Door laten slapen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door DvS, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Even een vraagje:
    Ons meisje (4 weken) krijgt haar laatste fles rond 00.00 uur en komt dan zelf meestal weer rond 4.00 uur. Ze krijgt nu 6 flessen 90 + 3 schepjes. Nu is het zo dat ze voor haar laatste fles, die van 20.00 uur dus, meteen gaat slapen. Nu zijn wij een paar keer door de wekker heen geslapen en schrikken we wakker om 02.00 uur en moeten we haar wakker maken dus voor die fles van 00.00 uur dus nog. Is het een optie haar zelf te laten komen? Of zou dit nog te vroeg zijn of is dit slecht voor het dag-nacht ritme?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Tjah, dat is denk ik persoonlijk. Het is zeker niet slecht voor de dag en nacht ritme hoor en hoeveel ze mag doorslapen hangt van haar gewicht af. De regel is in principe 1 uur per pond lichaamsgewicht. Dus is ze bijv 5 kg dan mag ze 10 uur doorslapen.
    Ik vond persoonlijk fijner om de laatste fles om 23:00 uur te geven en de kids dus gewoon wakker maken. Een ander vind het fijner om te laten slapen en kijken wanneer de baby komt. Het is net wat je fijner vindt.

3. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ze was afgelopen dinsdag 3.500 gram dus dat zou 7 uur betekenen. Ze had om 20.30 haar fles leeg dus dan zou het half 4 zijn vanacht. Denk dat ze dan zelf al wel gekomen is... Ik denk dat ik het eens ga proberen.
    Maar stel dat ze 8 uur slaapt (ga ik niet vanuit). Is dat erg dan? Omdat jij dat regeltje noemt dan die pond/1 uur.

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het zal echt niet op een uur asnkomen. Laat het aan haar over. Babies kunnen het over het algemeen heel goed zelf regelen.

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wij hebben altijd op verzoek gevoed en onze dochter ging vanzelf langer slapen 's nachts. Vond ik in het begin wel spannend toen ze langer ging slapen, werd ik alsnog wakker en ging ik even kijken. Maar uiteindelijk meldde ze zich altijd.
    Maar na zo'n vier weken ging ze 's nachts al langer slapen, van 23u tot 5u of zo. Dat went gelukkig erg snel en ik was wel blij dat ik wat langer aan een stuk kon slapen.

Wel eens geprobeerd volgens schema te voeden, dat werkt dus niet. Na een paar slokken werd de fles geweigerd en kwam ze alsnog een paar uur later. Alleen maar vermoeiend dus. Ik was ook wel blij met het slapen gaan om 20u ipv 23u, kan je zelf ook lekker op tijd je bed in als je wil.

Deel Deze Pagina