Hai onze dochter is 5 weken te vroeg geboren en is nu ruim 6 weken oud. ze krijgt borstvoeding via de fles.op advies van het ziekenhuis gebruiken we de dodie maar dit is erg vermoeiend voor ons meiske. Ze doet er ruim45 min over en valt vaak in slaap zelfs op standje 3. Nu zag ik van difrax ook een 1-2-3 speen hiermee ging het een paar dagen goed en dronk ze zo'n 20 min. Maar nu is 100cc al binnen een mi. of 5-10 leeg. ze boert goed maar spuugt soms ook. Komt dit door de fles? een beetje ego misschien maar 'snachts wil ik liever niet een uur met de fles bezich zijn. Wat is slim met die dodie doorgaan? of kan die difrac geen kwaad. Ben trouwens de borstvoeding aan het afbouwen en probeer nu tussendoor ook een flesje nutrilon hypoallergeen(ivm allergieen in fam) aan te bieden. BV of FV maakt geen verschil in drinktempo. Mijn meiske heeft weinig ontlasting 1x per 6 dagen en laat pijnlijke windjes,heeft dit met de fles te maken? bedankt alvast
Hallo Wanneer er iets veranderd in de voeding van je kindje, kunnen de darmen wel 2 weken nodig hebben om te wennen, harde ontlasting is dan ook vaak tijdelijk. Ideaal gezien zou je kindje 20 minuten over een fles mogen drinken. Een drie standen speen is voor je kindje misschien minder goed geschikt, misschien helpt het om een speen met 2 of 3 gaatjes te kiezen? Het is vaak even uitproberen welke speen past bij de zuigkracht van jouw kindje. Groeten Eveline