1,2,3 difrax

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door butterfly24984, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleine man van 12 weken drinkt de laatste tijd niet zo heel goed.
    Hij doet er lang over en lijkt moe te worden, drinkt de flessen ook nooit leeg.
    Nu heb ik vandaag de 1,2,3 speen geprobeerd, maar vond dit niks.
    Standje 2 ging te snel en ik wou dus verstellen naar standje 1, maar dat ging niet echt makkelijk. Heb een gewone ring.
    Moet ik ook de speciale 1,2,3 ring kopen?

2. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Er bestaat een aparte ring voor 1 2 3 speen.
    Zonder die ring kan je de speen niet gebruiken want dan gaat hij lekken.

Ik vind die speen heel lastig omdat je als je van 2 naar 1 wilt moet je eerst weer heel die dop los maken en dan omdraaien.

3. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind het dus ook heel erg onhandig.
    ik ga het nu zo doen, gebruik de s speen en ga eens even de tijd klokken, 15 a 20 min is normaal. Heb ik het idee dat het niet snel genoeg gaat dan zet ik de m speen erop.
    is uiteindelijk minder werk dan de 1,2,3 speen, ik heb er namelijk behoorlijk mee lopen knoeien :s

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ja het is zoeken he
    ik heb hier de s m en l liggen :)
    ik moet wel de melk indikken, en ben ook al paar dagen aan het zoeken. dan loopt het te fel, dan krijgt ze er niks uit ....

proberen en blijven proberen.

en ja rond de 15 min is ok, maar hier zit ze maar aan 7 min. en dik ik dan ietjse meer in dan gaat het niet door de M :)

veel succes

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Wat een gedoe toch met die spenen he.
    Mijn zoontje die kon eerst friso comfort niet uit de s speen krijgen toen de 1 2 3 speen maar gekocht.. Dat ging weer veel te snel en nu toch weer de s speen en dat gaat wel weer goed..

Bestaat er ook nog een andere mogelijk om de 1 2 3 speen te draaien?
    Je moet toch echt de dop losmaken omdat het getal aan de korte zijde van de fles moet staan?

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    1,2,3 speen is heel makkelijk juist. Je hoeft de ring helemaal niet los te draaien maar de fles tijdens het drinken een kwartslag draaien en klaar. Mijn dochter drinkt haar melk verdikt met nutriton wegens sterke zuigkracht. Ze begint met stand 1 en na 3/4 van de fles merk ik dat de melk een stuk dikker wordt en ik draai hem, terwijl ze gewoon doordrinkt en kwartslag naar de stand 2 of 3. Het getal is dan niet aan de korte zijde, maar wij ondervinden geen enkel probleem. Ze drinkt gewoon prima. Ideaal!

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Maar er staat op de bijsluiter dat het getal aan dekorte kant moet staan..

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    In de praktijk hoeft het dus niet. Heb het bij beide kids op deze manier gedaan en het werkt gewoon prima hier.

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Maar dan heb je de fles heel raar vast of niet?

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het valt wel mee. Zoals ik zei draai ik de fles nadat ze ongeveer 3/4 heeft gedronken, zodra ik merk dat de melk dikker wordt. Dus voor even staat ie "scheef", maar dat maakt niets uit want voor de kinderen. Korte kant wijzend naar boven is alleen maar zodat de melk makkelijker naar de speen doorstroomt. Maar het stroomt hoe dan ook door, behalve als je de korte kant onder houdt. Dan wordt het iets moeilijker. Maar dat doe je sowieso niet, want dan is het gaatje weer een horizontaal gleufje en dus weer stand 1.

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik snap je ;)

Deel Deze Pagina