hallo allemaal, Wij krijgen weer een jongen, en hebben nu ook al een naam. Maar nu begint de voornaam met dezelfde letter als onze achternaam (r.r.) wat vinden jullie hiervan? Is dat storend, of helemaal niet? Ik twijfel heel erg want vind de naam erg leuk, dit is het enige dat me hierin tegenhoudt...
Dat hangt wat mij betreft helemaal van de namen af. Soms loopt het heel lekker en is het juist 'helemaal af' en soms lijkt het meer de naam van een reclamefiguurtje of zo...
Heel erg afhankelijk van de naam. Als de twee namen op elkaar lijken zou ik het niet doen (beertje van beers, Jan jansen, Rosan Roos etc). Maar BV Cas van Cooten is dan weer niet storend.
nee het is meer cas van cooten achtig... wil alleen liever de hele naam hier niet noemen... r... r...... (1 lettergreep voornaam, 2 lettergrepen achternaam en andere klinkers in de namen)
Ik zelf zou het niet doen. Hier een achternaam met j en namen beginnend met j of y waren voor mij direct uitgesloten. Vind het gewoon niet mooi klinken.
Nou dat zou mij niet storen. Vandaag drong het tot mij door dat mijn vriend dat ook heeft, m.m kun je nagaan en wij zijn 8.5 jaar samen
Mijn dochter haar voornaam heeft ook dezelfde beginletter als onze achternaam, in ons geval E.E. Ik vind dat totaal onbelangrijk, ik wou echt geen andere naam alleen maar om dezelfde beginletters. Daar zou ik echt spijt van hebben gehad.
In het geval van R. R. vind ik het totaal niet storend. Met 2x de S zou ik er minder snel voor kiezen.
Nou, Rob de Ridder vind ik toch wel erg stripfiguur. Acceptabel bijv. Rick Ruiterkamp Rens van Rooijen Raf Roeters Niet: Rick de Ruiter Rens de Ronde Etc...
Ondanks dat ons meisje vernoemd word zal ze later toch alleen haar voor en achternaam uitspreken. Dit word ook l l. Namelijk L.oulou L.ebbink Persoonlijk vind ik dat niet storend
Hangt inderdaad wel af van de naam. Maar er zijn genoeg mensen die dit hebben en waarbij het niet opvalt. Dus als geen rare combinatie is, gewoon doen
Ik vind Loulou wel leuk maar Loulou Lebbink vind ik wel echt een tongbreker. Lijkt me wel lastig.. Rob de Ruiter of Ryan de Ridder vind ik prima kunnen. Zijn vooral de tussenvoegsels die het prima maken want Ryan Ridder word weer lastiger.
Ik vind het juist lekker 'bekken'. Die allitererende namen zijn juist van die namen die blijven hangen. Handig als hij later groot is en zich voorstelt. Hallo, ik ben Rob Ramaker. Dat onthoud je toch meteen?
Veel voorbeelden hier vind ik makkelijk kunnen en krijg absoluut geen stripfiguur idee erbij. Zelf vond ik cloé altijd een mooie naam voor een meisje maar aangezien onze achternaam met Klo... begint zou ik die nu nooit meer kiezen omdat dat voor mijn gevoel wel een stripfiguur gehalte krijgt.