo, we zijn vooral benieuwd of we krijgen te horen wat de kleine is.
    Voor ons is vooral volgende week maandag een spannende dag, dan krijgen wij de uitgebreide echo van 3 kwartier die ons zal vertellen of ook alle organen enzo goed zullen zijn van ons kleintje. Maar aan die dag proberen we zo min mogelijk te denken. :)

7. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echo gehad vandaag. Was toch wel eng maar alles zit erop en eraan en is gezond. En we krijgen er dus een gezonde ZOON bij!:D We zijn alle twee zo blij.
    Ze kunnen allemaal de boom in! Mij krijgen ze deze wolk toch niet meer af!

8. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze Zoon:D
    Vind het nu al een knapperd;)

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Mooie foto Blackie!
    Hoe oud is hij hier?

10. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit was de foto van gister, dus 20 weken

11. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Blackie, wat leuk, gefeliciteert! En je hebt groot gelijk, als je eenmaal op die wolk zit, moet je er super van genieten, zo veel als je kan.;):D

Hierzo gisteren de 20 weken echo gehad, en we kunnen met gepaste trots zeggen dat... De kleine net zo koppig is als de ouders, en het nog niet wou laten zien.:$;);)
    Maandag hebben we de uitgebreide echo dus is er meer kans dat ze het zullen ontdekken.:)

12. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe was je echo Cheetera??? Heb je wat kunnen ontdekken??

13. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Ja, het werd in onze gezichten gevreven zo duidelijk was het, WE KRIJGEN EEN ZOON!!:D:D:D Het is een jongetje, overduidelijk!:D:D

14. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!:D:D

15. raspberry

Gefeliciteerd Cheetara!

Hier krijgen we trouwens een meid erbij :) Wil de echofoto wel plaatsen, maar mijn naam en toenaam staan erop, dus ik moet eerst even ergens een momentje vinden om die eraf te trucken ;)

16. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    nog even een foto van mijn buik met precies 20 weken :)

Bijgevoegde bestanden:

17. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het begint zo echt wat te worden he dames;) hihi

18. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Bedankt dames, wij hebben vaak geen foto's vanwege dat we in het ziekenhuis zitten, dus ben ik woensdag naar een echopraktijk geweest voor een inloop spreekuur. En daar hebben ze 31 foto's gemaakt, zelfs veel 3D echo's! En het koste 25 euro, met een cdrom waar de foto's op stonden erbij 30 dat vond ik zo meevallen! En het was zo fijn om me gewoon zwanger te voelen en niet een zwangere met diabetes.

19. MissT

MissT Niet meer actief

Joehoe!
    Sorry meiden, lang niet wezen neuzen hier, maar wat hebben jullie allemaal een prachtige buiken!!!
    Deze van mij is vorige week gemaakt;

Bekijk bijlage 248001

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hai meiden,

Wat een mooie buikfoto's komen er voorbij zeg!
    hier nu ook maar een fotootje plaatsen van mijn 20 weken buikje :D

Deel Deze Pagina