wie van jullie gebruikt er Nutrix door de fles en in welke fles doe je het dan? de laatste of 1 eerder? slaapt je kindje er beter door? kan je het al eerder geven dan 4 maanden? Edit moderator: verplaatst naar Voeding -> Flesvoeding
Ik zou het niet eerder geven dan 6 maanden ... maar ik ben 'van het wachten met bijvoeden tot 6 mnd' Als je het echt niet kunt laten, dan echt wachten tot 4 maanden (of 5). Op zich is het niet allergeen, maar kan wel heavy zijn voor de darmpjes. Voor sommige kindjes is het inderdaad een goed slaapmutsje, maar er zijn zat kindjes waarbij het niet werkt. Mirre heeft het nooit gekregen, ze krijgt borstvoeding en vond rijstbloem smerig
nou dan wacht ik nog wel even, aangezien we nu juist in een periode zitten van veel krampjes.. al werkt de orthiflor start aardig goed
Ik heb het gegeven toen mijn zoontje nog net geen 4 maanden was en nu krijgt hij het elke avond door zijn laatste fles. Gaat goed hoor!
Hier met bijna 4 maanden (twee dagen eerder) omdat ze niet meer doorsliep en aan melkflesjes dus echt niet genoeg had. Heb toen langzaam in haar 'laatste' fles om half 10 één friso schepje nutrix erbij gedaan, en zit nu op schepjes. Zo wennen haar darmpje en maagje er ook langzaam aan. Tot nu toe gaat het super, en ze is echt blij als ze die fles krijgt
hoi hoi hier geef ik het ook al ruim 2 weken doe het savonds als laatste fles en hij il die dan ook erg graag liefs mij
Hoeveel doe je dan in een fles. Wij geven 's avonds een fles van 150/5. Doe je de nutrix er dan extra bij? of i.p.v een schepje voeding? Nu gebruik ik ook nutriton i.v.m. reflux. Moet ik dat er dan ook nog door doen? Gr Karin
Je doet dan gewoon een paar extra scheppen bij je normale voeding. Op het pak staat bij een fles van 180/6 3 a 4 scheppen Nutrix!
hier kregen we van de nutrix enorm last van de darmen. krampjes en verstopping. ik vind het helemaal niks...
Ik ben ook al voor de 4 maanden begonnen met nutrix, is erg goed gegaan heeft nooit ergens last van gehad. Ben begonnen met een klein beetje en dat rustig opgebouwd tot wat het pak aangeeft, is altijd prima gegaan.
Wij zijn ook iets voor de 4 maanden gestart omdat het mannetje steeds wat eerder wakker werd. Je moet het wel zien als vaste voeding dus het is wel 'werken' voor de darmpjes. Kindjes kunnen hierdoor geobstipeerd raken en kramp krijgen. Het zal echt van het kindje afhangen. Maar als je kindje NU als krampjes heeft of moeite met poepen, zou ik er zeker mee wachten. Hier een ventje wat zelden kramp had en prima poepte (wat klinkt dat leuk ) en toen hij dus steeds wat eerder wakker werd zijn we nutrix gaan gebruiken en langzaam opgebouwd. Je kindje gaat er niet opeens van doorslapen ofzo hoor! En wat heb je liever.. wakker worden vanwege trek of wakker worden van de buikpijn? Goed afwegen of je kindje er klaar voor is.
Hier kregen we de tip voor johanes broodpit meel dat zou redelijk anti allergeen zijn en ook voor spugende kinderen. Het is al een heeeele tijd geleden dat ik het in huis had. Ik vond het persoonlijk niks. Onze minni man raakte er van aan de dunne. En daarom ben ik overgestapt op nutrix. Maar mischien is het wat voor jou kleine baranna. Ieder kind is verschillend en reageert jou kleine geweldig. Sucses liefs janna
Even een vraagje: mijn dochtertje zit aan de hypoallergene melk van Nutrilon. Kan je daar ook zomaar Nutrix bij doen ivm allergieen enzo?
Ja, dat kan! Mijn zoontje heeft ook HA van Nutrilon en de wijkverpleegkundige heeft me gezegd dat Nutrix er gewoon doorheen kan. Het is namlijk allergeen-vrij.
Hier met 5 maanden mee begonnen. Ik zou er niet eerder als met 4 maanden mee beginnen, het staat er niet voor niks op neem ik aan
Ik vind 4 maanden zelfs erg vroeg, maar als je het toch wilt geven zou ik minimaal tot 4 maanden wachten!
Als je het geeft om je kindje langer te laten slapen, waarom geef je dan geen grotere fles? Bij de leeftijd van jou kindje is een fles van 180+6 een normale hoeveelheid. Dat zou ik dan eerder proberen, ipv Nutrix.. Overigens heb ik het bij Milan ook geprobeert toen hij een maand of 5 was, omdat hij nog 1x per nacht kwam. Nou, het werkte hier alleen maar averechts, hij werd nòg vaker wakker en wilde dan echt eten. Heel snel weer mee gestopt en daarna werd hij weer rustiger..