Dames! Ik ben op zoek naar ervaring. Ik wil graag een draagdoek aanschaffen, maar de meeste bekende (zover ik weet) hebben niet mijn maat. Ik hoop dan ook dat hier mama's te vinden zijn die net als ik een maatje meer hebben, en toch ook een draagdoek hebben die ook goed zit. Wie oh wie helpt me?
Ik heb een losse doek, die je 14x om je lijf moet wikkelen. Dat past wel. Verder ken ik een webwinkel die echt superservice heeft. Het is een draagconsulente en je kan haar bellen of mailen voor advies, en dan kan je hem ook eerst uitproberen (tegen huurtarief). Ze heeft meerdere mensen die ik ken echt heel goed advies gegeven. Ik zal de link wel niet mogen neerzetten, pb me als je iwl dan stuur ik de site door
Ik vind persoonlijk een geweven draagdoek het meest fijnst. Die zijn er in verschillende maten. De gemiddelde vrouw heeft een maat 6 nodig. Jij zou dan waarschijnlijk een maat 7 nodig hebben. Een draagconsult is erg fijn om goed te leren knopen.
Draagdoeken heb je ook in iets grotere maten, maar afhankelijk van hoe zo'n maatje meer je hebt natuurlijk. Weet dat er van draagzakken ook tussenstukken zijn om ze groter te maken qua omvang.
Wat is een maatje meer? Hier maat 46, en heb een geweven doek maat 6 en die is prima voor de standaard knopen. Alleen voor de Double Hammock heb ik een maatje 7 nodig. Qua draagzakken had ik een Bondolino met verbreder. Daarna een Manduca, paste prima, en nu een Kokadi, die past ook perfect.